Meningen over KW Automotive?
- InjectTheVenom
Meningen over KW Automotive?
Ik heb een KW Variant 2 onderstel op het oog en vroeg me af of dat een kwalitatief goed setje is? Kun je hiermee fatsoenlijk meekomen op het circuit voor die prijsklasse inclusief Brembo schijven en een goede set remblokken (iemand een aanrader die goed samen werkt met genoemde schijven)?
- Hielke
Re: Meningen over KW Automotive?
Pagid, Ferodo, Hawk, Green Stuff, maar koop absoluut geen Performance Friction of Carbon Lorraine remblokken. Die zijn door die hard circuitrijders als te succesvol en goed bevonden. Ze zijn verhoudingsgewijs ook veuls te goedkoop voor wat ze biedenInjectTheVenom schreef:Ik heb een KW Variant 2 onderstel op het oog en vroeg me af of dat een kwalitatief goed setje is? Kun je hiermee fatsoenlijk meekomen op het circuit voor die prijsklasse inclusief Brembo schijven en een goede set remblokken (iemand een aanrader die goed samen werkt met genoemde schijven)?

Trek je aub niks aan van mijn wat cynische post ITV. Hij is gericht op GTRene en ik vraag me af hoe snel ie deze post in de smiezen heeft :twisted:

Brembo remschijven komen er in vele gradaties, van slecht tot goed. Ik zou gewoon fabrieksremschijven van de dealer gebruiken. Dan weet je bijna 100% zeker dat het erg goede kwaliteit is.
- GTRene
[img:720:540]http://users.telenet.be/netdata2/afbeel ... wijgen.jpg[/img]Hielke schreef: Pagid, Ferodo, Hawk, Green Stuff, maar koop absoluut geen Performance Friction of Carbon Lorraine remblokken. Die zijn door die hard circuitrijders als te succesvol en goed bevonden. Ze zijn verhoudingsgewijs ook veuls te goedkoop voor wat ze bieden![]()
Trek je aub niks aan van mijn wat cynische post ITV. Hij is gericht op GTRene en ik vraag me af hoe snel ie deze post in de smiezen heeft :twisted:![]()

- InjectTheVenom
Ik heb dat topic eerst gelezen dus was al voorbereidHielke schreef:maar koop absoluut geen Performance Friction of Carbon Lorraine remblokken. Die zijn door die hard circuitrijders als te succesvol en goed bevonden. Ze zijn verhoudingsgewijs ook veuls te goedkoop voor wat ze bieden![]()
Brembo remschijven komen er in vele gradaties, van slecht tot goed. Ik zou gewoon fabrieksremschijven van de dealer gebruiken. Dan weet je bijna 100% zeker dat het erg goede kwaliteit is.

Over voorbereiding gesproken, ik wil gewoon een goede set schijven hebben die beter tegen circuitwerk bestand zijn dan standaard exemplaren. Daarbij viel mijn oog op de bewezen kwaliteiten van Brembo waarbij ik dacht aan de Brembo Max (of er moet wat beters in hun gamma zitten voor een Opel Calibra met diameter 284mm en 5x110 steek)?
Voor de straat wissel ik dan wel de remblokken om, normaal hou ik niet zo van compromissen maar zin in gepiep op straat heb ik niet en inleveren aan grijpkwaliteit op de baan al helemaal niet. Ik wil gewoon goed mijn zaken voor elkaar hebben.
Heeft er daarnaast nog iemand iets te vermelden over de hoofdvraag van dit topic?
- Bert ///M3
KW var 2 zijn gele koni's met hoogte versteller.
Daarover lopen de meningen uit een. Maar ik vind gele Koni's als circuitdemper waardeloos, omdat de ingaande slag te slap is vergeleken met de uitgaande slag. Het kan wel werken, maar dan moet je de verstelling van de uitgaande slag vrijwel helemaal open laten staan, of net 1 slagje dicht, een hele softe setting. Ik ben iemand die liever een wat hogere ingaande en uitgaande slag heeft. Maar een ander met een andere rijstijl vind die setting misschien juist lekker.
Maar het ligt er net aan wat je referentiekader is. Ten opzichte van origineel is het natuurlijk stukken beter.
Alleen als je er meer als 1000 euro voor neertellen moet (geen idee wat dat spul op dit moment kost) zou ik serieus andere alternatieven overwegen voor circuit, zoals Bilstein PSS9, de betere variant KW var 3, AST Sportline I of Intrax RS.
Echte racevering koop je nooit in die klassen, en de balans van een raceonderstel bereik je ook niet zonder aan je uitlijnsettings, veren of stabi's te sleutelen maar het voelt in elk geval wel sportiever.
Daarover lopen de meningen uit een. Maar ik vind gele Koni's als circuitdemper waardeloos, omdat de ingaande slag te slap is vergeleken met de uitgaande slag. Het kan wel werken, maar dan moet je de verstelling van de uitgaande slag vrijwel helemaal open laten staan, of net 1 slagje dicht, een hele softe setting. Ik ben iemand die liever een wat hogere ingaande en uitgaande slag heeft. Maar een ander met een andere rijstijl vind die setting misschien juist lekker.
Maar het ligt er net aan wat je referentiekader is. Ten opzichte van origineel is het natuurlijk stukken beter.
Alleen als je er meer als 1000 euro voor neertellen moet (geen idee wat dat spul op dit moment kost) zou ik serieus andere alternatieven overwegen voor circuit, zoals Bilstein PSS9, de betere variant KW var 3, AST Sportline I of Intrax RS.
Echte racevering koop je nooit in die klassen, en de balans van een raceonderstel bereik je ook niet zonder aan je uitlijnsettings, veren of stabi's te sleutelen maar het voelt in elk geval wel sportiever.
- GTRene
Hielke schreef:Rene is ook hier snel![]()
Je hebt gelijk Opa, Green Stuff is een minder produkt. Maar je staat er versteld van hoe populair die meuk bij bepaalde merkenclubs is.

Competitie Sintermetalremblokken
van Carbone Lorraine
Competitie remblokken worden door veel verschillende fabrikanten gemaakt van organisch materiaal.
Carbone Lorraine gebruikt Carbon (heel weinig) en sinter materiaal en wordt onder hoge druk 1.000°C warmte op de backplate gebakken.
De Voordelen van Sintermetaal remblokken zijn:
Geen problemen met fading
Stabiele remeigenschappen
Optimale doseerbaarheid
Zeer lange levensduur
Hoge temperatuurbestendigheid
Remschijf vriendelijk
Betaalbaar door lage productiekosten.
piepen ze harder dan de Pagids..

- Bert ///M3
Pagid raceblokken zijn ook ceramische deeltjes gemixed met sintermetaal (word bijvoorbeeld ook wel eens cerametallic genoemd) Dat is juist wat piepen veroorzaakt bij raceblokken, en organisch heeft daar minder last van.
Hawk HT10 bijvoorbeeld is ook sintermetaal. Die blokken zie je de vonken gewoon af komen bij remmen.
Alleen crap zoals EBC greenstuff, Jurid, Textar, en al die el cheapo sportblokjes zijn organisch.
Hawk HT10 bijvoorbeeld is ook sintermetaal. Die blokken zie je de vonken gewoon af komen bij remmen.
Alleen crap zoals EBC greenstuff, Jurid, Textar, en al die el cheapo sportblokjes zijn organisch.
- GTRene
ah...dus "kort" samen gevat, tot nu toe is het voor stalen remschijven nog niet voor een leuke prijs mogelijk, om met goede remmen die circuit bestendig zijn, zonder piepen te rijden als de remmen koud zijn
maar dan nog een ding, sommige hadden het erover dat bepaalde merken ivm uitzetting kleinere rammelende blokken hebben...is dat bij de carbone loraine RC6 en de Pagid zeg RS14 ook zo? want en rammels en piepen gaat wel heel ver

maar dan nog een ding, sommige hadden het erover dat bepaalde merken ivm uitzetting kleinere rammelende blokken hebben...is dat bij de carbone loraine RC6 en de Pagid zeg RS14 ook zo? want en rammels en piepen gaat wel heel ver

- InjectTheVenom
Kortom leuk beginnerssetje maar echt veel moet je er niet van verwachten...?
Ik heb helaas maar rond de 1000 euro te besteden over een maand of 2 en mag hopen dat KW Variant 2 iets beters presteert dan de half gare standaard stuiterdempers in combinatie met H&R veren die er bij aankoop al onder zaten, af entoe dan duikt hij in sommige scherpe bochten té veel of hij wil liever rechtdoor vliegen bij snelle stuurbewegingen en dat belief ik dus niet meer
Ik voel gewoon dat ik niet tot de max kan en daar moet na 3 jaar maar eens verandering in komen.
Ingaande slag mag van mij dus wel redelijk hoog zijn maar niet te hoog ineens, voor zover ik aan inlichtingen heb weten te verzamelen kun je bij de Variant 2 helaas alleen in hardheid en hoogte verstellen, dus dat zal oefenen en oefenen en oefenen worden om een fatsoenlijke setting te vinden.
Moet er €1250 voor neertellen trouwens en Variant 3 schijnt onder de nieuwe Viper ACR te zitten volgens een online artikel wat ik gelezen heb dus dat zou toch wel vertrouwen mogen scheppen.
Echt bruikbare diepgaande info over remblokken lees ik hier, gaat goed van pas komen bij de keuze die met de rest van het onderstel samen moet hangen. Wat inmiddels wel in bestelling staat zijn Powerflex excenterbussen (niet echt fijn die schuine slijtage bij een 60/40 verlaging) en voorste draagarmbussen, de rest blijft bij wat het is.
Ik heb helaas maar rond de 1000 euro te besteden over een maand of 2 en mag hopen dat KW Variant 2 iets beters presteert dan de half gare standaard stuiterdempers in combinatie met H&R veren die er bij aankoop al onder zaten, af entoe dan duikt hij in sommige scherpe bochten té veel of hij wil liever rechtdoor vliegen bij snelle stuurbewegingen en dat belief ik dus niet meer

Ingaande slag mag van mij dus wel redelijk hoog zijn maar niet te hoog ineens, voor zover ik aan inlichtingen heb weten te verzamelen kun je bij de Variant 2 helaas alleen in hardheid en hoogte verstellen, dus dat zal oefenen en oefenen en oefenen worden om een fatsoenlijke setting te vinden.
Moet er €1250 voor neertellen trouwens en Variant 3 schijnt onder de nieuwe Viper ACR te zitten volgens een online artikel wat ik gelezen heb dus dat zou toch wel vertrouwen mogen scheppen.
Echt bruikbare diepgaande info over remblokken lees ik hier, gaat goed van pas komen bij de keuze die met de rest van het onderstel samen moet hangen. Wat inmiddels wel in bestelling staat zijn Powerflex excenterbussen (niet echt fijn die schuine slijtage bij een 60/40 verlaging) en voorste draagarmbussen, de rest blijft bij wat het is.
Bert ///M3 schreef:KW var 2 zijn gele koni's met hoogte versteller.
- GTRene
Ik heb ook KW3 onder de Hartge zitten en bevalt wel goed, maar dat doen de standaard M dempers met verlaging ook al wel...
Ze zaten er al onder maar ik verstel er verder niks aan ofzo, laat het altijd zo staan
Ik ben niet zo'n verstel figuur, als het allround goed is ist goed...
Zou ik ze nieuw zelf kopen? nee, dan koos ik wat anders...ik had ze bv ook onder m'n S54 M coupe zitten die wilde ik verstellen in hoogte denk je dat dat kon? terwijl het rvs is zaten die aluminium schroeven! nog ongelofelijk vast en ja ik had de borgschroef ook los en de veren wat ingeklemd maar dan nog! nee, niet mijn ding en over de losse achterveren ala E30 en Z3 ben ik ook niet te spreken...dat kon beter.
[IMG:800:600]http://img66.imageshack.us/img66/2725/pic0005hr4.jpg[/img]
Ze zaten er al onder maar ik verstel er verder niks aan ofzo, laat het altijd zo staan

Ik ben niet zo'n verstel figuur, als het allround goed is ist goed...
Zou ik ze nieuw zelf kopen? nee, dan koos ik wat anders...ik had ze bv ook onder m'n S54 M coupe zitten die wilde ik verstellen in hoogte denk je dat dat kon? terwijl het rvs is zaten die aluminium schroeven! nog ongelofelijk vast en ja ik had de borgschroef ook los en de veren wat ingeklemd maar dan nog! nee, niet mijn ding en over de losse achterveren ala E30 en Z3 ben ik ook niet te spreken...dat kon beter.
[IMG:800:600]http://img66.imageshack.us/img66/2725/pic0005hr4.jpg[/img]
Iets genuanceerder over bepaalde remblokken vind ik wel op zijn plaatsHielke schreef:Pagid, Ferodo, Hawk, Green Stuff, maar koop absoluut geen Performance Friction of Carbon Lorraine remblokken. Die zijn door die hard circuitrijders als te succesvol en goed bevonden. Ze zijn verhoudingsgewijs ook veuls te goedkoop voor wat ze biedenInjectTheVenom schreef:Ik heb een KW Variant 2 onderstel op het oog en vroeg me af of dat een kwalitatief goed setje is? Kun je hiermee fatsoenlijk meekomen op het circuit voor die prijsklasse inclusief Brembo schijven en een goede set remblokken (iemand een aanrader die goed samen werkt met genoemde schijven)?![]()
Trek je aub niks aan van mijn wat cynische post ITV. Hij is gericht op GTRene en ik vraag me af hoe snel ie deze post in de smiezen heeft :twisted:![]()
Voor iedereen is het weer anders
Het ene blok kan op de ene schijf prima werken en op een ander merk schijf weer niet
Het gaat erom dat je een goede combinatie zoekt
Die voor je gevoel ook goed remt.
Bij de ene moet het ook nog lang meegaan en bij de ander weer niet
Zelf vind ik onder mijn auto geen verschil zitten in het remmen, tussen de Ferodo 3000 en de Hawk HT 10
Ferodo blokjes slijten iets sneller.
Schijven is moeilijk te beoordelen omdat die elk jaar gewoon vervangen worden.
Ik heb koni geel achter en die bevallen prima, alleen heb ik geen vergelijkingsmateriaal omdat ik nog niet met wat anders heb gereden achter
-
Ik heb diverse verschillende sets gehad.
Waaronder een KW Variant 3 schroefset.
Die investering was serieus zonde van mijn geld!
Van alle setjes die ik gehad heb was een gewone Koni Geel demperset met Apex veren het beste! Alle dempers waren ook in hardheid verstelbaar. Beste koop voor de centen. Helft van het geld van de KW v3 set!
Nu rij ik op een Intrax set, erg leuk, maar een andere prijs klasse.
Echter (hoop dat ik je nu niet beledig), maar waarom stop je zoveel geld in je Calibra? Ik heb zelf ook even een Calibra Turbo gehad, maar vind die auto´s serieus niet de moeite waard om veel geld in te stoppen.
Ieder z´n voorkeur natuurlijk, met al dat geld wat je erin stopt kan je veel leukere dingen doen. Ook gezien je 18/19 inch wielen die je eronder wilt zetten. Als je er een rijders auto van wilt maken hou het dan bij 17".
Van alle setjes die ik gehad heb was een gewone Koni Geel demperset met Apex veren het beste! Alle dempers waren ook in hardheid verstelbaar. Beste koop voor de centen. Helft van het geld van de KW v3 set!
Echter (hoop dat ik je nu niet beledig), maar waarom stop je zoveel geld in je Calibra? Ik heb zelf ook even een Calibra Turbo gehad, maar vind die auto´s serieus niet de moeite waard om veel geld in te stoppen.
Ieder z´n voorkeur natuurlijk, met al dat geld wat je erin stopt kan je veel leukere dingen doen. Ook gezien je 18/19 inch wielen die je eronder wilt zetten. Als je er een rijders auto van wilt maken hou het dan bij 17".
- Bert ///M3
Tsja.luco hornsveld schreef:Iets genuanceerder over bepaalde remblokken vind ik wel op zijn plaatsHielke schreef:Pagid, Ferodo, Hawk, Green Stuff, maar koop absoluut geen Performance Friction of Carbon Lorraine remblokken. Die zijn door die hard circuitrijders als te succesvol en goed bevonden. Ze zijn verhoudingsgewijs ook veuls te goedkoop voor wat ze biedenInjectTheVenom schreef:Ik heb een KW Variant 2 onderstel op het oog en vroeg me af of dat een kwalitatief goed setje is? Kun je hiermee fatsoenlijk meekomen op het circuit voor die prijsklasse inclusief Brembo schijven en een goede set remblokken (iemand een aanrader die goed samen werkt met genoemde schijven)?![]()
Voor iedereen is het weer anders
Het ene blok kan op de ene schijf prima werken en op een ander merk schijf weer niet
Het gaat erom dat je een goede combinatie zoekt
Die voor je gevoel ook goed remt.
Bij de ene moet het ook nog lang meegaan en bij de ander weer niet
Zelf vind ik onder mijn auto geen verschil zitten in het remmen, tussen de Ferodo 3000 en de Hawk HT 10
Ferodo blokjes slijten iets sneller.
Schijven is moeilijk te beoordelen omdat die elk jaar gewoon vervangen worden.
Ik heb koni geel achter en die bevallen prima, alleen heb ik geen vergelijkingsmateriaal omdat ik nog niet met wat anders heb gereden achter
De meesten nemen deze route met proberen:
1. Gewone
2. Sportblokken
3. licht race/rally (ala DS2500 & Pagid blue)
4. Nog iets beter (ala Pagid RS29, Hawk HT10 enz)
5. Nog beter in de hogere klassen als PFC01 & CL RC6
Als je het mij vraagt kan je beter met zo goed mogelijk materiaal beginnen. Dan heb je er geen omkijken naar. Als je steeds loopt te kloten met sportblokken enz enz en steeds een stapje verder dan moet je steeds proberen. Resultaat elke keer je circuitdag verneukt, je kan wel rijden maar door tegenvallende remmen rij je niet de tijden die je hoopt te rijden.
Om het geld van een paar blokjes van bijv. CL hoef je het niet te laten.
JAGTRene schreef: maar dan nog een ding, sommige hadden het erover dat bepaalde merken ivm uitzetting kleinere rammelende blokken hebben...is dat bij de carbone loraine RC6 en de Pagid zeg RS14 ook zo? want en rammels en piepen gaat wel heel ver
Voor je nog 10 keer hetzelfde vraagt in 3 verschillende topics

Het is alleen zo dat je er op de ene auto meer last van hebt als de andere. Maar neem maar van mij aan Pagid + M3 of Z3M is meestal rammelen.
- InjectTheVenom
Omdat het betrouwbare auto's zijn waar makkelijk aan te sleutelen valt en ik momenteel helaas niet bepaald in de positie ben om een duurdere (en misschien betere) auto aan te schaffen, daarom wil ik voor de lol eens gaan kijken wat voor leuks ik kan bereiken. Als ze in 1996 de DTM konden winnen met een V6 Calibra dan zou ik een redelijke kans van slagen moeten hebben
Ik ben nog niet zo thuis in het wereldje van onderstel mogelijkheden dus vandaar dat ik deze thread geopend heb om mijn hengel uit te gooien en te kijken wat voor vissen ik vang.
17 inch is mij persoonlijk te klein dus ik denk dat ik voor 18 inch wil gaan, vult de wielkasten net dat ietsje beter en in 17 inch ziet de BBS LM er gewoon niet uit
.

17 inch is mij persoonlijk te klein dus ik denk dat ik voor 18 inch wil gaan, vult de wielkasten net dat ietsje beter en in 17 inch ziet de BBS LM er gewoon niet uit

JeroenT schreef:Ik heb diverse verschillende sets gehad.
-
Ik zal er kort over zijn. Ik heb bijna alle types remblok getest. De beste zijn PFC types op de vooras 01 en achter pagid geel of pfc 97. Ook in de wtcc rijden ze met pfc01 voor en pagid geel achter. Remschijven de beste zijn ook van PFC die gaan verreweg het langste mee in races.
Meeste andere blokken geven vaak trilling. De carbone lorraine en pfc niet en die zijn goed te combineren met standaard remschijven.
De zogenaamde compromis remblokken is op de straat niks en op circuit ook niks.
Gewoon straat blokken en wisselen naar carbone lorraine of pfc o1 op de vooras voor trackdays en achter kan je standaard laten voor track days.
Over schokbrekers. KW ben ik niet kapot van. Als het goedkoop moet pak een bilstein D8 sprint schokbreker met eibach pro kit. Ben je onder de 1000 euro kwijt. Al de sportieve duurdere straat sets vindt ik net niks zoals pss9 kw etc die hebben allemaal zo n los verstelbare achterveer. Waardeloos vindt ik dat.
In mijn ogen of je pakt een bilstein d8 plus eibach of je gaat the whole way pakt reiger moton clubsport intrax etc. tussen de 3000 en 4000 euro. En dan heb je ook meteen coilover achter en geen losse achterveer.
Meeste andere blokken geven vaak trilling. De carbone lorraine en pfc niet en die zijn goed te combineren met standaard remschijven.
De zogenaamde compromis remblokken is op de straat niks en op circuit ook niks.
Gewoon straat blokken en wisselen naar carbone lorraine of pfc o1 op de vooras voor trackdays en achter kan je standaard laten voor track days.
Over schokbrekers. KW ben ik niet kapot van. Als het goedkoop moet pak een bilstein D8 sprint schokbreker met eibach pro kit. Ben je onder de 1000 euro kwijt. Al de sportieve duurdere straat sets vindt ik net niks zoals pss9 kw etc die hebben allemaal zo n los verstelbare achterveer. Waardeloos vindt ik dat.
In mijn ogen of je pakt een bilstein d8 plus eibach of je gaat the whole way pakt reiger moton clubsport intrax etc. tussen de 3000 en 4000 euro. En dan heb je ook meteen coilover achter en geen losse achterveer.
- Bert ///M3
Zo veel voordeel heb je anders niet van die coil over achter, behalve tunability denk ik. Omdat je achter ook een 60mm ID veer hebt kan je die wisselen voor net iets lichter of zwaarder. Maar als je de standaard inboard positie gebruikt bij BMW bijvoorbeeld met een zwaardere veer bereik je eigenlijk precies hetzelfde. Pas als je het subframe gaat verhogen dan kom je vaak niet uit met de originele punten en dan moet je wel naar coil over omdat anders de veer te kort word.
Het is alleen als je het echt goed wilt krijgen met die setjes dan blijf je sleutelen. Dikkere ARB hier, verstelling daar, meer camber voor enz. Uiteindelijk ben je net zo veel centen kwijt als dat je je auto bij Intrax inlevert en hem compleet klaar weer terug krijgt. Heb je er geen kopzorgen van, is het in 1 keer goed en de dempers zijn gewoon van veel betere kwaliteit als dat straatspul. Been there done that. Leuk om eens te doen maar liever in 1 keer goed.
Als je goedkoop klaar wil zijn dan kan je bijv. ook de H&R clubsport kit nemen, die is op de Nurburgring gebouwd. Standaard veren op een E36 bijvoorbeeld 110 N/mm voor en 120 N/mm achter. Als je die achterveer omrekend naar wat je nodig zou hebben voor een echte coil over dan kom je op 65 N/mm uit, dat is wat bijvoorbeeld AST ook levert als ring setup 110/65. Alleen je demping is dan niet verstelbaar. Maar dat is net het verschil tussen sub 2000 euro en 3500+ euro
Het is alleen als je het echt goed wilt krijgen met die setjes dan blijf je sleutelen. Dikkere ARB hier, verstelling daar, meer camber voor enz. Uiteindelijk ben je net zo veel centen kwijt als dat je je auto bij Intrax inlevert en hem compleet klaar weer terug krijgt. Heb je er geen kopzorgen van, is het in 1 keer goed en de dempers zijn gewoon van veel betere kwaliteit als dat straatspul. Been there done that. Leuk om eens te doen maar liever in 1 keer goed.
Als je goedkoop klaar wil zijn dan kan je bijv. ook de H&R clubsport kit nemen, die is op de Nurburgring gebouwd. Standaard veren op een E36 bijvoorbeeld 110 N/mm voor en 120 N/mm achter. Als je die achterveer omrekend naar wat je nodig zou hebben voor een echte coil over dan kom je op 65 N/mm uit, dat is wat bijvoorbeeld AST ook levert als ring setup 110/65. Alleen je demping is dan niet verstelbaar. Maar dat is net het verschil tussen sub 2000 euro en 3500+ euro

- duifjes.com
- Leen
ik heb ook die cr6 blokken op de evo en de m3 en bij vol vertragen hoor je ze nauwelijks ,op het circuit een echte aanrader , echter voor straatgebruik zijn ze wat luid (understatement) 8)Hielke schreef:Piepen? Ze KRIJSEN!!!! Je moet wat pijn lijden om mooi, of zoals in dit geval een hele later remmer, te zijn Rene
- InjectTheVenom
Ik stuur je zo mijn rekeningnummer wel via pb, donaties en liefst een beter verdienende baan zijn altijd welkomAndre schreef:Over schokbrekers. KW ben ik niet kapot van. Als het goedkoop moet pak een bilstein D8 sprint schokbreker met eibach pro kit. Ben je onder de 1000 euro kwijt. Al de sportieve duurdere straat sets vindt ik net niks zoals pss9 kw etc die hebben allemaal zo n los verstelbare achterveer. Waardeloos vindt ik dat.

Kun je me ook een paar argumenten geven waarom KW minder goed is (behalve de vastzittende hoogteverstelringen) dan vergelijkbare concurrenten als Bilstein+Eibach? Ligt het dan aan de materiaalkeuze, de kwaliteit van het materiaal zelf of aan de afstelmogelijkheden? Wat is de betere manier van afstellen, met klikken of door middel van stiften bovenop de demper? Wat moet ik verstaan onder ARB (heb al een zoektocht gedaan)?
Zouden er fabrikanten zijn die voor genoemd prijsbereik iets fatsoenlijks op (veer)poten kunnen zetten dat op maat gemaakt is?
- InjectTheVenom