De VAG premium poll, maakt de Passat coupe een kans ?
- RVV
De VAG premium poll, maakt de Passat coupe een kans ?
Naar aanleiding van het VW Passat Coupe draadje.. deze poll, ik denk dat die auto heel slecht verkocht gaat worden, voornamelijk door de inhouse concurrentie van Audi. Tussen de 50000 en 60000 euro is er veel lekkers te krijgen bij VAG.
Omdat er nog geen prijzen bekend zijn maak ik een schatting dat die Passat coupe tussen de 50000 en 60000 euro gaat kosten met een 3.6V6 motor. Voor dat geld zal een Passat R36 ook mogelijk zijn als het toch een Passat moet worden.. (weet niet eens of die al leverbaar is, maar dat is nog niet relevant omdat de Passat coupe dat ook nog niet is) Een audi A4 sedan of een Audi A5 coupe behoort ook tot de mogelijkheden als je tussen de 50 en 60K euro gaat shoppen. Of mischien wel een mooie A6, Ik ga even van een instapprijs uit. Optie's zijn secundair in de keuze/beoordeling van deze poll.
Als je de keus had waar ging je dan voor ? Alle modellen hebben quattro/4 motion om de factor aandrijving uit te sluiten.
(andere merken doen even niet mee in deze keuze, ook de opmerkingen ik koop een BMMERCEXUS voor dat geld, achterwege laten aub)
Volkswagen Passat coupe 3.6V6 FSI 4motion
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/9/527 ... 1e2d49.jpg[/img]
Volkswagen Passat R36 sedan 4motion
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/d/8a5 ... 44439d.jpg[/img]
Audi A4 3.2V6 sedan quattro
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/7/216 ... e6e0c7.jpg[/img]
Audi A5 3.2V6 Quattro
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/5/c31 ... fa5e65.jpg[/img]
Audi A6 2.4 sedan quattro
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/3/3ac ... 55a993.jpg[/img]
Omdat er nog geen prijzen bekend zijn maak ik een schatting dat die Passat coupe tussen de 50000 en 60000 euro gaat kosten met een 3.6V6 motor. Voor dat geld zal een Passat R36 ook mogelijk zijn als het toch een Passat moet worden.. (weet niet eens of die al leverbaar is, maar dat is nog niet relevant omdat de Passat coupe dat ook nog niet is) Een audi A4 sedan of een Audi A5 coupe behoort ook tot de mogelijkheden als je tussen de 50 en 60K euro gaat shoppen. Of mischien wel een mooie A6, Ik ga even van een instapprijs uit. Optie's zijn secundair in de keuze/beoordeling van deze poll.
Als je de keus had waar ging je dan voor ? Alle modellen hebben quattro/4 motion om de factor aandrijving uit te sluiten.
(andere merken doen even niet mee in deze keuze, ook de opmerkingen ik koop een BMMERCEXUS voor dat geld, achterwege laten aub)
Volkswagen Passat coupe 3.6V6 FSI 4motion
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/9/527 ... 1e2d49.jpg[/img]
Volkswagen Passat R36 sedan 4motion
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/d/8a5 ... 44439d.jpg[/img]
Audi A4 3.2V6 sedan quattro
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/7/216 ... e6e0c7.jpg[/img]
Audi A5 3.2V6 Quattro
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/5/c31 ... fa5e65.jpg[/img]
Audi A6 2.4 sedan quattro
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/3/3ac ... 55a993.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door RVV op 19 jan 2008, 11:02, 2 keer totaal gewijzigd.
-
-
-
De Passat CC doet mij weinig. Normale Passat vind ik helemaal te saai, ook al staat er R32 op. De A4 en A6 zijn prima wagens natuurlijk. Maar mijn keus gaat er gewoon niet naar uit. Krijg er geen warm gevoel van. Ondanks dat ze uitgerust zijn met dikke motoren en Quattro, wat de meeste auto's wel lekker maakt.
De A5 vind ik wel een mooie verschijning, dus daar gaat mijn keus naar uit. Het liefst heb ik een TT trouwens, is dan het lichste van het stel en binnen dat prijssegment mogelijk. Bij de TT kan ik ook het beste leven met de grille (waar ik geen fan van ben). Die auto past ook het beste bij mij na de A5. Rest is zo anoniem en saai.
De A5 vind ik wel een mooie verschijning, dus daar gaat mijn keus naar uit. Het liefst heb ik een TT trouwens, is dan het lichste van het stel en binnen dat prijssegment mogelijk. Bij de TT kan ik ook het beste leven met de grille (waar ik geen fan van ben). Die auto past ook het beste bij mij na de A5. Rest is zo anoniem en saai.
-
-
Ik ga er vanuit dat zo'n wagen, gezien z'n blijvende 'Paashaat' naam misschien 2-3k duurder uitvalt dan een gelijk gemotoriseerde normalde Passat. Zie ik het rijtje van Rico vind ik alleen de A5 mooier. Die kost dan ook wel een flinke duit meer. Wat ik zou kiezen? Wellicht een A5 omdat het een Audi is en geen Volkswagen?
- Niels
- Auto: Prius+
De A5 geeft een vertekend beeld in deze poll
Die auto wordt gekozen terwijl een Passat daar geen alternatief voor is. Ik heb de A5 gekozen omdat ik geen 4-drs auto nodig heb en de A5 super vind.
De Passat CC in 3.2 uitvoering gaat waarschijnlijk 50K kosten schat ik in en dan zit je op niveau A4 3.2 (52K) en A6 2.8 (50K) Je moet de CC dan wel heel erg mooi vinden om geen A6 te nemen imo. Ik vind de CC mooier maar een A6 rijdt gewoon nog beter en heeft een mooier interieur. Daarnaast is een 2.8 net zo goed een prima V6.
Wanneer je kijkt naar een 2.0 140pk TDI dan wordt het een ander verhaal. Ik denk dat de CC en A4 gelijke duur worden a 40K en de A6 is met 2.0TDI 45K. De A4 is gewoon kleiner dan de CC dus in dit segment vind ik de VW zeker wel een alternatief voor een A6 imho. Hetzelfde geldt voor de 2.0TFSI waarbij ik het gat zo'n 4K schat. Dan wordt het toch een ander verhaal.
De Passat heeft nooit goed verkocht in het hogere (premium) segment vanwege Audi maar in het "midden" segment is het gewoon een succes nummer. De CC is midden+

De Passat CC in 3.2 uitvoering gaat waarschijnlijk 50K kosten schat ik in en dan zit je op niveau A4 3.2 (52K) en A6 2.8 (50K) Je moet de CC dan wel heel erg mooi vinden om geen A6 te nemen imo. Ik vind de CC mooier maar een A6 rijdt gewoon nog beter en heeft een mooier interieur. Daarnaast is een 2.8 net zo goed een prima V6.
Wanneer je kijkt naar een 2.0 140pk TDI dan wordt het een ander verhaal. Ik denk dat de CC en A4 gelijke duur worden a 40K en de A6 is met 2.0TDI 45K. De A4 is gewoon kleiner dan de CC dus in dit segment vind ik de VW zeker wel een alternatief voor een A6 imho. Hetzelfde geldt voor de 2.0TFSI waarbij ik het gat zo'n 4K schat. Dan wordt het toch een ander verhaal.
De Passat heeft nooit goed verkocht in het hogere (premium) segment vanwege Audi maar in het "midden" segment is het gewoon een succes nummer. De CC is midden+

- frankv
50 tot 60k? zijn die dingen zo duur?
ik zou geen van allen nemen, maar er zijn vast zat IT-ers die voor de zogenaamd hippe coupe gaan omdat ze er toch hun kids in willen passen, maar toch stiekem wel een beetje hip denken te zijn en in ieder geval willen laten zien dat ze een heeeeeele nieuwe auto hebben
frank
ik zou geen van allen nemen, maar er zijn vast zat IT-ers die voor de zogenaamd hippe coupe gaan omdat ze er toch hun kids in willen passen, maar toch stiekem wel een beetje hip denken te zijn en in ieder geval willen laten zien dat ze een heeeeeele nieuwe auto hebben
frank
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Exact, dit is het niet, eenheidsworsten zonder een spoortje charisma IMONandor schreef:Ik vind het allemaal een beetje kansloze auto's.........
A5 is wel aardig, maar ik zie bv het verschil tussen A4 en 6 zie ik niet. De 8 is wat groter maar anders zou ik het ook niet zien.
Allemaal te anoniem imo...
- Tristan
A4/A5 3.2 met leuke opties ga je over de 60K heen. Zeker de A5.
Terwijl de Passat met dezelfde opties onder de 60K blijft. Ben dus niet helemaal eens met het rijtje in de poll, maar mijn keuze gaat naar de A5.
En waarom komt zometeen de Passat slecht uit de poll? Omdat iedereen hier voor de sportievere auto's gaat. Is ten slotte D-F hier.
Maar de Passat CC wordt hopelijk een succes.
Terwijl de Passat met dezelfde opties onder de 60K blijft. Ben dus niet helemaal eens met het rijtje in de poll, maar mijn keuze gaat naar de A5.
En waarom komt zometeen de Passat slecht uit de poll? Omdat iedereen hier voor de sportievere auto's gaat. Is ten slotte D-F hier.
Maar de Passat CC wordt hopelijk een succes.
- Pescatore
Vrij boute uitspraak als je nog niet met de CC gereden hebt. Ik heb erg vaak in zo'n A6 moeten rijden voor mijn werk, kan niet anders zeggen dat ik de A6 nogal matig vind rijden, zeker zonder luchtvering. De besturing is een van de vaagste waar ik tot nu toe mee gereden heb en ik weet vrij zeker dat haast elke DF'er zonder waarschuwing vooraf bij de eerste remactie met z'n neus tegen de voorruit zit..Niels schreef: Ik vind de CC mooier maar een A6 rijdt gewoon nog beter en heeft een mooier interieur.

-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- RVV
Ik lees dat de A5 er niet tussen hoort, of dat die met leuke opties te duur zou worden.
De A5 is gewoon een serieus alternatief en hoort er alleen al om die reden gewoon tussen. Opties bepaal je zelf, de ene kiest een Passat met 10000 euro aan opties, de ander een A5 met 2000 euro an opties.
Als het budget maximaal 60K is, is het gewoon kiezen tussen een auto die meer aansprekt of meer opties.
overigens las ik in autovisie dat de passat de 3,6V6 motor krijgt met 300pk zoals in de passat R36, heb ik ondertussen ook in de poll en startpost aangepast.
De A5 is gewoon een serieus alternatief en hoort er alleen al om die reden gewoon tussen. Opties bepaal je zelf, de ene kiest een Passat met 10000 euro aan opties, de ander een A5 met 2000 euro an opties.
Als het budget maximaal 60K is, is het gewoon kiezen tussen een auto die meer aansprekt of meer opties.
overigens las ik in autovisie dat de passat de 3,6V6 motor krijgt met 300pk zoals in de passat R36, heb ik ondertussen ook in de poll en startpost aangepast.
- Sperdy
Ik zou voor de Passat WC gaat. Zilvergrijs graag, hoogglans en chroompolish. Jammer wel, dat hij geen kerstlichtjes heeft in de koplamp. Is cool joh, die kerstlichtjes. Graag wel zilvergrijze lichtjes, in hoogglans en chroompolish. En zilvergrijze wieldoppen, ook hoogglans en chroompolish. Jawel, is een grote kopersgroep voor. Ik denk dat VAG de (zilvergrijze) spijker op de kop slaat.
- Tristan
Rico, je weet zelf hoe duur de opties zijn bij Audi. Als je een A5 koopt, dan koop je er 1 met redelijk wat opties. Zie niemand in een A5 3.2 met standaarduitrusting rijden.Rico v Velzen schreef:Ik lees dat de A5 er niet tussen hoort, of dat die met leuke opties te duur zou worden.
- InjectTheVenom
Mag ik eerlijk zijn? De Passat Coupe ziet er voor mij uit als een Mercedes CLS wannabe en de rest lijkt te veel op elkaar om duidelijk verschil te kunnen maken (waarom zou je elkaar proberen na te apen?). Enigste die ik zou nemen als ik de centen voor het kiezen had is de Audi A5 die auto is gewoon AF.
- Tom van H.
- RVV
Tristan, ik zou een basis A5 nemen, met xenon, automatisch airco, sportstoelen en metallic.Tristan schreef:Rico, je weet zelf hoe duur de opties zijn bij Audi. Als je een A5 koopt, dan koop je er 1 met redelijk wat opties. Zie niemand in een A5 3.2 met standaarduitrusting rijden.Rico v Velzen schreef:Ik lees dat de A5 er niet tussen hoort, of dat die met leuke opties te duur zou worden.
dan blijf je onder de 60K (dacht ik?) Al die andere goodies vind ik niet belangrijk, een ander wel ? Dat is zo persoonlijk.
Eigenlijk geeft deze poll al duidelijk aan wat de grootste concurrent is van de Passat coupe.. namelijk de A5.. een deurtje verder dan de VW showroom..