Peijs wil variabele snelheden op wegen
Uitgegeven: 31 mei 2006 15:28
Laatst gewijzigd: 31 mei 2006 15:34
DEN HAAG - Minister Karla Peijs (Verkeer) wil dit jaar een plan presenteren voor variabele snelheden op de snelwegen. Dat zei de bewindsvrouw woensdag tijdens een overleg met de Tweede Kamer.
Het plan moet zorgen voor meer 'dynamiek' op de snelwegen. Op rustige momenten, bijvoorbeeld in de avonduren en in de nacht, kan dan harder worden gereden. Bij grote drukte en wanneer smog dreigt te ontstaan, kan de snelheid zo worden aangepast dat de overlast zoveel mogelijk beperkt blijft.
Peijs benadrukte dat de maximumsnelheid nooit zomaar kan worden gewijzigd. De wegbeheerder zal altijd rekening moeten houden met zaken als de luchtkwaliteit en de geluidsoverlast voor omwonenden.
Harder rijden 's avonds wordt mogelijk als 't aan Peijs ligt
- Dennis Cavallino
-
En wat betekend dat in de praktijk?
Overdag weer terug van 100 naar 80 en 's nachts van 100 naar 120 ofzo?
Ik ken bedrijven die vaak negatief in het nieuws zijn gekomen, die dan elke maand minimaal twee 'positieve' persberichten eruit sturen om een beter imago te creëeren. Volgens mij werkt dat in Den Haag net zo
Maar we zullen zien. Idee is goed!
Variabele snelheid adhv drukte, weer en soort wegdek. Helemaal mooi als ze daar ook rijbaan aan toevoegen, om mensen sneller naar rechts te dwingen.
Overdag weer terug van 100 naar 80 en 's nachts van 100 naar 120 ofzo?
Ik ken bedrijven die vaak negatief in het nieuws zijn gekomen, die dan elke maand minimaal twee 'positieve' persberichten eruit sturen om een beter imago te creëeren. Volgens mij werkt dat in Den Haag net zo

Maar we zullen zien. Idee is goed!
Variabele snelheid adhv drukte, weer en soort wegdek. Helemaal mooi als ze daar ook rijbaan aan toevoegen, om mensen sneller naar rechts te dwingen.
Laatst gewijzigd door Tom op 31 mei 2006, 15:58, 1 keer totaal gewijzigd.
- Peter Tunissen
- Hans