Rico v Velzen schreef:EG schreef:Rico v Velzen schreef:EG leuk epistel, aleen denk ik dat iedereen wel snapt dat de kilomterstand erg hoog is. Daarom is de prijs ook zo laag.
Kopen met het wederverkoopverhaal in het achterhoofd is altijd iets om rekening mee te houden, maar als je deze auto koopt, moet je dat doen voor langere tijd. Afschrijven doet ie niet echt meer, tenminste niet in stappen van 10000 a 12000 euro per jaar, waar bv een jongere M3 WEL last van heeft.
Stel dat je deze auto koopt, technisch in orde.. voor pak em beet 21000,- en ja gaat er 2 jaar in rijden, zet nog eens 30000 km op de klok.. dan raak je hem echt wel kwijt voor 10000 euro over 2 jaar.
Dan rij je met een afschrijving van 5500 euro per jaar.. wel mooi even een e46 M3. Goedkoper word het niet om M3 te rijden.
Of je het wilt is vraag 2.. maar een e46 M3 is gewoon een geliefde auto, helemaal als die voor het liefhebbers publiek met iets minder dikke portomonnee betaalbaar word.
Stel ik wil heel graag een M3. Dan ga ik dus niet voor 20k een M3 met 2ton+ op de klok kopen.
Nee dan doe ik er 10k op (lenen.nl ofzo of wat dan ook) en dan koop ik er eentje met minder dan een ton op de klok. Kan je het ding later ook nog eens fatsoenlijk verkopen.
EG verder no offence maar ik zie in jouw golf draadje dat je het hebt over een golfje met meer dan 225000 op de teller... Waarom niet er niet 5K bijlenen voor eentje die frisser is met maar 100000 op de teller ?
Uiteindelijk is de keus, wat je het waard is. Als een gebruikte M3 je maximaal 25000 euro waard is leen je echt niet zo even 10K erbij om toch maar 1 van 35000 euro te kopen. Iedereen heeft gewoon zijn grens.
Ik begrijp je standpunten, maar zie eens de reactie van Knot. Geloof me echt een zeer groot deel van de Nederlandse bevolking denkt zoals Knot.
Been there done that.
Oom heeft een Opel Vectra 1.8i 16v op LPG G3 (1998 model). Technisch is de auto in redelijke staat. Heeft bijna 310k op de teller. Probeer het ding eens te verkopen: zal je nevernooit niet lukken. Of ze bieden je belachelijke bedragen aan van 1500 euro ofzo. Als ik nou die teller laat terug"tunen" naar 190k ofzo, dan is die auto opeens 3000+ euronen waard. Terwijl het omdezelfde auto gaat, alleen die tellerstand he

Maar mijn oom doet niet aan fraude dus die gaat die auto letterlijk oprijden
Trouwens vertrouw GEEN enkele tweedehands auto. Er wordt gewoon geknoeid met die standen alsof er broodjes donerkebab besteld worden. Populair "fraude model" Golf 4: Ze draaien die standen terug naar "verkoopbare waarden" bijv. 190k ofzo, en daarna moet ik daarin lopen trappen (totaal versleten stuur, speling in stuurhuis, versleten pedalen, versleten stoel, versleten pook etc.).
Dit is trouwens niet het enige voorbeeld, maar als ik alles ga lopen opnoemen ben ik na 20 pagina's niet klaar.