Wat is het complete pakket van Kroymans, is die 150K inclusies spares package enz? Alleen je spares package loopt soms ook al aardig in de papieren. Neem ook aan dat dit allemaal uitgetest en ready to race is. Niet dat ik er verder aan twijfel dat het Kroymans om de $$$$ te doen is

Wat jij zegt klinkt leuk maar zo werkt het in de praktijk niet denk ik. Even stoelen er uit en klaar. Wil jij zo'n uitgebreide kooi in de auto hebben dan raakt het hele chassis kaal, gewoon puur omdat er allerlei delen in de weg zitten, verplaatst moeten worden enz. Er moeten nieuwe doorvoeringen in komen voor je elektronica enzovoort. Dat alleen is al een helehoop werk, en kost aardig manuren als je het laat doen, en ook nog een beetje afwerking wil. Als je ook nog de body doorlassen wil dan word het nog erger, verf er af enz. Nog niet over het dak gehad, dat raakt er in sommige gevallen ook af bij dat soort kooien omdat ze anders niet aan de bovenkant van de hoofdbeugel lassen kunnen.
Denk ook dat je de kosten van een Moton 4 way onderstel een beetje onderschat. Kennis van mij levert ze in de UK, ze staan voor een M3 op dit moment voor 7000 euro ex BTW op de prijslijst, zonder installatie, veren, camberplaten enz dus gewoon demper in de doos. Onderstel budget kruipt al snel over de 10.000 euro denk ik. 2 of 3 weg is wel voor minder te doen, dan ben je wel voor 6000 klaar.
MoTeC engine managment is idd niet nodig hoewel het wel makkelijk kan zijn. Het ligt er een beetje aan hoe kritisch een C6 bij racen met elektronica, maar als je steeds met een blok rijd dat in noodloop springt zoals de M5 en M5 V10's dan ben je ook niet vrolijk. Dit kan je met een MoTeC systeem eenvoudig omzeilen.
Datalogging om efficienter te kunnen testen en om te zien dat het draaien aan dat tricky Moton onderstel het gewenste effect heeft inclusief mooie weergave display, ben je zo weer 2000-3000 extra aan kwijt.
Dan kom je op het punt kijken of het een beetje werkt dus testdagen. Je wil wel weten of het goed is voor je begint met racen. 300 per dag voor wat testuurtjes plus banden remblokken/schijven pitbox benzine enz reken voor de gein ook eens 2000-3000 per dag. Allerlei kleine zaken naar je zin maken enz.
Denk dus al met al niet dat je voor minder als 100K aan de start komt ook al doe je bijna alles zelf.
Wat nog steeds goedkoper is als zo'n zelf inelkaar gezette BMW GTR die het dubbele kost, dat wel