Raceplannen 2008: dfracing.com

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Hielke

Bericht door Hielke » 11 jan 2008, 16:09

Macboy schreef:Kunnen we die Bravo van je niet ombouwen haha
Naar rood leer, xenon en een BMW M stuur zeker? Ik vind het best :lol:

Maar ik meld het alvast nog een keer. Ook daar steek ik geen ene cent in! Bwahahaha.

Rein

Re: Raceplannen 2008: dfracing.com

Bericht door Rein » 11 jan 2008, 16:15

Peter Tunissen schreef: Inmiddels hebben we met heel veel dank aan Tom, Rene en mezelf (;)) een eerste opzet voor de site online:
http://www.dfracing.com/
Meningen, commentaren en kritieken welkom als altijd!
Mooie site, lay-out vind ik erg mooi 8) Komt dat hier ook nog op het forum? :)

Heb de site inmiddels al in favorieten staan.

Peter Tunissen

Re: Raceplannen 2008: dfracing.com

Bericht door Peter Tunissen » 11 jan 2008, 16:17

Rein schreef:Mooie site, lay-out vind ik erg mooi 8) Komt dat hier ook nog op het forum? :)
Yep. ;)

Rein

Bericht door Rein » 11 jan 2008, 16:19

Cool, ben benieuwd :D

Hielke

Bericht door Hielke » 11 jan 2008, 16:30

http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=9591

Er komt steeds meer informatie beschikbaar over de Callaway GT4 Corvette.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 jan 2008, 16:30

www.dfracing.com !!! STOER!

maar bij select your language mis ik nog een Fries en een Spaans vlaggetje. :wink:

webshop:
Allemaal een AP Royal Oak Offshore 'Barrichello' en een onderbroek met skidmarks alsmede een ANWB lidmaatschap bij sponsoring?

:roll: 8)

RVV

Bericht door RVV » 11 jan 2008, 16:35

Robin schreef:www.dfracing.com !!! STOER!

maar bij select your language mis ik nog een Fries en een Spaans vlaggetje. :wink:

webshop:
Allemaal een AP Royal Oak Offshore 'Barrichello' en een onderbroek met skidmarks alsmede een ANWB lidmaatschap bij sponsoring?

Hielke is samen met het DF team al druk bezig met de Frieze vertaling.. het struikelblok is nu nog de letterlijke vertaling van BMW in het Fries :lol:

[img:899:600]http://pic14.picturetrail.com/VOL524/17 ... 883217.jpg[/img]

Michel P

Bericht door Michel P » 11 jan 2008, 16:38

Rico v Velzen schreef:

webshop:

Hielke is samen met het DF team al druk bezig met de Frieze vertaling.. het struikelblok is nu nog de letterlijke vertaling van BMW in het Fries :lol:

Wereld foto!!

Hielke krijgt zijn rits van de broek niet los, en de hulptroepen hopen dat die in de broek plast :lol:

Michel

Michel

Hielke

Bericht door Hielke » 11 jan 2008, 16:41

Ik heb een dikke pens ja, maar aan de foto te zien zou ik dan een middelmaatje 200 cm moeten hebben!!!! :roll:

:lol: Smiechten. Zal wel een foto van de Bravo zijn geweest aan de vele lachende gezichten te zien. 8)

RVV

Bericht door RVV » 11 jan 2008, 16:49

Hielke pas maar op anders plaats ik die andere waarbij je je natte broek op de enkels hebt hangen :lol:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 11 jan 2008, 16:51

Rico v Velzen schreef:Hielke pas maar op anders plaats ik die andere waarbij je je natte broek op de enkels hebt hangen :lol:
Dat was jouw stageperiode als fluffer, Rico, heb je mij eens verteld.

Die foto's hoef ík dan weer níet te zien, dank u.

8) :twisted:

Hielke

Bericht door Hielke » 11 jan 2008, 16:58

Ze vonden al dat Rico zo lang in de toiletten bleef hangen. Weten we nu ook wat ie daar gedaan heeft :lol:

Mijn god, had ik nu thuis toch maar even nr.2 gedaan :?

Elmar

Bericht door Elmar » 11 jan 2008, 17:24

Nog meer over de C6 GT4. Inclusief een foto met wat bekende gezichten.
http://www.autosport.nl/actueel/news.ph ... ubriek=nat

Hielke

Bericht door Hielke » 11 jan 2008, 17:32

Elmar schreef:Nog meer over de C6 GT4. Inclusief een foto met wat bekende gezichten.
Ik had jullie ook al herkend :)

Het is een mooi marketingverhaaltje geweest daar bij Kroymans. Maar als de basis een GT4 Corvette moet worden dan verwacht ik dat ie vrij zwaar gaat worden. Hij moet het in dat FIA kampioenschap tegen 350Z's en Caymann's gaan opnemen en dan kan het extra vermogen van de Corvette alleen door een hoger gewicht geponseerd worden. De 350Z is even zwaar met ruim 100 pk minder vermogen. In geen duizend jaar dat ze dan hun best hoeven te doen om de Corvette licht te maken. Voor Callaway als tuner een makkie om die auto klaar te maken.

EN TOCH!

En toch blijft de C6 een geweldige basis om in het DSC te acteren. Ook als ik niet van de plannen had afgeweten was ik bij een Corvette uitgekomen wanneer het op het kiezen van een auto zou uitkomen. Blijven een aantal vragen onbeantwoord. Die 5 liter limiet. En nog belangrijker, er wordt in het artikel vermeld dat er meer gegadigden voor het DSC kampioenschap zijn dan dat er kan worden ingeschreven. Wie wordt er aldus wel en wie wordt er niet toegelaten?
Laatst gewijzigd door Hielke op 11 jan 2008, 17:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Dutch

Bericht door Dutch » 11 jan 2008, 17:32

De ombouw van de Corvette C6 naar DSC-specificaties neemt bij Callaway Competition ongeveer twaalf weken in beslag.
Twaalf weken? Noem dat maar 'eenvoudig'. Dat zou een stuk sneller moeten als je tijdens het seizoen heen en weer wilt switchen tussen DSC en GT4 - en dat was toch de bedoeling?

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 11 jan 2008, 17:34

Elmar schreef:Nog meer over de C6 GT4. Inclusief een foto met wat bekende gezichten.
Leuk! :)
Maar wat zijn nu dan de plannen, Cor?
Zelf een Corvette ombouwen?

Dutch

Bericht door Dutch » 11 jan 2008, 17:35

Nog niks over de auto op de site van Callaway zelf trouwens:

http://www.callawaycars.de/en/index.htm

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 11 jan 2008, 19:57

Rico v Velzen schreef:

webshop:

Volgens mij laat hij zijn love-tool ff zien aan de jongens.
Aan de lachende gezichten te zien zijn ze niet onder de indruk :mrgreen:

Mathieu

Bericht door Mathieu » 11 jan 2008, 22:17

Rico v Velzen schreef:
Robin schreef:
www.dfracing.com !!! STOER!

maar bij select your language mis ik nog een Fries en een Spaans vlaggetje.

webshop:

Hielke is samen met het DF team al druk bezig met de Frieze vertaling.. het struikelblok is nu nog de letterlijke vertaling van BMW in het Fries

Thumbnail, click to enlarge.

Volgens mij laat hij zijn love-tool ff zien aan de jongens.
Aan de lachende gezichten te zien zijn ze niet onder de indruk
Nou, als je Tomaz z'n gezicht bekijkt vindt hij het toch wel spannend :D

Corvette

Bericht door Corvette » 11 jan 2008, 22:52

Peter

hierbij nog een aantal opmerkingen van mijn kant met betrekking tot het samenstellen van een team.
Vooropgesteld dat dit idee van mij helemaal niets te maken heeft met jou plannen, want die ideeen van jou vind ik helemaal goed. Ik heb niet alles gelezen, maar hoe dan ook hoop ik voor jou en de andere betrokkenen dat het gaat slagen. Los daar van dus hier even wat commentaar.
Voor ik een aantal opsommingen ( rekenvoorbeelden ) maak en hiermee wil laten zien dat het best wel betaalbaar is ondanks de hoge aanschaf van de wagen moeten jullie wel goed in ogenschouw nemen dat alles zakelijk wordt gefinancierd.

Dus dit voorbeeld is natuurlijk prive niet haalbaar of je moet wel een heel dik salaris hebben.

De C6 R GT4 gemaakt bij Callaway is niet zomaar een C6 met wat aanpassingen, maar eigenlijk een geheel opnieuw opgebouwde auto met mega aanpassingen. Dat de prijs voor die modificaties aan de hoge kant is mag inmiddels wel duidelijk zijn, want die 150k is natuurlijk zonder enige belasting.
Maar of je het nou wel of niet te veel vind laten we maar even voor wat het is, want ze vragen er nu eenmaal die 150 voor.
Dat ding is te leasen en dat hoef je niet alleen te doen, want je moet met meerdere coureurs rijden, omdat er races bij zijn van 6 uur en dat trek je niet alleen.
Je kunt dat ding dus rijden voor zo'n 4000 euro per maand en dan is tie ook verzekerd tegen totalloss rijden.
De kosten die Kroymans in rekening brengt zijn bespreekbaar. Ze willen die dingen natuurlijk maar al te graag op de baan zien en dat lieten ze mij ook al goed merken, omdat ik commentaar heb gegeven over die 80k.
Volgens mij kan dat ook voorde helft of max. 50k. Ook dat bedrag hoef je dan ook weer niet alleen op te hoesten, maar bijvoorbeeld met 4 man.
De kosten zijn dan inmiddels opgelopen tot 1000 lease en 1000 om het rijdend te hebben.
Totaal dus zo'n 8 k per maand. Er zullen best wel wat dingen sneuvelen dus de kosten zullen nog met 20k oplopen voor schades.
Als ik alles op een hoop gooi ( heb ik dus gedaan ) dan kom ik op een totaal van 100.000k en dat wordt dan gedeeld door 4 man >>> is dus 25k de man. Dus nogmaals >>>>>>>>>. prive is dat een bak met geld, maar zakelijk is dat op te brengen. Als je wellicht nog enkele sponsors weet te strikken dan wordt het alleen maar goedkoper.
Als ik zelf hieraan meedoe dan wil ik geen andere sponsors, maar wel natuurlijk die van de mede eigenaren.
Tot slot >>>> het is veel geld...............maar wel vet met zo'n wagen of elke andere wagen in dezelfde klasse. Denk aan de Vipers, Audi's enz.

Op dit moment ben ik mijn Z06 aan het aanpassen en dat is ook vet, maar ik kan er natuurlijk geen wedstrijden mee rijden, want dan moet ik nog wel het 1 en ander aanpassen. Als ik klaar ben dan zit ik ook op die 150k, maar dan zit daar ook nog eens een pak belasting in dat gedrag en kan ik er dagelijks mee rijden en dat is wat ik eigenlijk het leukste vind aan die wagen. Is er een trackday dan ondergaat mijn wagen een kleine metamorfose en is tie aardig geschikt om er een leuke dag mee te hebben.
1 dag later en het is weer een straatauto.
De Z06 is trouwens niet zo veel sneller of langzamer dan die C6 GT4, want als ik er een echte coureur in zet ( denk hierbij aan bijvoorbeeld Andre ) dan zul je nog verbaasd zijn over een rondje Zandvoort, want Andre zal dicht in de buurt zitten van de 1.50 en max 1.55 en als je ermee op Spa gaat rijden zal die verbazing alleen maar groter worden. :lol:
Dit is overigens maar een grove inschatting mijnerzijds, maar de ervaren mannen zullen dit nog veel beter weten. Misschien is Andre wel de 14e op CPZ dan kan hij het mooi eens uitproberen. :D

Conclusie >>>>>>>>.. ik blijf voorlopig lekker met die Tupperwarebak rijden en neem voorlopig geen deel aan een echt team.

Peter succes met jou formatie. 8)

Vriendelijke groet

Corvette

RVV

Bericht door RVV » 12 jan 2008, 00:17

Duidelijke uitleg Cor !

Andre

Bericht door Andre » 12 jan 2008, 10:51

Cor die semi straat z06 van jou gaat zeker zomaar richting de 1.55 en met slicks erop kan je echt serieus hard met die auto. Maar het punt is gewoon altijd op trackdays zonder rolkooi en mederijders op de baan dat je altijd veel marge moet gaan houden voor de veiligheid. Maar een Z06 heeft groot potentieel. En zou in de basis een zeer goeie race auto zijn.

Ik denk dat we volgend jaar zeker grote competitie krijgen van de covettes.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 12 jan 2008, 13:07

Gaaf Peter :) Ik hoorde je op de Kartmeet al over die auto maar nu dus toch serieuze plannen :)

Wil je evt wel helpen als pitcrew maar ik heb niet altijd tijd ivm werk.

Hielke

Bericht door Hielke » 14 jan 2008, 21:09

Opbouw Race Corvette Take 2:

Omdat het zo mooi en boeiend is ga ik op herhaling vwb een calculatie voor het opbouwen van een Corvette C6 voor het DSC. Bij mijn vorige berekening zat ik er soms behoorlijk naast. Ik hoop nu minder fouten te hebben gemaakt.

Lezers, laat mij U meenemen op de yellow brick road naar Race Corvette heaven 8)

We zijn niet tevreden met het aanbod van de GT4 Corvette van Kroymans. De auto levert voor z'n 150.000 veel te weinig en de running costs van 80.000 per jaar zijn ook niet voor de poes. De hospitality is leuk, maar we zitten niet voor de leverworst, kaas, kaviaar, Heineken en weet ik veel wat voor anderen in die auto. We zijn er om het voor ons maximale uit de race te halen. Met een paar zelf meegebrachte partytenten redden we het ook. De auto past prima op een lage auto trailer en in het busje voor de trailer nemen we gereedschap en reserve-onderdelen mee. In een stationwagon of ander busje nemen we 12 extra wielen mee. Een set slicks, een set intermediates en een set regenbanden. Low budget mogen we dan met zo'n Corvette niet bezig zijn, goedkoop moet het verhoudingsgewijs wel blijven.

Om Kroymans helemaal het nakijken te geven hebben we onze Corvette C6 rechtstreeks uit de US of A laten komen. De auto kostte kaal 47.000 dollar, 32.000 euro. Maar de korting was 10% en voor 29.000 ging ie op de boot. De bootreis kostte 3000 euro en bij aankomst betaalden we 10% importheffing. De 12 extra wielen hebben we er direct ook maar bijgekocht a 3000 euro. Om wat marge te houden rond ik geregeld naar boven af. BPM hoeven we niet te betalen en omdat de auto op de zaak komt ook geen BTW. Voor 39.000 staat er aldus een prachtige lichtgrijze (vind ik een mooie kleur) C6 in een loods te glimmen. Och wat is ie mooi. We lopen er herhaaldelijk omheen, zitten erin, ruiken eraan, raken 'm aan. Om dan, in die heerlijke euforie van het grote begin, de stoelen eruit te slopen, de bekleding aan stukken te scheuren, de geluidsisolatie met het binnenste van de kliko kennis te laten maken. Kortom, we zijn 'm volledig aan het strippen. Maar extreem gaan we niet. Het dashboard wordt wel tijdelijk weggehaald, misschien ook de kabelbomen, maar aan electriciteit en ECU voor de motor willen we eigenlijk niets doen. Een Motec kost kapitalen en we hebben nog niet de kennis en kunde om die datastromen te interpreteren. Harder gaan we er dus niet mee rijden. Ook een race ABS laten we voor wat het is. Kost ook zomaar 5000 euro en moderne ABS-en doen het ook uitstekend. Aan de motor doen we helemaal niets. 430 pk uit 6.2 liter is kinderspel voor de V8. Dat staat gelijk aan 70 liter per pk. Moderne diesels leveren dat ook. Een oliekoeler kan er nog af. Dat vindt de olie en daarmee de motor fijn. Kost misschien 300 euro. Ronden we naar beneden op 0 af :lol: Aan de versnellingsbak en eindoverbrenging doen we niets. Amerikaanse muscle cars staan erom bekend sterke aandrijflijnen te hebben. Middentoerentallen hoeven we niet te schuwen, de newtonmeters van de 6.2 liter hebben geen korte bak nodig. Op de meeste circuits gebruiken we daarom alleen de 3 en de 4. Mis schakelen is daarmee bijna onmogelijk geworden.

Daar staat ie dan, onze grijze C6. Er valt al heel wat minder te voelen te ruiken en te zien. Is niet erg want de C6 gaat op reis. Naar Multi-Tech van Jan Buis de buizenbuiger te Benthuizen. Die bakt en buigt er voor 6000 euro een prachtige FIA goedgekeurde kooi in. In de tussentijd hebben we met de firma Moton in Uden gebeld voor de bestelling van een state of the art race-onderstel. Daar in Uden hoeven ze geen moeite te doen om zaken pas te maken want ze hebben veel ervaring met deze Corvettes. Na achterlating van opnieuw 6000 euro sleutelen we de Motons er in een paar uurtjes onder. Aan de wielophanging doen we verder helemaal niets. De Corvette is een sportauto en reeds voorzien van harde bussen. Bij Rem Service Utrecht bestellen we voor 7000 euro een joekelgrote AP-Racing remset. Ook die zit er bij aankomst in een grote doos zo onder. Dit gaat als een tiet!!! :lol: Voor stoel, gordels, blusser, stuur en naaf, hoofdstroomschakelaar en ander klein goed tellen we 2000 euro neer. De banden voor de 16 wielen kosten ons 6000 euro.

We zijn bijna klaar en willen toch nog even raar doen. Via een Europees raceteam dat GT1 en GT2 Corvettes bouwt kopen we lichtgewicht deuren, ramen en een Carbon achtervleugel voor in totaal 5000 euro. Wow, dat lijkt mooi zeg. En met een downforce van 100 kg op de achteras bij 200 km/h moet de ramshoek op Assen een 'piece of cake' zijn :wink:

71.000 euro heeft de aanschaf en verdere opbouw van onze inmiddels lean en mean uitziende Race C6 ons gekost. Externe partijen hebben nauwelijks werk aan de auto hoeven verrichten, het gros van de onderdelen hebben we simpel zelf gemonteerd. Binnen het SS1 veld van de DSC doe je heel goed mee als je in de race een rondetijd van 1.50 kunt rijden. Onze Corvette kan met een goede coureur aan het stuur die tijd eenvoudig aan. Het zwaartepunt ligt verschrikkelijk laag, de motor hangt ver achter de vooras in de motorruimte, het chassis is superstijf, de voor de racerij essentiële onderdelen als remmen en onderstel zijn van de allerhoogste kwaliteit. We doen serieus mee.

Sponsoring niet meegerekend. Heb ik absoluut geen kijk op.

Luco

Bericht door Luco » 14 jan 2008, 21:58

En toen werd je wakker?? :D

Plaats reactie