Hoofdrekenen te moeilijk voor Jules Kortenhorst (CDA)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Maus335i

Hoofdrekenen te moeilijk voor Jules Kortenhorst (CDA)

Bericht door Maus335i » 13 jan 2008, 14:23

http://www.elsevier.nl/nieuws/economie/ ... index.html

Het gaat om het verlagen van de accijns op de benzine, in navolging van België die een soortgelijke maatregel al heeft ingevoerd. De PVV en VVD zijn hier groot voorstander van, maar de PvdA en CDA zien hier niks in en verhogen zelfs de accijns nog even.

Het letterlijke commentaar van de heer Jules Kortenhorst was hierop:
'Accijnsverlaging slaat een gat in de begroting en ik heb daarvoor geen potje met geld achter de hand,’ zegt Kamerlid Jules Kortenhorst (CDA).
Nu vraag ik mij dus af.. denkt die gast nou serieus dat Nederland een dom volk is? Iedereen weet dat de accijns een bepaald percentage van de benzineprijs is. Door een stijgende benzineprijs wordt de accijns ook hoger. Wat is er mis met de accijns op vast bedrag te zetten ipv procentueel en daardoor de benzineprijzen te verlagen? Jules hoeft helemaal GEEN geld uit te geven voor deze maatregel, hij kan het gewoon budgetneutraal houden.

Misschien dat ik hem eens mail en vraag of hij een cursus wiskunde wil volgen. Als je dit soort opmerkingen in de pers doet verdien je niet beter :}

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 13 jan 2008, 14:28

Laat ze dit soort dingen maar roepen, des te sneller zijn we van ze af.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 13 jan 2008, 14:35

Hehe, denk dat de huidige kabinet ook wel het zweet op het voorhoofd staat. Als dit kabinet over +/- half jaartje valt komt er veel rechts voor terug :) (PVV, VVD, TON etc.)

Niels
Auto: Prius+

Re: Hoofdrekenen te moeilijk voor Jules Kortenhorst (CDA)

Bericht door Niels » 13 jan 2008, 14:49

Maurice Graber schreef:
Nu vraag ik mij dus af.. denkt die gast nou serieus dat Nederland een dom volk is?
Yep dat denkt die gast echt! Maar hij is niet de enige hoor Maxime V. stond afgelopen keren ook gewoon glas hard onzin te verkopen voor de camera. En lets face it......het werkt gewoon als je het met een stalen gezicht zegt :cry: Mensen die CDA stemmen (ff generaliseren) doen dat omdat ze het al jaren doen. Wat die mafketels zeggen weten ze niet eens :P

Knot

Bericht door Knot » 13 jan 2008, 15:22

Dennis Cavallino schreef:Laat ze dit soort dingen maar roepen, des te sneller zijn we van ze af.
Kost alleen weer een oprotpremie waar wij 30 jaar voor moeten sparen maargoed...

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 14 jan 2008, 21:11

Als ik hier neer wil zetten wat ik werkelijk van die gast en de politiek als geheel vind dan grijpt de censuur toch alleen maar in.... en wat stinken oude Mercedes diesels toch ontzettend als je er sla-olie in gooit, vandaag kwam er 1 op het werk oud ijzer ophalen :lol:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 14 jan 2008, 21:28

Maurice Graber schreef:Hehe, denk dat de huidige kabinet ook wel het zweet op het voorhoofd staat. Als dit kabinet over +/- half jaartje valt komt er veel rechts voor terug :) (PVV, VVD, TON etc.)
Soms moet iets even slecht gaan voordat er iets goeds voor terugkomt. Laat het huidige kabinet ons maar lekker hard in ons achterste nemen, misschien dat 'we' dan allemaal eens wakker worden en voor een liberaal kabinet stemmen in plaats van deze kleptomane roverbende.

Aan de andere kant vertrouw ik politici in de basis voor geen cent, dus ook liberalen niet. Ik denk zelfs dat je een leugenachtige draaikonterige lafhartige schoft moet zijn om succesvol te worden in de politiek, anders kom je er niet. Toch stem ik rechts, de minst erge variant. :)

944 guy

Bericht door 944 guy » 14 jan 2008, 23:15

Het slaat een gat in de begroting omdat ze vooraf rekenen op die inkomsten, met die boeteverhoging om schoolboeken te financieren ook. In plaats van dat zulke dingen een 'bijkomstigheid' zijn, is het nu een integraal deel vd begroting geworden en daarmee een schandalige zaak!

Plaats reactie