Audi A5 3.2 FSI quattro - nu met pics!
- Daniel
Femme's 3 staat er inderdaad achterRico v Velzen schreef:Schitterend ding zeg dat interieur fenomenaal, dan is het bij de e90 BMW serie armoedige troep hoorstaat Femme zijn drietje er nou achter ?

Dat verschil viel mij ook nogal op...zelfs met alle toeters en bellen blijft het in een E90 nogal gewoontjes...dit is nogal andere koek. Sfeervol, stevig, alles onder handbereik en prachtig ontworpen. Enige waar ik aan moet wennen is dat de draaiknop van het MMI precies andersom werkt: linksom is naar beneden, terwijl bij iDrive rechtsom naar beneden is. Ik weet nog niet precies wat ik makkelijker vind werken: iDrive kent echt een boomstructuur met één centraal menu en een apart gedeelte voor alle instellingen van de hele auto. MMI heeft aparte secties waarbij de voorkeuren en instellingen per sectie moeten worden ingesteld. Gelukkig is daar dan wel weer altijd een vaste knop voor. Maar bijv. het volume van het navigatiesysteem moet je instellen via de geluidsinstellingen van de radio, in plaats van dat je dat in de sectie navigatie kunt regelen.
Wel reageert het MMI veel sneller en is het fijn om een native iPod-oplossing te hebben die ook daadwerkelijk functioneert: je kunt zelfs met de knoppen op het stuur door je muziek heen bladeren, waarbij alle titels en mappen op het kleurenschermpje tussen de klokken worden getoond.
Qua rijden...tjsa, ik heb er nu 80 km in gemaakt, dus er valt weinig over te zeggen. Vierwielaandrijving is wennen, omdat het stuur zichzelf niet rechttrekt als je uit een bocht komt. Uberhaupt is er door de sterk aanwezige stuurbekrachtiging een beetje weinig stuurgevoel en dat is jammer.
Ik heb toen ie lekker warm was gereden één stoplichtsprintje mee gedaan - tot 6k rpm - en dan is het wel apart hoor. Je vloert het pedaal en het ding trekt zonder drama als een streep rechtdoor weg...niks wielspin of ESP-geknipper, gewoon bakken met grip.
De auto is echt bizar stil, ongelofelijk gewoon....stiller nog dan de 6-serie. Dat heeft ook een nadeeltje, ook als je doortrapt moet je de ramen openzetten om nog wat van het motorgeluid te horen. De motor is lekker soepel, ik reed 40 in de 6e versnelling (de auto geeft zelf een schakeladvies) bij 1200 rpm en dan pakt ie zonder morren op. De hele rij-ervaring is nog wat afstandelijk, maar dat komt misschien ook omdat ik het grootste deel van de tijd met het MMI zit te rommelen

Ik heb wel een scheve naad ontdekt...het paneel van de wisselaar ligt rechts iets dieper dan links..zullen ze bij Audi wel van balen

- Maus335i
Supermooie auto Daniel, congrats!
Hopelijk mogen we hem snel op een meeting bewonderen!
Het geluid van de navigatie kan je ook instellen met de rechterknop op het stuur. Die wieltjes vind ik echt een stuk handiger t.o.v. een BMW met knopjes. Als je het navcommando wilt laten herhalen moet je het rechterwieltje indrukken, dan kan je ook opnieuw het geluidniveau van de nav instellen. Dit lijkt me ook een stuk handiger dan wanneer je elke keer in het menu moet porren om het volume van de navigatie aan te passen. De ene keer rij je 160 met het nodige windgeruis en de andere keer 80 en is het lekker stil.
Ik weet niet of je eerder al een gloednieuwe auto hebt gereden, maar je zult zien dat de agressiviteit van de motor toeneemt naarmate hij meer kilometers maakt. Als je nu al onder de indruk bent van het acceleratievermogen staat je nog wel wat leuks te wachten
Ik vond mijn A6 2.4 toendertijd erg tegenvallen toen ik de eerste kilometers had gereden. Na zo'n 1500km kwam de motor echt "los" en voelde je hem echt duidelijk sneller worden en brult hij meer 
4WD is misschien minder FUN, maar het rijdt zo ontzettend lekker.. vooral in natte omstandigheden.

Het geluid van de navigatie kan je ook instellen met de rechterknop op het stuur. Die wieltjes vind ik echt een stuk handiger t.o.v. een BMW met knopjes. Als je het navcommando wilt laten herhalen moet je het rechterwieltje indrukken, dan kan je ook opnieuw het geluidniveau van de nav instellen. Dit lijkt me ook een stuk handiger dan wanneer je elke keer in het menu moet porren om het volume van de navigatie aan te passen. De ene keer rij je 160 met het nodige windgeruis en de andere keer 80 en is het lekker stil.
Ik weet niet of je eerder al een gloednieuwe auto hebt gereden, maar je zult zien dat de agressiviteit van de motor toeneemt naarmate hij meer kilometers maakt. Als je nu al onder de indruk bent van het acceleratievermogen staat je nog wel wat leuks te wachten

4WD is misschien minder FUN, maar het rijdt zo ontzettend lekker.. vooral in natte omstandigheden.
- Daniel
Tenzij er een meeting op mijn woon-werk route is, is de kans dat jullie hem ooit in levende lijve zullen zien vrij klein: ik bedank ervoor bijtelling op te hoesten over dit 77 mille kostende ding, dus ik rij er alleen zakelijk in. De 500 km die ik per jaar privé mag maken reserveer ik liever voor als de nood aan de man komt.
Dit is mijn 4e nieuwe auto (4e leasebak
) dus ik weet inderdaad dat hij nog een stuk lekkerder gaat rijden naarmate de motor loskomt. Hij is wel duidelijk langzamer dan mijn 6 - mist vooral de koppel-duw die zo'n grote V8 oplevert - maar voor het dagelijks verkeer nu al meer dan vlot genoeg, en dat wordt alleen nog maar beter.
Dit is mijn 4e nieuwe auto (4e leasebak

- MartijnGizmo
Zou het zelfcentrerende effect bij een vierwielaandrijver juist niet sterker moeten zijn dan bij een RWD?Daniel schreef:Vierwielaandrijving is wennen, omdat het stuur zichzelf niet rechttrekt als je uit een bocht komt. Uberhaupt is er door de sterk aanwezige stuurbekrachtiging een beetje weinig stuurgevoel en dat is jammer.
- Niels
- Auto: Prius+
Dat dacht ik ook netMartijn Koevoets schreef:Zou het zelfcentrerende effect bij een vierwielaandrijver juist niet sterker moeten zijn dan bij een RWD?Daniel schreef:Vierwielaandrijving is wennen, omdat het stuur zichzelf niet rechttrekt als je uit een bocht komt. Uberhaupt is er door de sterk aanwezige stuurbekrachtiging een beetje weinig stuurgevoel en dat is jammer.

Trekkracht v.d Audi V6 is inderdaad echt lineair

- Sander
Je bent een tweaker of je bent het niet he..Daniel schreef:[img:600:450]http://tweakers.net/ext/f/0aUPJLDjleS2C ... T/full.jpg[/img]
Navischerm

Foto maken op dat tijdstip, dat moet je er wel om doen haha.
Maar verder geweldige auto en wat een show als je de auto "aan" zet!
Daar zul je fijne km's mee gaan maken!
- Jelmer850i
- Maus335i
- RobS
Dat deed de IS250 van mijn pa ook 8) Mooie wagen Daniel!Daniel schreef: En er is ook nog l33t wijzeraction tijdens het starten
http://www.youtube.com/watch?v=L_K8jNYyQq0
- Joy
- Femme
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
-
OnlineFabian
hahahahaha LOL dit
Ik ben even aan het ondersteunen op de afdeling inkoop bij ons...even wat autofactuurtjes betalen ivm de vele afleveringen zo aan het begin van het jaar. Daar ligt nog een deel van mijn expertise.
Krijg een factuur van een dikke A5 3.2 bla bla Edition onder mn neus....
er gaat een :idea: branden, t zou toch niet? Kleur en uitvoering komen wel erg overeen...even zoeken op DF en JAWEL HOOR, het is de factuur van je auto.
Ik zal de dealer zo zn centjes maar eens gaan geven
Hij is trouwens flink in prijs gedaald, scheelt weer een paar tientjes in je leasetarief per maand 

Ik ben even aan het ondersteunen op de afdeling inkoop bij ons...even wat autofactuurtjes betalen ivm de vele afleveringen zo aan het begin van het jaar. Daar ligt nog een deel van mijn expertise.
Krijg een factuur van een dikke A5 3.2 bla bla Edition onder mn neus....
er gaat een :idea: branden, t zou toch niet? Kleur en uitvoering komen wel erg overeen...even zoeken op DF en JAWEL HOOR, het is de factuur van je auto.
Ik zal de dealer zo zn centjes maar eens gaan geven