TDI gepowerboxed

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Powerbox gebruiken?

Ja! Met de vlam in de pijp doorhalen
1
11%
Ja, zolang je alles maar warm rijdt en geen circuitdagen doet
2
22%
Neen, uitermate slecht
6
67%

Totaal aantal stemmen: 9

SV

TDI gepowerboxed

Bericht door SV » 29 mei 2006, 18:39

Rij nu een 105PK TDI.

Heb van een vriend een Powerbox overgenomen voor een zacht prijsje (had ze groot ingekocht).

Rij er nu 2 dagen mee en moet zeggen dat hij er goed vandoor gaat :D

Hij gaat vlak voor de brandstofpomp ofzo iets, in ieder geval voorin het blok vlak onder de kap. Zitten connectors op, dus kan hem er zo weer af halen.

Hangt nu lekker aan het gas en bromt ook wat steviger.
Enig nadeel is dat als je gas los laat dat je een abrupte schok voelt. Normaal bouwt hij het gas dan rustig af.

Iemand anders ervaringen?

(reden dat ik het op deze manier doe is de zeer lage prijs, en de tijdelijkheid van dit voertuig wat een echte chiptuning niet verantwoord).
Laatst gewijzigd door SV op 30 mei 2006, 18:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Tristan

Bericht door Tristan » 29 mei 2006, 19:21

Ben erg sceptisch over powerboxen. Teveel kapotte blokken gezien door die ondingen. Chiptuning is veel beter, kost ook meer maar het is veel betrouwbaarder en haalt er meer vermogen uit.

SV

Bericht door SV » 29 mei 2006, 19:30

Wat heet teveel?

Ik heb nl. nog nooit in mijn directe omgeving vernomen dat iemand een blok opblies met chiptuning.

Met Powerboxen ook niet.
Ben er zelf ook wat sceptisch over.

Deze zou iets doen met de meting van de warmte van de brandstof die die dan veranderde, waardoor er meer ingespoten werd.

Knot

Bericht door Knot » 29 mei 2006, 21:46

Ik heb een powerbox op mn astra G 2.0dti gehad, nooit meer, ging een tijd goed maar na een half jaar motormanagement problemen, telkens in de noodloop (ook op de Nordschleife en daar is het niet fijn kan ik je melden), garage kon niets vinden, wel 2x een nieuwe brandstofpomp gehad omdat de tuningbox die sloopt.... voor mij niet meer.

SV

Bericht door SV » 30 mei 2006, 18:38

Ik twijfel toch zeer....

Het is een powerbox met een stelschroef.
Je moet hem langzaam opschroeven omdat de ECU anders de waardes niet meer begrijpt. Hij moet dus ook even inleren.

Qua power ben ik zeker tevreden.
De schroef staat in het begin op 12, en dan moet je hem gaan opschroeven.l
Max is 24 en ik zit nu op 18.
Laten we zeggen dat dat percentages van toename van het vermogen zijn???

Auto is nog ruim in de garantie, ook als ik hem weer verlaat.
Ik rij er rustig mee, maar hou van het af en toe flink doorpoken.

Die box kan ik na verloop van tijd zeker weer kwijt voor de aankoopprijs!!

Wat te doen? Heb hem nu op proef!!

Knot

Bericht door Knot » 30 mei 2006, 21:35

Ik zou het niet doen, bespaart je een hoop ellende. Het is geinig in het begin maar wil je safe rijden kies dan voor een auto die je langer rijdt en ga voor een JD tuning.

RVV

Bericht door RVV » 30 mei 2006, 23:47

Het is toch een auto van iemand anders ? (Leasen) Niet doen.

Fabian

Bericht door Fabian » 31 mei 2006, 11:29

Rico v Velzen schreef:Het is toch een auto van iemand anders ? (Leasen) Niet doen.
idd.

Er wordt vaak gezegd dat leasemaatschappijen er niet achter komen als je hem er weer uithaalt na een motorschade...helaas, we komen er (helaas niet altijd) vaak wel achter. En neem van mij aan dat dat rekeningen zijn die je niet wilt hebben!

Heb wel eens huilende klanten aan de lijn gehad als je ze verteld dat ze een nw blokje moeten betalen a E3000 voor een Golfje of E10000 voor een dikke Beemer diesel..........

RVV

Bericht door RVV » 31 mei 2006, 11:39

De kracht denkt men, van die powerboxen is dat het het stiekum kan. Is natuurlijk niet zo, moderne motormanagement systemen slaan alles op en als de auto aan de computerkast word uitgelezen komen de onregelmatigheden naar boven.

Voorbeeld de M computer, in de M3 die houd echt alles bij en er zijn gevallen bekend in Engeland waar M3 voor trackdays worden ingezet en motorschade rijden de schade niet vergoed word onder garantie. En dan gaat het niet om een keertje een trackday rijden maar een computer die alleen maar piekwaarden heeft geregistreerd.

Buiten dat om vind ik gewoon dat je netjes en zuinig moet zijn op andermans spullen, je hebt het recht om het in bruikleen te gebruiken, maar niet het recht om het te veranderen naar eigen inzien met alle gevolgen vandien.

Een eigen auto, dan beslis je zelf. En draag je de gevolgen ook zelf.

SV

Bericht door SV » 31 mei 2006, 19:37

Okay,

Ik ga hem er morgen laten uithalen.

Rijden in de file is ook wat minder prettig. Gas is opeens dood als je los laat, en met een beetje pakt die meteen abrupt op.

Leuk voor het sportief rijden, maar rustig in de file optrekken er afremmen is wat vervelend.

En het grootste punt, ik voel me er niet safe bij. En dat rijdt gewoon niet lekker.

Een echte chip zo ik trouwens zo doen, als ik hem langer had gereden.

Knot

Bericht door Knot » 31 mei 2006, 20:15

Rico v Velzen schreef:En dan gaat het niet om een keertje een trackday rijden maar een computer die alleen maar piekwaarden heeft geregistreerd.
Goh, dat zou mijn straatauto kunnen zijn 8)

SV

Bericht door SV » 17 jun 2006, 20:44

Nou, hij is er al weer een paar weken uit.
Verschil is wel aanzienlijk merkbaar, net alsof je met de handrem er op rijdt.

Normaal hing die echt vreselijk aan het gas, je jenste hem zo door de versnellingen heen.
Nu gaat het weer op de oude turbo diesel manier.

Voor die 9 tientjes is het best grappig, maar ik vertrouw het toch niet, en dat rijdt niet met een prettig gevoel.

Plaats reactie