verzekerings perikelen
-
- Berichten: 1716
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:04
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
- Locatie: Hekelingen
verzekerings perikelen
De laatste tijd maak ik een situatie mee met mijn auto verzekering welke ik graag met jullie wil delen. Het is een heel verhaal geworden.
Na de aanschaf van de M5 heb ik deze via de BMW Sport Club verzekerd. Dat liep toendertijd via een tussenpersoon genaamd AVD. De verzekering werd ondergebracht bij London in Amesterdam. De auto moest getaxeert worden en per 13 december 2002 was alles rond. So far, so good. Ik heb keurig elk jaar premie betaald en nooit iets hoeven te claimen. Niks aan het handje dus. Omdat alles prima verliep heb ik later de 540iA Touring op dezelfde manier verzekerd. In februari 2006 kreeg ik een brief van London met de mededeling dat zij de samenwerking met tussenpersoon AVD hadden opgezegd. Ik heb ze toen gebeld en gevraagd wat dit voor mij betekenen. Het opzeggen van de AVD zou voor mij geen gevolgen hebben. Op 23 januari 2007 heb ik de verzekering geschorst omdat de M5 helaas met panne stond. Tot dus ver geen probleem. Ergens in de zomer krijg ik een schrijven van London dat ze de verzekering per 30 november opzeggen. Op mijn vraag waarom krijg ik te horen dat dat komt omdat ze alleen zaken doen via een tussenpersoon en niet rechtstreeks. Voor dan dus geen probleem want mijn zakelijke tussenpersoon doet ook zaken met London. Ik heb dit gemeld en gezegd dat ik het éénzijdig opzeggen van hun kant dus niet kon accepteren. London heeft hier niets mee gedaan. Enkele weken later een nieuwe brief ontvangen. De verzekering is per 23 januari 2007 opgezegd en het teveel betaalde bedrag zou terug gestort worden. Ook nu weer netjes gebeld over het hoe en waarom. Nu was de reden dat de verzekering op 23 januari 2007 al 3 jaar geschorst was en dat het hun polici was om bij langer dan 3 jaar schorsen de verzekering automatisch geroyeert wordt. Dit klopt dus niet. De dag erna stond het geld al op de rekening. Zelfs mijn tussenpersoon kreeg het London niet meer aan het verstand gebracht dat het royement volkomen onterecht is en dat het ogenblikkelijk teruggedraaid zou moeten worden. Nu is de M5 dus feitelijk geheel zonder verzekering maar omdat ook de houderschapbelasting stil gezet is krijg ik er geen problemen mee. Echter hoop ik in april de boel zover klaar te hebben dat er weer gereden kan worden. Vandaag weer een schrijven van London. Eindelijk de echte royements verklaring. Met de vriendelijke mededeling dat ik er wel op moet letten dat ik enkel en alleen gebruik van de opgebouwde schadevrije jaren indien ik binnen een jaar na de royementsdatum van 23 januari 2007 een nieuwe verzekering afsluit. En dat is reeds over 12 dagen! En aangezien de auto nu zonder motor staat kan ik niet naar de APK en een verzekering afsluiten omdat de M5 ook weer getaxeert moet worden.
Al met al dus iets wat zomaar iedereen kan overkomen. Je denkt alles goed op de rit te hebben, maar een verzekeringsmaatschappij zoals London in mijn geval kan je zomaar, zonder geldige reden eruit gooien.
Na de aanschaf van de M5 heb ik deze via de BMW Sport Club verzekerd. Dat liep toendertijd via een tussenpersoon genaamd AVD. De verzekering werd ondergebracht bij London in Amesterdam. De auto moest getaxeert worden en per 13 december 2002 was alles rond. So far, so good. Ik heb keurig elk jaar premie betaald en nooit iets hoeven te claimen. Niks aan het handje dus. Omdat alles prima verliep heb ik later de 540iA Touring op dezelfde manier verzekerd. In februari 2006 kreeg ik een brief van London met de mededeling dat zij de samenwerking met tussenpersoon AVD hadden opgezegd. Ik heb ze toen gebeld en gevraagd wat dit voor mij betekenen. Het opzeggen van de AVD zou voor mij geen gevolgen hebben. Op 23 januari 2007 heb ik de verzekering geschorst omdat de M5 helaas met panne stond. Tot dus ver geen probleem. Ergens in de zomer krijg ik een schrijven van London dat ze de verzekering per 30 november opzeggen. Op mijn vraag waarom krijg ik te horen dat dat komt omdat ze alleen zaken doen via een tussenpersoon en niet rechtstreeks. Voor dan dus geen probleem want mijn zakelijke tussenpersoon doet ook zaken met London. Ik heb dit gemeld en gezegd dat ik het éénzijdig opzeggen van hun kant dus niet kon accepteren. London heeft hier niets mee gedaan. Enkele weken later een nieuwe brief ontvangen. De verzekering is per 23 januari 2007 opgezegd en het teveel betaalde bedrag zou terug gestort worden. Ook nu weer netjes gebeld over het hoe en waarom. Nu was de reden dat de verzekering op 23 januari 2007 al 3 jaar geschorst was en dat het hun polici was om bij langer dan 3 jaar schorsen de verzekering automatisch geroyeert wordt. Dit klopt dus niet. De dag erna stond het geld al op de rekening. Zelfs mijn tussenpersoon kreeg het London niet meer aan het verstand gebracht dat het royement volkomen onterecht is en dat het ogenblikkelijk teruggedraaid zou moeten worden. Nu is de M5 dus feitelijk geheel zonder verzekering maar omdat ook de houderschapbelasting stil gezet is krijg ik er geen problemen mee. Echter hoop ik in april de boel zover klaar te hebben dat er weer gereden kan worden. Vandaag weer een schrijven van London. Eindelijk de echte royements verklaring. Met de vriendelijke mededeling dat ik er wel op moet letten dat ik enkel en alleen gebruik van de opgebouwde schadevrije jaren indien ik binnen een jaar na de royementsdatum van 23 januari 2007 een nieuwe verzekering afsluit. En dat is reeds over 12 dagen! En aangezien de auto nu zonder motor staat kan ik niet naar de APK en een verzekering afsluiten omdat de M5 ook weer getaxeert moet worden.
Al met al dus iets wat zomaar iedereen kan overkomen. Je denkt alles goed op de rit te hebben, maar een verzekeringsmaatschappij zoals London in mijn geval kan je zomaar, zonder geldige reden eruit gooien.
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
Hey Dick,
Misschien is een circuitauto verzekering zoals je in de UK hebt iets voor jou.
RS-Racing bied die ook aan voor circuitdagen met hun auto´s.
http://www.competition-car-insurance.co.uk/
Misschien is een circuitauto verzekering zoals je in de UK hebt iets voor jou.
RS-Racing bied die ook aan voor circuitdagen met hun auto´s.
http://www.competition-car-insurance.co.uk/
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Mijn eerste autoverzekering was bij London. Ik had meer dan de helft bespaard als ik net even iets verder had gekeken. Ik had nog wel een speciaal prijsje gekregen via de tussenpersoon van mijn pa... Na een jaar dus opgezegd. Vele jaren tevreden bij Oriondirect gezeten, scherpe premie. Maar nu wilden zijn mijn nieuwe auto niet meer verzekeren omdat die te snel zou zijn (zeggen ze al als je auto onder de 8s komt of nog eerder zelfs). Nu geven zij bij een royementsverklaring in principe 3 jaar schadevrij af omdat je dan bij hun de maximale no claim al hebt. Dus ik had een probleem bij overstap naar een nieuwe maatschappij. Echter zit ik nu bij fbto via internet en super geholpen en duidelijk antwoord op mijn vragen gekregen. Zij hebben mijn maximale no claim overgenomen en dat omgezet in schadevrije jaren, daarbij zijn ze ook nog een van de goedkoopste.
- Erik dB
- Berichten: 2489
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
@Ruben, bedoel je Oriondirect met die "snelle waguhclausule"?
Ik heb mijn Peugeot 309 GTI-16 daar verzekerd (de volle 1,5 week totdat de motor in de soep liep
) en dat kon wel. Het hielp overigens wel mee dat ik al een bestaande klant was (met een opa auto, een E28 520iA), anders hadden ze me niet geaccepteerd (160pk op 950kg, 0-100 in 7.8s).

Ik heb mijn Peugeot 309 GTI-16 daar verzekerd (de volle 1,5 week totdat de motor in de soep liep

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Inderdaad, ik was ook al klant met mijn oude auto, maar kreeg ook een beetje het idee dat als ik mijn auto gewoon had aangemeld zonder van te voren te vragen dat het misschien wel goed zou zijn gegaan, maar die onzekerheid had ik geen zin in en op deze manier heb ik weer lekker mijn schadevrije jaren en prima premie.Erik de Boer schreef:@Ruben, bedoel je Oriondirect met die "snelle waguhclausule"?![]()
Ik heb mijn Peugeot 309 GTI-16 daar verzekerd (de volle 1,5 week totdat de motor in de soep liep) en dat kon wel. Het hielp overigens wel mee dat ik al een bestaande klant was (met een opa auto, een E28 520iA), anders hadden ze me niet geaccepteerd (160pk op 950kg, 0-100 in 7.8s).
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Altijd gezeik met die verzekeraars.
Zo ben ik vorig jaar bij Ohra weggegaan omdat ze niet een tijdelijke verzekering voor de 9000 turbo wilden afsluiten. Ik had ze eerlijk verteld dat de 535 stuk was, dat er even gespaard en georienteerd moest worden alvoren de auto te laten fixen en dat ik twee tot vier maanden een andere auto nodig had. Als ik niets had gezegd had ik gewoon die Saab kunnen verzekeren en na verkoop direct weer kunnen stop zetten. Nu was ik eerlijk en lukte het niet. Meteen de 535 daar ook opgezegd en overgestapt naar de ANWB. Was tevens goedkoper met betere polisvoorwaarden in het buitenland.
Het is net als telecom aanbieders, ze geven miljoenen uit om nieuwe klanten binnen te halen, maar doen geen zak om je als klant te houden. Dat snap ik niet.
Zo ben ik vorig jaar bij Ohra weggegaan omdat ze niet een tijdelijke verzekering voor de 9000 turbo wilden afsluiten. Ik had ze eerlijk verteld dat de 535 stuk was, dat er even gespaard en georienteerd moest worden alvoren de auto te laten fixen en dat ik twee tot vier maanden een andere auto nodig had. Als ik niets had gezegd had ik gewoon die Saab kunnen verzekeren en na verkoop direct weer kunnen stop zetten. Nu was ik eerlijk en lukte het niet. Meteen de 535 daar ook opgezegd en overgestapt naar de ANWB. Was tevens goedkoper met betere polisvoorwaarden in het buitenland.
Het is net als telecom aanbieders, ze geven miljoenen uit om nieuwe klanten binnen te halen, maar doen geen zak om je als klant te houden. Dat snap ik niet.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Dick,
ik zou de M5 tijdelijk WA verzekering, daarvoor hoef je geen APK te hebben, laat staan te taxeren. Vandaar uit verder kijken.
London was ik vroeger met mijn E3 ook klant maar die stuurde mij all of a sudden ook een roymentsverklaring. Aangezien de vriendelijke medewerker van London net zo weinig wist als ik heb ik de (WA) verzekering doorgezet bij Zurich. Had nog wel geld terug gevangen van London omdat ook zij het met terugwerkende kracht hebben gedaan.
Tsja....
ik zou de M5 tijdelijk WA verzekering, daarvoor hoef je geen APK te hebben, laat staan te taxeren. Vandaar uit verder kijken.
London was ik vroeger met mijn E3 ook klant maar die stuurde mij all of a sudden ook een roymentsverklaring. Aangezien de vriendelijke medewerker van London net zo weinig wist als ik heb ik de (WA) verzekering doorgezet bij Zurich. Had nog wel geld terug gevangen van London omdat ook zij het met terugwerkende kracht hebben gedaan.
Tsja....