Foto's @ http://www.autoweek.nl/newsdisp.php?ID=4941&cache=no" onclick="window.open(this.href);return false;Porsche heeft de nieuwe meest puristische 911 klaar, de GT3 RS. Naar goed gebruik is hij lichter en dus sneller. Porsche wist 20 kilo te besparen.
De 415 pk sterke 3.6 motor heeft het door het tot 1.375 kilo teruggebrachte gewicht nog makkelijker in de GT3 RS. De RS sprint daardoor een tiende sneller van 0 naar 100 km/h dan de ´gewone´ GT3 die 4,3 seconden nodig heeft. In 13,3 seconden passert de RS vanuit stilstand de 200 km-h/barrière en de top bedraagt 310 km-h. Verder is de RS 44 millimeter breder dan de GT3 dankzij de brede achterpartij van de Carrera 4-modellen. Kunststof en carbon helpen de RS aan een lager gewicht, zo is de verstelbare achterspoiler van koolstofvezel. Voor het interieur is er een Clubsportpakket met onder meer lichtgewicht sportstoelen. Kopers kunnen kiezen uit zilver en zwart maar desgevraagd voorziet de fabriek de auto van een knaloranje of felgroene lak. De eerste RS van Porsche was de 911 2.7 RS uit 1972. Ook de 911 RS uit 1991 staat de liefhebber nog helder voor de geest, van de vorige 911 GT3 was er eveneens een RS.
Porsche 997 GT3 RS
-
- Berichten: 22260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Porsche 997 GT3 RS
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Woohee, 20kg gewichtsbesparing maar liefst?
En de motor gelijk gebleven.
Kost dat nou extra, 40k? Koopje denk ik?
Zal ongetwijfelijk super rijden en weer in grote getalen de Ring bevolken, maar als ik dit zo lees zou ik zeggen dat de gewone GT3 goed zat is, die 20kg minder is ok, maar op een auto van 1400kg een druppel op de gloeiende plaat.
Gooi maar eens 40k tegen een gewone GT3 aan en kijk wat je dan hebt.....
En de motor gelijk gebleven.

Kost dat nou extra, 40k? Koopje denk ik?

Zal ongetwijfelijk super rijden en weer in grote getalen de Ring bevolken, maar als ik dit zo lees zou ik zeggen dat de gewone GT3 goed zat is, die 20kg minder is ok, maar op een auto van 1400kg een druppel op de gloeiende plaat.
Gooi maar eens 40k tegen een gewone GT3 aan en kijk wat je dan hebt.....
-
- Berichten: 11405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
in duitsland
gt3 kost 108k en een RS 129k
Zoals eerder gezegd super auto beter wordt het in mijn ogen niet, maar op nederlands kenteken zie ik het niet meer zitten.
Genieten van zo n auto op nederlandse wegen is er niet meer bij. RS is wide body achteraf weggetjes kan je vergeten met die dikke bibs en het is ook geen industrie racer. Deze auto is voor de trackdays en nurburgring en duitse autobahnen. In mijn ogen kan je altijd nog beter een E36 m3 ophalen. Minder opvallend en multi purpose.
Woon ik naast de ring. Ohhh yes een GT3 RS.
gt3 kost 108k en een RS 129k
Zoals eerder gezegd super auto beter wordt het in mijn ogen niet, maar op nederlands kenteken zie ik het niet meer zitten.
Genieten van zo n auto op nederlandse wegen is er niet meer bij. RS is wide body achteraf weggetjes kan je vergeten met die dikke bibs en het is ook geen industrie racer. Deze auto is voor de trackdays en nurburgring en duitse autobahnen. In mijn ogen kan je altijd nog beter een E36 m3 ophalen. Minder opvallend en multi purpose.
Woon ik naast de ring. Ohhh yes een GT3 RS.
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
[img:432:289]http://www.avonhill.com/thumbnails/coup ... eraRS.jpeg[/img]
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Hij is leverbaar niet leverbaar in Wit (met rood en babyblauwe details), maar wel in zwart, zilver of in oranje of fel groen.Rein schreef:Erg gave wagen hoor! Maare waarom geen wit?Oranje + zwarte wielen is ook mooi... Maar wit hoort gewoon bij een GT3 RS, imho
20kg besparing is best ok als je bredere body toepast, spoiler en een vrij uitgebreide kooi.
Dit is wel de auto die ik over tig jaar als occasion wil kopen, zeker die oranje! Helemaal af.
Dat je beter een E36 M3 kunt kopen slaat natuurlijk nergens op. Dan kun je beter zeggen: koop van dat geld een Audi S8, Exige 240 en een E30 + E36 M3. Waarschijnlijk houd je dan nog wat wisselgeld over voor bandjes en beurtjes. Maar het is gewoon geen vergelijk. Dit is een nieuwe auto, waarmee ik niet dagelijks wil rijden, maar wat de doelgroep toch al niet doet. Die hebben vaak een Carrera S of BMW M5 voor dagelijks gebruik.

Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 29 mei 2006, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineHielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Wat een onzin Hielke. Dat ding heeft meer aanpassingen die zijn meerprijs rechtvaardigen. Je lult een beetje uit je nek vind ik.
De RS krijgt dezelfde krachtbron mee als de ‘standaard’-GT3, das 'jammer'. Maar 415pk is gewoon prima prestatie voor een 3.6 liter. Ding is ook betrouwbaar natuurlijk, dat moet je niet vergeten. Deze motor bouwt wel sneller zijn toeren op door gebruik van lichter vliegwiel dan de gewone GT3. In combinatie met de closeratio zesversnellingsbak is de RS sneller op de sprint (4.2 sec ipv 4.3). Vooral in tussenacceleraties zit het verschil, of bij uitkomen van bochten (meer grip door bredere bodywork, iets minder gewicht en sneller opbouwen van toeren).
Onder de Carrera 4 body zit een achteras met een grotere spoorbreedte dan de standaard GT3 . Dat bevordert de rechtuitstabiliteit en maakt bovendien hogere bochtsnelheden mogelijk. Dat moet je beamen.
De 20 kilo gewichtsmindering dankt de RS volledig aan een lichtere en toch grotere body. Waar aan de ene kant extra gewicht wordt toegevoegd, wordt dankzij carbon en plastic elders weer een besparing gevonden, dat is gewoon een goeie zet! Bijvoorbeeld door een plastic motorkap en plastic achterraam (besparingen op de juiste plek om het extra gewicht van de dikke kont en spoiler op te heffen).
De GT3 RS heeft andere draagarmen die ook op de raceversies gebruikt gaan worden. Ik weet niet of de stoelen anders zijn dan in de gewone GT3, maar ze zijn in ieder geval erg cool. Dit is gewoon een verfijndere versie van de toch al niet verkeerde GT3. En hij heeft een hoger wannahave gehalte in mijn ogen. Als je moest kiezen, dan kies je dit toch? Mensen die zo'n auto kopen, die gaan niet zelf nog eens 40k laten verspijkeren, die willen die auto kant en klaar kopen. Uitzonderingen en fanatiekelingen daargelaten.
En ja, dat is natuurlijk marketing. Maar als er vraag naar is, waarom zou je dat veroordelen? Dat moet je juist toejuichen verdomme!
De RS krijgt dezelfde krachtbron mee als de ‘standaard’-GT3, das 'jammer'. Maar 415pk is gewoon prima prestatie voor een 3.6 liter. Ding is ook betrouwbaar natuurlijk, dat moet je niet vergeten. Deze motor bouwt wel sneller zijn toeren op door gebruik van lichter vliegwiel dan de gewone GT3. In combinatie met de closeratio zesversnellingsbak is de RS sneller op de sprint (4.2 sec ipv 4.3). Vooral in tussenacceleraties zit het verschil, of bij uitkomen van bochten (meer grip door bredere bodywork, iets minder gewicht en sneller opbouwen van toeren).
Onder de Carrera 4 body zit een achteras met een grotere spoorbreedte dan de standaard GT3 . Dat bevordert de rechtuitstabiliteit en maakt bovendien hogere bochtsnelheden mogelijk. Dat moet je beamen.
De 20 kilo gewichtsmindering dankt de RS volledig aan een lichtere en toch grotere body. Waar aan de ene kant extra gewicht wordt toegevoegd, wordt dankzij carbon en plastic elders weer een besparing gevonden, dat is gewoon een goeie zet! Bijvoorbeeld door een plastic motorkap en plastic achterraam (besparingen op de juiste plek om het extra gewicht van de dikke kont en spoiler op te heffen).
De GT3 RS heeft andere draagarmen die ook op de raceversies gebruikt gaan worden. Ik weet niet of de stoelen anders zijn dan in de gewone GT3, maar ze zijn in ieder geval erg cool. Dit is gewoon een verfijndere versie van de toch al niet verkeerde GT3. En hij heeft een hoger wannahave gehalte in mijn ogen. Als je moest kiezen, dan kies je dit toch? Mensen die zo'n auto kopen, die gaan niet zelf nog eens 40k laten verspijkeren, die willen die auto kant en klaar kopen. Uitzonderingen en fanatiekelingen daargelaten.
En ja, dat is natuurlijk marketing. Maar als er vraag naar is, waarom zou je dat veroordelen? Dat moet je juist toejuichen verdomme!
- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Ja maar daar zit dus een cruciaal verschil in. Mensen die hem sneller willen maken, daarvoor biedt Porsche dus de mogelijkheid om een goedkopere GT3 te kopen. Koop die dan lekker en zeur verder niet denk ik dan. De GT3 RS is voor mensen die de extra details (en tuurlijk een stuk extra status van het 'topmodel') weten te waarderen, zonder dat ze aan de auto hoeven te (laten) klussen. Ik vind het gewoon gaaf dat Porsche zulk* spul aanbiedt.
*Is dat een woord uit de van Dale trouwens??
*Is dat een woord uit de van Dale trouwens??

- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Übergeil ding en alle discussie over het geld vind ik weer zo typisch Nederlands. Zonde vind ik dat. En dan over de kleur zeuren? We zijn hier toch geen stelletje wijven
Het is een erg goede auto die nog beter is gemaakt en ik zou het er zo voor over hebben als ik het geld er voor had. Dit is trouwens de eerste auto waar ik mijn wallpaper van mijn eigen foto's voor opzij doe

Het is een erg goede auto die nog beter is gemaakt en ik zou het er zo voor over hebben als ik het geld er voor had. Dit is trouwens de eerste auto waar ik mijn wallpaper van mijn eigen foto's voor opzij doe

- Bert ///M3
- Berichten: 9415
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Ik weet het niet hoor, of je zo snel een GT3 RS gaat kloppen met een zelfbouwproject. Reken maar dat er echt wel over nagedacht is door de heren uit Stuttgart. Totale plaatje moet helemaal kloppen en dat doet het gewoon bij auto's als de GT3 RS en M3 CSL.
Nu kan je voor 40K wel een hoop kopen incluus expertise maar toch
Nu kan je voor 40K wel een hoop kopen incluus expertise maar toch

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
De prijs discussie lijkt mij ook onzinnig. Wat is nou 40k als je 10 miljoen op de bank heb staan ? Het probleem is als je net een nieuwe GT3 kan betalen en de RS ligt buiten het bereik dan baal je een beetje dat de ultieme GT3 niet voor je is weg gelegd. Maar ik denk dat het in deze kringen ook weer relatief is.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
heren heren heren. jullie kennen de Porsche filosofie toch wel ????
sneller ?? sneller??
voor snelheid is er de Turbo. dat weet iedereen toch? met tiptronic. klaar.
voor het racen is er de GT3 en voor het ultieme circuitgebruik is er de GT3 RS.
altijd zo geweest.
of het je waard is, das een ander verhaal. CSL M3 discussie natuurlijk.
doe mij maar een witte GT3 overigens !
sneller ?? sneller??
voor snelheid is er de Turbo. dat weet iedereen toch? met tiptronic. klaar.
voor het racen is er de GT3 en voor het ultieme circuitgebruik is er de GT3 RS.
altijd zo geweest.
of het je waard is, das een ander verhaal. CSL M3 discussie natuurlijk.
doe mij maar een witte GT3 overigens !
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Haantje en 38 gasten