1. Het is juist mooi als je in een positie zit om niet van één zo'n koper afhankelijk te moeten zijn
2. Het is inderdaad een wederzijdse respectvolle behandeling die als basis staat aan een overeenkomst. Dit heeft met afdingen niks te maken, verkooptechniek en verkooppraatjes zijn soms synoniemen bij de verkoop van auto's, maar respect is iets anders. Je kunt ook op een respectvolle manier de verkoper zo weinig mogelijk proberen te laten verdienen.
3. Een irritante koper kan ook een irritante klant blijven, met klachten, terugkomen, garagebezoeken e.d. zodat het ook vanuit dat oogpunt mogelijk moet zijn om hem niet te willen verkopen.
4. Het getuigt van karakter als je een auto kunt weigeren aan een verkoper.
Verkopen is luisteren!
Punt 3. klopt zo heb ik er een zeer klein aantal waarvan ik nu denk had ik die auto maar niet verkocht, mensen met een zeer lange historie die zelf heel bekend zijn bij de importeur.........en een andere dealer die zegt....wat ben ik blij dat jij hem een auto verkocht hebt

cat. beroepszeikers zeg maar.
Punt 2 helemaal mee eens, als ik of de kopende partij een goed gevoel heeft is het oke! Ook als de kopende weet dat hij/zij een mega deale heeft gemaakt en andersom.