De DF WWW vraag ?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

De DF WWW vraag ?

Bericht door RVV » 28 mei 2006, 01:14

WAT zoek je in je auto? WAT wil je met je auto? En als laatste WAT kun je met je auto?

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 28 mei 2006, 01:29

WAT zoek je in je auto? WAT wil je met je auto? En als laatste WAT kun je met je auto?
Wat ik zoek is:
- Voldoende ruimte, luxe en comfort om me dagelijks van A naar B te brengen.
- Plezier in autorijden hebben, zonder last te hebben van ongemakken op de A naar B ritten
- Een repressentatieve auto, maar wel één die niet doorsnee is en die ik zelf mooi vind.
- Een auto die kwalitatief goed in mekaar zit, zodat ik onbezorgd kan rondrijden.

Wat ik wil doen is:
- Relaxed rijden
- Snelle/lange ritten op comfortabele wijze kunnen afleggen
- Plezier hebben als er bochten in het spel zijn

Wat ik doe met mijn auto is:
- Veel woon-werk verkeer rijden, zakelijke ritten, boodschappen, reizen, toertochten, combinatie van dit alles en zo nu en dan lekker driften ook tijdens alle hiervoor genoemde soorten ritten.

Tom

Bericht door Tom » 28 mei 2006, 06:05

Zolang ik twee auto's kan rijden (één zakelijk, één prive) het volgende.

Zakelijk moet gewoon een fijne A-naar-B auto zijn. Luxe is een dikke pre (climate control, cruise control, armsteun, sportstoelen), maar bijtelling moet te betalen zijn.
De Alfa is dikke prima; daar kun je prima mee sturen (best sportief), luxe, looks zijn dik in orde en prijs is netjes voor wat je krijgt. Opvolger ervan zal weer iets in die hoek worden (opvolger 147, Grande Punto, Fiesta ST, Seat Ibiza).

Prive auto:
Wat ik zoek is:
- Een auto die toch wel sensationeel (of doet alsof) is om te rijden, denk aan geluid, rijgedrag, gevoel wat je erbij hebt. Het moet niet te normaal of vanzelfsprekend zijn.
- Vermogen (wil toch wel minimaal 200pk)
- Prijs/kwaliteit moet goed zijn.. zijn genoeg leuke auto's maar daarvan is het onderhoud onbetaalbaar, moet dus wel een beetje in balans zijn. Mag ook niet kapot gaan.
- Uiterlijk moet mij aanspreken, mag best 'dik' zijn.

Wat ik wil doen is:
- Fun ritjes, leuk bochtjes pakken
- Soms een keer knallen en wat hogere snelheden opzoeken
- Poetsen :roll:
- Soms tijdens een simpel A-naar-B ritje, terwijl je de auto op slot doet, omkijken en denken 'GVD wat een bak' 8)

Wat ik kan met mijn auto is:
- Lang niet alles wat erin zit, maar dat boeit niet, als ik maar lol heb!

Knot

Bericht door Knot » 28 mei 2006, 11:41

Wat zoek ik?

De zakelijke auto moet er sportief uitzien, weinig geluid geven op de snelweg in het interieur (isolatie/lage toeren), zuinig rijden, een hoop opties hebben (om in de file mee te spelen). Moet meer dan 100pk in zitten in geval van een middenklasser.

Prive mag nog sportiever, puur voor de ritjes als de rest het asfalt al heeft verlaten, rwd, sper, power, kan niet meer zonder eenmaal gewend aan bijna 300pk. Moet te doen zijn in onderhoud (geen exoten dus).

Wat wil ik?

Zakelijk gewoon veel kilometers maken, lekker zitten in de sportstoelen, muziek luisteren en op zn tijd even gaan zitten voor een uurtje knallen.

Prive ga ik puur voor het driften en sprintjes, spelen en gekheid dus, alles wat onder artikel 5 valt eigenlijk ;)

Wat kan ik?

Vast niet alles maar ben toch goed op weg met zowel fwd als rwd heb ik het idee.

Plaats reactie