de buurman die verstand van auto's heeft

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
duifjes.com

de buurman die verstand van auto's heeft

Bericht door duifjes.com » 09 jan 2008, 17:40

Wat mij opvalt als de buurman of zoon mee gaat kijken naar auto's die er "verstand" van hebben waarom moeten die een auto afzeiken?

Dit werkt zeer averechts op de verkopende partij...

Ik snap het niet, je wil niet weten wat voor lomp volk er af en toe hier binnenkomt wandelen met teksten als:

Dan heb je er weer 1 verkocht *(ja tuurlijk alleen wil er wel wat aan verdien anders dan maar niet)
Wat is het je waard *(deze is heel erg.......) als ik een auto bij je koop, heel veel natuurlijk maar goed...

ppfffffff

Heb vorig jaar een order niet door laten gaan omdat de zoon zoooooooooo irritant was niet normaal. Ik belde de beste oude man op en zeg als je zoon niet zo irritant was wilde ik er nog 1000euro af doen maar helaas. Die zoon vertelde doodleuk "laat maar even of je je salaris wel waard bent eind van de maand dat soort teksten.......

Verkoop is gunnen en dat is wederzijds.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 09 jan 2008, 17:42

Trouwens die zoon kwam hier laatst voor een auto kijken, had een folder gepakt, en ik zeg tegehem ben jij niet dat vervelende mannetje??? Hij zegt ja...oke dan folder hier en jij kunt hier niet eens een auto kopen.

ps. onze klanttevredenheid is hoger dan landelijk gemiddelde mochten jullie een oordeel hebben 8)

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jan 2008, 17:45

haha Jacco, een kerel met principes....hou ik wel van 8)

trouwens met al mijn verkochte auto's ook al veel meegemaakt op dat gebied haha, dan zeiden ze bv bij die ander was ie veel goedkoper of ik weet nog een mooiere enz enz, ik zei dan, wat doe je dan hier :lol: kijk als zij dingen afzeiken voor een auto die het geld oid waard is kunnen ze van mij ook opzeiken...(of ik moet heeeeeeeel graag van die auto af dan hou ik me in laat ze betalen en zwaai ze vriendelijk weg :lol: ) :wink:
Laatst gewijzigd door GTRene op 09 jan 2008, 17:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Joy

Bericht door Joy » 09 jan 2008, 17:48

Dat heeft iedereen denk ik wel in zijn vakgebied. Mensen die er geen drol van begrijpen maar wel je werk afkraken of het allemaal beter weten. Stik maar, zulke klanten heb je niet nodig.

RobS

Bericht door RobS » 09 jan 2008, 17:52

Bij particuliere verkoop heb je hier ook last van, al pakt het ook wel eens gunstig uit als een koper af gaat op de adviezen van de buurman die er totaal geen verstand van heeft ;)

VLA

Bericht door VLA » 09 jan 2008, 17:59

Rob Schouten schreef:Bij particuliere verkoop heb je hier ook last van, al pakt het ook wel eens gunstig uit als een koper af gaat op de adviezen van de buurman die er totaal geen verstand van heeft ;)
Ja precies, alleen heb je bij particuliere verkoop het voordeel dat je niet vriendelijk hoeft te zijn.. dus als ze bijdehand doen kun je ze lekker afsnauwen... :twisted:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 09 jan 2008, 17:59

Hahahaah die heb ik idd. ook regelmatig :D

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 09 jan 2008, 18:12

Rob Schouten schreef:al pakt het ook wel eens gunstig uit als een koper af gaat op de adviezen van de buurman die er totaal geen verstand van heeft ;)
Anders zou er niemand een Toyota kopen. :lol:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 09 jan 2008, 18:14

Ah ik ken het maar al te goed met mijn e30 die ik verkocht heb. Dit is dan ook meteen de enige wagen voor deze ervaringen, maar heb veel mensen gewoon weer weg laten gaan. Ook al hebben ze bij sommige punten gelijk of deels gelijk, bijdehand doen kan ik ook. Opbokken die gasten. Bij een auto van 17 jaar zeiken over elke krasje met zo'n "pfoehh hier ook al iets"-gezicht erbij. Gek wordt je daar van.

Zeikerts heb je overal. Ook al biedt je iets al erg goedkoop aan, dan nog zeuren de mensen dat het goedkoper moet. Ook wel het Marktplaats-syndroom genoemd volgens mij.

Fabian

Bericht door Fabian » 09 jan 2008, 18:14

Groot gelijk Jacco, ik maak dat ook steeds mee als ik weer eens sta te verkopen. Dan ga ik gewoon op slot, op een nette manier dan wel. Zij willen het onderste uit de kan, dan ik ook.

Heel irritant dat soort volk.

Marc R

Bericht door Marc R » 09 jan 2008, 18:17

Ja maar ja, Hunnie lopen zo naar een andere dealert en jij hebt dan nix...

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 09 jan 2008, 18:20

Marc RS4 schreef:Ja maar ja, Hunnie lopen zo naar een andere dealert en jij hebt dan nix...
Dat is het nadeel van princiepes. Maar daar zijn het dan weer princiepes voor :roll:

Fabian

Bericht door Fabian » 09 jan 2008, 18:21

Marc RS4 schreef:Ja maar ja, Hunnie lopen zo naar een andere dealert en jij hebt dan nix...
soms kun je zulke klanten beter ook echt kwijt dan rijk zijn hoor....

Dit is het begin, bij de verkoop. Daarna komt de rest nog....breek me de bek er niet over open.

Tom

Re: de buurman die verstand van auto's heeft

Bericht door Tom » 09 jan 2008, 18:45

duifjes.com schreef:Wat mij opvalt als de buurman of zoon mee gaat kijken naar auto's die er "verstand" van hebben waarom moeten die een auto afzeiken?
Irritante mannetjes lekker laten opzouten.
Maar iemand meenemen met verstand van auto's, daar is opzich niets mis mee toch? Jij hebt hier ook een topic lopen over TV+audio.. zijn zaken waar jij de ballen verstand van hebt. Nooit mis om je door een (zover mogelijk) onafhankelijk iemand te laten advisereren. Zeker niet over grote uitgaven.
Iedereen heeft het wel eens meegemaakt, dat je in een winkel staat en een verkoper is iemand aan het adviseren en smeert ze veel te dure spullen aan (geef em groot gelijk hoor :D). Is bij auto's niet anders. Zolang ze hun kutopmerkingen maar thuishouden!

RobS

Bericht door RobS » 09 jan 2008, 19:07

Tom schreef:
duifjes.com schreef:Wat mij opvalt als de buurman of zoon mee gaat kijken naar auto's die er "verstand" van hebben waarom moeten die een auto afzeiken?
Irritante mannetjes lekker laten opzouten.
Maar iemand meenemen met verstand van auto's, daar is opzich niets mis mee toch? Jij hebt hier ook een topic lopen over TV+audio.. zijn zaken waar jij de ballen verstand van hebt. Nooit mis om je door een (zover mogelijk) onafhankelijk iemand te laten advisereren. Zeker niet over grote uitgaven.
Iedereen heeft het wel eens meegemaakt, dat je in een winkel staat en een verkoper is iemand aan het adviseren en smeert ze veel te dure spullen aan (geef em groot gelijk hoor :D). Is bij auto's niet anders. Zolang ze hun kutopmerkingen maar thuishouden!
Hij zet niet voor niks verstand tussen "" ;)

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 09 jan 2008, 19:14

Toen ik zelf voor m'n BMW ging kijken bij de stealer in Schiedam nam ik m'n vader (wilde zien wat ik ging halen) en een vriend mee (advies-want ex monteur Renault & BMW) Nu is die vriend alleen een kale kleine Molukker met een zonnebril die zo ongeveer op z'n hoofd vastgelijmd zit.

Verkoper keek toch raar bij het zien van die combi die z'n showroom kwam ingelopen :lol:

Gesprek & Proefrit gingen heel netjes. Kreeg nette inruil (-200 t.o.v. aankoopbedrag van een jaar eerder) Alleen nog wat gesteggel over een putje in de voorruit, maar dat mocht geen naam hebben. Het kan wel zonder gezeik. Kwestie van instelling en weten wat je wilt.

allen

Bericht door allen » 09 jan 2008, 19:47

Jaja Jacco is weer eens het zielige slachtoffer van die oliedomme en irritante sukkels die voor een auto komen kijken. Omgekeerd bestaan er gelukkig geen irritante verkopers. :wink:
Het is ook niet auto specifiek. Met alles wat je koopt of verkoopt bestaan er irritante verkopers en kopers. Het is niet anders.

@Erik: je zult het niet zo bedoelen maar dat is misschien een opmerking waar iemand als Jacco ook niet leuk zal vinden. Je hebt een leuke deal gesloten waar je tevreden mee bent en toch noem je zo'n garagebedrijf een stealer. Nergens voor nodig imho.

Vader Abraham heeft gesproken. :wink:

JeroenT

Bericht door JeroenT » 09 jan 2008, 19:56

Grappig Jacco, echt. :lol:

Jouw biedingen slaan af en toe ook nergens op. Ik geef je geen ongelijk, want als er iemand hapt is het makkelijk geld verdienen. Maar niet iedereen is gek.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 09 jan 2008, 19:58

wanneer ik voor een auto ga shoppen geef ik altijd eerlijk aan als de auto positieve punten heeft waar ik happy van wordt. Tuurlijk zal ik ook aangeven dat (mochten ze er zijn) de aandachtpunten wel van belang zijn.

Ook laat ik de verkopende partij altijd de eerste onderhandelingsprijs noemen en daarna doe ik een tegenbod en daarmee klaar. Ik blijf dan altijd vriendelijk en oprecht en zal een auto niets snel afkraken, mits daar echt reden toe is.

Ook mijn hele werk is gebaseerd op slap lullen en vooral GUNNEN en dat laatste is O zo belangrijk... Misschien heb ik gewoon wel een lief karakter dat het voor mij werkt.

Kan me voorstellen dat niemand GtRene wat zou gunnen :wink:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 09 jan 2008, 20:58

Het moet een beetje van 2 kanten komen denk ik. Het probleem wat je in de autobranche hebt echter, is dat er enorm veel oplichters en irritante verkopers (vaak de eigenaar van kleine en lokale garagehouders) tussen zitten. Dat vooroordeel nemen mensen vaak onterecht mee naar een dealer.

Ik heb eens bij een Audi dealer gezeten en met een gezellig en goed gesprek (ruim 4 uren!) een auto gekocht met veel korting. Waarschijnlijk had ik hetzelfde bereikt of zelfs meer als ik onwijs irritant en bijdehand had lopen doen, maar wat schiet ik er mee op? Een paar honderd euro op een bedrag van 60k en scheve gezichten waar je de komende jaren nog "service" van verwacht. Ik hou ook totaal niet van dat soort gesprekken. Als ik er een goed gevoel bij heb koop ik de auto, heb ik het gevoel dat je me naait kan je me nog zoveel korting geven, die auto blijft staan.

Rupie

Bericht door Rupie » 09 jan 2008, 21:13

Dit werkt zeer averechts op de verkopende partij...

Ik snap het niet, je wil niet weten wat voor lomp volk er af en toe hier binnenkomt wandelen met teksten als:

Dan heb je er weer 1 verkocht *(ja tuurlijk alleen wil er wel wat aan verdien anders dan maar niet)
Wat is het je waard *(deze is heel erg.......) als ik een auto bij je koop, heel veel natuurlijk maar goed...

ppfffffff

Heb vorig jaar een order niet door laten gaan omdat de zoon zoooooooooo irritant was niet normaal. Ik belde de beste oude man op en zeg als je zoon niet zo irritant was wilde ik er nog 1000euro af doen maar helaas. Die zoon vertelde doodleuk "laat maar even of je je salaris wel waard bent eind van de maand dat soort teksten.......

Verkoop is gunnen en dat is wederzijds.
Om die oude man de 1000 euro niet te gunnen vind ik niet slim. Je had bewezen boven het irritante mannetje te staan door de oude man de auto te willen verkopen. Het zoontje had je altijd nog af kunnen rekenen en dat heb je ook gedaan gezien je tweede opmerking. Hoe dan ook vind ik het niet gunstig voor jou uitpakken.

Martijn

Bericht door Martijn » 09 jan 2008, 21:53

JeroenT schreef:Grappig Jacco, echt. :lol:

Jouw biedingen slaan af en toe ook nergens op. Ik geef je geen ongelijk, want als er iemand hapt is het makkelijk geld verdienen. Maar niet iedereen is gek.
My thoughts exactly!

Hoe zeggen ze dat ook weer in de JoeNaaithetSteeds:

You reap what you sow?

Moet overigens de eerste autoverkoper nog tegenkomen die exact op de hoogte is van wat er speelt binnen zijn eigen (let wel: EIGEN) merk.

Maargoed, zoals hier ook gezegd tussen alle kopers en verkopers zitten genoeg vervelende mensen. Werkt dus idd beide kanten op.

Heb jij geen prettig gevoel verkoop je toch gewoon niet? Moet je echter ook niet gaan sputteren wanneer mensen niet akkoord gaan met een idioot inruilbedrag wanneer jij ze een oor aan probeert te naaien. Dat er dan mensen zijn die "minder tactvol" gaan handelen: bedrijfsrisico.

M-bitious

Bericht door M-bitious » 09 jan 2008, 22:55

Ik ben altijd erg verbaasd over de volgende zaken:

1. De verkoper weet niets van andere merken af. Ken je concurrent.
2. Hij weet niets van aankomende modellen, terwijl het Internet er al vol van staat.
3. Hij komt niet eens uit zijn hok om te vragen of hij iets voor je kan betekenen. (veel dure merken hebben daar last van).
4. De auto die 2 jaar geleden super exclusief was, is nu te exclusief om redelijk te kunnen inruilen.
5. Telefonisch een bod doen op een nette auto, en dan ter plaatse de boel afzeiken en knijpen en zuigen.

Luco

Bericht door Luco » 10 jan 2008, 08:15

duifjes.com schreef:Trouwens die zoon kwam hier laatst voor een auto kijken, had een folder gepakt, en ik zeg tegehem ben jij niet dat vervelende mannetje??? Hij zegt ja...oke dan folder hier en jij kunt hier niet eens een auto kopen.

ps. onze klanttevredenheid is hoger dan landelijk gemiddelde mochten jullie een oordeel hebben 8)
wat ben ik dan een makkelijke klant
showroom in
die wil ik
wat kost die en wat krijg ik terug?

als dat redelijk is ben ik binnen 30 min klaar :D

Knot

Bericht door Knot » 10 jan 2008, 08:25

Ik kraak auto's bijna nooit af, ik weet waar ik naar kom kijken. Het enige wat ik afkraak is de prijs van die is vaak te gek voor woorden, zowel bij particulieren als bij dealers.. nog 40% van de oorspronkelijk nieuwprijs durven vragen na 10 jaar bijvoorbeeld...

Maar er zitten vervelende mannetjes bij inderdaad die niks van hun gebral kunnen onderbouwen.

Plaats reactie