Ik heb weer eens een nieuwe lease-auto gekregen.
Leuk golfje 5 deurs TDI.
Maar nou is het interieur nogal vies, en dan bedoel ik met name de bekleding.
Het ding ruikt al aardig naar citroen toen ik hem kwam ophalen, maar er zaten een paar goede vlekken in.
Hoe krijg ik dit er een beetje fatsoenlijk uit? Hou graag van een schone keurig auto....
Iemand tips a la dasty?
Interieur schoonmaken!
- Dennis Cavallino
Stoomreiniger voor stoffen stoelen, hemels e.d.. Werkt ideaal.
Gewoon een doek met wasbenzine werkt ook. Maar dan moet je wel een tijdje je deuren open laten staan. Nadeel is dat je bij slechte kwaliteit ook meteen een wat doffere kleur overhoudt
Stof blaas je eruit met een busje die je ook gebruikt om pc te reinigen, of met luchtslang bij garagebedrijf ofzo.
Gewoon een doek met wasbenzine werkt ook. Maar dan moet je wel een tijdje je deuren open laten staan. Nadeel is dat je bij slechte kwaliteit ook meteen een wat doffere kleur overhoudt

Stof blaas je eruit met een busje die je ook gebruikt om pc te reinigen, of met luchtslang bij garagebedrijf ofzo.
-
-
-
Nou, het is aardig goed gelukt!
Vuil is er natuurlijk al uitgezogen, ging vooral om vlekken.
Het het hele zit gedeelte gedaan (leuningen waren niet vies!).
Schuim spijt je er op, en trekt meteen in (als sneeuw voor de zon, maar dan net even wat sneller
).
Op een gegeven moment kon ik goed zien waar ik wel en niet geweest was op de grijse bekleding.
Dat was net even wat doffer.
Resultaat is weer acceptabele bekleding.
Van die verkleuringen thv de handrem en passagierstoel (vet van handen na lang en frequent neerleggen) was ook zo verdwenen.
Vuil is er natuurlijk al uitgezogen, ging vooral om vlekken.
Het het hele zit gedeelte gedaan (leuningen waren niet vies!).
Schuim spijt je er op, en trekt meteen in (als sneeuw voor de zon, maar dan net even wat sneller

Op een gegeven moment kon ik goed zien waar ik wel en niet geweest was op de grijse bekleding.
Dat was net even wat doffer.
Resultaat is weer acceptabele bekleding.
Van die verkleuringen thv de handrem en passagierstoel (vet van handen na lang en frequent neerleggen) was ook zo verdwenen.