die of dat: ferrari challenge stradale vs corvette ZR1

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Corvette

Bericht door Corvette » 07 jan 2008, 14:27

Goed verhaal Frank

Alles klopt.......ik ben het 100 % met je eens.

Vriendelijke groet

Cor

Marc R

Bericht door Marc R » 07 jan 2008, 15:03

Ik zal het maar effe kort houden na al dit geweld.. :shock:

Ik neig naar de ZR-1 maar buiten dit plaatje toch mijn hedendaagse fav. de LP640.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 07 jan 2008, 20:23

Of je nu een ZR1, 430, 355, DB9 etc gaat rijden ze rijden allemaal wel lekker en kosten allemaal geld.

Waarom kiest iemand voor een bepaalde auto?

Emotie, droom etc etc.

Ik weet 100% zeker dat met de kilometers en gebruik dat Cor doet met de Corvette een 430 of DB9 dit niet zo zou volhouden laat staan onderhoud.

Oja ik heb diverse keren een Ferrari gereden en ja dat valt op zich tegen maar dat komt de 1ste keer door het verwachtings gevoel en ja ik vindt e46 M3 beter rijden dan een 360 F1 Spider maar goed dat kan ook mijn tekortkoming zijn :-)

ps. over 6 jaar wordt ik 40 en ja ik overweeg een Ferrari waarom? domme emotie ik weet dat een GT3 beter is maar ja...waarom altijd voor beter gaan.

Cor weet wat je bedoeld heb laaste 2weken in de Lexus SC430 rond gereden en werd toen al helemaal gek van alle (jaloerse) blikken....... en dat is dan nog maar een simpel Jappanetje.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 07 jan 2008, 21:47

*laatste (altijd) goedbedoelde pestpoging, GEEN afzeiken dus* Feit blijft dat ze er op zitten, dus echt puur... :wink: ?

Ik moet wel even eerlijk bekennen dat ik tot jouw verhaal altijd dacht dat de computer bij een Corvette alsnog ingreep bij detectie van extreme omstandigheden, dus wat dat betreft hebben jullie gedeeltelijk gelijk waarvoor mijn welgemeende excuses :oops:
Van die listigheid in regen heb ik wel degelijk notie, want zelfs 1180 kilo met slechts 115pk, 175Nm en FWD gaan nog wel eens bijna op de verkeerde manier van een rotonde af, zowel rechtdoor als met uitbreken van de kont (verlagingsveren aan de achteras met alle windingen op elkaar willen ook wel helpen bij het kart-achtige weggedrag, zaten er bij aankoop reeds op :oops: ). Heeft me tijdens een sprintje achter een ouder type Mazda 323 aan mooi de das om gedaan :x
Daarbij zijn Viper en Vette nu eenmaal elkaars aartsrivalen kwa alles en dat lokt logischerwijs pesterijen/afzeikerijen uit, hoe je het ook wendt of keert. Tuurlijk heeft ieder zijn eigen aantrekkingskracht, had ik alleen voor mijn eigen auto en droomauto belangstelling dan bleef ik wel lekker bij mijn eigen clubforum en zat ik hier niet op d-f om van meerdere automerken en types te genieten.

Morgen ga ik ook maar weer wat nuttigs doen, geld verdienen om eindelijk eens wat aan mijn onderstel te kunnen doen.
HANZ06 schreef:Ik vraag me af hoe jij kan weten hoe puur die stuurmans auto is wanneer je er nog nooit mee gereden hebt.
Dat er stumper hulpjes op zitten klopt helemaal maar je kan alles helemaal uit zetten.
Zelfs met de stumperhulpjes aan gaat dat ding zo dwars dat je het idee hebt dat het niet aan staat.
Jij gaat er geloof ik ook maar klakkeloos vanuit dat iedereen die zo`n corvette heeft ook altijd maar met die voorziening aan rijd.
Nou als het met bakken uit de hemel komt dan wil ik het wel eens aan hebben staan.
Meestal als ik de auto start , hou ik de knop 5 sec ingedrukt en alles staat af.
Een auto die 1400 kg weegt en meer dan 500 pk heeft is erg listig in de regen of alleen al wanneer de temp beneden de 5 graden is.
Jij hebt daar helemaal geen notie van en je zou er versteld van staan.
Ik dacht daar vroeger ook altijd heel makkelijk over,hoe meer pk`s de beter en in zekere hoogte is dat ook wel.
Ben er alleen nu wel achter dat er wel iets meer bij komt kijken dan alleen maar gas geven.

Grtz, hanz06 :wink:

m@rco

Bericht door m@rco » 07 jan 2008, 22:18

Ieder zijn eigen toch..

hmm.. Puur op gevoel geen, van beide auto;s mogen rijden verre van zelfs.. neig ik toch naar de ferrari maar dat zal vanuit mijn jeugd komen met de posters van de ferraris boven het bed.. dat heb ik nooit van welke amerikaan ook maar gehad.. al moet ik zeggen dat de ZR1 wel een hele dikke is.. Als iedereen nou gewoon gevoels aankopen doet en niet zo veel nadenkt.. 8)

Wannes

Bericht door Wannes » 08 jan 2008, 14:08

ben dus gisteren naar de ferrari garage geweest om een proefrit te maken met de stradale, en moet zeggen dat ik aangenaam verrast was over de rijeigenschappen. Had al eerder menig kilometer met een 360 modena, een 360 spider en ook al meerdere 1000 km met een F430 gereden en meegereden, en vond deze uitvoering niet echt veel meer kabaal maken vanbinnen. Wat je wel beter hoort zijn de steentjes die in de wielkassen vliegen er zit immers geen isolatie of matten in.
De hardheid is zeker niet feller dan bij mijn 964 turbo ( de banden zijn trouwens hetzekfde merk en maat, en ik had hem ter vergelijk ook ineens meegenomen)
wat mij dan wel tegenstak aan deze ferrari ( en dat zal altijd wel iets zijn bij een tweedehands) er zat geen striping op , hij had al serieus wat gebruikssporen ( butsjes en krasjes op body en velg, herspoten voorbumper, versleten achterbanden al na 8000km...)en het interieur was te ééntonig( zwarte lederen zetels en zwart alcantara dash)
Ze zouden hem wel helemaal in orde zetten en een groot onderhoud geven met garantie, maar ik kwam dan uit op 140K en zo veel geld als het niet echt uw goesting is...dat vind ik er een beetje over..
Ik denk als ik 140K aan een ZR1 uit geef ( in belgie wel te verstaan) dat ik hem vanbinnen helemaal kan laten overtrekken in alcantara en zelfs andere zetels kan monteren.
Ik heb dus besloten van nog effe de kat uit de boom te kijken en rustig de porsche te koop te stellen , en we zullen dan wel zien met wat corvette uit de bus komt.
In het naar huis rijden ook effe bij een parallelinvoerder gestopt die allemaal dikke karren uit duitseland haalt, en die had een R8 staan...en dat kan me precies ook wel bekoren...al zal die lang niet zo snel zijn als de vette...maar qua looks en handelbaarheid zit het bij deze ook wel goed...
luxeproblemen :? :wink:

Hielke

Bericht door Hielke » 08 jan 2008, 14:17

Je hebt dus al een Porsche Wannes.

Hoe zit het dan met je interesse voor een GT3?

RVV

Bericht door RVV » 08 jan 2008, 14:22

Hielke schreef:Je hebt dus al een Porsche Wannes.

Hielke blijft volharden :lol: :lol: :lol:

Hielke

Bericht door Hielke » 08 jan 2008, 14:32

Rico v Velzen schreef:
Hielke schreef:Je hebt dus al een Porsche Wannes.

Hielke blijft volharden :lol: :lol: :lol:
Ja, sry, ik zal wel een drammer zijn maar ik zie het vergelijk zo: Je hebt een bedrag X aan een lekkere maaltijd te besteden. Voor dat bedrag X kunnen jij en je familie bij de Mac allemaal aan de happy meal, of bij Piet's Patattent aan de patat met frikandellen (staand opeten) of bij een 3 sterren Michelin Restaurant aan een 8 gangen vreetpartij beginnen. Is toch simpel?

Of je kunt voor Citizen en Swatch geld een splinternieuwe Rolex kopen en je kiest dan toch maar voor de Citizen.

Die Porsche is voor dat geld en voor iedere 100.000 euro extra een bargain. Was het in de markt voor de gewone auto's ook maar zo simpel.

Tom

Bericht door Tom » 08 jan 2008, 14:35

En is de "gewone" F430 niets voor je? Daar heb je ervaring mee. Net wat minder speciaal dan de Challenge Stradale maar ook erg lekker.

RVV

Bericht door RVV » 08 jan 2008, 14:38

Hielke drammen valt wel mee hoor :wink:

De ellende met die Porkers is.. ze vliegen te graag :lol:

http://videos.streetfire.net/video/3e82 ... fee1f6.htm

Luco

Bericht door Luco » 08 jan 2008, 14:48

wel gaaf die vlammen onder dat dak uit
speciaal uitaatje :D

Wannes

Bericht door Wannes » 08 jan 2008, 14:52

het probleem met de GT3 is dat ze hem niet meer maken.... dus ik kan er geen meer kopen momenteel :cry: anders was het zeker een optie.

RVV

Bericht door RVV » 08 jan 2008, 15:00

het probleem met de GT3 is dat ze hem niet meer maken....
:?:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 08 jan 2008, 15:16

Rico v Velzen schreef:
het probleem met de GT3 is dat ze hem niet meer maken....
:?:
:? :? inderdaad.

Mathieu

Bericht door Mathieu » 08 jan 2008, 15:37

Wannes bedoelt de 996 GT3 MK1 :lol:

Nee, heeft volgens mij met de face lift te maken of de MKII versie van de 997 GT3.

Michel P

Bericht door Michel P » 08 jan 2008, 15:43

Hielke schreef:
Cor Dame schreef: Dus als er iemand mij adviseert om hem beter niet te bestellen ..... zet er dan meteen ff bij wat ik dan wel moet kopen. Tot 2 ton wil ik gaan .... niet verder.
Ik kan zoiets niet laten he :wink: Nou ja, ik ga je niet adviseren 'm niet te bestellen. Ik ga je alleen adviseren de in mijn ogen meest pure en echte sportwagen van boven de 150.000 euro, de Porsche GT3, middels een proefrit een echte kans te geven.

Tot 120.000 euro kies ik voor de Z06. M3's, S4's Mercedessen C63 AMG, het zijn er allemaal lachertjes bij in vergelijking. Het concept van de Z06 met z'n lichtgewicht chassis, lage zwaartepunt, groot slagvolume en bijzonder lage totaalgewicht is zo mooi dat het al het andere in de schaduw zet. Voor wat ik op de bijrijdersstoel gevoeld heb rijdt de auto ook nog eens goudeerlijk en lekker. Slechts 2 zitplaatsen? Voor de enkele keren dat je toch met 3 of meer man op stap bent koop je dan maar een 4e hands Golfje.

Boven de 120.000 euro (dus ook tot 2 miljoen) komt alleen de GT3 im Frage. Maar die kost toch 158.000? Jawel, maar als je het tot 120.000 gered hebt dan kun je na een tijdje die andere 38.000 ook nog wel bij elkaar schrapen. Het is het wachten altijd waard :lol:

Is zo'n GT3 op een circuit dan sneller dan een Z06. Nee, waarschijnlijk niet. Gaat ie sneller door de bocht? Ook niet. Remt ie veel beter? Iets, ook niet veel. Is ie qua acceleratie sneller? Nee, trager. Is ie dan op topsnelheid sneller. Nee, ook trager. Dan snap ik het niet. Zou heel goed kunnen. Je hebt in zo'n geval 1. nog nooit met een GT3 gereden of 2. de motoriek van schansspringer Eddy the Eagle, en dan maakt het ook inderdaad niet uit wat je voor je autorijerij gaat gebruiken. Een GT3 is niet in kale cijfers te bevatten. Een GT3 moet je gewoon gereden hebben. Die feedback in het stuur, die feedback naar je kont, de korte lichte slag van de schakelpook, de zitpositie, het gevoel in het rempedaal, het comfort dat altijd gewaarborgd blijft, allemaal superlatieven. Elementen die in een enkele term samenvloeien; beleving. Maximale beleving. En dan spreek ik nog niet eens over die dierlijke huil die je mag ondervinden als de auto de laatste 2000 toeren naar maximaal toerental mag induiken. Bij mij staan dan alle haren recht overeind. Dat heb ik in nog geen enkele andere auto meegemaakt.

De GT3 heeft voor mij qua autoliefde heel veel stuk gemaakt. Ik heb begin jaren '90 eerder zo'n moment meegemaakt toen een maat een 260 pk Sierra Cosworth kocht en we tussen Leeuwarden en Heerenveen in alle rust met 250 km/h naar huis toerden. Of een andere auto dan 120, 150 of 200 pk heeft doet er dan niet meer toe. Pk's zeggen je vanaf zo'n moment nog maar weinig.

Wat me met de ZR1 tegenstaat is dat Corvette haar nieuw gekoesterde en o zo succesvolle 'Reinheitsgebot' vwb laag voertuiggewicht teniet doet. De charme en het succes van de Z06 zijn grotendeels op haar lage gewicht terug te voeren. De ZR1 gaat 100 kilo zwaarder zijn. Dat gaat op trackdays direct negatieve gevolgen hebben. O ja, een GT3 is een stuk lichter dan z'n mindere broeders uit het 997 kamp.

Ferrari's doen me niks. Een uitspraak die ook nergens op gebaseerd is want ik heb er nog nooit eentje gereden. Maar het is een gevoel. Dat schreeuwerige van Ferrari's doet me aan het schreeuwerige van BMW M's denken. Het is het niet maar wil je graag anders laten doen geloven. Ik hoop dat ik er heel dik naast zit.
+1 sta er dus 100% achter!

Verder liever de Z06 voor mij, al meer dan een hand vol, en zoals hielke omschrijft, ik heb meegereden met Hans en de Z06 laat je een worden met de auto, supersport koopje, ofwel de GTT van de supersportwagens.

Michel

RVV

Bericht door RVV » 08 jan 2008, 15:50

Ha Bram, dank voor je uiteenzetting..verhelderend, stomtoevallig dacht ik gisteren nog goh er zitten helemaal geen Ferrari rijders op DF.. Zit ik toch even helemaal mis :oops:

RVV

Bericht door RVV » 08 jan 2008, 15:57

Tom

Bericht door Tom » 08 jan 2008, 16:22

Goed verhaal Bram!

Kazimir

Bericht door Kazimir » 08 jan 2008, 16:57

Lekker topic om te lezen, heerlijk dat mensen zo emotioneel reageren, vaak zo aanvallend ;) :P

GTRene

Bericht door GTRene » 08 jan 2008, 17:25

mooi uitgezet verhaal Bram 8)

Wannes

Bericht door Wannes » 08 jan 2008, 17:32

@bram: bedankt voor uw verhelderend antwoord, maar sommige dingen wil ik toch effe rechtzetten:
de banden op mijn porsche zijn de laatste nieuwe pirelli P zero rosso in dezelfde maat als op de 430 zij het dan met het goedgekeurde N logo voor de porsche.
Ik zeur ook helemaal niet over de schaarse luxe in het interieur...de kleurencombinatie viel me alleen niet zo goed mee, en ook vind ik de duotone alcantara zetels mooier dan deze in leder...ik vind als je 140K geeft aan een auto dan mag het toch een beetje in de richting gaan van wat je graag ziet? ik weet het is een tweedehands , maar er zijn er nog andere te koop die misschien wel een italiaanse striping hebben en het juiste interieur , en de rolkooi...
Ik ga zeker niet beginnen met op zo een exclusieve wagen een striping te gaan plakken om er op te lijken...dat is stickertuning en dat doe je niet in die klasse...
En als de banden versleten zijn op 8000 km dan is dat misschien nog niet zo erg , die van mijn mini cooper S JCW zijn op 9000 ook weg , maar ik weet dan hoe ik er mee reed...en ik verwachtte van deze kar eerder iets van een soort 4de wagen van de één of andere rijke 60er die er af en toe ens mee naar een meeting ging ...anders zou ik hem niet kopen, hij moest perfect zijn...
dat de bumper gespoten is daar kan ik ook nog inkomen , ik heb die op mijn 535 ook na 1 jaar laten herdoen omdat er zoveel steenslag op zat ( snelheden boven de 200 zijn dodelijk :wink: ) nu zijn we 1.5 jaar verder en hij is weer helemaal gezandstraald..maar ik heb het opgegeven...het is een daily gebruiksvoorwerp...
Maar bij een aankoop van een tweedehands heb ik nu eenmaal liever dat er niks verborgen zit , en een overschildering kan aan vanalles liggen...vandaar ook weer mijn twijfel...
maar zoals ik al zei zal ferrari wsl niet meer meespelen in mijn zoektocht naar een kado voor mijn 40e verjaardag... ik wil gewoon telkens als ik zin heb met die kar kunnen rijden , en liever 30.000km per jaar dan 10.000...en dan worden ze echt wel duur...ik heb misschien wel 3 auto's maar ik moet er elke dag ook hard voor werken en dan is er nog de vrouw die ook wel hard werkt , maar die ook geld op doet :lol: ...
Dus tenzij mijn droomconfiguratie nog ergens verschijnt aan een aanvaardbare prijs ...zal het meer dan wsl de vette worden ...( af te wachten wat de prijs gaat worden ...)

Wannes

Bericht door Wannes » 08 jan 2008, 17:37

Rico v Velzen schreef:Voor de liefhebbers :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=nJ2ggBOEaZE
had liever eens naar haar benen gekeken ipv naar haar voeten :wink:

Hielke

Bericht door Hielke » 08 jan 2008, 18:14

Rico v Velzen schreef:Hielke drammen valt wel mee hoor :wink:

De ellende met die Porkers is.. ze vliegen te graag :lol:

http://videos.streetfire.net/video/3e82 ... fee1f6.htm
Zelfs op het dak vind ik ze nog mooi liggen :D

Plaats reactie