Audi R8 V12 TDI
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Marc RS4 schreef:En laten we het over jou enthousiasme maar niet hebben he Hanz?HANZ06 schreef:Ik wil niet veel zeggen maar jij bent net zo over enthousiast over Audi als al die anderen over bmw.Marc RS4 schreef: ALs BMW em had gemaakt dan had alles gewoon super geweest aan die auto...
Geweldig,gedurft,wat een auto,megakoppel,beul......naja noem het maar op...
Dus kap ff over dat BMW gedoe.
wat een lauw geluid komt er uit die le-mans racer zeg.
Zal uit die r8 wel helemaal niks zijn.
Grtz,Hanz06
Tenslotte laat ik me door jou niet opleggen wat ik wel en niet mag zeggen.
( de laatste mazzel die we in Nederland nog hebben mits het niet over geloof gaat....)
ALs je een beetje door de regels "heenkijkt" dan zie je toch ook wel dat ik expres een beetje nadruk leg op zulk soort zaken juist omdat als BMW met spectaculair materiaal komt er meteen 275 reacties van de "BMW guys" komen met allerlei superlatieven......snap dat dan.
Wat een rare reaktie zeg met "tenslotte laat ik me door jou niet opleggen wat ik wel of niet mag zeggen".
Met het verkeerde been uit bed gestapt

Waar staat dat dan dat ik dat bepaal?
Ik geef alleen maar aan dat jij net zo vol over jou merk ben dan anderen over bmw.
En als jij het geluid van de le-mans racer gehoord heb dan kan je niet anders concluderen dat het maar een lauw geluidje is.
Je kan je dus voorstellen dat het op een auto die voor de openbare weg bestemd is, met normale uitlaten wel helemaal droevig gesteld zal zijn wat het geluid betreft.
Voor de rest no hard feelings hoor.
Ik ben een auto liefhebber en zou ook graag een rs4 willen rijden.

Grtz,Hanz06

P.S. maar ook een m3

-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Hans het gaat mij erom dat elke keer als ik "enthousiast" reageer dat er dan wel iemand uit de Bimmer league hier opstaat om te zeggen dat ik effe dimmen moet.
Dat het wel weer kan met dat ophemelen van Audi,terwijl ik dat de hele week zie bij wat ever er van BMW te lezen valt...
Maar goed maakt niet uit,het was eigenlijk niet direct bedoel als standje naar jou toe mijn excuses daarvoor.
Cheers
Dat het wel weer kan met dat ophemelen van Audi,terwijl ik dat de hele week zie bij wat ever er van BMW te lezen valt...
Maar goed maakt niet uit,het was eigenlijk niet direct bedoel als standje naar jou toe mijn excuses daarvoor.
Cheers
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Hier kun je een beetje horen hoe een Audi V12 TDI klinkt in de lemans wagen, bij 0.16 gaat de kamera over onboard...
http://nl.youtube.com/watch?v=8MItqDFypDM
Hier dan hoe een V12 HDI? kan klinken in deze peugeot 908, en ik vind het best een spannend geluidje voor een diesel 8)
http://nl.youtube.com/watch?v=Be1tiFYRO ... re=related
http://nl.youtube.com/watch?v=8MItqDFypDM
Hier dan hoe een V12 HDI? kan klinken in deze peugeot 908, en ik vind het best een spannend geluidje voor een diesel 8)
http://nl.youtube.com/watch?v=Be1tiFYRO ... re=related
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
No problem hoor...Marc RS4 schreef:Hans het gaat mij erom dat elke keer als ik "enthousiast" reageer dat er dan wel iemand uit de Bimmer league hier opstaat om te zeggen dat ik effe dimmen moet.
Dat het wel weer kan met dat ophemelen van Audi,terwijl ik dat de hele week zie bij wat ever er van BMW te lezen valt...
Maar goed maakt niet uit,het was eigenlijk niet direct bedoel als standje naar jou toe mijn excuses daarvoor.
Cheers
Wij zijn inderdaad in de minderheid wat betreft de beemer boys.
Had ook nooit gedacht dat er zoveel mensen met een slechte smaak zouden zijn



Grtz,Hanz06

ojee, nou heb ik het gedaan hoor.....

- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Als het hierop gaat lijken dan vind ik het prima! En Audi kennende gaat ze dat wel lukken. Ze zijn goed in het bewerken van uitlaatgeluid getuige de RS-enGTRene schreef:
http://nl.youtube.com/watch?v=Be1tiFYRO ... re=related


Mark my words dit wordt een heerlijk apparaat 8)



- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Niels schreef:Als het hierop gaat lijken dan vind ik het prima! En Audi kennende gaat ze dat wel lukken. Ze zijn goed in het bewerken van uitlaatgeluid getuige de RS-enGTRene schreef:
http://nl.youtube.com/watch?v=Be1tiFYRO ... re=relatedPersoonlijk vind ik het mechanische geluid van een dikke TDI ook gaaf. Het roffelen wat overgaat in een stoomturbine als de turbo's erin komen 8) Een twee cilinder (V-twin) race motor vond "iedereen" ook ruk tot dat Ducati Superbike races ging rijden en winnen. Nu vind menig motor liefhebber de Ducati sound het mooiste wat er is
![]()
Mark my words dit wordt een heerlijk apparaat 8)
@Marc en Hans: jullie ondervinden dezelfde situaties hier op DF
maar ik ben het wel met Marc eens in dit geval. Voor een tijdje terug nog discussie hier ergens gevoerd over het feit dat VAG veel trendsettende zaken neerzet......mijn god wat een discussie werd dat uiteindelijk.........VAG?? Ja BMW wel natuurlijk maar VAG niet, man hoe bedenk je het :!: Auto's worden vaak veroordeeld en bij voorbaad al afgeserveerd op basis van helemaal niets. TDI is k#t, niet RWD is k#t en niet BMW is helemaal k#t

Alles is k#t maar laat ik daar nou net van houden

- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Vergeten jullie hier niet iets essentieels?
De emissie-eisen, een R8 diesel schijnt rond de 1 op 10 uit te komen (conform de EU-normen dan).
Niet slecht voor een 500+pk / 1000nm / 300+km/h sport(!)auto.
BMW en diesel was vroeger ook niet te geloven, en toch zijn er nu zat, zelfs de 6-cabrio is/komt er in diesel. Dus waarom geen sportauto met diesel? Dat ze races kunnen winnen is duidelijk (LeMans Audi / Seat Toerenwagens)
Porsche gaat er ook aan geloven, let op mijn woorden...
(Ze moeten zoals het er nu naar uit ziet de emissie met 49% verkleinen de komende jaren, hebben ze een keuze ??)
De emissie-eisen, een R8 diesel schijnt rond de 1 op 10 uit te komen (conform de EU-normen dan).
Niet slecht voor een 500+pk / 1000nm / 300+km/h sport(!)auto.
BMW en diesel was vroeger ook niet te geloven, en toch zijn er nu zat, zelfs de 6-cabrio is/komt er in diesel. Dus waarom geen sportauto met diesel? Dat ze races kunnen winnen is duidelijk (LeMans Audi / Seat Toerenwagens)
Porsche gaat er ook aan geloven, let op mijn woorden...
(Ze moeten zoals het er nu naar uit ziet de emissie met 49% verkleinen de komende jaren, hebben ze een keuze ??)
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
Audi R8 TDI V12 Concept -> http://www.youtube.com/watch?v=13-DTwoh2RQ
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Wow Roman, wat een mooie vonds...gaaf zeg.Roman schreef:Audi R8 TDI V12 Concept -> http://www.youtube.com/watch?v=13-DTwoh2RQ
Hij is mooier dan de scoops en wat gaaf die extra koelholes in de voorbumper links en rechts voor remmen e.d. denk ik, en remmen

En die mooie uitlaten...en die diffuser enow...wat ligtdie motor er gaaf bij...ook grappig dat die spoiler omhoog en omlaag gaat, die wielen ook erg gaaf...kortom, wanneer mag ik een testrit maken

gaaf, laat maar komen dit monster 8)
- Bram
- Berichten: 16601
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Jammer dat het wat dat onderwerp betreft alleen maar bij dromen blijft voor jouHANZ06 schreef:Niels schreef:Als het hierop gaat lijken dan vind ik het prima! En Audi kennende gaat ze dat wel lukken. Ze zijn goed in het bewerken van uitlaatgeluid getuige de RS-enGTRene schreef:
http://nl.youtube.com/watch?v=Be1tiFYRO ... re=relatedPersoonlijk vind ik het mechanische geluid van een dikke TDI ook gaaf. Het roffelen wat overgaat in een stoomturbine als de turbo's erin komen 8) Een twee cilinder (V-twin) race motor vond "iedereen" ook ruk tot dat Ducati Superbike races ging rijden en winnen. Nu vind menig motor liefhebber de Ducati sound het mooiste wat er is
![]()
Mark my words dit wordt een heerlijk apparaat 8)
@Marc en Hans: jullie ondervinden dezelfde situaties hier op DF
maar ik ben het wel met Marc eens in dit geval. Voor een tijdje terug nog discussie hier ergens gevoerd over het feit dat VAG veel trendsettende zaken neerzet......mijn god wat een discussie werd dat uiteindelijk.........VAG?? Ja BMW wel natuurlijk maar VAG niet, man hoe bedenk je het :!: Auto's worden vaak veroordeeld en bij voorbaad al afgeserveerd op basis van helemaal niets. TDI is k#t, niet RWD is k#t en niet BMW is helemaal k#t
![]()
Alles is k#t maar laat ik daar nou net van houden

-
- Berichten: 742
- Lid geworden op: 30 dec 2007, 21:54
- Locatie: Vught
check dit http://www.autoweek.nl/videodisp.php?id=739&cache=no
Superdikke bak! 10x vetter dan de 'normale' R8
Superdikke bak! 10x vetter dan de 'normale' R8

- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
Geweldige test; ik zie niets inhoudelijks, noch enige vooruitgang in het vermogenRutgerK schreef: Ziptuning heeft hem trouwens al getest voor je![]()
http://www.ziptuning.nl/chiptuning/Chip ... matie.html

- wjn
- Berichten: 3105
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 22:24
Vorsprung durch Technik 
P.S. Ik ben zelf ook geen dieselrijder, maar sinds de V8 en nu V12 begint dat te keren.

P.S. Ik ben zelf ook geen dieselrijder, maar sinds de V8 en nu V12 begint dat te keren.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
HAhahahahaah roetwolkjes

En wat een bruutmooi reclamefilmpje trouwens: http://www.youtube.com/watch?v=j3GtmkfNM14
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
Hier een filmpje van wat wél in een Audi R8 mag liggen:
KLIKKIE
Twee van deze blokken tegen elkaar en dan krijg je:
V12
16 liter
heeeeeeeeel veel koppel
630 pk
twee JOEKELS van Turbo's
en max. 2800 tpm
KLIKKIE
Twee van deze blokken tegen elkaar en dan krijg je:
V12
16 liter
heeeeeeeeel veel koppel
630 pk
twee JOEKELS van Turbo's
en max. 2800 tpm
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/b/c32 ... 4611bb.jpg[/img]
Audi presenteert in Detroit de R8 V12 TDI, een studiemodel van een dieselende supersportwagen met een trekkracht van maar liefst duizend Newtonmeter. Dat laat – op z’n minst – de nodige ruimte voor levendige fantasie. Moet een toekomstige eigenaar straks non-stop een stel stratenmakers achter z’n Audi R8 V12 TDI laten rijden, omdat hij bij ieder stoplichtsprintje de tegels uit de straat rukt?
Dat gaat wel wat ver natuurlijk, maar het is een feit dat Audi een opvallende zet doet door een diesel in haar supersporter te lepelen. Op zich niets nieuws voor de Duitsers, aangezien ze natuurlijk de nodige ervaring hebben met sportieve dieselauto’s. Zo is de motor in de R8 V12 TDI Concept een directe afgeleide van de dieselkrachtbron die furore maakte in de R10, de tweevoudig winnaar van de 24 uur van Le Mans.
Een echte purist zou kunnen betwijfelen of een dieselmotor wel in een sportauto hoort, maar de cijfers van de V12 TDI zal de kritiek waarschijnlijk snel doen verstommen. Met een vermogen van 500 pk kom je immers behoorlijk goed voor de dag tussen benzinegestookte sportievelingen. En dan natuurlijk dat koppel van maar liefst 1000 Nm bij 1.750 toeren per minuut! Dat is enorm, want een auto als de Lamborghini Murciélago LP640 blijft bijvoorbeeld steken op 660 Nm. De R8 V12 TDI heeft een handgeschakelde zesbak en uiteraard vierwielaandrijving. Bij vol gas zorgt al dit geweld voor een sprint van 0 naar 100 in 4,2 seconden, terwijl de topsnelheid ‘ruim boven 300 kilometer per uur’ ligt.
Ook opvallend: ondanks z’n dikke motor voldoet de R8 V12 TDI Concept al wel aan de strenge Euro 6-emissie-eisen, die pas in 2014 van kracht zijn. Deze R8 stoot bijvoorbeeld een stuk minder fijnstof uit door de toepassing van AdBlue-technologie. Het glazen dak van de concept-car is overigens meer dan zomaar een geintje: het is meteen een stiekeme hint naar het uiterlijk van de R8 Targa, die begin 2009 op de markt verschijnt. Wanneer de V12 op de weg komt is nog niet bekend, maar Audi zegt in het persbericht al wel dat de productieversie gebouwd gaat worden in het Hongaarse Gyor.
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/7/9f1 ... a5cc67.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/3/dcd ... b25d33.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/7/122 ... d34827.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/e/bc4 ... d9df5e.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/1/a1a ... 0adae1.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/d/a70 ... c42b4d.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/9/ef4 ... f06f69.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/c/0d4 ... ec02cc.jpg[/img]
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/b/633 ... 0464db.jpg[/img]
Video AW
Audi presenteert in Detroit de R8 V12 TDI, een studiemodel van een dieselende supersportwagen met een trekkracht van maar liefst duizend Newtonmeter. Dat laat – op z’n minst – de nodige ruimte voor levendige fantasie. Moet een toekomstige eigenaar straks non-stop een stel stratenmakers achter z’n Audi R8 V12 TDI laten rijden, omdat hij bij ieder stoplichtsprintje de tegels uit de straat rukt?
Dat gaat wel wat ver natuurlijk, maar het is een feit dat Audi een opvallende zet doet door een diesel in haar supersporter te lepelen. Op zich niets nieuws voor de Duitsers, aangezien ze natuurlijk de nodige ervaring hebben met sportieve dieselauto’s. Zo is de motor in de R8 V12 TDI Concept een directe afgeleide van de dieselkrachtbron die furore maakte in de R10, de tweevoudig winnaar van de 24 uur van Le Mans.
Een echte purist zou kunnen betwijfelen of een dieselmotor wel in een sportauto hoort, maar de cijfers van de V12 TDI zal de kritiek waarschijnlijk snel doen verstommen. Met een vermogen van 500 pk kom je immers behoorlijk goed voor de dag tussen benzinegestookte sportievelingen. En dan natuurlijk dat koppel van maar liefst 1000 Nm bij 1.750 toeren per minuut! Dat is enorm, want een auto als de Lamborghini Murciélago LP640 blijft bijvoorbeeld steken op 660 Nm. De R8 V12 TDI heeft een handgeschakelde zesbak en uiteraard vierwielaandrijving. Bij vol gas zorgt al dit geweld voor een sprint van 0 naar 100 in 4,2 seconden, terwijl de topsnelheid ‘ruim boven 300 kilometer per uur’ ligt.
Ook opvallend: ondanks z’n dikke motor voldoet de R8 V12 TDI Concept al wel aan de strenge Euro 6-emissie-eisen, die pas in 2014 van kracht zijn. Deze R8 stoot bijvoorbeeld een stuk minder fijnstof uit door de toepassing van AdBlue-technologie. Het glazen dak van de concept-car is overigens meer dan zomaar een geintje: het is meteen een stiekeme hint naar het uiterlijk van de R8 Targa, die begin 2009 op de markt verschijnt. Wanneer de V12 op de weg komt is nog niet bekend, maar Audi zegt in het persbericht al wel dat de productieversie gebouwd gaat worden in het Hongaarse Gyor.
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/7/9f1 ... a5cc67.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/3/dcd ... b25d33.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/7/122 ... d34827.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/e/bc4 ... d9df5e.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/1/a1a ... 0adae1.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/d/a70 ... c42b4d.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/9/ef4 ... f06f69.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/c/0d4 ... ec02cc.jpg[/img]
[img:480:320]http://www.autoweek.nl/images/480/b/633 ... 0464db.jpg[/img]
Video AW
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten