Amerikaanse schoonmaker herstelt na enorme val
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
04 januari 2008, 21:40 (plaats uw reactie)
NEW YORK (ANP) - Een ramenlapper uit New York die een val van 47 verdiepingen hoog overleefde, zal waarschijnlijk volledig herstellen. Dokters spraken vrijdag van een wonder.
De 37-jarige Alcides Moreno uit Ecuador viel begin december van een flatgebouw in Manhattan. Zijn broer Edgar kwam om toen hij 150 meter naar beneden viel.
--------------------------------------------------------------------------------
Moreno heeft onder meer verwondingen aan zijn hersenen, ruggengraat en borstkas. Ook liep hij verscheidene botbreuken op. Sinds de val onderging hij negen operaties. Op Eerste Kerstdag strekte hij ineens zijn arm uit naar een verpleegster en raakte haar gezicht aan.
Artsen verwachten volledig herstel van de patiënt. ,,Als je gelooft in wonderen, dan is dit er een'', aldus een arts van het Presbyterian Ziekenhuis in New York. ,,Boven de tien verdiepingen zien we de mensen meestal niet meer, omdat ze dan naar het mortuarium gaan.''
04 januari 2008, 21:40 (plaats uw reactie)
NEW YORK (ANP) - Een ramenlapper uit New York die een val van 47 verdiepingen hoog overleefde, zal waarschijnlijk volledig herstellen. Dokters spraken vrijdag van een wonder.
De 37-jarige Alcides Moreno uit Ecuador viel begin december van een flatgebouw in Manhattan. Zijn broer Edgar kwam om toen hij 150 meter naar beneden viel.
--------------------------------------------------------------------------------
Moreno heeft onder meer verwondingen aan zijn hersenen, ruggengraat en borstkas. Ook liep hij verscheidene botbreuken op. Sinds de val onderging hij negen operaties. Op Eerste Kerstdag strekte hij ineens zijn arm uit naar een verpleegster en raakte haar gezicht aan.
Artsen verwachten volledig herstel van de patiënt. ,,Als je gelooft in wonderen, dan is dit er een'', aldus een arts van het Presbyterian Ziekenhuis in New York. ,,Boven de tien verdiepingen zien we de mensen meestal niet meer, omdat ze dan naar het mortuarium gaan.''
- InjectTheVenom
- Jeroen Watermulder
150m is inderdaad een flinke hoogte. Maar...
Ik heb dacht ik toch ook wel eens gehoord dat parachutisten een val hebben overleeft zonder geopende parachute. Maar dat moet dan wel haast met gedeeltelijk geopende chute geweest zijn of dat de val door iets gebroken moet zijn (boom of zo) waardoor de springer het overleeft heeft.
Iemand hier antwoord op misschien?
Ik heb dacht ik toch ook wel eens gehoord dat parachutisten een val hebben overleeft zonder geopende parachute. Maar dat moet dan wel haast met gedeeltelijk geopende chute geweest zijn of dat de val door iets gebroken moet zijn (boom of zo) waardoor de springer het overleeft heeft.
Iemand hier antwoord op misschien?
- Dennis Cavallino
Ik heb een keer een filmpje gezien van iemand die zonder werkende parachute ter aarde stortte, en het ook overleefde.
Deze basejumper heeft geluk dat er water is: http://youtube.com/watch?v=uxgg1fM-gjw
Deze basejumper heeft geluk dat er water is: http://youtube.com/watch?v=uxgg1fM-gjw
- RVV
- MartijnGizmo
Zelfde met dronken van je fiets vallen.....Rico v Velzen schreef:Als je valt en je bent je er van bewust dan spant alles zich in je lichaam samen om de val te breken op te vangen.. resultaat.. je bent morsdood.
Ben je buiten bewustzijn en je valt als een slappe vaatdoek op de grond dan maak je nog een kans om het te overleven.
-
Martijn Koevoets schreef:Zelfde met dronken van je fiets vallen.....Rico v Velzen schreef:Als je valt en je bent je er van bewust dan spant alles zich in je lichaam samen om de val te breken op te vangen.. resultaat.. je bent morsdood.
Ben je buiten bewustzijn en je valt als een slappe vaatdoek op de grond dan maak je nog een kans om het te overleven.

- Tom V
Ha dat had ik een keer. Viel van m'n fiets, toen goed auw en lekker gaan slapen, volgende dag wakkergeworden, heel veel auw en vervolgens 's avonds voet in het gips!Martijn Koevoets schreef:Zelfde met dronken van je fiets vallen.....Rico v Velzen schreef:Als je valt en je bent je er van bewust dan spant alles zich in je lichaam samen om de val te breken op te vangen.. resultaat.. je bent morsdood.
Aardig knap, een val overleven van 150meter!
Laatst gewijzigd door Tom V op 05 jan 2008, 15:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- InjectTheVenom
Ik ben een keer van mn fiets getrapt door 1 of andere knurft die dacht dat hij alleen op de weg was en het niet kon hebben dat ik hem telkens passeerde.. vol met m'n kop op het asfalt tegen de 27km/u die meestal op het ritcomputertje verscheen.
Stond meteen weer op, was helaas wel te zwak om hem zelfstandig een klap terug te verkopen
, ritje ziekenhuis met röntgenfoto's: geen hersenschudding of zelfs maar een scheur in m'n schedel. Life goes on.
Stond meteen weer op, was helaas wel te zwak om hem zelfstandig een klap terug te verkopen

- GTRene
tja...Ik ben een keer met minimaal 70km/u (die brommer yamaha fs1 wilde 95km/u toen ik 16 was ) door toedoen van een ander (botsing frontaal) door de lucht gevlogen en met m'n kop de stoeprand eruit proberen te koppen vol op die rand
helm gebarsten, schedel basisfractuur (ook gebarsten) 3 dagen coma...(lekker rust) en ik weet der niks meer van
ja tot net zo'n 10min voor het ongeluk nog wel, en dat ik ontwaakte uit m'n coma 3 dagen daarna in het ziekenhuis waar ik nog een tijd moest blijven...
Maar ook erg veel mazzel gehad dus...normaal zat ik hier niet meer zeiden ze...(getuigen die het zagen ook) maargoed ben der nog steeds met een engel die over me waakt 8) alleen nu gaan de jaren tellen en trek ik me wel steeds meer terug achja...

Maar ook erg veel mazzel gehad dus...normaal zat ik hier niet meer zeiden ze...(getuigen die het zagen ook) maargoed ben der nog steeds met een engel die over me waakt 8) alleen nu gaan de jaren tellen en trek ik me wel steeds meer terug achja...