Aankomend op het circuit zolder zie ik daar een MEGA race trailer staan in een mooie zilver grijze kleur. Das die van ons zegt bos. Ik holy mother of god wat een ding man.
Alleen de looks zijn al mega van die GTR. Laat staan dat de mogelijkheid zich aanbied om een stukje te mogen rijden.
Ik mijn stand21 aan en liep een beetje nerveus naar de auto. Dit was toch wat een v8 met 440pk en dik over de 500nm trekkracht.
Daar zat ik dan. Moest me wel een beetje in de stoel wurmen. Die bos heeft op een of andere manier toch smallere heupen dan dre. Allemaal knoppen en switches en natuurlijk een seq bak. Kreeg eerst uitleg van de bouwer van de auto (joost) en uiteindelijk kon ik de start knop indrukken. Dan gebeurt er wat. Een diepe grom uit de side pipes. Alles een beetje op temperatuur laten komen en vervolgens van de parkeerplaats de pits in te rijden. Beetje gas koppeling in een trek aan de seq pook KLENG first gear. En daar reed ik dan rustig de pits in.
Nog de laatste uitleg voordat ik de baan op ging. Eerste rondes gewoon koppelen als de bak warm is daarna kan je vol gas opschakelen, alleen bij terugschakelen wel de koppeling gebruiken voor behoud van de bak.
Zo gezegd zo gedaan. Daar ging ik de baan op rustig rijdend met koppeling opschakelend. Heb 2 ronden rustig gereden mooi met koppeling geschakeld ging me al gek genoeg. Beetje wennen aan de auto. 3e rondje ietsje aangezet maar toch nog steeds geschakeld met koppeling. 4e of 5e rondje kwam ik binnen en vertelde mijn bevindingen.
Klein probleempje was het dieper wegzakken van het rempedaal voor de hairpin op zolder. Dat was op te lossen door even met links voor de bocht het systeem weer op druk te pompen. Richard vraagt heb je al vol gas geschakeld? Ik nee man dit gaat al gek genoeg. Hij zegt en nou die pook vol erin rammen en niet van gas af. Nou dat heb geweten. Dat gaat gvd helemaal nergens meer over. SMG is al idioot bij bmw. Maar seq schakelen met rechte vertanding is niet van deze wereld. Halleluja wat gaat dat bruut zeg. Je denkt de hele bak ligt direct op het wegdek. Maar wat een tijdwinst is dit. Wat schakeld dat snel. Zo n bak in combinatie met v8 dat gaat zo mega gek. Je moet je zo concentreren waar je in andere langzamere auto s nog wel eens even om je heen kan zien kan je in deze wel vergeten. De snelheiden die je haalt zijn idioot je vertraging is mega. De remmen hadden 4 remblokken per klauw met pannekoeken van schijven in de diameter van 380mm. Ook nog een paar GT3 Cup ingehaald das toch wel lekker hoor.
Na een aantal ronden was ik blij dat ik even uitstapte. Had veel kramp in benen door de smalle stoel en moest even op adem komen. Even een AA drink.

Toen ging richard zijn teammaat pieter van soelen ook de baan op. Richard zei er achteraan en er voorbij. Ja tuurlijk. Wij samen de baan op.
Ik kon hem redelijk volgen. Maar in de risico bochten hield me toch een beetje in. De auto was niet van mij en ik zie niet zitten dat ik dat ding even de hekken in ga rijden. Maar ik kon al wel merken met nog een aantal rondes erbij dat ik zijn tempo zeker kan volgen.
Dit was voor mij een dag om nooit te vergeten en mijn dank gaat uit naar richard en joost voor deze hele speciale dag.
link
http://www.jr-motorsport.nl/
De vrachtwagen
[img:442:233]http://www.jr-motorsport.nl/img/picture ... _truck.jpg[/img]