Dinan en de M5

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ahmed
Berichten: 2779
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:51
Locatie: F30 328i / E46 330i / Fireblade SC57

Dinan en de M5

Bericht door Ahmed » 02 jan 2008, 21:21

Dinan's 628 Horsepower 5.7L V-10

5.7 Liter High Performance V-10 Engine
(E60) M5 / (E63/64) M6


For those seeking the ultimate high performance driving experience, Dinan has once again redefined M5 and M6 performance with a bored and stroked 5.7 liter version of BMW’s V-10 engine. The engine produces over 600 horsepower along with stump-pulling torque that exceeds 400 lb-ft from just 3000 rpm right to the rev-limit at 8100 rpm. As incredible as BMW’s V-10 is in stock form, just imagine the acceleration that results from an additional 141 horsepower and 128 lb-ft torque @ 5800 rpm! Equally impressive is the fact that all of this performance is available without sacrificing BMW-like drivability or the peace of mind that comes from matching new car warranty coverage for up to 4 years or 50,000 miles.

Dinan’s 29 years of BMW tuning and racing experience ensure that the engines will not only perform but also provide years of trouble free driving excitement. Much of the technology that has made Dinan’s Grand-Am Daytona Prototype engines both competitive and reliable has carried over to the 5.7 Liter V-10 engine program for the street, ensuring that the engines produce incredible power along with race-proven durability. Each engine is dyno-tested prior to shipment, verifying power output in the same rigorous manner employed for the Daytona Prototype racing engines.

The engine is supplied as an assembled long-block, fully prepared to directly replace the stock engine without modification. High Flow Intake/Air Mass Meter Assemblies are required in order to supply the larger engine with adequate airflow for maximum power gains. Maximum performance is achieved when the engine is equipped with the High Flow Throttle Bodies, Free Flow Mufflers and racing middle exhaust, producing an incredible 628 hp @ 7400 rpm and 482 lb-ft torque @ 6200 rpm. For those seeking ultimate performance from their M5 or M6, without sacrificing civility, reliability or warranty coverage, the Dinan 5.7 Liter V-10 is the definitive solution.



Features and Specifications

Bore: 93mm / Stroke: 83mm
Compression Ratio: 12.0:1
Dinan proprietary forged crankshaft
Dinan proprietary lightweight forged pistons
Dinan proprietary light-weight connecting rods
Balanced and blueprinted
Dinan electronics and engine management software
Dinan serial numbered block
Dyno results*:
· Horsepower: 628 @ 7400 rpm
· Maximum HP Gain: 141 @ 5800 rpm
· Torque: 482 lb-ft @ 6200 rpm
· Maximum Torque Gain: 128 lb-ft @ 5800 rpm

Click on the link below for Dyno Graphs:
v10 graphs revb.pdf

*Engine tested with High Flow Intake/Air Mass Meter Assemblies, Free Flow Mufflers and Middle Exhaust

For more information, select the E60 M5 or E63/64 M6 from the BMW Products section above.
Wow... :shock:
En dat zonder turbo's/compressors ofzo... 8)

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 03 jan 2008, 00:19

dit is echt wel geweldig... 141 pk powerkuur en nog eens 4 jaar garantie erop krijgen... Heb me al dikwijls beklaagd dat we hier in europa niet zo'n optie hebben :cry:
Natuurlijk, als die 4 jaar bijna om zijn dingetje buiten kegelen. Daar wil ik ECHT geen cilinderkopje van betalen hoor :lol:

E60 M5
Berichten: 1000
Lid geworden op: 11 nov 2006, 21:23

Bericht door E60 M5 » 03 jan 2008, 13:00

Het is niet zomaar een kuurtje... een geheel nieuwe motor. Eentje van 5.7 liter vs 5 liter.

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 03 jan 2008, 13:12

Het is wel in basis de 5.0 V10, maar dan opgeboord naar 5,7.

Gebruikersavatar
Downforce Dennis
Berichten: 1248
Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
Locatie: Zolder(B)

Bericht door Downforce Dennis » 03 jan 2008, 13:50

idd M-bitious, dat is wat ik bedoelde.
Bij eventuele motorschade moet je dus ook dinan geprepareerde wisselstukken hebben en volgens mij betaal je daar de hoofdprijs voor... :?

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16653
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 03 jan 2008, 13:54

Sja, das ook niet heel erg raar denk ik, zal geen peperkoeken zooi zijn wat er in dat blok zit.

Ben sowieso wel benieuwd wat die hele ombouw kost, denk dat je er goed misselijk van wordt :mrgreen:

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 03 jan 2008, 14:45

40.000 dollar met inruil eigen shortblock. Hoop geld, maar het zal net zo betrouwbaar zijn als een normale M.

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 03 jan 2008, 14:46

Dennis Schroyen schreef:idd M-bitious, dat is wat ik bedoelde.
Bij eventuele motorschade moet je dus ook dinan geprepareerde wisselstukken hebben en volgens mij betaal je daar de hoofdprijs voor... :?
Maar met 4 jaar garantie kom je wel een eind. Als een standaard blok buiten de garantie stuk gaat, zal het niet veel goedkoper zijn. Ik hoop dat ze t.z.t. voor de M3 met een 4,6 ombouwsetje komen :lol:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40483
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 03 jan 2008, 16:58

1 voordeel.. je boekt tenminste wel (bijna) elke andere M5/M6 :)

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16653
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 03 jan 2008, 17:12

M-bitious schreef:40.000 dollar met inruil eigen shortblock. Hoop geld, maar het zal net zo betrouwbaar zijn als een normale M.
Das een mannelijke prijs :mrgreen:

Maar dan heb je ook een mannelijk getunde wagen onder je hol :D

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7210
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 03 jan 2008, 18:20

Performance grafiek:

[IMG:1023:624]http://img.photobucket.com/albums/v445/ ... 0dinan.jpg[/img]

Ward
Berichten: 112
Lid geworden op: 30 mar 2006, 14:01
Locatie: Belgie

Bericht door Ward » 03 jan 2008, 18:37

Ik meen mij iets te herinneren van iemand op M5board.com die toch niet zo positief was over Dinan ... Verre van zelfs! Misschien is dit een alleenstaand geval, ik ga alleszins proberen die thread op te zoeken!

Gebruikersavatar
Downforce Bjorn
Berichten: 244
Lid geworden op: 01 mar 2006, 18:36
Locatie: Zolder, België - Real ///M are handbuilt!

Bericht door Downforce Bjorn » 03 jan 2008, 18:54

Dinan is door de band gewoon reteduur. Op M5board hebben ze o.a. ontdenkt dat de Dinan shortshifter identiek is aan de 550i shifter van BMW. Enkel kost die eerste een veelvoud.

Het grote voordeel van Dinan is dat het te krijgen is met behoud van garantie. Veel BMW dealers in de US zijn ook gelijk Dinan dealer (beetje zoals ACS en BMW hier bij Davo).

Gebruikersavatar
M-bitious
Berichten: 2006
Lid geworden op: 16 jan 2007, 13:37
Locatie: Amsterdam

Bericht door M-bitious » 03 jan 2008, 19:05

Ward schreef:Ik meen mij iets te herinneren van iemand op M5board.com die toch niet zo positief was over Dinan ... Verre van zelfs! Misschien is dit een alleenstaand geval, ik ga alleszins proberen die thread op te zoeken!
Ze hebben bij de eerste batch sperren wat bijgeluiden gehad, die allen onder garantie zijn vervangen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bartje325i, Bing [Bot] en 1 gast