Hoe koopovereenkomst 2e hands auto annuleren, spoed!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 30 dec 2007, 21:43

Ha, die NSXRPS;

Tijdelijke Duitsche kentekenplaten zijn trouwens gewoon wit met zwarte tekens plus een klein geel vlakje met de geldigheidsdatum.

Afbeelding

(ik doe kennelijk iets fout met die foto's :evil: ....)

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 30 dec 2007, 21:54

Bij Imageshack rechts op de foto klikken>eigenschappen en dan de URL tussen de tags plaatsen:

[img:1600:1200]http://img235.imageshack.us/img235/4928/p1010196kb6.jpg[/img]

:wink:

NSXRS

Bericht door NSXRS » 30 dec 2007, 22:02

Hansv (Hans van Velzen) schreef:Ha, die NSXRPS;

Tijdelijke Duitsche kentekenplaten zijn trouwens gewoon wit met zwarte tekens plus een klein geel vlakje met de geldigheidsdatum.
Ze noemen het anders "rote nummer schilder"

Ik reed zonder platen van het terrein vd dealer af naar de overkant vd weg waar de trailer geparkeerd stond en ja hoor: Polizei naast me :evil:
:evil: :evil:
Waar mijn rote nummerschilder waren! Ik verklaren dat ik overstak om op trailer te laden. Was maar net OK, want: wat als er onderweg gedurende die 50m zonder verzekering iets gebeurd was...... eikels :roll: :evil:

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 31 dec 2007, 00:05

Ha, die NSXRS;

"Rote Nümmerschilder" zijn volgens mij net zoiets als onze groene platen. Dit hier zijn echter gewone kentekens op naam die kortere tijd (in mijn geval vijf dagen, maar langer kan ook) geldig zijn. Bedoeld voor onder anderen dit soort transitoverkeer.

Opa: volgens mij deed ik dat ook, maar toch gaat er iets mis. Bedankt voor het plaatje (letterlijk & figuurlijk)....

PeterB

Bericht door PeterB » 31 dec 2007, 21:16

Hans, rood is idd gelijk aan onze "groene platen"

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 01 jan 2008, 03:13

Gelukkig opgelost.
Nette kar!

raymondw

Bericht door raymondw » 01 jan 2008, 09:14

Hansv (Hans van Velzen) schreef:"Rote Nümmerschilder" zijn volgens mij net zoiets als onze groene platen. Dit hier zijn echter gewone kentekens op naam die kortere tijd (in mijn geval vijf dagen, maar langer kan ook) geldig zijn. Bedoeld voor onder anderen dit soort transitoverkeer.
Het Duitse handelaren kenteken begint met H06, de letters i.d.d in het roord geschreven. Er bestaat ook een H07 nummer, maar deze is voor verzamelaars van klassieke auto's en young-timers vanaf een bepaalde leeftijd als zijnde industrieel erfgoed.

Het 'rote nummer' waar NSXRF aan refereerd is een z.g export kenteken. Deze vraag je aan bij het Kraftfahrzeug Amt, welke in iedere Kreis (gemeente) aanwezig is. Dit is de enigste manier waarop je als buitenlander een Duits export kenteken kunt verkrijgen.

Het 'gele nummer' zoals op jouw E39 te zien is, is een z.g kurzkenzeichen (KKE) welke voor maximaal vijf dagen is aan te vragen voor i.d.d proefritten en transport. Een Duitser kan zijn auto('s) alleen in de Kreis waarin hij woonachtig is definitief registeren. Voor het overbengen heeft hij een KKE nodig.

Voor een KKE zijn een geldige Tuv en AU (uitlaatgas test) niet noodzakelijk, terwijl dit voor een export kenteken wel geldt. Verder geldt dat een KKE alleen op naam van een Duits rechtspersoon gezet kan worden. Een export kenteken kan op naam van een buitenlander d.m.w een z.g 'dreifachkarte' welke de verzekering regelt.

In jouw geval stond het KKE op naam van de dealer en niet op jouw naam.

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 01 jan 2008, 17:57

Ha, die alpinab10biturbo;

Klopt helemaal; dat gaf ook de mogelijkheid om de auto voor de duur van het KKE All-Risk te verzekeren.

Macboy

Bericht door Macboy » 02 jan 2008, 10:42

Hele post gemist ivm vakantie, maar de post van Dex was zeer duidelijk en correct.

John van Buuren

Bericht door John van Buuren » 02 jan 2008, 17:20

Goede keus van je, daar ga je geen spijt van krijgen 8)

Plaats reactie