ZEER DICHTE MIST

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 01 jan 2008, 15:24

Was zeker een zeer bijzondere ervaring vannacht :lol: man je zag echt geen hand voor ogen. Taxi's reden ook niet meer in Groningen. Om 5uur bij vrienden naar huis vertrokken en toen was het nog steeds drama. Gelukkig staan er witte lijnen op het midden van de weg :!:

Xave30

Bericht door Xave30 » 01 jan 2008, 15:50

ja joh was mijn enige hulpmiddel

Maus335i

Bericht door Maus335i » 01 jan 2008, 17:01

Mtechnik schreef:Ja idd.

Ik reed zonder muziek/radio alles! Alle energie gericht op mijn ogen.
Same here, ben van Westervoort bij Arnhem naar Leeuwarden nog gereden vannacht, zag geen klap voor ogen. Heb alleen maar op de linkerbaan gereden met een gangetje of 70/80 wat nog vrij wel hard was, maar ik wilde geen 3/4 uur over de rit doen.

Het is dat ik de weg erg goed ken, maar verkeersborden, wegbelijning, niks zag je gewoon. Westervoort was nog wel vrij onbekend voor me, ik denk dat ik zonder de navigatie domweg verdwaald zou zijn :D Bizar, maar wel grappig.

Heb nog wel foto's op de snelweg gemaakt, maar je ziet niks.. twas mistig :lol:

Tom

Bericht door Tom » 01 jan 2008, 17:04

hier een foto:

[img:392:300]http://www.coudenys.be/Graphics/nl/grijs_03.jpg[/img]

Luco

Bericht door Luco » 01 jan 2008, 17:30

haal je voortaan de lenskap eraf :D :D :D

Xave30

Bericht door Xave30 » 01 jan 2008, 17:42

Maurice Graber schreef: Westervoort was nog wel vrij onbekend voor me, ik denk dat ik zonder de navigatie domweg verdwaald zou zijn :D Bizar, maar wel grappig.
Westervoort kent die smalle rare wegen ook. In hun dorspcentrum daarzo :?

Manospeed

Bericht door Manospeed » 01 jan 2008, 17:54

Idd mysterieus, allemaal die 'Silent Hill' praktijken :p

[img:400:266]http://www.trailerdownload.net/cats/Sil ... ilent1.jpg[/img]

Hier in Limburg ging het nóg, de mist. Alleen buiten de dorpen langs akkers..daar was het lastiger.

Kl*te als je als taxichauffeur de hele nacht zo erg moet concentreren om te kunnen zien. Ben er nog moe van :lol:

Edwin QV

Bericht door Edwin QV » 01 jan 2008, 18:03

Bij ons ging het van dit:
[img:640:480]http://img293.imageshack.us/img293/7859 ... istgm4.jpg[/img]
om 20:00 uur

naar dit:
[img:640:480]http://img89.imageshack.us/img89/8041/metmistql7.jpg[/img]
net na middernacht :(

Niet fijn! :evil:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 01 jan 2008, 18:05

Videos!

http://nl.youtube.com/watch?v=CvS1Tfv2Om4

http://nl.youtube.com/watch?v=yDdmnuymC ... re=related

[img:227:170]http://www.leeuwardercourant.nl/multime ... 69557c.jpg[/img]
Rond 2.00 uur reed een spookrijder van Leeuwarden naar Hurdegaryp. De aanleiding van het spookrijden is waarschijnlijk de dikke laag mist. In de loop van de nacht bleeft de mist hangen maar werd de intensiteit van de mist wel minder.

Op de Zuiderhogeweg en Kletsterloane in Drachten hebben diverse mensen hun auto achtergelaten omdat ze het niet meer aandurfden verder te rijden. Ze zijn lopend verder gegaan. Ook had de brandweer van Drachten grote moeite om te rijden. Het was soms zo mistig dat brandweermannen voor de auto uit liepen om de weg te wijzen. De Burgumer brandweer miste ook de afslag naar de Min. van den Brinklaan

Bij het Drachtster ziekenhuis Nij Smellinghe meldden zich zeker twaalf mistslachtoffers met verstuikingen of botbreuken. Ze waren in de mist tegen obstakels aangelopen of ten val gekomen.

Vijf voetgangers zijn in de oudejaarsnacht in Leeuwarden te water geraakt. Waarschijnlijk hadden ze allemaal door de extreem dichte gedesoriënteerd geraakt en in het water terecht gekomen.

Omstreeks 02.15 uur melde een bewoonster van de Romkeslaan dat ze watergespartel in de omgeving van de Potmarge had gehoord, direct gevolgd door hulpgeroep. De hulpdiensten kwamen snel ter plaatse, maar de zoekactie werd ernstig belemmerd door de zeer dichte mist.

De brandweer zocht onder meer met behulp van een warmtecamera het gebied af. Kort hierna kregen de agenten een melding dat twee drenkelingen, de 17-jarige vrouw uit Leeuwarden en de Amsterdammer, waren opgevangen door bewoners van een woning aan de Romkeslaan.

De brandweer vond nog een derde drenkeling in het water onder de brug bij het Beursplein. Deze 35-jarige man uit Dronten werd uit het water gehaald en met letsel aan zijn been per ambulance overgebracht naar het ziekenhuis in de stad.

Bij de Noorderbrug werden ook nog eens twee drenkelingen door omstanders uit het water gehaald. Rond twee uur 's nachts hoorde omwonenden aan de Camstraburen een man om hulp roepen, die zonder het te zien pardoes de Dokkumer Ee in viel. Hij kwam met de schrik vrij: toen de brandweer ter plaatse was, hadden de bewoners hem er alweer uit gevist.

Rond halfvier was het weer raak, vertelt Jopie van der Werf, die aan de Reindersbuurt woont. ,,We hoorden iemand roepen en we zijn meteen gaan zoeken. We konden niks zien, maar uiteindelijk bleek hij aan de overkant te liggen, aan de Camstraburen."

De drenkeling, die uit Stiens naar zijn werk in de binnenstad ging, had zijn auto vanwege de mist bij zwembad de Blauwe Golf geparkeerd en was te voet verder gegaan. ,,Hij had geen druppel gedronken, maar hij wist niet meer waar hij was. Hij is al telefonerend het water in gelopen."

Omwonenden probeerden de man aan een sjaal uit het water te trekken, maar die knapte. Een ladder bracht uiteindelijk uitkomst. De man bleek ongedeerd. ,,Er is een ambulance geweest, maar toen had hij al een warme douche gehad", zegt Van der Werf

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 01 jan 2008, 18:40

Vannacht om een uurtje of 1 was het helemaal verschrikkelijk hier. Meer dan een meter zicht was er gewoon niet. Niet normaal en nog nooit eerder meegemaakt. Ik liep even van mijn huis naar het huis van mijn ouders en heb de Tom Tom maar gepakt. Kon ik in ieder geval zien waar ik ongeveer was :shock:

Adje ///M3

Bericht door Adje ///M3 » 01 jan 2008, 18:56

"Ge wit nie wa ge mist"

m@rco

Bericht door m@rco » 01 jan 2008, 21:57

Een vriend van me miste even het fietspad en fietste zo een sloot in :lol:
Hilarisch moment.. Maar meer dan een meter zicht was er dan ook niet..
Gevaarlijk op een extreem donkere weg van oudehaske naar heerenveen.. 1 uur en 10 minuten over gedaan wat anders in 20 minuten kan naar het stadion.. kwam gewoon nuchter binnen! 8)

Joop

Bericht door Joop » 01 jan 2008, 23:48

Hier in het dorp hadden we zo'n beetje 2-4m1 zicht vanwege de mist vannacht; 'k hoefde gelukkig niet weg.

Plaats reactie