Brand en alles is weg :S

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 27 dec 2007, 20:13

Stefan R schreef:Ik heb het op een ander forum ook al gezegd, erg köt. Maar toch ook eigen schuld dikke bult :?
Hoezo dan?

Blijft klote zeg... Een Jarama, verdomme... Een van de gaafste V12 Lambo's. En een Lotus Europa, ook uit 1971, met racebak als ik 't goed begrijp.
Dat doet m'n klassiekerhart toch wel zeer...

Door de hitte zal ook 't gereedschap wel zo zacht als boter geworden zijn?

Peric

Bericht door Peric » 27 dec 2007, 21:47

Wim te Riet schreef:
Stefan R schreef:Ik heb het op een ander forum ook al gezegd, erg köt. Maar toch ook eigen schuld dikke bult :?
Hoezo dan?
Heb de thread even gauw beetje doorgebrowsd. Die gozer zelf denkt dat het door lassen komt, en de daarbij vrij gekomen vonken of spetters.
Er was zelfs een eikel die hem van fraude beschuldigde. Volgende garage wordt met sprinkler en vuur-detectie-systeem.

Lijkt me zooo erg, om de auto waar je 4 jaar met je hart aan gewerkt hebt zo in vlammen op te zien gaan.. Pff..... :cry:

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 27 dec 2007, 21:54

Mee eens... Lijkt me een nachtmerrie. Wat de oorzaak dan ook moge zijn...

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 28 dec 2007, 20:18

Wim te Riet schreef:
Hoezo dan?

Blijft klote zeg... Een Jarama, verdomme... Een van de gaafste V12 Lambo's. En een Lotus Europa, ook uit 1971, met racebak als ik 't goed begrijp.
Dat doet m'n klassiekerhart toch wel zeer...

Door de hitte zal ook 't gereedschap wel zo zacht als boter geworden zijn?
Als je gaat staan lassen in zo'n ruimte moet je donders goed opletten dat je alle brandbare rommel uit de buurt opruimt, en daarbij gewoon standaard een schuim of C02 blusser klaarzet. Een haspel zou overigens nog mooier zijn.....

Wim te Riet

Bericht door Wim te Riet » 28 dec 2007, 21:43

Stefan R schreef:Als je gaat staan lassen in zo'n ruimte moet je donders goed opletten dat je alle brandbare rommel uit de buurt opruimt, en daarbij gewoon standaard een schuim of C02 blusser klaarzet. Een haspel zou overigens nog mooier zijn.....
Zeker, dat heb ik ook ooit mogen ondervinden tijdens slijpwerkzaamheden. Gelukkig had ik een poederblusser bij de hand. Wel troep hoor, dat poeder...

Voor de eigenaar van bovengenoemde hal met auto's is 't wel een heel harde leerschool... :(

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 28 dec 2007, 22:58

Is er ook bekend wat de verzekering uit gaat keren? ;)

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 30 dec 2007, 22:12

Wim te Riet schreef:
Stefan R schreef:Als je gaat staan lassen in zo'n ruimte moet je donders goed opletten dat je alle brandbare rommel uit de buurt opruimt, en daarbij gewoon standaard een schuim of C02 blusser klaarzet. Een haspel zou overigens nog mooier zijn.....
Zeker, dat heb ik ook ooit mogen ondervinden tijdens slijpwerkzaamheden. Gelukkig had ik een poederblusser bij de hand. Wel troep hoor, dat poeder...

Voor de eigenaar van bovengenoemde hal met auto's is 't wel een heel harde leerschool... :(
Poeder is een super blusmiddel, alleen kan je je auto alsnog naar de sloop brengen :?

A1-G60

Bericht door A1-G60 » 30 dec 2007, 22:56

Heb nu 2 brandblussers hangen 1 poeder en 1 schuim, en een (tuin) waterslang in bereik.
Maar dit hoop je echt niet mee te maken.

Plaats reactie