Het grote E46 M3 (occasion) draadje
-
- Berichten: 8315
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
- Locatie: 036
- markk
- Berichten: 3893
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Hehehehe, jij ook al.
Ben ook vanavond in het nat ff gaan sturen in de M3. N207 vanuit Leimuiden A4 op richting hoofddorp ging goed dwars.
Ik twijfel of ik nu ook nog ff met de EVO moet gaan driften. Weer / omstandigheden zijn ideaal voor wat DF. Koud en nat. Dat in combinatie met een M3 of EVO en het is echt kinderspel om dwars te gaan.
Toch blijf ik wat behoudender in de M3. Gaat weliswaar eerder/makkelijker dwars dan een EVO maar het blijft ook wat langer doorglijden, soms ook als je dat niet meer wilt
Mark.
Ben ook vanavond in het nat ff gaan sturen in de M3. N207 vanuit Leimuiden A4 op richting hoofddorp ging goed dwars.
Ik twijfel of ik nu ook nog ff met de EVO moet gaan driften. Weer / omstandigheden zijn ideaal voor wat DF. Koud en nat. Dat in combinatie met een M3 of EVO en het is echt kinderspel om dwars te gaan.
Toch blijf ik wat behoudender in de M3. Gaat weliswaar eerder/makkelijker dwars dan een EVO maar het blijft ook wat langer doorglijden, soms ook als je dat niet meer wilt

Mark.
- Niels
- Berichten: 22502
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Ik zou het niet normaal vinden als een M-blok bij 1.5 ton revisie nodig heeftPeric schreef:Rico, een frisse auto ben je ook zelf bij hoor.
Een M3 kan bij 125.000 km nog heel fris zijn hoor, onderhoud is alles. Denk sowieso dat een M-blok het niet erg zou vinden om een revisie te hebben bij 1,5 ton.



- Knot
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Tering.. zelfs met een Astra haal ik maar 30.000km met een set remschijven....Dennis Schroyen schreef: Heb er genoeg zien staan met 60k km en de 2de set remschijven...
Geef mij dan maar de mijne met 120k km waarbij de eerste set er nog onder zit...
Overlaatst nog een gozer met een 2004 SMG M3 falikant naar huis gereden. Ketel had minder dan de helft van mijn km's maar was zo gaar als wat...
daar sta je dan met je lage km-stand
Plaatje moet voor t mooie natuurlijk EN EN zijn, 1e onderdelen nog en lage kmstand

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Peric schreef:Rico, een frisse auto ben je ook zelf bij hoor.
Een M3 kan bij 125.000 km nog heel fris zijn hoor, onderhoud is alles. Denk sowieso dat een M-blok het niet erg zou vinden om een revisie te hebben bij 1,5 ton.
Uiteraard, maar met fris bedoel ik ook de algehele staat. Sommige M3's zijn gewoon echt uitgeleeft. Zo'n eentje als deze wil je echt niet hebben, ook al is die netjes opgepoetst.
[img:800:600]http://www.globalpanelsolutions.com/vr/m3_ashtray1.jpg[/img]
[img:800:600]http://www.globalpanelsolutions.com/vr/m3_ashtray3.jpg[/img]
Overigens staat er inderdaad maar 1 (!) M3 coupe als huisselectie te koop, eentje uit 2005 met 70000 km. Vorige week stond er nog een mooie te koop (voor de 2e keer) bij kera, eentje met 55K o pde teller uit 2004.
Een mooie e46 M3 gebruikt kopen van een jong bouwjaar en aantrekkelijke km stand. (vanaf 2004) gaat moeilijk worden, er is gewoon geen aanbod.
Die van mij is van 2005 en heeft nu 36000 km gereden.
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Dit was diegene die ik bij keram bedoelde, die is nu dus ook verkocht, volgens mij was Jordy van Kouwen de vorige keer wel "gek" op dat ding.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vljgrrsbudaq
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vljgrrsbudaq
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Ben benieuwd of je een fatsoenlijke kan kopen in NL. Misschien wil ik volgend jaar eens kijken voor een M3. Wie denkt dat je een M3 in goede staat kan kopen met deze criteria in Nederland?:
max. 90.000km
max. € 35.000,-
handgeschakeld.
NL auto
Dealer onderhouden
minimaal 1/2 jaar garantie
ongeval schade vrij
Misschien wachten tot de E92 een jaar op de markt is?
max. 90.000km
max. € 35.000,-
handgeschakeld.
NL auto
Dealer onderhouden
minimaal 1/2 jaar garantie
ongeval schade vrij
Misschien wachten tot de E92 een jaar op de markt is?
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- markk
- Berichten: 3893
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Dat is goed mogelijk en heb ik ook in april gedaanmax. 90.000km
max. € 35.000,-
handgeschakeld.
NL auto
Dealer onderhouden
minimaal 1/2 jaar garantie
ongeval schade vrij

Bij BMW dealer, 6 maanden bovag garantie, 89kkm, dealer onderhouden, schade vrij, maart 2001, carbonzwart, 19", afgeleverd met beurtje, 4 nieuwe bandjes, nieuwe olie in het sperdiff, een nieuwe accu en bijna nieuwe remmen rondom. Voor garantie later nog deurgreep gemaakt, vocht uit koplampen gehaald, lekkage van stuurbekrachtiging opgelost en opnieuw uitgelijnd.
Jammergenoeg geen vol-leer interieur, geen satnav, geen stoelverwarming en geen harmon-kardon, maar wel schuifdak, zonnegordijn, en Xenon (weet niet of dat standaard is). Hield nog geld over ook van die 35k...
[img:700:525]http://img.villagephotos.com/p/2004-1/6 ... vering.jpg[/img]
Heb enkel wel een maandje of 6 a 8 gezocht en elke dag van alles afgestruind. Ook heel veel bezichtigd en vaak hoofdschuddend en met tranen in m'n ogen ergens weggelopen...
Goed zoeken, geduld hebben en snel kopen als je een juweeltje tegenkomt.
Mark.
Laatst gewijzigd door markk op 24 dec 2007, 19:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- markk
- Berichten: 3893
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Oh ja, en natuurlijk de drijfstanglager re-call gehad. Sterker nog bij het natrekken van het onderhoud bleek dat ie nieuwe moter had gehad en ze voor niets de drijfstanglagers bij aflevering hadden vervangen. De nieuwe moter had al de goeie...
Laatst gewijzigd door markk op 24 dec 2007, 23:23, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Onlinebartje325i
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 06 nov 2007, 00:53
- Locatie: ede
DAMNRico v Velzen schreef:Dit was diegene die ik bij keram bedoelde, die is nu dus ook verkocht, volgens mij was Jordy van Kouwen de vorige keer wel "gek" op dat ding.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vljgrrsbudaq

Die is mooi. Is dat niet silverstone of zoiets
- Knot
- Berichten: 40145
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Lijkt een superdeal Mark, wel 6 jaar oud en bijna een ton gelopen maar ook nieuwe bandjes, goed in de remmen, onder garantie nog een paar dingen gemaakt en nog geen 35k kwijt.... Zie je niet iedereen doen en ook nog zo slagen.
Al vind ik een ruilmotor altijd wel een beetje apart... oke beter een nieuwe dan een opgelapte maar het mooiste blijft een blok wat vanaf het begin (aflevering) top is en top blijft.
Al vind ik een ruilmotor altijd wel een beetje apart... oke beter een nieuwe dan een opgelapte maar het mooiste blijft een blok wat vanaf het begin (aflevering) top is en top blijft.
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Zéér mooie auto Mark! Als je hem weg doet geef maar een seintje!
@Knot
Dat is nou precies de reden dat ik het eigenlijk niet aandurf om een E46 M3 te kopen. Ik hoor en zie te vaak gevalletjes over motorschade ruilmotoren enz. Als ik € 30 tot 35k stuk sla op een auto is een nieuwe motor wel het laatste wat ik wil. Wat ook vaker voor schijnt te komen is dat de SMG bak in de soep draait. Daarom voor mij alleen een handgeschakelde...
Wat me ook opvalt is dat de prijzen in Duitsland helemaal niet zo super aantrekkelijk zijn. Tenminste niet aantrekkelijk genoeg om nog een hoop BPM af te dragen en alle andere kosten...

@Knot
Dat is nou precies de reden dat ik het eigenlijk niet aandurf om een E46 M3 te kopen. Ik hoor en zie te vaak gevalletjes over motorschade ruilmotoren enz. Als ik € 30 tot 35k stuk sla op een auto is een nieuwe motor wel het laatste wat ik wil. Wat ook vaker voor schijnt te komen is dat de SMG bak in de soep draait. Daarom voor mij alleen een handgeschakelde...
Wat me ook opvalt is dat de prijzen in Duitsland helemaal niet zo super aantrekkelijk zijn. Tenminste niet aantrekkelijk genoeg om nog een hoop BPM af te dragen en alle andere kosten...
- Kasteel
- Berichten: 5441
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
[img:640:480]http://pic2.autoscout24.de/images-big/0 ... 7810_1.jpg[/img]Rico v Velzen schreef:Dit was diegene die ik bij keram bedoelde, die is nu dus ook verkocht, volgens mij was Jordy van Kouwen de vorige keer wel "gek" op dat ding.
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=vljgrrsbudaq
[img:640:480]http://pic2.autoscout24.de/images-big/0 ... 7810_2.jpg[/img]
[img:640:480]http://pic2.autoscout24.de/images-big/0 ... 7810_3.jpg[/img]
[img:640:480]http://pic2.autoscout24.de/images-big/0 ... 7810_4.jpg[/img]
Idd een hele mooie, voor mij de perfecte kleuren combinatie. Interieur is prachtig en ziet er als nieuw uit!
-
Onlinebartje325i
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 06 nov 2007, 00:53
- Locatie: ede
Ik weet niet wat je met TiAg bedoeld, maar de bmw in deze link is ook silverstone grey en dat lijkt mij toch wel aardig hetzelfde.
[img:575:431]http://cache.exchangeandmart.co.uk/mmo/ ... 880432.jpg[/img]
Mijn inziens een mooie kleur 8)
[img:575:431]http://cache.exchangeandmart.co.uk/mmo/ ... 880432.jpg[/img]
Mijn inziens een mooie kleur 8)
-
Onlinebartje325i
- Berichten: 330
- Lid geworden op: 06 nov 2007, 00:53
- Locatie: ede
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
- markk
- Berichten: 3893
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Veel "early" M3 motoren zijn geploft ivm de drijfstanglagers. Velen hebben de "recall" niet gehaald. Kortom een 2001/2002 M3 met een nieuw blokje is niet zo heel apart en wat mij zelfs een pre.Al vind ik een ruilmotor altijd wel een beetje apart... oke beter een nieuwe dan een opgelapte maar het mooiste blijft een blok wat vanaf het begin (aflevering) top is en top blijft.
PS: Als er nieuw blok is gemonteerd altijd wederom laten controleren. Een "early 2001" die is geploft en vervangen met een blok uit "early 2002" heeft gewoon dezelfde problemen en heeft dus nog steeds zo'n "recall" nodig op z'n drijfstanglagers.
Verder letten op subframe achter. Die willen nog wel eens scheuren.
En tsja verder het standaard spul. Banden, remmen, koppeling, historie, schade, etc.
Tenslotte: SMG-II. Lijkt me top maar ook storingsgevoelig. Zijn ook al vele software updates op geweest. Geeft mij idd maar een handbak ipv de eerste SMG-II modellen.
Mark.