Lap timer : AMB transponder ?
- VLA
Lap timer : AMB transponder ?
Ik was aan het kijken voor een lap timer.. kan er alleen weinig topics over vinden. Maar vroeg me af of er hier rijders zijn met zo een lap timer.
Ik hoorde dat je met een AMB transponder je laptimes kan bijhouden via mylaps.com. Maar hoe gaat dat in zijn werk, ik neem aan dat je ook een ontvanger nodig hebt bij je Transponder ? En hoe komen die gegevens dan op internet ?
Heb op de site van AMB wel gezien wat je allemaal kunt met zo een transponder, maar niet hoe het precies werkt. Dus als iemand hier wat meer info over heeft, of een ander alternatief heeft, dan hoor ik dat graag.
Wil het overigens gaan gebruiken voor Zandvoort en Assen.
Ik hoorde dat je met een AMB transponder je laptimes kan bijhouden via mylaps.com. Maar hoe gaat dat in zijn werk, ik neem aan dat je ook een ontvanger nodig hebt bij je Transponder ? En hoe komen die gegevens dan op internet ?
Heb op de site van AMB wel gezien wat je allemaal kunt met zo een transponder, maar niet hoe het precies werkt. Dus als iemand hier wat meer info over heeft, of een ander alternatief heeft, dan hoor ik dat graag.
Wil het overigens gaan gebruiken voor Zandvoort en Assen.
- Bert ///M3
Transponder moet je meestal een baken meenemen en die zet je bij start finish. Of ze hebben van het circuit zelf zo'n ding staan lekker makkelijk.
Aller makkelijkste vind ik zelf op basis van GPS. Geen geklooi met beacons enz en het is ook heel eenvoudig te gebruiken als een simpele vorm van datalogging.
Ik had een tijdje een programma op mijn PDA waar al die functies op zaten, GPS tijdmeting met huidige tijd en snelste tijd in beeld. En de gegevens kon je dan later met de PC opvragen dan kreeg je een grafisch overzicht van je lijnen en snelheden.
Er zijn ook kastjes voor zoals Racelogic Performancebox die goedkoop timing plus een beetje logging bieden.
Aller makkelijkste vind ik zelf op basis van GPS. Geen geklooi met beacons enz en het is ook heel eenvoudig te gebruiken als een simpele vorm van datalogging.
Ik had een tijdje een programma op mijn PDA waar al die functies op zaten, GPS tijdmeting met huidige tijd en snelste tijd in beeld. En de gegevens kon je dan later met de PC opvragen dan kreeg je een grafisch overzicht van je lijnen en snelheden.
Er zijn ook kastjes voor zoals Racelogic Performancebox die goedkoop timing plus een beetje logging bieden.
- VLA
Wat voor software is dat dan voor mijn PDA ? Want ik heb een PDA met GPS, zou super zijn als het daarmee kon.Bert ///M3 schreef:Transponder moet je meestal een baken meenemen en die zet je bij start finish. Of ze hebben van het circuit zelf zo'n ding staan lekker makkelijk.
- DDX
- VLA
Shit ik zie het, word vergeetachtigDDX schreef:dit hadden julie toch al eens besproken ?
http://forum.autofans.nl/index.php?showtopic=1868

Maar eh, zijn er geen andere alternatieven dan dat ?
- Tom V
Klopt maar voor het geld daarvan kun je weer beter gewoon een transponder met bakentje kopen of, zoals bert zei, een performancebox. Die transponder werkt namelijk niet op bijvoorbeeld zolder of spa. ( werkt wel maar komen niet @ internet )Michel Huisman schreef:AMB heeft een permanente ontvanger op Zandvoort, of niet ? En die zender zet vervolgens alle data op de website , ofzoEn als consument hoef je dus enkel een transponder te kopen ?
- VLA
Dus het enige wat je nodig hebt is een Transponder ? En je dan aanmelden bij mylaps.com ? En elke keer als je langs de finish komt dan word je tijd doorgestuurd naar de website van mylaps ?Ben_968CS schreef:ik werk met een AMB transponder die de rondetijden vanaf het circuit direct doorstuurd naar mylaps. onovertroffen.
Dat klinkt echt super.
- Tom V
Ja zo werkt dat, in de 944 heb ik ook zo'n transponder zitten. Alleen zoals ik al zei werkt deze alleen op circuits die bij mylaps aangesloten zijn, wat in de buurt alleen Zandvoort is.VLA schreef:Dus het enige wat je nodig hebt is een Transponder ? En je dan aanmelden bij mylaps.com ? En elke keer als je langs de finish komt dan word je tijd doorgestuurd naar de website van mylaps ?Ben_968CS schreef:ik werk met een AMB transponder die de rondetijden vanaf het circuit direct doorstuurd naar mylaps. onovertroffen.
Dat klinkt echt super.
- VLA
Ok das jammer, nurburgring staat er ook niet op zo te zien.Tom944 schreef:Ja zo werkt dat, in de 944 heb ik ook zo'n transponder zitten. Alleen zoals ik al zei werkt deze alleen op circuits die bij mylaps aangesloten zijn, wat in de buurt alleen Zandvoort is.VLA schreef:Dus het enige wat je nodig hebt is een Transponder ? En je dan aanmelden bij mylaps.com ? En elke keer als je langs de finish komt dan word je tijd doorgestuurd naar de website van mylaps ?Ben_968CS schreef:ik werk met een AMB transponder die de rondetijden vanaf het circuit direct doorstuurd naar mylaps. onovertroffen.
Dat klinkt echt super.
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Assen zit er ook bij. Check hier maar
http://www.mylaps.com/search/advancedSe ... &subject=5
En Zolder ook
http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=237177
http://www.mylaps.com/search/advancedSe ... &subject=5
En Zolder ook
http://www.mylaps.com/results/showevent.jsp?id=237177
- Race For Fun
hier:luco hornsveld schreef:Waar kan je in nederland die amb transponders kopen?
http://www.amb-it.com/sports-transponde ... 659554db74
afhalen kan in Heemstede
- Race For Fun
- SvB
Ik heb nog een oplaadbare en een direct-power liggen.
Ze zijn beide al weken gereserveerd voor een paar mensen.
Zal ze nog eens een mailtje sturen of ze nog opgehaald gaan worden.
De oplaadbare verkocht voor 160 euro en de direct-power voor 125 euro.
Wellicht wat voor jou Luco als ze afzien van de koop??
Grtz,
S.
Ze zijn beide al weken gereserveerd voor een paar mensen.
Zal ze nog eens een mailtje sturen of ze nog opgehaald gaan worden.
De oplaadbare verkocht voor 160 euro en de direct-power voor 125 euro.
Wellicht wat voor jou Luco als ze afzien van de koop??
Grtz,
S.