Algemene C02 topic (opsplitsing)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Algemene C02 topic (opsplitsing)

Bericht door Mike R32 » 20 dec 2007, 10:46

Waarom wordt er alleen maar naar auto's gekeken?
Dit is slechts een klein percentage van de vervuiling.

Ook binnen de EU is de auto de grootste melkoe, nummer twee wordt straks het huis. Energie labels voor huizen is het begin.

De EU plant een boompje en China kapt een heel oerwoud......

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 20 dec 2007, 11:11

Mike, even een correctie, de industrie was 1, de industrie is als eerste met alle Kyotoafspraken geconfronteerd. De auto (transport) was 2 en huizen zijn inderdaad 3. En de EU komt met de richtlijnen en wetten en NL komt ermee in de knel, omdat onze overheid teveel tegenstrijdige belangen heeft gecreeerd in haar loopbaan als wijsneus. :)

En ja, dan kunnen de burgers/consumenten betalen.

Heb je nog een energielabel voor je huis nodig btw? :)

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 20 dec 2007, 11:24

Mike schreef:Waarom wordt er alleen maar naar auto's gekeken?
Dit is slechts een klein percentage van de vervuiling.
Volgens het CBS 16.5% van de CO2 in Nederland. Klein?

Totale CO2 uitstoot: 189500 miljoen kg. http://statline.cbs.nl/StatWeb/table.as ... SLNL&LA=nl
Wegverkeer: 31275 miljoen kg. http://statline.cbs.nl/StatWeb/table.as ... SLNL&LA=nl

Dat is dus 16,5 %
En niet de 5% die de bovag altijd roept.
Laatst gewijzigd door Geelhoed op 20 dec 2007, 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 20 dec 2007, 11:28

@Geelhoed, 16,5% noem ik een klein percentage, jij niet dan :?:
Geelhoed = Groenhoed :lol:
Weet je misschien ook het percentage van de bio/landbouw?
Liever een liter benzine dan 1kg vlees :wink:

@Dennis, ben pas verhuist :wink:

Andre

Bericht door Andre » 20 dec 2007, 11:38

Eddy Zylstra 20-12-2007 9:04:03
Totale waanzin! CO2 wordt door de planten opgenomen en O2, oftewel zuurstof wordt uitgescheiden, wat betekent: er is helemaal geen CO2 teveel en kan niet de oorzaak zijn van een klimaatverandering, dat kan wel de zonneactiviteit zijn. Ook door de milieu mafia propaganda, het "alles weer terug naar de natuur" is krankjorum, omdat de groen wereld verandert in een troosteloze bende van onkruid,hier en daar wat begroeing, met als gevolg veel minder CO2 opname dan bij een normaal landschap van weilanden, akkkerbouw, enz. Bewezen is dat 1 ha suikerbieten veel meer CO2 opneemt dan 1 ha regenoud in het Amazome gebied. Probleem is dat de wetenschappers elkaar als papagaaien napraten en de wetenschappers die dit wel degelijk weten, het zwijgen wort opgelegd. De temperatuur is de laatste 5 jaar 0,5 graden gedaald. Het CO2 gehalte van de lucht is 0,03 %, dat was 100 jaar geleden zo, en is niet veranderd, conclusie: gedklopperij, daar ids de politiek mee bezig!

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 20 dec 2007, 11:38

Mike schreef: Geelhoed = Groenhoed
:? Alleen omdat ik wel goed geinformeerd ben?

Landbouw: 8600 ton = 4.5%

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 20 dec 2007, 11:38

Landelijk energieverbruik per sector:
- Land- en tuinbouw 6%
- Industrie en raffinaderijen: 40%
- Huishouden: 15 %
- Verkeer: 15%
- Energiesector: 13 %
- Overig: 11%

Edit: volgens mij zijn dit gegevens van 2005.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 20 dec 2007, 11:40

@andre, alsjeblieft zeg.....
De temperatuur is de laatste 5 jaar 0,5 graden gedaald.
:shock:

[img:600:480]http://upload.wikimedia.org/wikipedia/e ... o2.svg.png[/img]

Andre

Bericht door Andre » 20 dec 2007, 11:42

Ik schrijf dat niet. Ik post gewoon een verhaal van een ander forumpje:)

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 20 dec 2007, 11:48

Wat ik zeggen wil, is dat het huishouden dus als allerlaatste aan de beurt is. En niet zoals Mike zegt, als één van de eersten. De industrie, energiesector en land/tuinbouw zijn allemaal al gebonden aan allerlei regeltjes, alleen worden ook die aangescherpt. De ruim 135 grote industriele bedrijven in NL hebben al hun bundel Co2 die ze morgen gebruiken en waarmee ze kunnen handelen. Het MKB zal volgen. En daarna de gewone huishoudens. Maar voor het zover is, moet er nog heeeeel veel veranderd worden in dit land en daar snappen onze ambtenaren toch geen reet van. Dus dat zal wel weer drama worden.

Michel P

Bericht door Michel P » 20 dec 2007, 12:52

Andre schreef:Eddy Zylstra 20-12-2007 9:04:03
Totale waanzin! CO2 wordt door de planten opgenomen en O2, oftewel zuurstof wordt uitgescheiden, wat betekent: er is helemaal geen CO2 teveel en kan niet de oorzaak zijn van een klimaatverandering, dat kan wel de zonneactiviteit zijn. Ook door de milieu mafia propaganda, het "alles weer terug naar de natuur" is krankjorum, omdat de groen wereld verandert in een troosteloze bende van onkruid,hier en daar wat begroeing, met als gevolg veel minder CO2 opname dan bij een normaal landschap van weilanden, akkkerbouw, enz. Bewezen is dat 1 ha suikerbieten veel meer CO2 opneemt dan 1 ha regenoud in het Amazome gebied. Probleem is dat de wetenschappers elkaar als papagaaien napraten en de wetenschappers die dit wel degelijk weten, het zwijgen wort opgelegd. De temperatuur is de laatste 5 jaar 0,5 graden gedaald. Het CO2 gehalte van de lucht is 0,03 %, dat was 100 jaar geleden zo, en is niet veranderd, conclusie: gedklopperij, daar ids de politiek mee bezig!
+1

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 20 dec 2007, 12:58

Dus jij gelooft direct iemand met allemaal taal en schrijffouten? :lol:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 20 dec 2007, 13:29

Michel Pol schreef:+1
mod edit:

Opmerking is verwijderd omdat; 1 opmerking van iemand niet bepalend is voor het niveau van het forum, overigens is er nooit een standaard van te voren afgesproken over het gehanteerde niveau van dit forum.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 20 dec 2007, 13:33

Nee, dat is het niveau van Nederland op dit moment.

Schreeuw heel hard dat je er verstand van hebt en mensen hollen met duizenden tegelijk achter je aan. Lang leve de SBS6 Hart in Actie maatschappij. :?

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 20 dec 2007, 13:37

Mod edit?!

Om even een KootenBieism te gebruiken: MozesKriebel!

Wat er in de quote staat is bespottelijk! Daar een Plus een aan hangen is op zijn zachtst gezegd ongeinformeerd.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 20 dec 2007, 13:42

Om er nog maar een uit te plukken, naast de temperatuur van de vorige pagina:
Het CO2 gehalte van de lucht is 0,03 %, dat was 100 jaar geleden zo, en is niet veranderd
[img:403:253]http://planetforlife.com/images/co2history.gif[/img]
Laatst gewijzigd door Geelhoed op 20 dec 2007, 13:44, 1 keer totaal gewijzigd.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 dec 2007, 13:45

@ Geelhoed;

Lees dit;

http://www.stichtingklimaat.nl/

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 20 dec 2007, 13:59

Straks kom je met The Great Global Warming Swindle aan....

Maus335i

Bericht door Maus335i » 20 dec 2007, 14:05

Geelhoed schreef:Straks kom je met The Great Global Warming Swindle aan....
Waarom is het zo gek om te geloven dat de zon een grote rol speelt in de opwarming van de aarde? Heeft de aarde niet al diverse ijstijden achter de rug met koudere periodes, waarna warmere periodes volgen? Kan dat nu niet weer zo zijn?

Het probleem is dat groene rakkers hier geen antwoord op hebben en er verder ook nooit over zullen praten. Heb je overigens enig idee hoeveel geld er omgaat in de CO2 hype? Miljarden en nog eens miljarden.

Van mij mag er trouwens nog wel meer CO2 de lucht in, ik zeg geen nee tegen een tropisch klimaat in Nederland :D

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 20 dec 2007, 14:13

Ziet het er hier soms uit als greenpeace.nl?
Het milieu is de religie van de 21e eeuw; alleen worden de tegenstanders niet meer op de brandstapel gezet, dat zou niet CO2 neutraal genoeg zijn. :mrgreen:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 20 dec 2007, 14:27

@Maurice: Zelf geloof ik ook niet dat de aarde nooit was gaan opwarmen zonder mensen. Dat gebeurt namelijk al eeuwen. En is in het verleden ook weleens heel plotsklaps gebeurd zoals nu (afgelopen anderhalve eeuw, met grote piek in laatste decennia). De aarde draait om zijn assen op verschillende manieren, de zon schijnt (wetenschappelijk verhaal, dus zal wel kloppen) inderdaad dichterbij de aarde te komen en ja de zonnekracht neemt toe.

Ik geloof ook niet klakkeloos in de smeltende ijskap beelden. Eén bekende foto is genomen in de zomer op de zuidpool en in de winter op de zuidpool. Iedere mongool weet dat de poolkap aan het einde van de zomer altijd al kleiner is geweest dan aan het eind van de winter. Maarrrrr foto's die genomen zijn van gletchers nu en 10, 100 jaar geleden, beide in de zomer (of winter), en mijn eigen waarnemingen (gletchers in de Alpen, of laatst in Canada) verontrusten mij toch wel enigszins. Al mijn hele leven hoor ik dat de zeespiegel jaarlijks 1 cm stijgt, dat is niets nieuws sinds de oliecrisis van 1973, vanaf toen is iedereen zich daar wel van bewust geworden.

Waar het dus om gaat is om een balans te vinden en ik ben wel van mening dat die op dit moment weg is, of je nu gelooft in Al Gore, Greanpeace of Lewis Hamilton, iedereen ziet volgens mij wel in dat we 50 jaar geleden 2 stopcontacten in huis hadden, die zo nu en dan ook nog werden gebruikt. En iedereen ziet dat we nu aan 20 stopcontacten nog niet genoeg hebben.

Vroeger haalde je boodschappen en je deed ze in een papieren zak. Nu zitten ze in karton én plastic of blik en plastic en papier voor het etiket. Alles is overmatig ingepakt. Je hoeft niet uit hoogbegaafd of uit een ei te komen om te snappen dat we nu in de ontwikkelde landen vele malen (1000% is nog te weinig?) meer energie verbruiken en dat het steeds lastiger wordt om dat te verantwoorden (olievoorraden, luchtvervuiling, milieuvervuiling door afval, waterschaarste, en alle energie die nodig is voor productie en afvalprocessen).

Daar mag imho best iets aan de gedaan worden. En ik ben helemaal niet zo groen, ik blijf liefhebber van auto's, boten, motoren etc. maar ik ga liever zeilen dan varen op motorjacht en heb voor dagelijks gebruik geen problemen met een hybride/electromobiel of iets dergelijks. Ook tank ik liever LPG dan Diesel, wat mijn part in een raceauto, maar dan moet de overheid het wel stimuleren/belonen.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 20 dec 2007, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 20 dec 2007, 14:28

Maurice Graber schreef: Waarom is het zo gek om te geloven dat de zon een grote rol speelt in de opwarming van de aarde?
Duh, natuurlijk is de zon een factor, anders was de aarde ook niet zo lekker warm. Maar kijk eens naar zo'n grafiekje als ik al postte en dan naar de laatste jaren. Wat denk je dat meer invloed heeft, zonnevlekken of CO2?

Maus335i

Bericht door Maus335i » 20 dec 2007, 14:41

Geelhoed schreef:
Maurice Graber schreef: Waarom is het zo gek om te geloven dat de zon een grote rol speelt in de opwarming van de aarde?
Duh, natuurlijk is de zon een factor, anders was de aarde ook niet zo lekker warm. Maar kijk eens naar zo'n grafiekje als ik al postte en dan naar de laatste jaren. Wat denk je dat meer invloed heeft, zonnevlekken of CO2?

Zolang we niet weten hoeveel directe invloed de zon op het klimaat (en de temperatuur) op aarde heeft kan je niets met die grafiek. Ik haal wel uit de grafiek dat we gemiddeld nu bijna 40% meer zonnevlekken hebben dan een eeuw terug en verdomd, de temperatuur is ook gestegen.

Het is gewoon niet duidelijk wat exact de oorzaak is van die temperatuurstijgingen dus tot die tijd is het gewoon domweg gissen. Je zult mij overigens niet horen zeggen dat de CO2 hoeveelheid in de lucht GEEN gevolgen heeft, maar of die gevolgen wel zo drastisch zijn als de milieulobby ons wil laten geloven.. weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er overal ineens allemaal belachelijke maatregelen worden genomen om de CO2 uitstoot te reduceren, zonder dat onomstotelijk bekend is wat het effect hier van is. Hebben we straks biljoenen dollars uitgegeven aan iets wat nauwelijks effect heeft. Ondertussen daalt de welvaart wel enorm, behalve de landen die hier schijt aan hebben (China o.a.).

Dat de energiebehoefte toe is genomen is natuurlijk geen geheim. Maar dat we schone energie kunnen produceren ook niet. De milieuhippies willen alleen niet aan de kernenergie vanwege de "gevaren" zoals 50 jaar geleden (!).

Ik zal het niet beter weten dan tig wetenschappers, maar ik probeer wel mijn conclusie te laten berusten op feiten en geen aannames. Een feit is in ieder geval dat de aarde gebukt gaat onder ijstijden en we net weer uit eentje kruipen.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 20 dec 2007, 14:46

Ja het is nu ook kouder dan vorig jaar op 20 december. Wat nou global warming?

40% meer? er zijn nu (laatste meting in grafiek) 30 zonnevlekken en de temperatuur is 0.5 graad boven gemiddeld.

In 1959 waren er 200 en de temperatuur was 0.1 graad beneden gemiddeld.

Zo wil ik niet discussieren, gedag!

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 20 dec 2007, 14:47

Geelhoed schreef: Zo wil ik niet discussieren, gedag!
Doei

Plaats reactie