Duits verzet tegen hoge CO2-boetes

Dit is ons algemene autoforum.
Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 20 dec 2007, 10:41

Maurice Graber schreef:Eigenlijk mooi om te zien dat heel DE over de kop ligt als de EU begint over een "slurptax", terwijl niemand kraait als het in NL wordt ingevoerd.
Daar is de auto industrie de motor van de hele economie, hier in NL is de auto de motor van de schatkist :lol:

Ofwel in Duitsland zorgt het voor welvaart bij de burger en in Nederland zorgt het voor inkomen van de overheid.

Het belastingstelsel in NL is pervers doordat de inkomsten voor de staat komen uit zaken die ze eigenlijk middels beleid proberen te ontmoedigen, wat ze weer inkomsten gaat schelen die zo hard nodig zijn NL en zijn potverteerders en ambtenaren te betalen.

Als iedereen stopt met roken, drinken, gokken, autorijden is NL binnen een half jaar failiet. Terwijl ze zat campagnes hebben waarin ze zogenaamd iedereen aanmoedigen om vooral te minderen of te stoppen!

Michel

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 20 dec 2007, 10:41

Maurice dat komt omdat wij ook geen auto industrie van betekenis hebben.

Dat Duitsland zo in het verweer gaat is in ieder geval een stille troost.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 20 dec 2007, 10:43

Wat een onzin Maurice, nu hebben ze macht en bepalen zij de prijzen. Oliemaatschappijen hebben afgelopen jaren niet voor niets actief geinvesteerd in alternatieve brandstoffen en energieopwekkers, zoals wind- en zonne energie. Die blijven aan de macht, op die manier. Zij bepalen de prijzen, zitten om tafel met overheden en lachen het hardst.

Het midden oosten investeert op dit moment in zowel de aziatische als westerse zakenwereld. Banken, vastgoedfondsen, overal duiken ze in, net als de chinezen. Wij lopen hier allemaal achter de feiten aan, alleen hebben we het nog niet echt door.

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Bericht door Niall » 20 dec 2007, 10:44

Geelhoed schreef:Kom op zeg! Banen verlies?
Als Mercedes in plaats van E of S klasses, B en C klasses bouwt gaan er toch geen banen verloren?
Hoeveel mensen denk je dat er nodig zijn om een mercedes s-klasse te ontwikkelen?? Veel meer dan je denkt, alle vooruistrevende technieken zullen niet meer zo snel naar de markt gebracht worden omdat de winstgevendheid er niet is.
Heel simpel, dikke grote auto's zijn de cashcow's van de autoindustrie. Op bv een kale golf is maar 300 Euro bruto verdiend per stuk, een kale porsche daarin tegen, +/- 20.000 per stuk

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Bericht door Maus335i » 20 dec 2007, 11:07

@Rico en Michel, dat komt omdat wij hier in Nederland gewoon helemaal geen gemobiliseerde organisatie hebben om op te komen voor de automobilist/transportwereld (want ook zij voelen de klappen van bijvoorbeeld een hogere accijns en kmheffing).

En Dennis, logisch dat het midden-oosten ineens overal massaal gaat investeren. Ze moeten wel omdat ze straks de grootste inkomstenbron kwijt zijn. Niet alleen dat overigens, maar ook de macht die ze nu wel hebben omdat ze erg veel van het "gouden goedje" in eigen handen hebben.

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 20 dec 2007, 11:16

Duitsland en de autoindustrie is ons enige sprankje hoop nog.

De overheden zijn altijd gevoelig als je zegt nou dan staan er zoveel duizend of (miljoen) mensen op straat.

Zo mooi wat er in die berichten staat. Kleine auto s lichter etc. Das zo klaar elk merk maakt zo een auto onder de 1000kg. Airbags eruit dunner plaatwerk geen balken in de deuren etc etc. Ncap sterren (zero)

Dus eerst willen de teringlijers veilige auto s nu moeten ze lichter vanwege co2 uitstaat wat willen ze nou eigenlijk.

Ambtenarij en grunen die mensen zijn zo moeilijk.
Ze praten, beslissen en oordelen zo makkelijk over anderen.

De ambtenaar ----> Oeps het is kwart voor 4. Doe de jas vast aan kan ik precies 1 minuut voor 4 naar huis.

Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Bericht door Geelhoed » 20 dec 2007, 11:19

Scotsman schreef: Hoeveel mensen denk je dat er nodig zijn om een mercedes s-klasse te ontwikkelen??
Meer of minder dan er nodig zijn om een echt zuinige auto te maken?

Kom op, de autoindustrie moet een draai maken, en dat doen ze al jaren niet, dus nu zijn er regels, raar he?

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 20 dec 2007, 11:27

Qua ontwikkeling voor een kleine of grote auto maakt niet veel uit voor het aantal mensen.

Wat wel uitmaakt dat er meer verdient wordt op de dikke kneiters.

Voorbeeld doordat de 3 serie er is kan de 1 serie bestaan. Omdat de kosten van die 2 series voor het grootste deel op het konto van de 3 komt want daar wordt meer aan verdient. Zou de ene er niet zijn kan de andere niet bestaan.

Grote fabrikanten kunnen niet alleen bestaan van kleine goedkope auto s.
wat je dan gaat zien is dat de ontwikkeling voor nieuwe technieken helemaal stil staat want daar is dan geen geld meer voor.

Kijk maar naar al die goedkope auto merken. Allemaal onzuinige auto s. Worden goedkoop op de marktgezet maar aan veiligheid en zuinige motortechnieken zie je weinig terug.

Er moet wel geld zijn om door te ontwikkelen. En daar zorgen de amg m suv rijders het meeste voor.
Laatst gewijzigd door Andre op 20 dec 2007, 11:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Bericht door Niall » 20 dec 2007, 11:41

Geelhoed schreef:
Scotsman schreef: Hoeveel mensen denk je dat er nodig zijn om een mercedes s-klasse te ontwikkelen??
Meer of minder dan er nodig zijn om een echt zuinige auto te maken?

Kom op, de autoindustrie moet een draai maken, en dat doen ze al jaren niet, dus nu zijn er regels, raar he?
Stel er werken bij mercedes 100.000 mensen, van die aantal werken er 10.000 direct/ indirect aan een S-klasse. Als die niet zo bestaan, zouden zij op straat staan. Waarom? mercedes heeft al smart en de a-klasse, dus is er geen behoefte/noodzaak om die mensen daarvoor in te schakelen.

Moderator
Berichten: 113
Lid geworden op: 12 okt 2007, 13:52

Bericht door Moderator » 20 dec 2007, 11:44

Laten we even on topic blijven en er geen algemene milieu Co2 discussie van maken waar alle koeien en suikerbieten van de wereld bij worden betrokken.

Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Bericht door Geelhoed » 20 dec 2007, 12:00

Scotsman schreef:
Stel er werken bij mercedes 100.000 mensen, van die aantal werken er 10.000 direct/ indirect aan een S-klasse. Als die niet zo bestaan, zouden zij op straat staan. Waarom? mercedes heeft al smart en de a-klasse, dus is er geen behoefte/noodzaak om die mensen daarvoor in te schakelen.
En als ze die S-Klasse lui nou eens inruilden voor mensen die weten hoe je een electrische off hybride auto bouwt.

raymondw
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
Locatie: NL

Bericht door raymondw » 20 dec 2007, 12:07

Geelhoed schreef:En als ze die S-Klasse lui nou eens inruilden voor mensen die weten hoe je een electrische off hybride auto bouwt.
Call me a dinousour, but i'd rather have a 1968 W109 300SEL 6.3 without catalyst (please) instead of some stupid ugly hybrid vehicle that manufacturing wise adds far more to the polution and climate change then a Cayenne turbo.

=======

Innovatie en nieuwe oplossingen, prima. Dat zien ook de automobiel fabrikanten in, maar dogma's en unilateraal handelen om maar het beste jongetje van de klas te zijn terwijl de rest van de wereld toch maar wat doet? Daar wil en ga ik de prijs niet voor betalen.

Europese politice hebben maar een doel. Het behouden van de macht. Hiervoor moeten de mensen wat te klagen hebben want dan gaan ze zich afzetten tegen de mensen die wel wat bereikt hebben en zich daarvoor laten belonen. Hoe zat dat ook al weer? Geleide economie en vrije markt economie. Wij in Europa pretenderen dit laatste, maar de heren politice met al hun bemoeienissen zorgen voor het eerste.

Mij niet gezien. Ik blijf wel in de oude Dino's rijden. Geen afschrijving, DF puur sang en leuk voor de hobby. En die batterijen? Houdt ze maar!
Laatst gewijzigd door raymondw op 20 dec 2007, 12:13, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Bericht door Geelhoed » 20 dec 2007, 12:08

Ah a Hummer-Prius Hoax victim!

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 20 dec 2007, 12:12

Er werken al genoeg mensen aan dat soort auto's, maar er moet eerst een markt gecreeerd worden. Anders verkopen ze niets.

Daar is de EU dus druk mee bezig met al dit soort berichten.

Alleen is het nu allemaal kip en het ei verhaal. Komt eerst de consument met de vraag naar electromobielen? Of gaat de fabrikant zijn best doen om het erdoor te drukken (zoals Toyota deed/doet met de Prius II).
Met de maatregelen die op dit moment worden genomen krijg je vanzelf dat er vraag en aanbod ontstaat. En dáár is dat hele Kyotoverdrag om ontstaan. Of je het er nu mee eens bent of niet, ik zie er wel wat in. Al is het alleen maar om in een minder luchtvervuilde straat te wonen en om minder afhankelijk te zijn van de olie industrie (wat imho een illusie zal zijn, maar goed).

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 20 dec 2007, 12:19

Aan de ene kant lijkt dit een onevenredige "straf" voor de Duitse autoindustrie. Maar aan de andere kant liggen er ook weer veel nieuwe kansen en verkoopperspectieven. Kijk M's RS'en AMG's gaan straks echt uitsterven.. Maar als bv BMW het merk waar mijn hart ligt een kleine BMW van bv 1000 kilo moet maken om die 140 gram te halen. Maar wel met een motortje wat serieuze prestaties kan leveren.. Dan zit er weer een postieve wending aan het verhaal.

Alles wat groter is dan een 3 serie klasse spreekt mij eigenlijk toch al niet aan. Oke je hebt wel leuke modellen maar mijn poen gaat echt niet naar mastadonten toe.

Moet je voorstellen een BMW van 1000 kilo, RWD.. een 1.2 biturbo motor erop met 200pk, nou pak maar in hoor.

Mischien zijn het gewoon krokodillen tranen en kan de Duitse industrie wel hun best doen. Laten we eerlijk wezen wat the fuck heb je nu aan een X5 ?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 20 dec 2007, 12:21

Neem nou Audi met deze concept. Geen idee of die de Co2 waarde haalt, maar er is zo op het oog niks mee.

[img:428:283]http://www.askaprice.com/images/news/in ... 888-03.jpg[/img]

raymondw
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
Locatie: NL

Bericht door raymondw » 20 dec 2007, 12:23

Geelhoed schreef:Ah a Hummer-Prius Hoax victim!
Geen hoax, maar keiharde realiteit. Een Prius heeft een economische levensduur van misschien acht jaar, maar de accu's? Als je geluk hebt ene jaar of vier, maar niemand weet het! Goh, en dan koop je z'on apparaat als tweedehandsje voor een Eurotje of 10k en kun je er het jaar erop de batterijen laten vervangen. Lijkt mij geen goedkoop grapje. Maar ook al heb je galantie, die afgeschreven accu's zijn in potentie een enorm groot vervuilingsprobleem, ook wel E-waste genoemd. Nu nog wordt E-waste vnl geexporteerd, wat al discutabel is.

Buiten dat. Die accu's moeten ook opgeladen worden. Als je een Electromotor van 60kWh wilt aandrijven en je wilt een uurtje rijden, dan moet er wel een gelijke hoeveelheid energie in de accu zitten. Of je hebt die verbrandingsmotor nog nodig of je gaat het uit het net halen. Ga maar eens uitrekenen hoe lang het duurt voordat je de benodigde energie uit het net hebt gehaald. Hier zijn ook nog geen oplossingen voor?
Laatst gewijzigd door raymondw op 20 dec 2007, 12:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Bericht door Niall » 20 dec 2007, 12:25

Straks alle auto's met een mini kernreactor en CVT :D

raymondw
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
Locatie: NL

Bericht door raymondw » 20 dec 2007, 12:26

Scotsman schreef:Straks alle auto's met een mini kernreactor en CVT :D
Back to the future :wink:

raymondw
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
Locatie: NL

Bericht door raymondw » 20 dec 2007, 12:30

Rico v Velzen schreef:Mischien zijn het gewoon krokodillen tranen en kan de Duitse industrie wel hun best doen. Laten we eerlijk wezen wat the fuck heb je nu aan een X5 ?
Ik snap het nut van het SOF segement ook niet, maar je moet de automobielindustrie wel de mogelijkheid geven om hun marktvisies en technologie aan te passen. Ik hoor niemand over het feit dat met name BMW al sinds medio jaren zeventig met waterstof aandrijving bezig is.

Toch breekt dit op grote schaal niet door.

Gebruikersavatar
Niall
Berichten: 1664
Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
Locatie: Woonplaats

Bericht door Niall » 20 dec 2007, 12:34

alpinab10biturbo schreef:
Rico v Velzen schreef:Mischien zijn het gewoon krokodillen tranen en kan de Duitse industrie wel hun best doen. Laten we eerlijk wezen wat the fuck heb je nu aan een X5 ?
Ik snap het nut van het SOF segement ook niet, maar je moet de automobielindustrie wel de mogelijkheid geven om hun marktvisies en technologie aan te passen. Ik hoor niemand over het feit dat met name BMW al sinds medio jaren zeventig met waterstof aandrijving bezig is.

Toch breekt dit op grote schaal niet door.
De SUV stamt nog uit de tijdperk dat amerikaanse auto's gemiddeld 30mpg moesten halen, maar een SUV valt daar onder de lichte vrachtwagens dus zijn deze vrij van eis. Oftewel mogen ze verbruiken wat ze willen :shock:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 20 dec 2007, 12:39

alpinab10biturbo schreef:
Geelhoed schreef:Ah a Hummer-Prius Hoax victim!
Geen hoax, maar keiharde realiteit. Een Prius heeft een economische levensduur van misschien acht jaar, maar de accu's? Als je geluk hebt ene jaar of vier, maar niemand weet het! Goh, en dan koop je z'on apparaat als tweedehandsje voor een Eurotje of 10k en kun je er het jaar erop de batterijen laten vervangen. Lijkt mij geen goedkoop grapje. Maar ook al heb je galantie, die afgeschreven accu's zijn in potentie een enorm groot vervuilingsprobleem, ook wel E-waste genoemd. Nu nog wordt E-waste vnl geexporteerd, wat al discutabel is.

Buiten dat. Die accu's moeten ook opgeladen worden. Als je een Electromotor van 60kWh wilt aandrijven en je wilt een uurtje rijden, dan moet er wel een gelijke hoeveelheid energie in de accu zitten. Of je hebt die verbrandingsmotor nog nodig of je gaat het uit het net halen. Ga maar eens uitrekenen hoe lang het duurt voordat je de benodigde energie uit het net hebt gehaald. Hier zijn ook nog geen oplossingen voor?
Electromobielen hebben ook echt geen toekomst denk ik. Brandstofcel auto's wel. Zelf geloof ik voorlopig meer in de hybride setup zoals de Prius, maar ook de Lexus' met hybride aandrijving en dan 't liefst met alternatieve brandstoffen. zo had ik er ooit over gedacht om de Prius van een LPG tank te laten voorzien. Extra korting op je wegenbelasting heb je toch al, dus waarom niet? Ja je houdt weinig bagageruimte over, maar so what. Lekker goedkoop en zuinig autorijden in een nieuwe (lease)auto.

De Prius accu/electromotor is trouwens voor meer dan 95% te recyclen, schijnt. Dus dat valt allemaal weer mee.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 dec 2007, 13:12

alpinab10biturbo schreef:
Scotsman schreef:Straks alle auto's met een mini kernreactor en CVT :D
Back to the future :wink:
Hoeveel PK heeft ie............................egh..................1.2 Giga Watts................ :lol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 dec 2007, 13:17

Opvallend; ik hoor niets uit Frankrijk, toch ook een behoorlijk auto industrie, die net zo goed vervuilend is, Japanners, Italianen................................oorverdovend stil.............................


In die zin terecht dat die Duitsers mekkeren, ondanks dat je aan een X5 geen ruk hebt...................wat heb je aan een Ferrari, Lambo, Hummer, Prius......................................??

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 20 dec 2007, 13:18

En geen mens meer op vakantie, ben je nou helemaal besodemieterd!?!

Geen vliegtuig meer laten vliegen, bouw maar om tot kroeg of zo.............















Kan je je verdriet nog verzuipen.......................................... :?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Alex, BMWDennis, Estoque, Google [Bot], SlowCo en 6 gasten