Keuze wat voor auto....

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Marc R

Keuze wat voor auto....

Bericht door Marc R » 19 dec 2007, 05:47

Hebben jullie dat ook wel eens: dat je denkt waarom koop ik nou een wagen voor een X bedrag terwijl ik zeg maar ook kan gaan "spelen" en voor dat zelfde geld vaker van wagen wisselen kan en meerdere dingen kan gaan uitproberen als je iets goedkoper gaat shoppen.

BV Ik heb nu 2 jaar de RS4 en ben er erg blij mee maar ik heb zovaak de neiging om te gaan kijken voor een R32 en zelfs een E46 M3/E39 M5 has crossed my mind.
Niet dat ik het doe hoor,maar vaak erover nadenken dat wel,terwijl ik toch erg tevreden ben over de rs4

Hebben jullie dat ook? (Luca in ieder geval :wink: )

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 19 dec 2007, 09:04

Ik zit zelf relatief onder aan de markt maar heb nu 2 jaar lang die 318is gehad, maar dat vindt ik best wel erg lang. Neem liever sowieso elk jaar wat anders om zo veel ervaring op te doen met verschillende wagens.

Roderic E34T

Bericht door Roderic E34T » 19 dec 2007, 09:09

Ik koop het liefst een wagen die ik mooi vind en kan betalen. :wink:

Mijn huidige wagen heb ik nu 2,5 jaar en ben er nog steeds heel erg tevreden mee en als het aan mij ligt, gaat ie ook niet weg.

Ik ben nog steeds met de wagen bezig met het aanpassen ed. Wel ben ik van plan om er eens een ander blok in te hangen. Puur om het hart wat verser te maken. Mijn blok heeft er ondertussen alweer 330.000km op zitten...

Het idee is dan ook om een E34 525i te halen uit DE. Blok (gedeeltelijk) te reviseren en dan in mijn wagen te hangen.

Zit alleen te twijfelen of ik dan ook gelijk voor een automaat ga... :roll:

Frits

Bericht door Frits » 19 dec 2007, 09:15

Ik heb dat eigelijk niet... Ik heb 4 keer een E36 coupe gekocht, 320i, 325i, 325i en M3. Verder 2 keer een E39: 530i touring en M5. Over een dik jaar dacht ik de E39 M5 te vervangen door... Jawel, een E39 M5, met minder kms.

Metchu

Bericht door Metchu » 19 dec 2007, 09:42

Ik kijk altijd een beetje wat mijn pad kruist. Ik ben nog te jong om een absolute voorkeur te hebben vind ik (vandaar dat ik nu franse meuk rijdt :lol: ). Dat vormt zich wel zo langzamerhand. Het zou zomaar eens kunnen dat als ik over een week iets anders leuks zie, ik weer af zou kunnen zien van de rallye... Ik ben echt van het veranderen en het nieuws. Het moet daarentegen wel (financieel) leuk blijven, ik blijf student 8) Ik denk dat dat het voordeel is van nog "jong" zijn, dat je erg dynamisch in je keuzes kan zijn.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 19 dec 2007, 10:37

Dat heeft elke autoliefhebber wel, de volgende 'betaalbare' auto's waren voor mij ook een optie i.p.v de turbo ombouw:

Audi RS4 Avant B5
Golf V R32
E46 M3
964 Turbo

Ben tevreden met wat ik heb :wink:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 dec 2007, 10:50

EVO X is toch wel interessant, voor de rest heb ik buiten een 135i in mijn prijsklasse geen auto die aan mijn 'wensen'voldoet...

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 19 dec 2007, 10:54

De 535 wilde ik helemaal niet verkopen. Nog steeds niet trouwens, vanmiddag is de overdracht... snif snif, maar aangezien ik er niet in rijd en mijn vriendin wel, is het een financiele afweging geworden puur door het verbruik, wat tot nu toe nooit een issue was (ik rijd lange afstanden dan is ie best zuinig en dat declareer ik toch allemaal of is privé/vakantie).

Als ik die auto straks weer terug kan kopen, zal ik dat zeker doen. Maar goed, Marijke gaat nu in de Saab 900 rijden die we vanmiddag ophalen, lekker goedkoop op LPG. Daar zal ze het nog wel een paar jaar in uithouden.

Ikzelf weet nog niet wat ik ga rijden. Ligt een beetje aan een rechtzaak waar ik in zit qua financien. Of ik dagelijks met de Daf ga rijden icm de Lada is een optie. Maar ik zou ook wel een 900 Classic Turbo willen voor mezelf, ik heb ook projecten in het zuiden des lands en dan is een Daf of Lada niet ideaal. Een full options Saab 9000 is ook nog steeds fijn. Over een tijdje zou ik wel een 500 Abarth willen. Tot die tijd blijf ik lekker goedkoop 2e hands rijden. Geen afschrijving, misschien wat hogere verbruiks en onderhoudskosten.

Downforce Dennis

Bericht door Downforce Dennis » 19 dec 2007, 11:02

Heb ik ook.

Sinds maandag ben ik alweer aan het kijken naar een e65 760li. E39 M5's blijven me nog steeds intrigeren maar als ik een goeie betaalbare e60 M5 vind volgend jaar oid moet de e46 toch vertrekken denk ik...

Pffff... 't is niet gezond, petrolhead zijn...

RVV

Bericht door RVV » 19 dec 2007, 11:38

hahaha Marc, uiteraard herkenbaar.. Alleen ben ik het stadium van ik mot die auto (vul maar in....)hebben een beetje voorbij.

Ik stel mezelf een paar vragen als het in me opkomt om iets anders te willen, wat "willen" is vaak ingegeven door een soort van hebzucht.. Waarbij je voorbij gaat aan datgene wat je al hebt.

A*Ben ik blij en tevreden met wat ik heb ?
-ja M3 is ja. 325i touring is ja.
-nee

B*Is datgene wat ik heb, beter (voor mijn gevoel) dan wat ik wil?
-ja -> M3 is ja
-nee -> 325i touring is nee.

C*Vind ik het ook (financieel) waard om een nieuwe(re) auto te kopen en de huidige weg te doen?
-ja
-nee -> M3 is nee 325i touring is nee

D*Is er een belangrijke reden om mijn auto weg te doen voor een ander? bv een te hoge kilometerstand, technische problemen en daarom onbetrouwbaar, te duur om te rijden voor je situatie.
-ja
-nee -> M3 is nee 325i touring is nee

E*Denk ik lang tevreden te zijn over een nieuwe(re) auto die ik dan zou kiezen tov de huidige ?
-ja -> 325i touring is ja
-nee -> M3 is nee

SteV6

Bericht door SteV6 » 19 dec 2007, 12:13

Tuulijk, heb ik ook last van.

Elke keer weer een nieuw speeltje op het oog. Lekker veel tijd besteden aan het uitzoeken van de mogelijkheden, het aanbod enz. enz.

Op dit moment is een Mustang 2008 met wat Roush-spulletjes favoriet. RS4 (laatste model) is te duur, net als de C63AMG :cry:

En uiteindelijk gewoon lekker in mijn auto's blijven rijden die ik nu al heb staan.

SteV6

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 19 dec 2007, 12:39

Voor mij is het zooooo makkelijk....een Toyota Landcruiser in het zwart of zilver.....

Nee ik snap hem heel goed, ik twijfel namelijk of ik niet een Lexus LS430 2005/2006 voorlaatste model zou aanschaffen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 19 dec 2007, 14:58

Heb er ook last van.
Wil eigenlijk elk jaar wel een andere auto aanschaffen.
Deed ik ook zo'n beetje.
Kom nu op een punt dat ik het niet zo meer weet.
Ik rijd nu in een auto waar er een aantal mee te vergelijken zijn maar waar ik niets mee opschiet.
Als auto erbij wil ik niet een model hoger gaan zoals een RS4 of M5 of wat dan ook.
Dus liefst weer een hatch, eventueel een coupe.
Eigenlijk vind ik de auto's te duur worden voor wat ik ze gebruik.
Ik begon met een oud 2e hands hok erbij en dat is gegroeid naar nieuwe autos van rond de 35k.
Eigenlijk vind ik dat niet meer leuk voor een 2e auto.

Maar ja, ik blijf wel last van dat virus houden... :lol: :wink:

Marc R

Bericht door Marc R » 19 dec 2007, 17:45

Roderic E34T schreef:Ik koop het liefst een wagen die ik mooi vind en kan betalen. :wink:
Ik hoop niet dat ik de indruk wek dat ik de RS4 niet kan betalen.... :wink:

Geloof dat na 2 jaar en TIG euro's inverstering dat wel duidelijk is...

Roderic E34T

Bericht door Roderic E34T » 19 dec 2007, 18:14

Marc RS4 schreef:
Roderic E34T schreef:Ik koop het liefst een wagen die ik mooi vind en kan betalen. :wink:
Ik hoop niet dat ik de indruk wek dat ik de RS4 niet kan betalen.... :wink:

Geloof dat na 2 jaar en TIG euro's inverstering dat wel duidelijk is...
Zo was het niet bedoeld. :wink:

Ik heb nu de wagen die ik mooi vind en kan betalen. Een BMW E34 Touring.

Maar ik zou ook wel een BMW e38 750iL Individual willen hebben, maar die kan ik niet betalen... :wink:

Rupie

Bericht door Rupie » 19 dec 2007, 18:22

Bijzonder hoe dit topic loopt en iedereen uitgebreid zijn keuze toelicht. Ik heb lang gedaan over de keuze voor mijn 130i. Alles is gepasseerd van Mercedes e320, VW Golf gti V (erg goede auto) en Saab 9-3 aero cabrio tot Corvette c5 en Lexus gs 430 (erg goede auto tov bv een 540i waar ik ook nog naar heb gekeken) en z4 3.0 si. Uiteindelijk heb ik maar een auto nodig en ben ik heel tevreden met mijn keuze voor de 130i alhoewel ik in eerste instantie nog wel twijfelde of dit de goede keuze was. Maar nu ik telkens meer het vermogen weet te benutten en het toch wel fijn is om een vast dak boven je hoofd te hebben zijn mijn twijfels weg en ook het gevoel om weer naar een nieuwe auto om te kijken.

Overigens Dennis Schroyen hoe kom je erbij om naar een 760li te kijken? :?

Pascal

Bericht door Pascal » 19 dec 2007, 19:28

Hebben jullie dat ook?
Nee;ik heb de goede keuze gemaakt met m'n huidige auto imo:enorme powerband,onderstel goed,zeer exclusief enz.

Bij de golf VR6,die ik 12 jaar geleden kocht,had ik dat gevoel wel;toch nog 5 jaar gereden in dat kreng :roll: .

leonard

Bericht door leonard » 19 dec 2007, 22:31

ja heb ik ook last van helaas :?

Na 2 auto's 2 jaar gereden te hebben (330D,535D) terwijl ik voorgaande auto's altijd 3 jaar reed ben ik toch echt van plan om met de RS4 ook weer 3 jaar te rijden.

Kijk nu helaas al weer stiekem naar een M3 (sedan) en ook naar een C63.Ook een witte 335D touring vind ik helemaal geweldig.
Waarschuwen jullie me aub als ik weer dingen ga doen op m'n gevoel en m'n (zakelijke) verstand weer niet gebruik :wink:

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 19 dec 2007, 22:35

leonard schreef:ja heb ik ook last van helaas :?

Na 2 auto's 2 jaar gereden te hebben (330D,535D) terwijl ik voorgaande auto's altijd 3 jaar reed ben ik toch echt van plan om met de RS4 ook weer 3 jaar te rijden.

Kijk nu helaas al weer stiekem naar een M3 (sedan) en ook naar een C63.Ook een witte 335D touring vind ik helemaal geweldig.
Waarschuwen jullie me aub als ik weer dingen ga doen op m'n gevoel en m'n (zakelijke) verstand weer niet gebruik :wink:
Ik kan alleen zeggen dat je altijd je gevoel moet volgen ;). En kan voor de rest alleen maar lekker met je meedenken ;).

M3 Sedan is wel erg gaaf hoor, maar ik moet nog maar zien of ik die wel gaver vind dan de C63. Die is wel erg bruut hoor. Een ander woord kan ik er niet voor bedenken.

Paul

Bericht door Paul » 19 dec 2007, 22:41

Wel s in een 760 gereden? tering... das een beul op de snelweg...... 8)

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 19 dec 2007, 22:44

ik kijk ook altijd wel naar andere auto's

De M QP zal niet weg gaan en aangezien een datsun voor mij ook al een "one to have" auto was, heb ik die ook gekocht. Ik ben zelf niet van het continu wisselen van auto's, eerder van het uitbreiden.

Hoop eind volgend jaar toch wel iets van een bmw 135i sportcoupe te kunnen rijden op zakelijk gebied. Daarnaast de datsun wat TLC geven en langszaam serieus gaan sparen voor een sagaris uit engeland...

Ik weet het, ik spoor niet, maar tot nu toe heb ik elke autowens nog in vervulling kunnen brengen en ook ik weet altijd wel weer een weg te vinden om daar te komen...

Plaats reactie