Welk auto producerend land geniet je voorkeur ?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Welk auto producerend land geniet je voorkeur

Engeland
1
4%
Duitsland
18
78%
Japan
1
4%
Korea
0
Geen stemmen
Itallie
2
9%
Frankrijk
0
Geen stemmen
Zweden
0
Geen stemmen
USA
0
Geen stemmen
Spanje
0
Geen stemmen
Tjechië
1
4%

Totaal aantal stemmen: 23

RVV

Welk auto producerend land geniet je voorkeur ?

Bericht door RVV » 19 mei 2006, 16:50

Ik ben zelf een typische Duitse rijder. (tenminste mijn voorkeur gaat uit naar Duitse auto's) ooit een zijstap gemaakt naar een Alfa Romeo 33 16v en mijn eerste auto was een Jap, Honda accord uit 1984. Maar buiten die 2 auto's om heb ik alleen maar Duitse auto's gehad, VW's, Audi's en BMW's de Mini Cooper S beschouw ik ook als een Duitse auto, ondanks zijn Engelse herritage en fabricage in Engeland. Ik zou de Cooper S nooit hebben gekocht als die van MG/Rover was geweest. Anyway Duits is het voor mij. ik zal never nooit een Franse auto kopen en zelfs een Italiaan is niet aan mij besteed. Buiten Duitse auto's om zijn het de Jappen die aansprekende auto's maken voor mij. Maar ondat een beetje Jap dezelfde prijs heeft als een Duitser kies ik toch maar weer voor een Duitse auto.

Tristan

Bericht door Tristan » 19 mei 2006, 16:54

Duitsland. BMW, Porsche, Lambo (ook Duitse invloeden), VW etc. zijn merken die mij aantrekken. Daarna Engeland (Aston, Lotus etc) en dan Italie en dan Japan.

Tom

Bericht door Tom » 19 mei 2006, 17:28

Ik heb niet echt een voorkeur.

Duitsland vind ik qua totaalplaatje heel sterk. Kwaliteit is goed, het is betaalbaar, diversiteit in modellen, enzovoort. Duitse auto's spreken mij wel aan, maar missen de vormgeving en het gevoel een beetje. Een Porsche is voor één ding gebouwd: hard gaan en lang meegaan, maar qua looks/gevoel halen ze het niet bij een Ferrari vind ik.

Engeland komen wel de gave auto's vandaan, maar kwaliteit een minpuntje. Als je een circuitauto zoekt en niets meer dan dat, en je wilt geen Porsche, dan kom je al snel in Engeland uit. Lotus vind ik top en zou ik graag willen, de rest is leuk als je geld teveel hebt. Kans zou groter zijn als ik ook in Engeland zou wonen, maar hier in Nederland raak je dat Engelse spul nooit meer kwijt volgens mij.

Japan: mooie techniek, 90% doet mij weinig maar die andere 10% is dan wel gelijk top. NSX, S2000, 350Z, RX8, Impreza, Evo en al het oudere leuke spul.. stuk voor stuk gaaf! Looks/kwaliteit zijn wel een stuk minder, maar dat zie je ook in de prijs terug (het kost naar verhouding met wat je krijgt weinig).

Korea: next, misschien leuk als je weinig om auto's geeft en budget wilt.

Italië: super, komt niets bij de vormgeving van de Italianen in de buurt. Ferrari, Maserati, Alfa Romeo, Lamborghini, Lancia, Pagani, daar weten ze wel mooi spul te maken. Jammer dat er geen betaalbare sportauto is uit dat land (voor 350Z-geld). Ik kan de vormgeving erg waarderen, ze hebben vooral oog voor detail. Qua techniek is pas leuk als je flink wat geld uit te geven hebt.

Frankrijk: ik zal nooit een franse auto kopen. Die hokken doen mij niks. Clio Sport en V6 zijn wel leuk en Peugeot 406 Coupe was mooi, maar daar blijft het bij.

Zweden: misschien over 50 jaar. Vind Volvo wel goed bezig de laatste tijd, maar vind het niet bij mij passen en spreekt me ook niet aan.

USA: niet mijn ding, hoewel een Corvette één van de weinige echt gave auto's is. Nieuwe Mustang vind ik ook wel gaaf.

Spanje: Seat (meer Duits?) was leuk maar huidige modellen vind ik weinig aan.

Tjechië: tja. Skoda is wel OK maar ook dat is meer Duits.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 19 mei 2006, 17:28

Uiteraard kies ik voor Japan.Op de 2e plaats staat Amerika.

Met de rest heb ik gewoon helemaal niks en in het geval van Frankrijk ;het zou verboden moeten worden dat die lui auto's mogen bouwen :evil:

Misschien komt dat laatste doordat ik automonteur ben :D

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 19 mei 2006, 22:14

rico@spellingscheck.com?? :lol:

Voor mij is er als bijna-mof maar een land en dat is Die Heimat. Laatst in een nieuwe Ferrari rondgetuft, bijna top qua alles totdat ik het asbakje opendeed en me in een Fiat Uno waande. Daar knap ik G-I-G-A-N-T-I-S-C-H van af...

Fernando

Bericht door Fernando » 19 mei 2006, 22:54

M'n eerste en tot nu toe enige auto is een duitser en dat zal waarschijnlijk wel altijd zo blijven. M'n voorkeur gaat gewoon uit naar BMW en na de 318ti zal er waarschijnlijk een 3 serie coupe van de e46/e90 reeks komen.

Een frans hok zal er in ieder geval 1000% nooit komen.... :wink:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 20 mei 2006, 06:03

Duits gekozen.
Heb nu een Spanjaard (of is SEAT Duits) en een Jap.
Meeste auto's waren Duits.

RudolfNW

Bericht door RudolfNW » 20 mei 2006, 17:22

tsjechië duh!!!

Brava

Bericht door Brava » 20 mei 2006, 17:37

Op het moment rijd ik Mof maar ik ben ook fan van Wop. Mijn vorige auto was een Wop en daar heb ik 5½ naar grote tevredenheid en met grote betrouwbaarheid in gereden. Het hangt dus eigenlijk een beetje van het model af. *

*Wop = Italiaan.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 20 mei 2006, 17:42

Erg moeilijke vraag, ben het bijna helemaal met Tom eens, maar heb uiteindelijk maar Engeland gekozen (getwijfeld tussen Engeland, Italië, Duitsland en Japan). Zal er wel mee te maken hebben dat Engeland dan het enige land is dat ik nog mis. :wink:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 21 mei 2006, 22:55

Ik heb gekozen voor Botswana. Op crashtestgebied zijn ze daar heel ver.

Kortweg wil ik geen rotzooi. Dan wordt 't onze Oosterburen of 't land van de Rijzende Zon. Die ander landen bouwen shitbende wat er prachtig uitziet vaak. :P

Plaats reactie