BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Leen
Berichten: 1213
Lid geworden op: 02 feb 2006, 17:06
Locatie: Katwijk aan Zee

Bericht door Leen » 16 dec 2007, 07:33

Mark Nauta schreef:Ziet er goed uit Tristan. Gaat idd een lekkere bak gewicht schelen. Zijn daar ook regels voor trouwens. Is er een minimumgewicht in jullie klasse?

Ik heb hier nog wat foto's van die laatste race op 5 oktober in Zandvoort. Het zijn foto's waarvan ik een aantal al eens eerder had geplaatst, maar niet in dit topic. Zowel jij als Leonard komen er in voor. Volgend jaar zul je me er vaker gaan tegenkomen ;).
ff off topic :
Mark , had je ook nog foto's gemaakt van de sportklasse ? (zwarte e30m3 nr 36)

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 16 dec 2007, 13:42

@ Leen. Ik moet nog een beetje uitvogelen welke klasse nu wat is, want wat is het verscil tussen de tour, sport en supersportklasse?? En wat rijdt er verder op zo'n dag nog meer?? E30 cup en?

Maar ik heb al mijn foto's bekeken van die dag, en ik heb je er helaas niet tussen staan. Ik zal er de volgende keer op letten, en een paar foto's van je schieten.

Royke
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 dec 2007, 12:21

Bericht door Royke » 18 dec 2007, 13:44

Hallo,

Sorry dat ik het schaamteloos overneem van me topic maar zit nu op me werk !
:lol: :oops:
Sinds ik mijn rijdbewijs heb kriebelt het om te gaan racen.
Nu wil ik graag mee gaan doen met de e30 cup!
Maar hoelang gaat deze cup nog mee ik ga niet zelf een jaar aan een auto staan sleutelen om vervolgens er achter te komen dat de e30 cup stopt. en zonder de aanschaf kosten hoeveel zou het dan ongeveer gaan kosten? Ik ben redelijk handig dus doe veel zelf! En hoeveel races worden er ongeveer per jaar gehouden?

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 18 dec 2007, 13:55

Ik zie geen reden waarom de E30 cup zou stoppen. Is 1 van de leukste, sportiefste en spannenste klasses van de DNRT. Ook een E30 is een leuke en goede auto om te racen en te leren.

Ga mijn 2e seizoen met heel veel zin tegemoet!

Overigens kan je met een E30 ook in andere klasses rijden en de Winter Endurance.

Kosten liggen helemaal aan hoever de de auto gaat ontwikkelen. Ene is voor 1500 euro klaar, de andere (zoals ik) wel behoorlijk wat meer. Maar als je eenmaal vooraan wilt rijden, moet je investeren.

Er zijn +/- 8 races per jaar, bestaande uit 2 of meerdere manches. Daarbij kun je ook aan andere klasses en/of evenementen deelnemen. Inschrijfgeld per race is +/- 125 euro. Licentie halen kost zo'n 1500 euro en licentie aanschaffen eenmalig 600 euro (weet t niet zeker meer) en daarna iets van 150 euro per jaar.
Laatst gewijzigd door Tristan op 18 dec 2007, 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 18 dec 2007, 13:58

Tristan schreef:Licentie halen kost zo'n 1500 euro en licentie aanschaffen eenmalig 600 euro en daarna iets van 150 euro per jaar.
Moet je na het behalen van je licentie ook nog het bewijs kopen>> En jaarlijks ook nog een bedrag daarvoor betalen???

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43221
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 18 dec 2007, 14:01

Lijkt de overheid wel :lol:

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 18 dec 2007, 14:02

Er schijnen op dit moment meer dan 150 raceklare E30 325-jes te zijn in NL. Startvelden van 40-60 deelnemers zijn niet vreemd. Het is één van de drukste cupklassen die er is. Die cup verdwijnt niet zo snel. En zo'n auto ben je altijd zo weer kwijt voor een goede prijs, mits goed gebouwd/onderhouden natuurlijk.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 18 dec 2007, 14:03

Als je je examen gehaald hebt, weet de KNAF ervan. Je ben dan geslaagd voor een Club of EU licentie. Sommige willen alleen de cursus doen, en willen geen licentie. Als je wel een licentie wilt, moet je die aanvragen bij de KNAF. Dus registreren kost eenmalig geld, maar elk jaar moet je wel je licentie verlengen. Daarbij moet je ook een medische keuring ondergaan.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Bericht door VLA » 18 dec 2007, 14:27

Tristan schreef:Als je je examen gehaald hebt, weet de KNAF ervan. Je ben dan geslaagd voor een Club of EU licentie. Sommige willen alleen de cursus doen, en willen geen licentie. Als je wel een licentie wilt, moet je die aanvragen bij de KNAF. Dus registreren kost eenmalig geld, maar elk jaar moet je wel je licentie verlengen. Daarbij moet je ook een medische keuring ondergaan.
600 euro registratie kosten ? :shock:

Royke
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 dec 2007, 12:21

Bericht door Royke » 18 dec 2007, 14:38

oke een hoop is duidelijk geworden. Dus mijn race licentie kost rond de 2100 euro. verder zijn de 325 e30 schaars geworden. En heb ik ook begrepen dat je op 1 banden soort moet rijden dit spreekt me ook erg aan. moet je ook een speciale circuit verzekering hebben of is dat niet noodzakelijk. En is een coupe makkelijker of een 4 deurs?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 18 dec 2007, 14:41

Die registratiekosten zijn veel lager hoor. volgens mij is je eerste jaar licentie iets van 220 euro, incl registratie en licentie. Verlengen is altijd goedkoper. Eerste keer moet je ook een medische keuring ondergaan, bij licentiedagen voor verlenging zit dat bij de prijs inbegrepen.

Vergeet je rijders uitrusting niet. Je kunt veel spullen 2e hands kopen, maar ik wilde alles nieuw en FIA gekeurd, dan ben je zo 1000 euro kwijt, meestal meer.

Royke
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 dec 2007, 12:21

Bericht door Royke » 18 dec 2007, 14:44

Wat houd de keuring dan in? is dat niet gewoon een formulier van je dokter dat je gezond ben of is dat echt gewoon een dag met allemaal tests etc etc

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen

Bericht door Mark Nauta » 18 dec 2007, 14:49

Tristan schreef:Als je je examen gehaald hebt, weet de KNAF ervan. Je ben dan geslaagd voor een Club of EU licentie. Sommige willen alleen de cursus doen, en willen geen licentie. Als je wel een licentie wilt, moet je die aanvragen bij de KNAF. Dus registreren kost eenmalig geld, maar elk jaar moet je wel je licentie verlengen. Daarbij moet je ook een medische keuring ondergaan.
Oke. Dank je Tristan. Dat laatste wist ik niet. Ik dacht dat je racelicentie gewoon zoals je rijbewijs was. Je doet de cursus, je examen en je haalt je papiertje op. Maar voor 1500 moet toch wel een cursus incl. licentie haalbaar zijn, of niet?

Gebruikersavatar
Kazimir
Berichten: 325
Lid geworden op: 11 sep 2007, 15:11
Locatie: van Hertogen tot Bosch

Bericht door Kazimir » 18 dec 2007, 14:58

Royke schreef:Wat houd de keuring dan in? is dat niet gewoon een formulier van je dokter dat je gezond ben of is dat echt gewoon een dag met allemaal tests etc etc
http://www.knaf.nl/bestanden/kalenders- ... s_2008.pdf

2e pagina is de medische keuring! :)

Valt mee, als je gezond bent geen enkel probleem ;)

Royke
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 dec 2007, 12:21

Bericht door Royke » 18 dec 2007, 15:18

En moet ik dat zelf invullen of mijn huis arts?

Gebruikersavatar
Kazimir
Berichten: 325
Lid geworden op: 11 sep 2007, 15:11
Locatie: van Hertogen tot Bosch

Bericht door Kazimir » 18 dec 2007, 15:19

Royke schreef:En moet ik dat zelf invullen of mijn huis arts?
Staat erbij wat door jezelf ingevuld moet worden, er moet iig een andere arts naar kijken dan je huisarts. :)

Royke
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 dec 2007, 12:21

Bericht door Royke » 18 dec 2007, 15:28

Sorry inderdaad lees iets te snel :oops:

verder hoe gaan de meeste mensen naar het circuit met de bmw of met de ambulance :wink: . En nog een vraag hoe doen jullie mensen dat met de stalling? gewoon in een garage of wat anders? Dat is namelijk ook nog een probleem

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 18 dec 2007, 16:29

Je kunt je racer ook met apk laten keuren, dan kun je hem gewoon naar het circuit rijden. Mijn E30 staat gewoon op eigen terrein. Droog. :)

Ideaal is een garage met stroom en verwarming. Sleutelt fijn.

Je hoeft je niet te verzekeren op circuit, dat gaat via de Knaf en maakt deel uit van je licentie.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4873
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 18 dec 2007, 16:32

Dennis Cavallino schreef: Je hoeft je niet te verzekeren op circuit, dat gaat via de Knaf en maakt deel uit van je licentie.
En om maar even iets duidelijker te maken. Met schade rijden heeft die verzekering niets te maken. Is alleen bij zwaar blijvend letsel of overlijden.

Royke
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 dec 2007, 12:21

Bericht door Royke » 18 dec 2007, 16:43

En als er schades vallen is het dus ieder zijn eigen toch ieder betaalt gewoon de schade van zich eigen ook als iemand achterin mij vlieg betaal ik het zelf toch?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 18 dec 2007, 17:13

Jep en je trakteert die Ferrari eigenaar die nu op de fiets naar huis moet op een biertje.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13427
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Bericht door Tristan » 12 mar 2008, 00:20

Net contact gehad en de auto is zo goed als klaar:

- bijrijdersstoel eruit
- lichte race-accu
- lexaan ramen ipv glas
- catch tank

Ook is het diff. gereviseerd, dus die is ook wel lekker fris. Verder is er nog het nodige ballast verwijdert.

Intrax komt later omdat er door het weer en drukke schema geen tijd was op de dempers te testen. De lichtere velgen zijn er ook nog niet doordat fabrikanten van alles beloven, maar komt weinig van terrecht.

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 12 mar 2008, 00:43

Klinkt goed. Vindt MDM het bezwaarlijk als je bij ze aanklopt als je zelf al een hoop spullen hebt? Ik weet nog steeds niet waar ik de E30 naar toe breng voor de laatstste dingetjes. Molenaar is ver weg, net als Bas Roos en Vlasblom. MDM is redelijk in de buurt. Maar wel een stuk duurder denk ik. Waarschijnlijk wel sneller klaar.

leonard
Berichten: 1638
Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22

Bericht door leonard » 13 mar 2008, 23:16

Dennis Cavallino schreef:Klinkt goed. Vindt MDM het bezwaarlijk als je bij ze aanklopt als je zelf al een hoop spullen hebt? Ik weet nog steeds niet waar ik de E30 naar toe breng voor de laatstste dingetjes. Molenaar is ver weg, net als Bas Roos en Vlasblom. MDM is redelijk in de buurt. Maar wel een stuk duurder denk ik. Waarschijnlijk wel sneller klaar.

Dennis

Ken je Tim Tuning in Zandvoort ?
Ik denk dat ze voordeliger zijn dan MDM en ze leveren een prima kwaliteit.Als je ze niet kent PB me dan voor het tel nr.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Bericht door RutgerK » 13 mar 2008, 23:29

Dennis Cavallino schreef:Klinkt goed. Vindt MDM het bezwaarlijk als je bij ze aanklopt als je zelf al een hoop spullen hebt? Ik weet nog steeds niet waar ik de E30 naar toe breng voor de laatstste dingetjes. Molenaar is ver weg, net als Bas Roos en Vlasblom. MDM is redelijk in de buurt. Maar wel een stuk duurder denk ik. Waarschijnlijk wel sneller klaar.
Is Beek Auto Racing geen optie? Ik ken het bedrijf verder niet goed.

http://www.beekautoracing.nl/

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Andreass, Eric Z, Gisae, Jan Terwolde, Joël D., mark123 en 11 gasten