Bonnetjes!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
DennisF

Bonnetjes!

Bericht door DennisF » 15 dec 2007, 22:18

Ik kwam net deze post tegen op Autoblog. Op zich wel een super idee om een soort van driving-fun bonnenexchange op te zetten. Je geeft gewoon aan welke bonnetjes je hebt en als er mensen eentje zoeken dan kijken of er matchen, als meer mensen het doen dan moet dat wel werken.

http://www.autoblog.nl/archive/2007/12/ ... tje-pesten

@mods: Waar mag de sourcecode naartoe, als iemand er ff plek voor maakt tik ik het komende week in elkaar 8)

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 15 dec 2007, 22:22

8)

DennisF

Bericht door DennisF » 15 dec 2007, 22:29

internethandel, ik weet niet;
jurisprudentie:
“Door te voldoen aan de aanwijzing achter op het parkeerkaartje en dit duidelijk zichtbaar achter de voorruit te plaatsen heeft een belastingplichtige genoegzaam aangetoond dat hij aan zijn aangifte- en betalingsverplichting heeft voldaan. Als deze aanwijzing niet wordt opgevolgd kan alsnog bewijs geleverd worden van het dat de belasting wel is betaald. Het enkel overleggen van een parkeerkaartje is, gelet op de internethandel, als bewijs echter onvoldoende.”

(www.rechtspraak.nl)

[Geschreven door bob op 15-12-2007, 14;31 @ autoblog, credit where credit is due...]

Right... scratch that one! :roll:

Andre

Bericht door Andre » 15 dec 2007, 22:42

Je kan niet meer lekker gezellig winkelen zonder dat je op je klok zit te kijken.

Ik denk zelfs dat er winkeliers zijn die hier omzet derving van hebben. Soms denk je van oh ja dat is ook leuk of dat moet ik nog hebben. Oh nee kan niet meer tijd is op. Vergeet je het of je denk er over na en koop je het niet meer.

Gaat niet om die euro maar om de irritatie. Eerst plekje zoeken. Heb je eindelijk een plekje en dat is dat meestal het plekje wat het meest verwijderd is van de automaat. Eenmaal sta je bij de automaat geen kleingeld of alleen 10 cent. Nou dan maar 10 cent dat wordt rennen dan. Eerst terug naar de auto. Kaartje op dashboard. Deur dicht. Controleren of ie goed ligt. Nee is eraf gedonderd. Wat een waardeloze zooi echt waar.

Gewoon verkapte gemeente belasting.

Ik ga dan ook uit pure nood naar het centrum toe waar betaald parkeren is. Meestal zoek ik een supermarkt op waar je nog gewoon gratis kan parkeren en gelukkig hebben we die. En ja daar is het ook altijd het drukst.

Dus werkt betaald parkeren. Jawohl je jaagd mensen (eerder) of helemaal weg uit het centrum. Lekker voor de Winkeliers die hun toko moeten draaien.

DennisF

Bericht door DennisF » 15 dec 2007, 22:46

Andre:

Of nog erger.. ik ben net verhuisd naar Amsterdam Oud-West. Er zit een jaar wachttijd op je aanvraag. Man tegen die tijd heeft de gemiddelde DF.com'er zijn auto al gewisseld!

18 euro per dag om hier te mogen parkeren voor je eigen deur. Waanzin!

Owjha er staan meestal 2 AMG's in de straat met taxi-kentekens maar zonder taxi-bordjes. Noem mij maar Sinterklaas, maar ik geloof dat de wetgeving wat problemen ondervind naast de vraag...

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 15 dec 2007, 22:49

Pak je toch gewoon de fiets 8)

DennisF

Bericht door DennisF » 15 dec 2007, 22:51

De tram he, wel meer dan 2 wielen houden :P

Hubert D

Bericht door Hubert D » 15 dec 2007, 22:55

Ach ja, bij ons is het nog overal gratis parkeren.

edit: De rest was off-topic en minder boeiend als parkeerbonnenfraude.
Laatst gewijzigd door Hubert D op 17 dec 2007, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.

DennisF

Bericht door DennisF » 15 dec 2007, 23:00

Hubert:

Eh ik zie de link niet, die apache (helikopter) schoot je powerlijnen kapot? Had je een Apache indiaan in je meterkast zitten die je kabels sloopte of was je Apache webserver gehacked waar je powerlijnen op zaten?

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 15 dec 2007, 23:03

DennisF schreef:Hubert:

Eh ik zie de link niet, die apache (helikopter) schoot je powerlijnen kapot? Had je een Apache indiaan in je meterkast zitten die je kabels sloopte of was je Apache webserver gehacked waar je powerlijnen op zaten?
Dan heb je zeker de laatste 3 dagen onder een steen gelegen als je deze niet snapt......;)

DennisF

Bericht door DennisF » 15 dec 2007, 23:06

Zoals ik al zei: net verhuisd en het nieuws niet in de gaten gehouden, eeeeeeeh er was toch een of ander dorp zonder stroom ofzo :roll:

Maar die apache doet echt even geen :idea: branden :s Snorry.

Hubert D

Bericht door Hubert D » 15 dec 2007, 23:10

edit:
idem
Laatst gewijzigd door Hubert D op 17 dec 2007, 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 15 dec 2007, 23:11

DennisF schreef:Zoals ik al zei: net verhuisd en het nieuws niet in de gaten gehouden, eeeeeeeh er was toch een of ander dorp zonder stroom ofzo :roll:

Maar die apache doet echt even geen :idea: branden :s Snorry.
Oke, kan gebeuren, maar dit heeft namelijk de afgelopen 3 dagen de NL-kranten en nieuwszenders in zijn greep gehad.

Er was bij Zaltbommel een Apache tegen een hoospanningkabel gevlogen en heeft daarbij heel veel schade aangericht. Vele duizenden huishoudens en bedrijven in dat gebied ruim 2 dagen zonder stroom. Omdat de kabel exact boven de Waal kapot was duurde het herstellen erg lang. Nu zal er dus een enorme run komen op schadeclaims.

DennisF

Bericht door DennisF » 15 dec 2007, 23:18

Ah dat verklaart een hoop. Sorry voor de onwetendheid eigenlijk, heb een paar dagen eruit gelegen en heb alleen de klepel gehoord en geen id waar de klok hing :oops:

Tjah ach, 10 graden, eitje toch? Heb de fotos nog dat ik samen met Sjeft in de volledige duisternis door Hulst loop (ik zeg niets over eventuele voertuigen waaraan ik hing om door te kunnen rijden op 3 wielen :roll:) in een laag sneeuw (2 jaar geleden, stroom uit in Zeeuws-Vlaanderen)... niet klagen hoor met deze zwoele temperaturen :wink:

Tom

Bericht door Tom » 16 dec 2007, 01:48

Andre schreef: Gaat niet om die euro maar om de irritatie. Eerst plekje zoeken. Heb je eindelijk een plekje en dat is dat meestal het plekje wat het meest verwijderd is van de automaat. Eenmaal sta je bij de automaat geen kleingeld of alleen 10 cent. Nou dan maar 10 cent dat wordt rennen dan. Eerst terug naar de auto. Kaartje op dashboard. Deur dicht. Controleren of ie goed ligt. Nee is eraf gedonderd. Wat een waardeloze zooi echt waar.
Ben het met je eens maar wat ik een nog grotere irritatie vind is dat syteem. Je moet vooraf betalen aan de hand van de tijd die je denkt er te gaan staan. De ene keer ben je snel klaar en sta je zo weer buiten, de andere keer is het teringdruk in de winkel waar je moet zijn. Hoe moet je dat vooraf weten? Voor de zekerheid teveel geld erin gooien?
Ik ben dan ook voor het achteraf betalen. Bonnetje halen, shoppen, en dan betalen voor de tijd die je er werkelijk hebt gestaan.

En dan nauwkeuriger (dus niet per half uur, maar gewoon per vijf minuten) en vooraf duidelijk de kosten aangeven (is vaak erg slecht).

Verder vind ik het niet altijd een ramp om te betalen voor parkeren. Hier in het dorp is het nergens betaald parkeren maar op zaterdagen behoorlijk druk (dat je toch even rond moet rijden voor je wat gevonden hebt, het is sowieso een krappe bedoeling qua parkeren). In Veldhoven vind ik het een mooie middenweg, daar heb je meerdere betaalde parkeerplaatsen (vooraf aangegeven of ze leeg/vol zijn), allemaal vlakbij de winkels en een erg laag tarief.

Jeroen Bosman

Bericht door Jeroen Bosman » 16 dec 2007, 07:08

Tom schreef:
Andre schreef: Gaat niet om die euro maar om de irritatie. Eerst plekje zoeken. Heb je eindelijk een plekje en dat is dat meestal het plekje wat het meest verwijderd is van de automaat. Eenmaal sta je bij de automaat geen kleingeld of alleen 10 cent. Nou dan maar 10 cent dat wordt rennen dan. Eerst terug naar de auto. Kaartje op dashboard. Deur dicht. Controleren of ie goed ligt. Nee is eraf gedonderd. Wat een waardeloze zooi echt waar.
Ben het met je eens maar wat ik een nog grotere irritatie vind is dat syteem. Je moet vooraf betalen aan de hand van de tijd die je denkt er te gaan staan. De ene keer ben je snel klaar en sta je zo weer buiten, de andere keer is het teringdruk in de winkel waar je moet zijn. Hoe moet je dat vooraf weten? Voor de zekerheid teveel geld erin gooien?
Ik ben dan ook voor het achteraf betalen. Bonnetje halen, shoppen, en dan betalen voor de tijd die je er werkelijk hebt gestaan.
Ik heb een kaart van Parkline dus ken al die problemen (gelukkig) niet. Aan en afmelden met je mobiel, geen minuut langer betalen dan dat je geparkeerd staat.

http://www.park-line.nl/

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 16 dec 2007, 07:27

Ik weet niet of het hier al een keer ter sprake geweest is, maar vermeld het toch maar even:

Wat betreft het bonnetje er "achteraf bijzoeken". In sommige gemeentes maken ze een foto en kun je niet meer op die manier een bezwaar indienen.
http://www.zoekbon.nl/

Pascal

Bericht door Pascal » 16 dec 2007, 09:24

Pak je toch gewoon de fiets

Of de scooter :mrgreen: .

RobS

Bericht door RobS » 16 dec 2007, 10:12

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 16 dec 2007, 12:06

ik ga regelmatig in leeuwarden op stap/te winkelen.
Plaats mijn auto altijd in een parkeerkelder. Geen geauhoer dat je op een bepaalde tijd weer terug moet zijn. Gewoon ff dokke als je de kelder weer uit wil.

Overigens 1 maal voor een dichte deur gestaan om half 4 's nachts... , de (passagiers)deur van de garage wou niet open... , gelukkig hadden ze er 2...

Plaats reactie