Porsche Carrera GT by EDO Competition
- funnyname
Porsche Carrera GT by EDO Competition
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/0/4f5 ... e61de0.jpg[/img]
De Porsche Carrera GT is alweer een tijdje uit productie, maar toch komt Edo Competition nog met een tuningprogramma voor deze supersportauto.
Edo Competition maakt de Porsche Carrera GT volgens eigen zeggen nog sportiever en exclusiever. Naar keuze kunnen eigenaren van deze exoot de V10 van hun auto laten opvoeren tot 670, 715 of 770 pk. Standaard levert deze Porsche 612 pk.
Edo bereikt de vermogenstoename door het inlaatsysteem te wijzigen, de motorsoftware te herprogrammeren, andere luchtfilters te monteren en de katalysatoren te wijzigen. Verder is er een uitlaatsysteem dat ook zorgt voor vermogenstoename. Wie die koopt, kan kiezen uit twee verschillende timbres.
Voor extra aerodynamiek zorgt een koolstofvezel achtervleugel met een zogeheten Guerney Flap en extra delen aan de zijkanten. Ook is er nog een speciaal pakket met schokdempers te koop die de Carrera GT speciaal geschikt maakt voor het circuit. Tot slot is er nog een set 18 inch wielen die de creatie van Edo compleet maakt.
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/1/362 ... 88e471.jpg[/img]
BRON
De Porsche Carrera GT is alweer een tijdje uit productie, maar toch komt Edo Competition nog met een tuningprogramma voor deze supersportauto.
Edo Competition maakt de Porsche Carrera GT volgens eigen zeggen nog sportiever en exclusiever. Naar keuze kunnen eigenaren van deze exoot de V10 van hun auto laten opvoeren tot 670, 715 of 770 pk. Standaard levert deze Porsche 612 pk.
Edo bereikt de vermogenstoename door het inlaatsysteem te wijzigen, de motorsoftware te herprogrammeren, andere luchtfilters te monteren en de katalysatoren te wijzigen. Verder is er een uitlaatsysteem dat ook zorgt voor vermogenstoename. Wie die koopt, kan kiezen uit twee verschillende timbres.
Voor extra aerodynamiek zorgt een koolstofvezel achtervleugel met een zogeheten Guerney Flap en extra delen aan de zijkanten. Ook is er nog een speciaal pakket met schokdempers te koop die de Carrera GT speciaal geschikt maakt voor het circuit. Tot slot is er nog een set 18 inch wielen die de creatie van Edo compleet maakt.
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/1/362 ... 88e471.jpg[/img]
BRON
- Downforce Hans
- Hendrik Kinderman
- Niels
- Auto: Prius+
Idd. Hans :!: Ik heb een paar hoge snelheid testen op Nardo liggen waarbij Edo elke keer weer aanwezig is maar echt schokkende prestaties krijgt de beste man nog niet echt voor elkaar. De vorige keer haalden geen van zijn auto's de topsnelheid die geschat/opgegeven waren en de laatste keer boekte hij wel een aardige snelheid (345km/h) met een Lambo Murcielago maar die loopt standaard ook al 340km/h. Dus 770pk atmo halen ze niet uit deze V10 en ik denk dat ze de 670pk nog niet eens gaan halen als ze de cilinderinhoud niet gaan vergrotenHANZ06 schreef:vAN 612 naar 770 lijkt me erg sterk door alleen een uitlaat en inlaat systeem en computer te veranderen.
Grtz,Hanz06

- Downforce Hans
- Downforce Hans
- Niels
- Auto: Prius+
Hij roept anders wel snelheden die niet gehaald wordenStéphane schreef:Subtiel gewijzigd en dat bevalt mij mee. Over de pk's valt te discussiëren, maar EDO is ook geen partij die zo maar wat roept volgens mij.
Dynochart zal er wel bij moeten zitten dan