"Lichtere" versie van de Veyron
- Roman
- Berichten: 3237
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 11:05
- Locatie: Liverpool
"Lichtere" versie van de Veyron
They've given it the name "Pur Sang" because of it's purity.
The exterior has been given no fancy paint job, but is made up of brushed aluminium and carbon fibre.
Under the hood nothing changes, however in total they have managed to take 100 kg's off the weight. Which should give the performance a slight boost.
Only 5 will be made, making it even more exclusive than a Veyron already is.
Who's interested is in for bad luck, because they're already sold.
[IMG:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/c/479 ... 3ff7bc.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/c/cf0 ... 85e9cc.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/3/040 ... a387b3.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/8/a16 ... 7da408.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/0/00a ... be2120.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/f/ff3 ... c2c18f.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/d/2d4 ... b826ad.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/d/1a8 ... d0decd.jpg[/img]
The exterior has been given no fancy paint job, but is made up of brushed aluminium and carbon fibre.
Under the hood nothing changes, however in total they have managed to take 100 kg's off the weight. Which should give the performance a slight boost.
Only 5 will be made, making it even more exclusive than a Veyron already is.
Who's interested is in for bad luck, because they're already sold.
[IMG:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/c/479 ... 3ff7bc.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/c/cf0 ... 85e9cc.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/3/040 ... a387b3.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/8/a16 ... 7da408.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/0/00a ... be2120.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/f/ff3 ... c2c18f.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/d/2d4 ... b826ad.jpg[/img]
[IMG:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/d/1a8 ... d0decd.jpg[/img]
- funnyname
- Berichten: 227
- Lid geworden op: 16 aug 2007, 19:01
Bijna 1400 kg is behoorlijk zwaar in zijn segment, bijna al zijn concurenten wegen minder.Tristan schreef:Waarom? Is die niet licht genoeg dan? De CGT moeten ze gewoon laten zoals hij is.funnyname schreef:Bruut, dit had Porsche ook moeten doen met de Carrera GT
Ik had het leuk gevonden als er een RS uitveoring was uitgebracht, lichter met een vast dak, motor vergroten naar ongeveer 6L (als dit nog kan natuurlijk).
Nog meer circuit minded zeg maar ..
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Jurriaan
- Berichten: 1267
- Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
- Locatie: Rotterdam
In Frankrijk gestart toch, door een Fransman met Italiaanse roots, of een in Frankrijk wonende Italiaan ofzo?Sander Spoolder schreef:Waarom staat dit in het Franse Topic ? ik dacht altijd dat Bugatti italiaans was ?
Wat weegt dat ding nu trouwens? Hoop eigenlijk dat Perridon 'm gekocht heeft, rijdt 'ie hier vlakbij

- Arthur
- Berichten: 42760
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
- Arthur
- Berichten: 42760
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
Porsche weet donders goed wat ze doet met haar auto's. Het blok van de CGT is al op een racemotor gebaseerd, de cilinderwanden zijn al dun (dus uitboren gaat al moeilijk). En hij is geen zware auto in z'n segment. Kijk maar eens naar al die technieken in dat ding. Een superkleine koppeling die 2 keer zo klein is, en veel lichter. Hierdoor kon de motor dieper in het chassis liggen. en men heeft al bewezen dat de CGT de snelste straatauto is. Eens een test in Autovisie gelezen. (enzo, murcielago, db9, conti GT, slr, cgt) De porsche deed misschien 334 km/h, maar was op het circuit (kort baantje) een volle seconde sneller als de Enzo, die toch maar even 48 pk extra heeft, en even zwaar is.funnyname schreef:Bijna 1400 kg is behoorlijk zwaar in zijn segment, bijna al zijn concurenten wegen minder.Tristan schreef:Waarom? Is die niet licht genoeg dan? De CGT moeten ze gewoon laten zoals hij is.funnyname schreef:Bruut, dit had Porsche ook moeten doen met de Carrera GT
Ik had het leuk gevonden als er een RS uitveoring was uitgebracht, lichter met een vast dak, motor vergroten naar ongeveer 6L (als dit nog kan natuurlijk).
Nog meer circuit minded zeg maar ..
Porsche bouwt al goede auto's, misschien niet met het marketing getal 400+, maar op 'n circuit zijn ze ongenaakbaar. dus...

- Geelhoed
- Berichten: 1476
- Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bokkepoot en 7 gasten