Alonso terug bij Renault
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Alonso terug bij Renault
Alonso terug bij Renault
Gepubliceerd op maandag 10 december 2007
MADRID (ANP) - Autocoureur Fernando Alonso keert terug in de formule 1-renstal van Renault. Dat heeft de Spanjaard maandag bevestigd. Voor het Franse team won Alonso de wereldtitel in 2005 en 2006. Het afgelopen seizoen kwam de 26-jarige coureur uit voor het Britse McLaren.
De Braziliaan Nelson Piquet junior wordt de teamgenoot van Alonso in 2008. Dat maakte Renault bekend. 'Nelsinho', zoon van de vermaarde oud-wereldkampioen Nelson Piquet, was vorig seizoen nog testrijder.
Renault, met de Nederlandse bank ING als hoofdsponsor, deed Alonso begin november al een aanbieding. Teambaas Flavio Briatore zei toen dat de Spaanse coureur goed paste in de toekomstplannen van Renault.
Alonso werd dit jaar in zijn McLaren door de Fin Kimi Raikkonen (Ferrari) onttroond als wereldkampioen. Hij lag regelmatig met teambaas Ron Dennis en met zijn Britse ploeggenoot Lewis Hamilton overhoop over zijn rol binnen McLaren. Ook speelde de emails van Alonso een sleutelrol in de spionage-affaire met Ferrari, waarvoor het team een boete van 100 miljoen dollar kreeg. Alonso zegde in november zijn contract bij McLaren op.
Gepubliceerd op maandag 10 december 2007
MADRID (ANP) - Autocoureur Fernando Alonso keert terug in de formule 1-renstal van Renault. Dat heeft de Spanjaard maandag bevestigd. Voor het Franse team won Alonso de wereldtitel in 2005 en 2006. Het afgelopen seizoen kwam de 26-jarige coureur uit voor het Britse McLaren.
De Braziliaan Nelson Piquet junior wordt de teamgenoot van Alonso in 2008. Dat maakte Renault bekend. 'Nelsinho', zoon van de vermaarde oud-wereldkampioen Nelson Piquet, was vorig seizoen nog testrijder.
Renault, met de Nederlandse bank ING als hoofdsponsor, deed Alonso begin november al een aanbieding. Teambaas Flavio Briatore zei toen dat de Spaanse coureur goed paste in de toekomstplannen van Renault.
Alonso werd dit jaar in zijn McLaren door de Fin Kimi Raikkonen (Ferrari) onttroond als wereldkampioen. Hij lag regelmatig met teambaas Ron Dennis en met zijn Britse ploeggenoot Lewis Hamilton overhoop over zijn rol binnen McLaren. Ook speelde de emails van Alonso een sleutelrol in de spionage-affaire met Ferrari, waarvoor het team een boete van 100 miljoen dollar kreeg. Alonso zegde in november zijn contract bij McLaren op.
- Dutch
McLaren al bezet?indobesar schreef:Ben meer benieuwd waar Heikki terecht komt
Ferrari, Williams, McLaren, BMW, zijn al bezet...De rest,..tsja..

Simpele invuloefening juist: Kovalainen in de tweede McLaren.
En komt het niet heel mooi uit dat net vorige week Renault geen straf heeft gekregen voor z'n bedrijfsspionage? Zat er dus dik in dat deze aankondiging vandaag zou volgen.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Dat was geen verrassing, het verwende jochie terug naar het oude nest. 100 Miljoen in 2 jaar las ik.
Wel verrassend dat Piquet in de 2e auto wordt gezet ten faveure van Kovalainen. Ben benieuwd waar die naartoe gaat, denk McLaren. Geen topseizoen maar rijden kan 'ie wel, dat bewees hij tijdens de Race of the Champions een paar jaar terug door oa. Schumacher te verslaan.

Wel verrassend dat Piquet in de 2e auto wordt gezet ten faveure van Kovalainen. Ben benieuwd waar die naartoe gaat, denk McLaren. Geen topseizoen maar rijden kan 'ie wel, dat bewees hij tijdens de Race of the Champions een paar jaar terug door oa. Schumacher te verslaan.
- Hendrik Kinderman
- SteV6
Hendrik jij komt er wel! Wie het kleine niet eert is het grote ... het siert je dat je met 10.000 euro al tevreden bentHendrik Kinderman schreef:sjemig, 100 miljoen in 2 jaar???
daar wil ik ook wel ff 0,01% van hebben
wie niet

Idiote bedragen zijn het, inkomens van 10-tallen miljoenen. Je maakt mij niet wijs dat ook maar 1 van die jongens in de F1 dat werkelijk waard is.
En het is nog maar afwachten hoe het gaat lopen in de F1 spionage ... McLaren hangt al weer uitsluiting voor 2008 boven het hoofd. Als het zo door gaat daar met politieke spelletjes, dan kijk ik niet meer.
SteV6
- Dutch
Hee, het bedrag had ik nog nergens gelezen... Zou wel in tegenspraak zijn met Renaults bekende zuinigheid!Wouter81 schreef:Dat was geen verrassing, het verwende jochie terug naar het oude nest. 100 Miljoen in 2 jaar las ik.![]()
In Enstone zullen ze ongetwijfeld het verwende jochie met open armen terugontvangen. In de MotorSport van deze maand staat een mooi verhaal over de mannen in de fabriek, van wie sommigen er al werken sinds de tijd van Toleman. Het is een hecht clubje, met Benetton hebben ze natuurlijk Schumacher nog meegemaakt, op wie ze ook dol waren.
(Geweldige anekdote over de laatste testdag op Jerez in '94. Monteurs willen allemaal graag naar huis, kerst vieren met de familie, maar Schumi zegt: nee, we moeten wel ons werk afmaken. Okee, Michael, vooruit dan. Blijft de auto opeens in de loop van de middag op het verste gedeelte van de baan stilstaan. Godver, denken de jongens, moeten we ook nog aan het repareren slaan. Ze stappen in de bergingsauto, komen bij de auto aan en vinden een lege cockpit. Op het zitje ligt een stukje karton. 'Happy Christmas, Michael' staat erop. 8) )
Op dezelfde manier praten ze over Alonso. Samen met hem hebben ze het team weer groot gemaakt, ondanks de lagere begroting.
(Nog een anekdote: de Renault-pit een paar jaar geleden naast de McLaren-pit. Keiharde rockmuziek in de Renault-pit, typisch Enstone. Op een gegeven moment komt Ron Dennis vragen of 't niet wat zachter kan en hij loopt boos weer weg. Flavio en Alonso lachen zich een deuk. 'Zet nog maar wat harder, jongens!')
Om die reden viel 't nog maar te bezien of McLaren wel de goeie omgeving voor Alonso was. En als McLaren voor iemand een familie was, dan was 't voor Hamilton. Maar ook omdat Alonso bij Renault net zo'n teamspeler was als Schumacher bij Ferrari (met de monteurs dan hè, niet met de tweede coureur

Zelfde gebrek aan people management bij McLaren waar Montoya last van had, denk ik.
Overigens krijgt Fernando volgend jaar opnieuw te maken met een rookie van 22 jaar. Het zou toch niet weer...

- Lars Bouten
- Dutch
Welke namen dan? Ik vind juist dat er verrassend weinig namen worden genoemd...
Bovendien is Kovalainen de enige (overgebleven) realistische kandidaat naast De la Rosa.
Verder kan ik me niet voorstellen dat Briatore zomaar Kovalainen op de bank zet, puur vanwege zijn afspraak met Nelsinho. En veel andere mogelijkheden behalve McLaren zijn er niet. Ja, Force India!
Aan de andere kant zouden er wel heel vreemde dingen aan de gang zijn tussen McLaren en Renault: enerzijds het dreigen met rechtszaken en andere matennaaierij over en weer, anderzijds het doodleuk aan elkaar uitlenen van coureurs? Tenzij Kovalainen deel uitmaakt van een deal met Alonso en het allemaal allang beklonken is, onder het mom van 'zaken zijn zaken'. Scrupules moet je sowieso met een loupe zoeken in het F1-paddock.
Bovendien is Kovalainen de enige (overgebleven) realistische kandidaat naast De la Rosa.
Verder kan ik me niet voorstellen dat Briatore zomaar Kovalainen op de bank zet, puur vanwege zijn afspraak met Nelsinho. En veel andere mogelijkheden behalve McLaren zijn er niet. Ja, Force India!

Aan de andere kant zouden er wel heel vreemde dingen aan de gang zijn tussen McLaren en Renault: enerzijds het dreigen met rechtszaken en andere matennaaierij over en weer, anderzijds het doodleuk aan elkaar uitlenen van coureurs? Tenzij Kovalainen deel uitmaakt van een deal met Alonso en het allemaal allang beklonken is, onder het mom van 'zaken zijn zaken'. Scrupules moet je sowieso met een loupe zoeken in het F1-paddock.
- Dutch
Ik ga op m'n woorden terugkomen! Volgens het geruchtencicuit heeft Kovalainen echt moeten wijken voor Alonso en Piquet; Renault wilde echt een tweede coureur naast Alonso. De la Rosa wordt nu toch wel genoemd als de grootste kanshebber bij McLaren (ook iemand die er niet moeilijk over doet dat hij tweede coureur is) omdat ook Hamilton te beducht was voor Kovalainen als teamgenoot.Dutch schreef:Aan de andere kant zouden er wel heel vreemde dingen aan de gang zijn tussen McLaren en Renault: enerzijds het dreigen met rechtszaken en andere matennaaierij over en weer, anderzijds het doodleuk aan elkaar uitlenen van coureurs?
In Italië doet nu het verhaal de ronde dat Trulli bij Toyota moet plaatsmaken voor Kovalainen...
-
Yep. Zal voor Heiki salaris technisch niet verkeerd zijn;) of het uiteindelijk verstandig zal zijn (heike is nog niet 'volleerd' tenslotte) zal blijken. Ben benieuwd; Heiki is in elk geval leuker met pers-contact/conferenties dan zijn landgenoot bij Ferrari, dus ik hoop hem op het podium te zien !elogiov6 schreef:Is dus Heiki geworden bij Mclaren
- Tom V
- Dennis van der Schoot