Nieuwe verhuiswagen, alert: saai topic!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13021
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 10 dec 2007, 14:40


René130i
Berichten: 5506
Lid geworden op: 28 jan 2007, 23:39
Locatie: Friesland www.130i.nl

Bericht door René130i » 10 dec 2007, 14:43

Hm zo is ie niet eens zo gek :lol:

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6831
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 10 dec 2007, 18:17

Nou heb je ook eindelijk een echte auto voor op 't circuit. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22520
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 10 dec 2007, 18:20

:shock: Mooi ding Maik :!: Ik dacht serieus dat je weer een andere Mondeo of soortgelijk van 1500,- had gekocht :lol: Gezinsbak, saai en achterlichten......het zal allemaal wel maar ik vind een Golf 5 echt een lekkere wagen. Als de 1.6 je al voldoet zul je met de TSI echt zeeeer tevreden zijn 8)

Shit man haal je me echt mega in qua daily en ik weet nu al dat ik het niet bij ga sloffen volgend jaar :wink:

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 10 dec 2007, 18:29

@Martijn: dat was ik nog vergeten te melden, dat optische pakketje heb ik er ook op besteld 8) 8) 8)

@Opa: de VWgolf1.4tsispoilereditie zal wel sneller zijn als een sboeroe met losgetrilde ophanging met x-poten :P :twisted:

@Niels: die 1.6 was op toeren nog wel te doen, maar onder de 2500-3000rpm was het echt dramatisch... dus niet echt mijn keuze :wink: Ook was de hoogste versnelling aan de korte kant, bij 120km/u teller draaide hij al 3600-3700rpm... De 1.4tsi zal wel wat minder toeren lopen want die heeft beduidend meer koppel en een 6-bak ipv een 5-bak.
De 1.4tsi dus echt uit het boekje gekocht, maar ook de verkoper (hier trouwens ook bekend :) ) kon mij vertellen dat dat een prima torretje was.
De 1.6 heeft 148Nm bij 3800rpm, de 1.4tsi heeft 200Nm bij 1500rpm, dus die 1.4 gaat wel voldoen denk ik. Ik ben benieuwd wat het verbruik gaat doen.

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6831
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 10 dec 2007, 18:32

Maik schreef: @Opa: de VWgolf1.4tsispoilereditie zal wel sneller zijn als een sboeroe met losgetrilde ophanging met x-poten :P :twisted:
Dat denk ik ook Maik en dan is ie ook iig. sneller dan die badkuip van jou. :lol:

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 10 dec 2007, 20:44

Ga achter je geraniums zitten opa!!

Weet er iemand waar ik de versnellingsbakverhoudingen kan vinden van de Golf 1.4tsi 122pk? Kan je dus niet vinden op de site van VW (ook de duitse niet), en 15min. google leverde ook niets op :? :?
En van de 1.6 105pk kan ik ook niet vinden :P :?

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13021
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Bericht door MartijnGizmo » 10 dec 2007, 20:55

Tweede hit op Google:
hier fürn A3:
Gänge 1-6: 3,62 / 1,95 / 1,28 / 0,97 / 0,78 / 0,65
R: 3,18
Achse: 4,353

JeroenT
Berichten: 2244
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Bericht door JeroenT » 10 dec 2007, 20:55

Van de 1.6 weet ik het wel, ongeveer dan.
1 weet ik nie zal wel 40/50 zijn ofzo.
2 max 90km/h
3 max 130km/h
4 max 180km/h
5 top.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 10 dec 2007, 22:07

Martijn Koevoets schreef:Tweede hit op Google:
hier fürn A3:
Gänge 1-6: 3,62 / 1,95 / 1,28 / 0,97 / 0,78 / 0,65
R: 3,18
Achse: 4,353
Thanks! Ik moet maar eens een cursusje google hebben denk ik :)

Ik kom op dit voor de andere 1.4tsi's voor de golf:

140pk:

Manual six-speed transmission with gear lever on floor, 3.460:1 first gear ratio, 1.960:1 second gear ratio, 1.280:1 third gear ratio, 0.980:1 fourth gear ratio, 0.810:1 fifth gear ratio, 0.710:1 sixth gear ratio and 3.180:1 reverse gear ratio manual

170pk:

Manual six-speed transmission with gear lever on floor, 3.780:1 first gear ratio, 2.270:1 second gear ratio, 1.650:1 third gear ratio, 1.270:1 fourth gear ratio, 1.030:1 fifth gear ratio, 0.870:1 sixth gear ratio and 3.600:1 reverse gear ratio manual

hmmmm....

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22520
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 10 dec 2007, 22:10

Maik schreef:Ga achter je geraniums zitten opa!!

Weet er iemand waar ik de versnellingsbakverhoudingen kan vinden van de Golf 1.4tsi 122pk? Kan je dus niet vinden op de site van VW (ook de duitse niet), en 15min. google leverde ook niets op :? :?
En van de 1.6 105pk kan ik ook niet vinden :P :?
Dat wordt een lastige Maik aangezien het niet eens op http://www.doppel-wobber.de te vinden is :? Of nog ff geduld of heel veel zoeken :wink:

Een 1.6 is zeker niet acceptabel in mijn ogen maar deze TSI gaat zeker goedkomen. Het mooie is dat als ie toch iets tegenvalt er gemakkelijk iets aan te doen is :D

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 10 dec 2007, 22:17

Damn... en ik heb ook zo het idee dat de eindoverbrengingen ook allemaal anders zijn per motor...
Oke, dan maar gewoon simpel de vraag waar het om draait: wie weet hoeveel toeren de 1.4tsi 122pk draait bij 120km/u in de 6de versnelling?? :lol:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22520
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 10 dec 2007, 22:25

Bij de Ibiza van een vriendin van me is de 6 een hele vette overdrive en gezien het feit dat de TSI ook zuinig moet zijn denk ik dat 90km/h in 6 1500rpm (T=Max) zal zijn en 120 zal denk minder dan 3000rpm zijn schat ik zo in. Ik denk zo rond de 2500-2750rpm. Gewoon ff alle autovisies van 2007 opzoeken naar een testje van de TSI :wink:

Gebruikersavatar
Sjaak Langendoen
Berichten: 357
Lid geworden op: 08 feb 2006, 11:59
Locatie: Rotterdam-Argeles sur Mer

Bericht door Sjaak Langendoen » 10 dec 2007, 22:29

Mooie koets lange,hou hem netjes......

Gebruikersavatar
SvB
Berichten: 659
Lid geworden op: 22 sep 2007, 18:28
Locatie: Utrecht

Bericht door SvB » 10 dec 2007, 22:38

Koleré,

Heb je die Mondeo zo goed weg kunnen doen dat je van het geld een nieuwe auto heb kunnen kopen :lol: :lol:

Beste een mooi woagentje zo'n Golf, alles beter dan een Soda van dik 37k :wink:

Grtz,
S.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 11 dec 2007, 08:43

Niels schreef:Bij de Ibiza van een vriendin van me is de 6 een hele vette overdrive en gezien het feit dat de TSI ook zuinig moet zijn denk ik dat 90km/h in 6 1500rpm (T=Max) zal zijn en 120 zal denk minder dan 3000rpm zijn schat ik zo in. Ik denk zo rond de 2500-2750rpm. Gewoon ff alle autovisies van 2007 opzoeken naar een testje van de TSI :wink:
Niels wat zit jij nou weer voor poep te praten. 90km/u bij 1500tpm? Dan zou je bij 180km/u pas 3000tpm draaien, dat trekt die 1.4 echt niet hoor :lol:
2750tpm bij 120km/u zou heel mooi zijn, maar dat zou betekenen 2060tpm bij 90km/u (is gewoon lineair weetjewel...) :wink:

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 11 dec 2007, 08:43

SvB schreef:Koleré,

Heb je die Mondeo zo goed weg kunnen doen dat je van het geld een nieuwe auto heb kunnen kopen

Beste een mooi woagentje zo'n Golf, alles beter dan een Soda van dik 37k

Grtz,
S.
:lol: :lol: :lol:
Tsja, ik heb er toch nog een paar mooie knaken voor kunnen krijgen, ik kreeg uit onverwachte hoek wat hulp aangeboden en kon de mondeo nog verpatsen op marktplaats via hem :) Helemaal super!
Nu maar even afwachten of hij mij het vrijwaringsbewijs teruggeeft, op de 1 of andere manier vond ik het een beetje een onguur type, hij leek wel een beetje op jou trouwens!! :lol:

Gebruikersavatar
SvB
Berichten: 659
Lid geworden op: 22 sep 2007, 18:28
Locatie: Utrecht

Bericht door SvB » 11 dec 2007, 09:23

Mooi zeg dat een onbekende je zo uit de shit helpt !!
[img:35:35]http://www.canaryforum.com/forums/image ... ankyou.gif[/img]

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 11 dec 2007, 09:51

Ik dacht dat in Ede alleen aso's woonden! 8) :wink:

Dit topic wordt nog wat zo, vooral nu ik wat heb zitten googlen op de 1.4tsi.
Het blijkt dat ik mij straks helemaal niet hoefte schamen hier op DF! En dat bewijst de laatste regel van dit artikel:

http://www.autointernationaal.nl/artikel.php?id=4105
De concurrentie biedt stuk voor stuk meer motorinhoud, maar Volkswagen biedt hier een klasseproduct dat qua raffinement ook BMW en Mercedes-Benz naar het 2e plan verwijst.
LOL

Gebruikersavatar
Geelhoed
Berichten: 1476
Lid geworden op: 10 dec 2007, 10:51

Bericht door Geelhoed » 11 dec 2007, 09:56

Die autointernationaal zijn prutsers:
autointernationaal schreef: Eigenlijk slaat de afkorting ‘TSI’ nergens op. Ja, voor de sterkere varianten wel, want de lettercombinatie laat zich lezen als Turbo Supercharged direct Injection. Maar de 122 pk uitvoering is zoals gezegd niet supercharged.


TSI: Twincharged Stratified Injection
TFSI: Turbo Fuel Stratified Injection

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 11 dec 2007, 10:01

Ik begin te leren hoe google werkt 8)

Leuk Frans artikeltje, en met online vertalen kom ik dan weer wat meer te weten :)

http://www.turbo.fr/automobile/actualit ... =p2_711416
Plus coupleux que le TSI 140 !
C’est précisément à bas régime que ce bloc enfonce le clou : disponible dès 1.250 tr/mn, son couple lui permet ainsi d’offrir des prestations supérieurs à la version 1.4 TSI de 140 ch ! Coté accélération en revanche, il ne faut pas hésiter à tirer sur la cavalerie. Si la tache ne pose pas de problème sur une Golf, il en sera sans doute différemment sur un Touran ou une Passat, lesquels devraient hériter aussi à terme de ce bloc. Toutefois, on peut légitimement se poser la question de l’intérêt d’opter pour la version 140 ch. Déficitaire en accélération et en puissance pure, le 122 ch assure en effet tout autant une fois lancé : à 130/km/h la vitesse de rotation atteint ainsi 2.800 tr/min et seulement 2.000 tr/min à 90 km/h. Des régimes très sages dûs à l’allongement du dernier rapport.
Dan zat Niels er dus niet eens zover vandaan met zijn gokje :) :wink:

2800tpm bij 130km/u, 2000tpm bij 90km/u, had ik niet verwacht!! Dat klinkt goed voor lekker cruisen over de snelwegen 8)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22520
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 11 dec 2007, 18:03

Maik schreef:
Niels wat zit jij nou weer voor poep te praten. 90km/u bij 1500tpm? Dan zou je bij 180km/u pas 3000tpm draaien, dat trekt die 1.4 echt niet hoor :lol:
2750tpm bij 120km/u zou heel mooi zijn, maar dat zou betekenen 2060tpm bij 90km/u (is gewoon lineair weetjewel...) :wink:
Ben jij nu engineer :?: :P Even een Excel vulgreepje, 1250rpm = 30km/h:

1500 = 90
2750 = 120
4000 = 150
5250 = 180
6500 = 210

over lineair gesproken :wink:

Wouter81
Berichten: 9474
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Bericht door Wouter81 » 11 dec 2007, 18:55

Gefeliciteerd Maik, ideale gezinsbak. Die 1.4 gaat je zeker perfect voldoen. Ik heb de tegenhanger van Fiat (de 1.4 T-JET met 120 PK en 206 Nm) en het koppel bij 2000 toeren is heerlijk, en dat uit een 1368cc blokje. Ook nog eens perfect chipbaar, 150 PK / 250 Nm is geen enkel probleem.

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 11 dec 2007, 21:38

Niels schreef:
Maik schreef:
Niels wat zit jij nou weer voor poep te praten. 90km/u bij 1500tpm? Dan zou je bij 180km/u pas 3000tpm draaien, dat trekt die 1.4 echt niet hoor :lol:
2750tpm bij 120km/u zou heel mooi zijn, maar dat zou betekenen 2060tpm bij 90km/u (is gewoon lineair weetjewel...) :wink:
Ben jij nu engineer :?: :P Even een Excel vulgreepje, 1250rpm = 30km/h:

1500 = 90
2750 = 120
4000 = 150
5250 = 180
6500 = 210

over lineair gesproken :wink:
Zit jij mij nu te besodemieteren ofzo? 1250rpm = 30km/u, dat betekent dus dat je bij 0km/u 0rpm draait, bij 30 1250rpm, bij 60 2500rpm, bij 90 3750rpm, etc, OEN!! :twisted: :lol:

@Wouter, ik denk dat het inderdaad prima gaat bevallen, vooral na wat ik er allemaal over lees. Een verslag kunnen jullie in januari verwachten :)

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 11 dec 2007, 21:40

Hoeveel toeren draait jouw GP eigenlijk bij 120km/u Wouter? Zal ook wel niet zoveel zijn?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bokkepoot, Fabian, m@rco, Nivek, PeterM, PetervdH, Rogerb, ron36, Will F., Wimo en 8 gasten