Het valt mij op dat je op kleine wagens zoals Polo, fiesta, fiat 500, punto e.d. geen xenon lampen kan bestellen af fabriek. Zelf op de dikke edities zoals de GTI, en ST. Het maakt juist de auto af (he macboy
waarom geen Xenon op kleine nieuwe wagens?
- volvoc30
waarom geen Xenon op kleine nieuwe wagens?
Best heren,
Het valt mij op dat je op kleine wagens zoals Polo, fiesta, fiat 500, punto e.d. geen xenon lampen kan bestellen af fabriek. Zelf op de dikke edities zoals de GTI, en ST. Het maakt juist de auto af (he macboy
) waarom is dit zo, dit zijn toch niet de ontwikkelingskoste?
- MartijnGizmo
- SteV6
Waarschijnlijk werd deze (helaas altijd (te) dure) optie veel te weinig aangevinkt door klanten
.
Zo verbaas ik mij erover dat je nog steeds auto's ziet rijden van ruim boven de 50.000 euro met halogeen lampen ... persoonlijk wil ik nooit meer zonder Xenon!
En achterafinbouwen mag officieel niet meer bij nieuwe auto's
SteV6
Zo verbaas ik mij erover dat je nog steeds auto's ziet rijden van ruim boven de 50.000 euro met halogeen lampen ... persoonlijk wil ik nooit meer zonder Xenon!
En achterafinbouwen mag officieel niet meer bij nieuwe auto's
SteV6
- rudie ter hogt
- Hendrik Kinderman
Ik denk dat het zo is dat het de auto te duur maakt. je moet eerst al die lampen hebben, maar een auto moet dan ook nog even koplampsproeiers hebben. Dit maakt een kleine auto in verhouding veel duurder.
Neem nou een Suzuki Swift. Als je een leuke versie neemt, ben je ong. 15000 à 16000 kwijt. Bouw je dan xenon in, ben je (denk ik) al gauw tussen de 500 tot 1000 euro kwijt. Dit is ong. 1/20 ste van de prijs.
Koop je een BMW 5 als auto, en bouw je er dan xenon in, ben je bij een aanschafprijs van 50k ong. 1/50 ste van het aankoopbedrag kwijt.
Dus een kleine auto, die vaak als budget-auto dient, wordt ten opzichte van een andere auto veel duurder
Neem nou een Suzuki Swift. Als je een leuke versie neemt, ben je ong. 15000 à 16000 kwijt. Bouw je dan xenon in, ben je (denk ik) al gauw tussen de 500 tot 1000 euro kwijt. Dit is ong. 1/20 ste van de prijs.
Koop je een BMW 5 als auto, en bouw je er dan xenon in, ben je bij een aanschafprijs van 50k ong. 1/50 ste van het aankoopbedrag kwijt.
Dus een kleine auto, die vaak als budget-auto dient, wordt ten opzichte van een andere auto veel duurder
- Hendrik Kinderman
- Macboy
yep !volvoc30 schreef:(he macboy)
Nieuw nieuw nieuw. Niet overdrijven. In 1994 reed er al xenon rond, wat je kon bestellen. Mogelijk daarvoor al, maar weet het zelf van de 7-serie die toen al reed.
Dat is dus al 13 jaar :!:
Even "paar jaar wachten" voordat het gemeengoed gaat worden is dus al lang passé Rene
-
Harrie
- Joop
automaat...Pascal schreef:Volgens mij kun je het wel legaal naderhand inbouwen,als je wagen op het dashboard bedienbare hoogteverstelling of automatische hoogteverstelling heeft;welke van de 2 weet ik niet zeker.
Edit;Harrie was me voor.
Echter zit dit doorgaands enkel op de auto's uitgevoerd met Xenon-verlichting. Heeft bij Halogeenverlichting namelijk niet echt een noodzakelijke functie.
Overigens mag je op iedere auto Xenon monteren, met een aantal restricties. De auto's voor 1/1/07 hoeven geen koplampreinigingsinstallatie en automatische hoogteregeling te hebben.
Wanneer je OEM installeert via een dealer is het enkel mogelijk om deze te bestellen in combinatie met automatische hoogteregeling en reiniginginstallatie (bij BMW iig).