
Video HanZ06 en Jan GT3 op nat Assen
- Bert ///M3
- Berichten: 9414
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Mark, was voor mij de derde keer, maar 1e keer met de nieuwe layout van het circuit.
Ik ree op Uniroyal Rainsport en kon in de bochten aardig meekomen met 120d's (leken wel cup auto's?) op regenbanden.
Die bocht was zeker glad, had die dag al vaker een naar buiten tredende achterkant in deze bocht. Wat je hier in het filmpje ziet, ik haal voor de bocht nog een BMW in en zit niet geheel links voor het insturen, Ik stuur nu iets harder in en nu had ik gelijk overstuur. Leek hem aardig op te vangen en opeens slaat ie nog verder door.Andre schreef:elmar het is daar altijd mega glad bij het uitkomen van die bocht. Daar moet je mega oppassen.
Mooie rondjes. Als ik geweten had dat het regende die dag was ook even gekomen. Volgende keer dan maar.
Wat voor banden had je er nu op elmar.
Ik ree op Uniroyal Rainsport en kon in de bochten aardig meekomen met 120d's (leken wel cup auto's?) op regenbanden.
- Franswa
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 10 aug 2006, 20:54
- Auto: Megane 2RS & Clio 3RS
- Locatie: Regio 0485
http://members.home.nl/franswa80/slippertje.WMVOpa schreef:Slippertje in de regen moet kunnen, daar leer je weer van waar de grenzen liggen.
Afgelopen zondag op een natte Ring...

- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Wow! Ging net goed geloof ik? Wat gebeurde er? Lift-off oversteer?Franswa schreef:http://members.home.nl/franswa80/slippertje.WMVOpa schreef:Slippertje in de regen moet kunnen, daar leer je weer van waar de grenzen liggen.
Afgelopen zondag op een natte Ring...
@Elmar: mooie beelden weer! Lekkere slide ook! Ik dacht ook dat je hem op zou vangen, maar een fractie daarna was het net een sling-shot

- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Naar wat ik begreep viel de schade mee. Kapot achterlicht en iets ontzette bumper. Tik daar tegenaan en hij kon gewoon weer verder.[/quote]Femme schreef:Levert dat nou veel schade op, zo'n achterwaartse impact met een 911 op niet al te hoge snelheid?
Het valt inderdaad mee. Het scheelt dat hij de vangrail mooi van achteren raakt. Een zijwaartse klapper op het achterwiel is niet goed voor de wielophanging en de velg kan ik uit ervaring mededelen.
-
OnlineDownforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Het waren er zat die er afgingen en ook nog een paar andere gt3`s.
Het leek inderdaad wel een glijbaan naast en ook op de baan.
Ik vond de baan echt veel gladder dan bv Zolder of spa.
Kwam er ook wel achter dat met 275 voor en 345 achter, je weinig grip hebt.
Bij het knikje achter de pits brak hij bij 160 ff uit, was een spannend momentje.
Met alle controls aan ging die wagen echt alle kanten op en toen ik er een hoop af zag tollen had ik geen aspiraties meer om nog ff op de grens te gaan rijden.
Verder was het wel een leuke dag en er reden wel weer een hoop leuke wagens mee.
Had wel het idee dat er een hoop mensen veel risico namen en als ik een paar van die schumi`s om me heen had dan had ik het niet zo naar mijn zin.
Jammer dat het zo`n eind rijden is maar vind het toch wel een grappige baan.
Als het droog is, maar eens weer een keer proberen daar.
Grtz,Hanz06
Het leek inderdaad wel een glijbaan naast en ook op de baan.
Ik vond de baan echt veel gladder dan bv Zolder of spa.
Kwam er ook wel achter dat met 275 voor en 345 achter, je weinig grip hebt.
Bij het knikje achter de pits brak hij bij 160 ff uit, was een spannend momentje.
Met alle controls aan ging die wagen echt alle kanten op en toen ik er een hoop af zag tollen had ik geen aspiraties meer om nog ff op de grens te gaan rijden.
Verder was het wel een leuke dag en er reden wel weer een hoop leuke wagens mee.
Had wel het idee dat er een hoop mensen veel risico namen en als ik een paar van die schumi`s om me heen had dan had ik het niet zo naar mijn zin.
Jammer dat het zo`n eind rijden is maar vind het toch wel een grappige baan.
Als het droog is, maar eens weer een keer proberen daar.
Grtz,Hanz06

-
OnlineDownforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Het valt inderdaad mee. Het scheelt dat hij de vangrail mooi van achteren raakt. Een zijwaartse klapper op het achterwiel is niet goed voor de wielophanging en de velg kan ik uit ervaring mededelen.[/quote]Femme schreef:Naar wat ik begreep viel de schade mee. Kapot achterlicht en iets ontzette bumper. Tik daar tegenaan en hij kon gewoon weer verder.Femme schreef:Levert dat nou veel schade op, zo'n achterwaartse impact met een 911 op niet al te hoge snelheid?
Nou, als ik Jan mag geloven dan kan dat wel eens tegenvallen.
Als die taartschep echt ontzet is en er moet een nieuwe op dan heb je het zo over een rug of vijf.
Dan nog spuiten etc....
Kleine klappertjes met dat soort auto`s zijn meestal minder goedkoop als je zou denken.
Grtz,Hanz06

- DownforceJan
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:47
- Locatie: Willemstad
- Ed vd Werken
- Berichten: 151
- Lid geworden op: 01 apr 2007, 15:06
- Auto: Subaru wrx
- Locatie: Barendrecht
-
- Berichten: 128
- Lid geworden op: 21 sep 2007, 21:30
- Locatie: Leiden
Lekker glibberen op Assen idd, krijg er weer de adrenaline rillingen van als ik er naar kijk... Heb er hier nog twee, van een week later:
http://youtube.com/watch?v=7RYyj3SiUqQ
http://youtube.com/watch?v=6fmE2IaRazM
zwarte Audi is Mabel, de zilveren Audi is van ondergetekende (ook in car) in 2e filmpje
Groet, Paul
http://youtube.com/watch?v=7RYyj3SiUqQ
http://youtube.com/watch?v=6fmE2IaRazM
zwarte Audi is Mabel, de zilveren Audi is van ondergetekende (ook in car) in 2e filmpje
Groet, Paul
- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Ik weet hoe Hans zich deze natte trackday gevoeld heeft, net als met de Viper. Het is waardeloos om met een koppelmonster en extreem brede banden op een natte baan te rijden. Wat je ook doet, hoe rustig je ook rij, iedere keer wil die kont wel om. Je moet erg vroeg in de remmen, ook weer vanwege de zeer brede voorbanden = geen grip.
Nu met de BMW (en goede smalle bandjes...), ik vind het geweldig. Van mij mag het volgende week op CPZ ook weer met bakken uit de hemel komen zetten.
Nu met de BMW (en goede smalle bandjes...), ik vind het geweldig. Van mij mag het volgende week op CPZ ook weer met bakken uit de hemel komen zetten.
- Franswa
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 10 aug 2006, 20:54
- Auto: Megane 2RS & Clio 3RS
- Locatie: Regio 0485
Het is volgens mij een combinatie geweest van een verkeerde lijn en wellicht heel lichtjes van het gas af gaan.Maik schreef:Wow! Ging net goed geloof ik? Wat gebeurde er? Lift-off oversteer?Franswa schreef:http://members.home.nl/franswa80/slippertje.WMVOpa schreef:Slippertje in de regen moet kunnen, daar leer je weer van waar de grenzen liggen.
Afgelopen zondag op een natte Ring...
Gelukkig niet de vangrail ingeklapt, dus weer starten en rijden.

-
OnlineOpa
- Berichten: 6774
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Met de Sub gaat 't ook best in de regen.....ik weet nog wel dat 't met de Viper van jou idd. ook niet echt lekker ging in de regen.Elmar schreef:Ik weet hoe Hans zich deze natte trackday gevoeld heeft, net als met de Viper. Het is waardeloos om met een koppelmonster en extreem brede banden op een natte baan te rijden. Wat je ook doet, hoe rustig je ook rij, iedere keer wil die kont wel om. Je moet erg vroeg in de remmen, ook weer vanwege de zeer brede voorbanden = geen grip.
Nu met de BMW (en goede smalle bandjes...), ik vind het geweldig. Van mij mag het volgende week op CPZ ook weer met bakken uit de hemel komen zetten.

- Aad
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02
Als je op een natte baan met je remdrukregelaar gaat spelen , waas er dan zeker van dat je de goede kant heen draait
http://nl.youtube.com/watch?v=RkRFuwMiXKk

http://nl.youtube.com/watch?v=RkRFuwMiXKk
dat is ook op een droge baan hoorAad Hoogendoorn schreef:Als je op een natte baan met je remdrukregelaar gaat spelen , waas er dan zeker van dat je de goede kant heen draait![]()
http://nl.youtube.com/watch?v=RkRFuwMiXKk

- Aad
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02
Dat is ook wel weer waar, maar voordeel was dat ik later lichter was , Lizette wilde daarna niet meer meerijdenluco hornsveld schreef:dat is ook op een droge baan hoorAad Hoogendoorn schreef:Als je op een natte baan met je remdrukregelaar gaat spelen , waas er dan zeker van dat je de goede kant heen draait![]()
http://nl.youtube.com/watch?v=RkRFuwMiXKk

deze komt er minder goed vanaf
weet niet welk circuit
http://nl.youtube.com/watch?v=jJ7kfQiAp04
Ben er 1 keer heel hard afgegaan op cpz bij nat weer
Was hart in de keel momentje
Heb alleen foto's van de sporen
weet niet welk circuit
http://nl.youtube.com/watch?v=jJ7kfQiAp04
Ben er 1 keer heel hard afgegaan op cpz bij nat weer
Was hart in de keel momentje
Heb alleen foto's van de sporen

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Hoi Aad, stel jij de remdruk af tijdens 't rijden?
Laatst las ik van iemand de tip om dat altijd in de pits te doen, dan kun je de remdruk beter aflezen. En eerst even op een recht stuk testen. Dit is gewoon of je opeens door zo'n ANWB slipsimulator rijdt.
Echt mazzal dat je precies om die marshall post heen rijdt, die vangrail had niet echt mee gegeven.
Laatst las ik van iemand de tip om dat altijd in de pits te doen, dan kun je de remdruk beter aflezen. En eerst even op een recht stuk testen. Dit is gewoon of je opeens door zo'n ANWB slipsimulator rijdt.

Echt mazzal dat je precies om die marshall post heen rijdt, die vangrail had niet echt mee gegeven.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten