MINI Sports Activity Vehicle

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Starred

MINI Sports Activity Vehicle

Bericht door Starred » 07 dec 2007, 22:25

[img:468:262]http://germancarscene.com/wp-content/up ... -12-07.jpg[/img]

The new MINI Sports Activity Vehicle (SAV) will be built by Magna Steyr Fahrzeugtechnik in Graz, Austria. The vehicle concept, devised by MINI Design and BMW Group engineers, has been entrusted to Magna Steyr Fahrzeugtechnik for series development and for later production.

The cooperation with Magna Steyr is an efficient way for BMW Group to ensure the planned profitable growth through new model launches set out in the company’s strategic alignment.

By outsourcing production of the MINI SAV, BMW Group is able to increase flexibility within its own production network. This allows the lead plant for MINI production in Oxford to fully direct its midterm capacity of 260,000 units towards meeting demand for the three core models MINI, MINI Convertible and MINI Clubman. It is this outsourcing of MINI SAV production that makes the extension of the MINI family possible. Frank-Peter Arndt, Head of Production and Member of the Board of Management of BMW AG, explains the advantages: “By using Magna Steyr for production, we are able to give our own Production Network some breathing space to respond fully to market needs. This solution will also allow us to bring the MINI SAV to the market as quickly as possible.”

Magna Steyr is an experienced partner of BMW Group, having already produced the highly successful BMW X3. Speaking about the new contract, Siegfried Wolf, co-CEO of Magna International, sees this as a “huge recognition of the work that Magna Steyr has achieved so far through its partnership with BMW Group. Above all, I’m delighted for our employees, as this will allow us to set another milestone in our long-running and successful cooperation with BMW Group. As we have done before, we will work on this vehicle programme with our fullest commitment to ensure that we meet BMW Group’s high expectations.”

As with all partnerships, BMW Group itself will be steering all aspects concerning the brand and the concept of the MINI SAV project. Thus, the majority of the drive train development will be realised by BMW. In addition, BMW Group will design the supply contracts with the suppliers whilst Magna will be responsible for call-offs during series production. The MINI designers will ensure that the vehicle will be a true MINI.

Further details about the product and production will be communicated prior to the vehicle’s market launch.

Shakes

Bericht door Shakes » 07 dec 2007, 22:31

Tja,

net zo lelijk of lelijker dan de clubman. Dunno..........

Tom

Bericht door Tom » 07 dec 2007, 22:42

Ja dit is geen MINI meer in mijn ogen, gewoon misbruik van imago van MINI op een grote auto. De clubman ben ik ook geen fan van. Mensen die niet de nadelen van een MINI willen maar wel het 'hippe' imago.

allen

Bericht door allen » 07 dec 2007, 22:52

Een Golf I en Golf V weleens naast elkaar gezien?
De eerste Passat naast de huidige?
Een e30 naast een e90?
De mini groeit dus en wordt praktischer en veiliger. Mooi meegenomen toch? Dat het je straatje niet is (de mijne ook niet) is wat anders.

Voorts worden uit bestaande modellen nieuwe concepten ontwikkeld en doorgevoerd. Uit een Polo werd een Caddy ontwikkeld en nu heb je iets als een Cross Polo. Ook dat hoort bij de tijd.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 07 dec 2007, 22:53

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 07 dec 2007, 22:57

Vind dit helemaal niks, maar Clubman S is wel ubervet!

Tom

Bericht door Tom » 07 dec 2007, 22:58

allen:
Dat auto's groter worden is niet zo'n probleem. Maar ik vind het gewoon jammer. Voor de huidige MINI moet je (tov concurrenten) toch wat ruimte en comfort inleveren, zeker gezien zijn wat hogere prijs. Toch een soort van lef als je zoiets koopt. Ik vind het wat slap van MINI om dit soort modellen uit te brengen, past niet bij het merk. Dat ze het doen vind ik (zakelijk gezien) logisch. Van Porsche had ik liever ook geen Cayenne gezien, ondanks dat dat model genoeg geld opbrengt. Een merk dat zich vasthoud aan hun standpunt/streven heeft wel wat. Als Subaru morgen gaat beginnen met fwd's dan zou ik dat ook jammer vinden.
(ps ik weet dat de Clubman al wel bestaan heeft)

Starred

Bericht door Starred » 07 dec 2007, 23:07

Zo'n mini suv staat tenminste wat minder in de weg dan al die andere bulldozer suvs :wink:

allen

Bericht door allen » 07 dec 2007, 23:10

Tom, het enige wat ik jammer is dat ik de mini niet stoer vind. Dat vond ik van de oude namelijk wel. Een kleine Kart met kenteken. Als ik met m'n E36 naast de nieuwste Mini sta voel ik me mini naast maxi. :lol:

Als we over jammer spreken dan denk ik aan Alfa Romeo. Als die 147 GTA rwd was had je volgens mij een gaaf, listig bommetje gehad.

Subaru heeft het idd goed gedaan. Zelfs hun Justy(?) was 4wd. Helaas houdt Subaru ook erg vast aan design imago. :wink:

Tom

Bericht door Tom » 07 dec 2007, 23:14

allen schreef:Tom, het enige wat ik jammer is dat ik de mini niet stoer vind. Dat vond ik van de oude namelijk wel. Een kleine Kart met kenteken. Als ik met m'n E36 naast de nieuwste Mini sta voel ik me mini naast maxi. :lol:
Heb je helemaal gelijk in, vind de nieuwe ook een stap terug (op interieur na). Verhouding is zoek.
Als we over jammer spreken dan denk ik aan Alfa Romeo. Als die 147 GTA rwd was had je volgens mij een gaaf, listig bommetje gehad.
Heel Alfa moet gewoon terug naar rwd ;)
Subaru heeft het idd goed gedaan. Zelfs hun Justy(?) was 4wd. Helaas houdt Subaru ook erg vast aan design imago. :wink:
Yep maar je begrijpt wat ik bedoel? Ik heb geen MINI dus sowieso geen recht van spreken, maar vind het ergens wel jammer. Laat het merk MINI maar voor de mensen zijn die expres kiezen voor een auto die wat minder praktisch is, en minder comfort heeft dan concurrenten. Heeft wel wat. Straal je ook duidelijk iets uit als koper. Als elk merk elk gaatje gaat opvullen krijg je straaks totaal anonieme auto's met elk een eigen familiegezicht op elk soort auto dat er is. Zie je nu al teveel.

allen

Bericht door allen » 07 dec 2007, 23:19

Begrijp wel wat je bedoeld hoor Tom, leg me er zelf alleen bij neer. Alleen de sterksten overleven. Dus soms is vasthouden aan je principes dodelijk voor de bedrijfsvoering.

En nu ga ik naar bed, voordat ze me morgen op Zolder bij "Ziekenhuis" eraf schrapen. :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 08 dec 2007, 01:26

Nandor schreef:Tja,

net zo lelijk of lelijker dan de clubman. Dunno..........
Inderdaad, maar misschien iets voor moeders om de kids helemaal :roll: naar school te brengen :wink: not my taste.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 08 dec 2007, 08:32

Ben ik dan weer de enige die hem wel gaaf vind! :? Grappig die reaktie's over de nieuwe Mini zonder dat ze erin gereden hebben.. en zeker niet op het circuit!
Mini drijft wel door met zijn modellen, die ruikt ook winst.. maar het blijft een autootje met karakter en uitstraling, persoonlijk is die ook 10x leuker dan welke BMW dan ook.. liever dit dan een X3

Peric

Bericht door Peric » 08 dec 2007, 11:55

Hihi, ik las 'The cooperation with Magna Steyr'

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 08 dec 2007, 12:44

Lelijk hok!

GTRene

Bericht door GTRene » 08 dec 2007, 12:47

Hans GP1630 schreef:Ben ik dan weer de enige die hem wel gaaf vind! :?
euhm..........JA :lol: :lol: :lol:

just kidding Hans :wink:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 08 dec 2007, 13:06

Beetje uit proporties zo.
Slechte shop?

Starred

Bericht door Starred » 08 dec 2007, 17:02

Gijzer

Bericht door Gijzer » 08 dec 2007, 17:05

@ foto Starred

Mijn god wie heeft dit nu weer bedacht? (Insert kots smiley).......

Waarom die lelijke grijze vlakken.

"Vroeger" moest je bijbetalen om je bumper mee te spuiten.
Nu moet je bijbetalen om hem grijs te laten. :?

Peric

Bericht door Peric » 08 dec 2007, 19:42

Ik mag toch hopen dat die foto van Starred een sjop is. Een vierdeurs Mini?? (of 5-deurs, zo u wilt)

allen

Bericht door allen » 08 dec 2007, 20:44

Hans, ik heb verschillende mini's gereden. Ik zal nooit durven ontkennen dat ze niet leuk rijden. Sommigen vind ik ook zelfs mooi om te zien. Alleen komen ze voor mij gewoon niet serieus genoeg over denk ik. Het gekke bij een mini is ook dat ik hem soms stoer vind, soms een 'homobak'.
Niets ten nadele van jou want meningen verschillen nu eenmaal. Mijn auto zal voor jou in alle waarschijnlijkheid een sjonniebak / ragbak / oud hok / etc. zijn. Geeft niets. Het is maar waar je je lol in beleefd. :)

Plaats reactie