Ikzelf wilde al een tijdje zoiets, met name om als luxe harddiskrecorder te gebruiken. Na de aanschaf van een nieuwe pc had ik er 1 over, wat dus mijn HTPC moest gaan worden. In principe een geval van nieuwe kast + tv-kaart kopen en de boel overzetten. 8) Om alle bestaande componenten te kunnen gebruiken heb ik gekozen voor een kast van SilverStone, waar gewoon ATX-componenten in kunnen. Wordt geleverd zonder voeding en fans, maar daar had ik toch al stille exemplaren van liggen. De kast komt uiteraard in het tv-meubel te staan.
[img:600:384]http://www.au-ja.de/bilder/2006/silverstonelc20m-1.jpg[/img]
Met het oog op de toekomst (en een HD-LCD-tv) zou het natuurlijk mooi zijn als ik HD-content af zou kunnen spelen. Met een AMD XP2000+ zit dat er alleen echt niet in, iig geen 1080p. Terwijl ik nog wachtte op de levering van de kast, kocht ik een nieuwe videokaart voor mijn 'gewone' pc (jaja, na 1 maand al) en had ik dus ineens een PCI-E-kaart over. Toen kreeg ik ook plotseling geld voor een foto-opdracht van een tijdje geleden, dus besloten om het allemaal even wat anders te doen.
Op dit moment wordt dit mijn setup, waarbij het wachten op de kast is, die hopelijk 6 november binnenkomt:
Code: Selecteer alles
SilverStone SST-LC20S Zilver
Apacer Cardreader 16-in-1 Zilver
Zalman PSU ZM360B-APS 360 Watt
3x Nexus Technology Real Silent Case Fan 80 Mm
3x Nexus Technology Silicon Absorber For Case Fan 80 Mm
3x Nexus Technology Case Fan Vibration Absorbers Mounts
2x AC Ryan MeshX 80 Mm
Asus P5L 1394
Intel Core 2 Duo E4400 2.00 GHz
Scythe Katana II
Kingston KVR800D2N5K2 1GB
Asus EN8600GT Silent
Hauppauge PVR-500
TerraTex Aureon 5.1 Fun
Maxtor DiamondMax 10 200GB IDE
NEC DVD-RW ND-3500AG
Revoltec Rounded IDE Kabel Zwart 60 Cm
Logitech Cordless Desktop EX100
Microsoft MCE Remote
- geen E4500, omdat die niet op voorraad was
- videokaart had ik dus 'over', is passief gekoeld en goed geschikt voor HD-content
- m'n huidige voeding had geen CPU-power-aansluiting, dus een nieuwe
- geluidskaart uit oude pc, moederbord heeft wel een digitale uitgang, maar niet optisch
- harde schijf en DVD-brander komen voorlopig samen op 1 poort, hang er in de loop van volgend jaar wel 2 SATA harde schijven in
- dan stop ik er ook meteen nog 1 GB geheugen bij
Naast het opnemen/afspelen van tv, gaat ie ook gebruikt worden als fileservertje. Denk dan aan backup van documenten/foto's en opslag van MP3's. Als besturingssysteem komt er Vista Ultimate 32bit op, omdat ik die hier al heb liggen.