Onderdelen bestellen in de USA?
- Bert ///M3
Onderdelen bestellen in de USA?
Even kort,
Ik sta op het punt om wat onderdelen in de USA te bestellen.
Ik weet dat je kans loopt op een afrekening van invoerrechten.
Maar hoe zit het met BTW, moet je die ook nog eens betalen voor spullen van buiten de VS?
BTW zou een beetje jammer zijn want dan kan ik net zo goed kijken of het in de EU niet leverbaar is.
Zo ja, is dit ook op 1 of andere manier te omzeilen?
Maar hoe zit het met BTW, moet je die ook nog eens betalen voor spullen van buiten de VS?
BTW zou een beetje jammer zijn want dan kan ik net zo goed kijken of het in de EU niet leverbaar is.
- MX5T
Proberen of ze de onderdelen als "garantie-goederen" willen toesturen.
Op "nieuwe' ingevoerde goederen van buiten EU invoerrechten en BTW over de invoerrechten + transportkosten als ik me goed herinner. De "garantie-goederen-truc" herinner ik me van Mex,misschien dat hij je meer kan vertellen.
Succes
Op "nieuwe' ingevoerde goederen van buiten EU invoerrechten en BTW over de invoerrechten + transportkosten als ik me goed herinner. De "garantie-goederen-truc" herinner ik me van Mex,misschien dat hij je meer kan vertellen.
Succes
- Ahmed
Re: Onderdelen bestellen in de USA?
Als het product duurder dan 45eur is, moet je wel BTW dokken.Bert ///M3 schreef:Even kort,
Er is toch ook zo'n truuc met "als-cadeau" laten verzenden....hoe en wat weet ik niet precies.
- Bert ///M3
- TR6ME
Klopt, soms maken ze de doos open. In het verleden deed ik heel veel via Ebay (camera's, dure
). Deze werden vaak als 'present' aangetekend en verzekerd verzonden. Ook gebruikten we vaak de term 'used parts'. In dit geval kun je dat ook proberen. Zorg dan wel dat de originele verpakking er niet omheen zit in de doos. zorg dat de verzendende partij een lager aankoop bedrag invult, aangetekend en verder niet verzekerd. Dan moet het goedkomen omdat het risico dat het zoekraakt klein is.

- Bert ///M3
- Ronnie
ik heb wel eens een turbokitje besteld van 3000 dollar.
wat dat bedrijf toen heeft gedaan (zonder dat ik erom had gevraagd) was een factuur erbij van 250 dollar en een description van de goederen.
vervolgens stond er onder de factuur dat ik nog een tegoed open had staan van 2750 dollar voor de 'rest' van de goederen.
uiteindelijk hoefde ik dus maar btw te betalen over 250 dollar....
houd er wel rekening mee dat als dit truukje wordt gedaan en je pakketje raakt *kwijt* het maar verzekerd is voor 250 dollar
wat dat bedrijf toen heeft gedaan (zonder dat ik erom had gevraagd) was een factuur erbij van 250 dollar en een description van de goederen.
vervolgens stond er onder de factuur dat ik nog een tegoed open had staan van 2750 dollar voor de 'rest' van de goederen.
uiteindelijk hoefde ik dus maar btw te betalen over 250 dollar....
houd er wel rekening mee dat als dit truukje wordt gedaan en je pakketje raakt *kwijt* het maar verzekerd is voor 250 dollar
- Ronnie
Overigens werd ik nog wel gebeld door de douane met de vraag wat er in het pakketje zat en wat de kosten waren, ik vertelde dat er een turbokit inzat, de gozer van de douane vroeg voor wat voor een auto en ik vertelde mijn verhaal.
kreeg ik gelijk een heel verhaal over streetraces en dat hij het helemaal geweldig vond blablabla
uiteindelijk ben ik dus gewoon dik gematst volgens mij...
kreeg ik gelijk een heel verhaal over streetraces en dat hij het helemaal geweldig vond blablabla

uiteindelijk ben ik dus gewoon dik gematst volgens mij...
-
Op de Ned Ant bijv. heb je veel sortgelijke diensten.
Het werkt als volgt:
Veel Amerikaanse bedrijven verzenden alleen naar de ""lower 48 states" alleen. Dus vaak Puerto Rico , Alaska en Hawaii niet eens.
Je krijgt een postbus nummer met postadress in Amerika zelf van een couriersbedrijf. Zulke couriersbedrijven zijn vaak ook filialen voor FedEx, DHL en UPS. Verantwoord niet vage handel.
Deze couriersbedrijven hebben partners in Amerika zelf die alle post ontvangen en vervolgens doorsturen naar uw couriersbedrijf per express service. Jouw aankoop heb je dan X keer sneller ontvangen.
Je betaalt dan een (half)jaarlijks abonnenment bij je couriersbedrijf en klein tarief per kg.
Het dienst is voor particulieren ook toegankelijk niet alleen bedrijven zoals je in NL zou verwachten.
Om een voorbeeld te geven van het concept..
http://www.parcelplus.com/
http://www.mbe.com/ps/ms.html
8)
Het werkt als volgt:
Veel Amerikaanse bedrijven verzenden alleen naar de ""lower 48 states" alleen. Dus vaak Puerto Rico , Alaska en Hawaii niet eens.
Je krijgt een postbus nummer met postadress in Amerika zelf van een couriersbedrijf. Zulke couriersbedrijven zijn vaak ook filialen voor FedEx, DHL en UPS. Verantwoord niet vage handel.
Deze couriersbedrijven hebben partners in Amerika zelf die alle post ontvangen en vervolgens doorsturen naar uw couriersbedrijf per express service. Jouw aankoop heb je dan X keer sneller ontvangen.
Je betaalt dan een (half)jaarlijks abonnenment bij je couriersbedrijf en klein tarief per kg.

Om een voorbeeld te geven van het concept..
http://www.parcelplus.com/
http://www.mbe.com/ps/ms.html
8)
- Michel P