VVD wil af van boete lichte snelheidsovertreding
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
VVD wil af van boete lichte snelheidsovertreding
VVD wil af van boete lichte snelheidsovertreding
DEN HAAG - De VVD in de Tweede Kamer wil dat snelheidsovertredingen op de snelweg onder tien tot twaalf kilometer worden geschrapt. Fractiespecialist Paul de Krom zal dit voorstel volgende week inbrengen tijdens de behandeling van de begroting van verkeersminister Camiel Eurlings.
"Mensen ergeren zich wezenloos aan deze bonnenschrijverij. De politie moet haar aandacht richten op de top-drie van ergernissen van automobilisten: linksplakkers, bumperklevers en zachtrijders", stelt De Krom naar aanleiding van een bericht in De Telegraaf.
Vorig jaar werd ruim een half miljard aan verkeersovertredingen beboet. "Ongeveer 65 procent daarvan slaat op snelheidsoverheidstredingen onder de 10 kilometer."
Schoolboeken
Daar komt volgend jaar 90 miljoen bij waarmee het kabinet gratis schoolboeken in het voortgezet onderwijs wil financieren. "Dat hebben wij niet verzonnen", aldus de VVD'er.
Hoeveel inkomsten het Rijk zou derven, weet hij niet precies. "Maar de dekking komt wel, als ik maar eerst een Kamermeerderheid heb."
Ongelukken
Hij is niet bang voor meer ongelukken als er harder mag worden gereden op de snelweg. "In Duitsland en Frankrijk mag op de snelweg 130 kilometer worden gereden. De meeste slachtoffers vallen trouwens op provinciale en andere wegen: 15 procent van de verkeersdoden en 9 procent van de gewonden valt op de snelweg."
Net als de SP zal de VVD zich in het debat dat dinsdag begint, verder keren tegen de plannen voor invoering van een kilometerheffing vanaf 2011. Het kabinet werd het vrijdag daarover eens. Als eerste komen de vrachtauto's aan de beurt, vanaf 2012 volgen de personenauto's. De Krom vindt dat discriminerend. "Ik denk verder dat het ministerie van Verkeer en Waterstaat dit project niet aan kan. Zie de niet opgeloste problemen met de OV-chipkaart en de HSL-Zuid ."
Alternatief
De SP wil niet aan een heffing zolang menig automobilist geen alternatief zoals beter openbaar vervoer heeft. Kamerlid Emile Roemer zal verder pleiten voor een landelijk netwerk van snelle bussen tussen de plaatsen waar geen treinen rijden. De regering zou het initiatief moeten nemen, omdat er geen nationale vervoersbedrijven meer zijn.
DEN HAAG - De VVD in de Tweede Kamer wil dat snelheidsovertredingen op de snelweg onder tien tot twaalf kilometer worden geschrapt. Fractiespecialist Paul de Krom zal dit voorstel volgende week inbrengen tijdens de behandeling van de begroting van verkeersminister Camiel Eurlings.
"Mensen ergeren zich wezenloos aan deze bonnenschrijverij. De politie moet haar aandacht richten op de top-drie van ergernissen van automobilisten: linksplakkers, bumperklevers en zachtrijders", stelt De Krom naar aanleiding van een bericht in De Telegraaf.
Vorig jaar werd ruim een half miljard aan verkeersovertredingen beboet. "Ongeveer 65 procent daarvan slaat op snelheidsoverheidstredingen onder de 10 kilometer."
Schoolboeken
Daar komt volgend jaar 90 miljoen bij waarmee het kabinet gratis schoolboeken in het voortgezet onderwijs wil financieren. "Dat hebben wij niet verzonnen", aldus de VVD'er.
Hoeveel inkomsten het Rijk zou derven, weet hij niet precies. "Maar de dekking komt wel, als ik maar eerst een Kamermeerderheid heb."
Ongelukken
Hij is niet bang voor meer ongelukken als er harder mag worden gereden op de snelweg. "In Duitsland en Frankrijk mag op de snelweg 130 kilometer worden gereden. De meeste slachtoffers vallen trouwens op provinciale en andere wegen: 15 procent van de verkeersdoden en 9 procent van de gewonden valt op de snelweg."
Net als de SP zal de VVD zich in het debat dat dinsdag begint, verder keren tegen de plannen voor invoering van een kilometerheffing vanaf 2011. Het kabinet werd het vrijdag daarover eens. Als eerste komen de vrachtauto's aan de beurt, vanaf 2012 volgen de personenauto's. De Krom vindt dat discriminerend. "Ik denk verder dat het ministerie van Verkeer en Waterstaat dit project niet aan kan. Zie de niet opgeloste problemen met de OV-chipkaart en de HSL-Zuid ."
Alternatief
De SP wil niet aan een heffing zolang menig automobilist geen alternatief zoals beter openbaar vervoer heeft. Kamerlid Emile Roemer zal verder pleiten voor een landelijk netwerk van snelle bussen tussen de plaatsen waar geen treinen rijden. De regering zou het initiatief moeten nemen, omdat er geen nationale vervoersbedrijven meer zijn.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Kijk, daarom stem ik al tijden VVD.
SP heeft trouwens ook een goed punt in deze.
En ik moet toegeven, dat Camiel Eurlings wel een paar hele goeie stappen aan het zetten in is voor de automobilist (en volgens mij is heel 18+ Nederland zowat automobilist) én de economie. De fouten die alle foute vrouwen voor hem hebben gemaakt, is 'ie goed aan het rechttrekken. Dat rekeningrijden, daar moet ie eens mee kappen.
SP heeft trouwens ook een goed punt in deze.
En ik moet toegeven, dat Camiel Eurlings wel een paar hele goeie stappen aan het zetten in is voor de automobilist (en volgens mij is heel 18+ Nederland zowat automobilist) én de economie. De fouten die alle foute vrouwen voor hem hebben gemaakt, is 'ie goed aan het rechttrekken. Dat rekeningrijden, daar moet ie eens mee kappen.
- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
-
- Berichten: 417
- Lid geworden op: 17 aug 2006, 21:11
- Locatie: Utrecht
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
Een paar jaar geleden werd dit onderwerp (onzin boetes tot een kilometer of 10) ook al eens aangehaald in een interview met Zalm, hij zei toen letterlijk dat hardrijders de pot op konden. Dus in mijn ogen wil de VVD met dit onderwerp even goedkoop scoren. Ik trap er niet meer in. Zo heeft de VVD de laatste tijd wel meer pro-auto kreten laten horen terwijl ze toen ze 12 jaar(!) achter elkaar zelf in de regering hebben gezeten de automobilist hebben laten stikken.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Maakt niet, uitgeschreven wordt er....of moet ik zeggen: gegraaidwimwerf schreef:Idd.....dan kan je net zo goed zeggen...morgen op alle wegen 10km/h er bij...
Komen de mensen weer al ze beboet worden voor 10km te hard..
Trouwens..ik ken maar weinig collega's die schrijven als men 10km te hard rijd...zijn nog altijd de flits apparaten die dat doen..

ik trap ook niet in die ikwineffesnelkiezers praatjes...WILDERS krijgt mijn stem..
Nieuwe ronden,nieuwe kansen.
-
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Ik had tegen beter weten in nog even hoop maar na dit kabinet weet ik het zeker. Politici zijn gewoon onbetrouwbare achterbakse leugenachtige egoïstische oneerlijke kleptomane ratelslangen. Liegen en bedriegen, al naar gelang hoe de wind waait. Je moet blijkbaar over deze eigenschappen beschikken als je ver wilt komen in de politiek. Ik ben echt alle vertrouwen kwijt in dat stelletje misselijke figuren. 100 Dagen door het land toeren om naar het volk te luisteren maar vervolgens de meest draconische maatregelen doorvoeren waarmee je datzelfde volk keihard in hun achterste neemt.
Ze zijn bijna allemaal even erg. Van de SP tot de VVD, ik geloof helemaal niets meer wat ze beloven. Het is allemaal zo doorzichtig. Voor de verkiezingen de mooiste beloftes maar zitten ze éénmaal in het pluche, dan interesseert het ze geen ruk meer wat ze beloofd hebben. Hoe schaamteloos. En de VVD is in dit geval ook zo hypocriet als de pest. Die onzinboetes waren er ook al toen ze zelf nog in het kabinet zaten. Toen hoorde ik ze ook niet.
Ik weet nog niet wat ik ga stemmen zodra er weer verkiezingen zijn. Of Verdonk of Wilders als proteststem maar misschien ook wel gewoon blanco. Heb het helemaal gehad met politici. 1 Grote rattenbende.
Ze zijn bijna allemaal even erg. Van de SP tot de VVD, ik geloof helemaal niets meer wat ze beloven. Het is allemaal zo doorzichtig. Voor de verkiezingen de mooiste beloftes maar zitten ze éénmaal in het pluche, dan interesseert het ze geen ruk meer wat ze beloofd hebben. Hoe schaamteloos. En de VVD is in dit geval ook zo hypocriet als de pest. Die onzinboetes waren er ook al toen ze zelf nog in het kabinet zaten. Toen hoorde ik ze ook niet.
Ik weet nog niet wat ik ga stemmen zodra er weer verkiezingen zijn. Of Verdonk of Wilders als proteststem maar misschien ook wel gewoon blanco. Heb het helemaal gehad met politici. 1 Grote rattenbende.
- Cupra R
- Berichten: 429
- Lid geworden op: 16 jul 2006, 11:04
Ik geef ijzeren Rita straks mijn stem 8)
De gevestigde orde zal mijn stem nooit en te nimmer meer krijgen, als ik alleen al zie wat ik aan koopkracht de laatse 15 jaar heb moeten inleveren dan zegt me dat genoeg. Voor die tijd had men het echt stukken breder als nu dus wie is hier voor verantwoordelijk, vul zelf maar in.
De gevestigde orde zal mijn stem nooit en te nimmer meer krijgen, als ik alleen al zie wat ik aan koopkracht de laatse 15 jaar heb moeten inleveren dan zegt me dat genoeg. Voor die tijd had men het echt stukken breder als nu dus wie is hier voor verantwoordelijk, vul zelf maar in.
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Had vanmiddag nog even een kort woordje met een maat van me.Cupra R schreef:Ik geef ijzeren Rita straks mijn stem 8)
De gevestigde orde zal mijn stem nooit en te nimmer meer krijgen, als ik alleen al zie wat ik aan koopkracht de laatse 15 jaar heb moeten inleveren dan zegt me dat genoeg. Voor die tijd had men het echt stukken breder als nu dus wie is hier voor verantwoordelijk, vul zelf maar in.
De laatste jaren leveren we alleen op koopkracht in en wat krijgen we er voor terug? Slecht onderwijs, achteruithollende zorg, verloederende en asociale maatschappij (normen en waarden?! Kijk de laatste scholierenstaking!). Tegen de tijd dat voor mij de oude dag aanbreekt is er helemaal geen geld meer voor de zorg. De jonge werkenden dragen nu de al bijna onbetaalbare zorg voor de ouderen en de vergrijzing neemt alleen maar toe.
Ik denk dat het over en uit met Nederland is als we op deze voet doorgaan

- DownforceJan
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:47
- Locatie: Willemstad
- MX5T
- Berichten: 1237
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28
@Jan O
Er is mi inziens een klein verschil tussen een regenrijder en een regenracer:
regenrijden is gewoon een vaardigheid die net zoals droogrijden met oefening voor 95-98% eigen te maken is. Om een goede regenracer te zijn heb je nog meer gevoel, een goed geheugen (voor je exacte positiebepaling op de baan) en veel lef nodig.........waarom ??? in een race heb je erg slecht zicht door de regenspray waardoor je veel meer op de "tast" rijdt en dus veel meer risiko moet nemen.........tenzij je op kop rijdt natuurlijk en geen achterblijvers tegenkomt
Er is mi inziens een klein verschil tussen een regenrijder en een regenracer:
regenrijden is gewoon een vaardigheid die net zoals droogrijden met oefening voor 95-98% eigen te maken is. Om een goede regenracer te zijn heb je nog meer gevoel, een goed geheugen (voor je exacte positiebepaling op de baan) en veel lef nodig.........waarom ??? in een race heb je erg slecht zicht door de regenspray waardoor je veel meer op de "tast" rijdt en dus veel meer risiko moet nemen.........tenzij je op kop rijdt natuurlijk en geen achterblijvers tegenkomt

- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Geniaal, gewoon in iedere politieke zeurdraad over rijtechnieken beginnen te discussiëren, dan wordt het nog eens wat.Jan Ozephius schreef:Om meteen maar te beginnen een stelling: de beste rijder is te herkennen als snelste regenrijder.:

Ik denk van niet overigens, regenrijden is een kunde die vooral één ding vergt: erg veel oefening.
Dat denk ik omdat ik ooit een interview met Ayrton Senna zag, in mijn ogen een van de beste regenrijders ooit (ik zou normaal de beste ooit gezegd hebben, maar ik zag toevallig net Lewis Hamilton op Top Gear ook onmogelijke dingen doen, in de regen net zo hard als een F1 wereldkampion op droog in dezelfde auto, ongelofelijk.....). Die vertelde dat hij als klein kind al goed mee kon doen in regionale kartraces met grotere kinderen en zelfs volwassenen. Echter, op een dag had hij op droog pole position getraind, echter tijdens de race regende het. Was hij op droog de snelste geweest, in de regen vlogen de concurrenten hem links en rechts om de oren. Daar baalde hij zo van dat hij het jaar erop iedere keer dat het regende zijn kart uit de schuur haalde en rondjes ging rijden, kilometers maken, iedere regenbui werd een oefenmogelijkheid.
En dan wordt iets uiteindelijk een tweede natuur en dan word je er erg goed in (mits het basistalent al aanwezig is uiteraard), zie ook de Finse rallyrijders die op sneeuw en ijs voor niet-Finnen gewoon niet bij te houden zijn, simpelweg omdat ze het hele jaar, al hun hele leven op sneeuw en ijs rijden.
Maar daarom hoeven het nog niet de beste rallyrijders te zijn; ze zijn gewoon erg goed in hun bekende omstandigheden, net zoals Nederlandse rallyrijders waarschijnlijk erg goed zijn in het in de file staan of zo (oeps, toch een linkje met de politiek).

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Leuke wending aan dit draadje.
Regenrijden is nog niet eens zo moeilijk, maar wat ik het allerleukste vind, zijn wisselende omstandigheden. Zowel om naar te kijken als om zelf te doen. Vooral als je dan met verschillende auto's op de baan bent. 150 pk tegen 400 pk. En als F1 kijker: een Spyker vs een Ferrari ofzo.
Dan wordt 't echt gaaf. Ik vind zelf dat dat één van mijn specialiteiten is, regenrijden en wisselende omstandigheden. Ik pas me snel aan en maak dan weinig fouten en durf al in de eerste rondjes van de verandering veel meer dan de meeste andere rijders. Ik heb het dan ook echt naar mijn zin, terwijl ik rijden op een (leeg en) droog circuit soms zelfs wat saai vind.
Regen maakt de F1 in ieder geval interessanter. En ik heb ook wat filmpjes van Hamilton gezien in de regen en dat is erg gaaf. Maar ik vond Verstappen ook altijd wel lekker bezig in de regen. Schumacher was ook koning van de natte baan, maar net als Peter vond ik Senna onmenselijk goed in de regen. Wat DT zegt: zijn positiekeuze op de baan was vaak geniaal. En dan kom je bij de basis van het hele circuit-rijden spelletje. Je kunt nog zo goed leren om op de ideale lijn te rijden (ik vind dat je ieder circuit in 3 tot 10 rondjes voor 95% moet kennen en snappen, anders kun je beter gaan schaken), wat er naast die ideale lijn ligt, dát moet je leren kennen wil je sneller zijn dan je concurrenten. Senna kon dat als geen ander. Hij pastte zich zo snel aan, wist waar de grip op de baan te vinden was en kon zijn auto ook voor die omstandigheden aanpassen, of in een auto voor droog, toch zichzelf aanpassen aan die omstandigheden. Jim Clark was ook zo iemand, helaas hebben we daar veels te weinig beelden van.
Ja regenrijden zegt heel veel over iemands vaardigheden.
En rallyrijders uit Scandinavie benijd ik. Ik zou ook heel de winter willen rijden. Dat is het leukste wat er is. Sneeuw en ijs. Ik kan me nog herinneren dat ik met mijn Volvo 360 door Wassenaar ging driften, tot mijn tank leeg was, volgooien en weer leegrijden. Wat een dagen waren dat. Waar blijft dat witte spul???
Regenrijden is nog niet eens zo moeilijk, maar wat ik het allerleukste vind, zijn wisselende omstandigheden. Zowel om naar te kijken als om zelf te doen. Vooral als je dan met verschillende auto's op de baan bent. 150 pk tegen 400 pk. En als F1 kijker: een Spyker vs een Ferrari ofzo.
Dan wordt 't echt gaaf. Ik vind zelf dat dat één van mijn specialiteiten is, regenrijden en wisselende omstandigheden. Ik pas me snel aan en maak dan weinig fouten en durf al in de eerste rondjes van de verandering veel meer dan de meeste andere rijders. Ik heb het dan ook echt naar mijn zin, terwijl ik rijden op een (leeg en) droog circuit soms zelfs wat saai vind.
Regen maakt de F1 in ieder geval interessanter. En ik heb ook wat filmpjes van Hamilton gezien in de regen en dat is erg gaaf. Maar ik vond Verstappen ook altijd wel lekker bezig in de regen. Schumacher was ook koning van de natte baan, maar net als Peter vond ik Senna onmenselijk goed in de regen. Wat DT zegt: zijn positiekeuze op de baan was vaak geniaal. En dan kom je bij de basis van het hele circuit-rijden spelletje. Je kunt nog zo goed leren om op de ideale lijn te rijden (ik vind dat je ieder circuit in 3 tot 10 rondjes voor 95% moet kennen en snappen, anders kun je beter gaan schaken), wat er naast die ideale lijn ligt, dát moet je leren kennen wil je sneller zijn dan je concurrenten. Senna kon dat als geen ander. Hij pastte zich zo snel aan, wist waar de grip op de baan te vinden was en kon zijn auto ook voor die omstandigheden aanpassen, of in een auto voor droog, toch zichzelf aanpassen aan die omstandigheden. Jim Clark was ook zo iemand, helaas hebben we daar veels te weinig beelden van.
Ja regenrijden zegt heel veel over iemands vaardigheden.
En rallyrijders uit Scandinavie benijd ik. Ik zou ook heel de winter willen rijden. Dat is het leukste wat er is. Sneeuw en ijs. Ik kan me nog herinneren dat ik met mijn Volvo 360 door Wassenaar ging driften, tot mijn tank leeg was, volgooien en weer leegrijden. Wat een dagen waren dat. Waar blijft dat witte spul???
-
OnlineOpa
- Berichten: 6774
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
- DownforceJan
- Berichten: 782
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 20:47
- Locatie: Willemstad
Ik had het geluk bij de F1 op Nurburgring dit jaar aanwezig te zijn met perfect zicht op de plaats waar na een paar ronden de auto's er achter elkaar afvlogen. Lijkt simpel: fouten banden. Maar er is meer van te zeggen, lijkt me. Wat mij is bijgebleven: slechts een enkeling paste zijn rempunt aan aan de gewijzigde omstandigheden. De meesten rijden bij wijze van spreken alsof ze de baan, rempunten en lijnen geheel uit het hoofd hadden geleerd. Pasten zich helemaal niet aan aan de extreem natte baan en het feit dat door de snelle weersverandering nog geen regenbanden gemonteerd waren. Op eieren dus. Dit lijkt me juist een aanwijzing voor mindere rijderskwaliteiten. Inmiddels heb ik in mijn korte "carriere" hier relatief vaak in de regen gereden en begin het genoegen daarvan te begrijpen. Met alleen sterke hartkleppen en verstand "op nul" kom je er in de regen niet en ik vermoed dat mijn gevoel voor het rijden veel sneller ontwikkeld wordt in de regen dan op droog. Wat mij opvalt is dat het bijna als een bewijs van rijderskwaliteiten gezien wordt als je er zo af en toe (in de regen) goed afvliegt. Ben het daar eerlijk gezegd (nog
) niet zo mee eens.
