Het is straks afgelopen met het rijplezier

Dit is ons algemene autoforum.
Gesloten
markk

Bericht door markk » 01 dec 2007, 18:11

Bla, bla, bla, bla. Zal zo'n vaart niet lopen hoor. Wordt enkel wel allemaal steeds duurder. Belasting, accijns, slurptax, extra BPM, etc.

Fuck-it, hobbies kosten geld en je leeft maar 1x.

Km heffing op snelwegen gaat ik m'n DF niet beinvloeden. Voor DF zit ik niet op snelwegen.

Ja het gaat de bulk kms beinvloeden. Doet het al. Kleinere lease-bakkies, zuinigere lease-bakkies, diesels als lease-bak. Gruwel, maar het is niet anders. Lease-auto fenomeen is sowieso wat over-the-top in NL. Meer dan 50% van de nieuwe verkoop is lease. Veel eisen bij de werknemers, bla, bla, bla. Klaag, klaag, klaag over de bijtelling. Maar o wee als de beamer van de zaak een Ibiza moet worden. O wee als de volgende job geen lease auto heeft. Staat erop eens een 2e hands Golf II Variant turbo diesel (pre TDI tijdperk) voor de deur omdat het toch allemaal zo duur is, de variant goed voor de vakantie is en benzine toch wel erg duur is.

DF is hobby. Hobbies kosten geld en km-heffing op snelwegen, e.d. gaat het m.i. echt niet beinvloeden. Gewoon DF niet gaan verwarren met daily-vervoer...

Oh en ja, daily-vervoer SUCKS door alle accijns, files, km-heffingen e.d. die er allemaal voor zorgen dat je minder tijd/geld over hebt voor DF / hobbies. Maar ja, velen hebben er ook zelf wel voor gekozen om ver van het werk te gaan wonen omdat daar de mooiere huizen goedkoper zijn...

Mark.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 dec 2007, 18:15

Ernst Jan Dekker schreef:Ze pakken echt al het plezier af in dit land! :roll: Ik zie maar 1 oplossing en dat is naar een ander land verhuizen.
Ja...terwijl we lekker gewend zijn en ons eigenlijk thuis voelen hier en het zo mooi kan zijn wordt het door sommige figuren gewoon kapot gemaakt.

België (is er leven op Pluto)

Waar kan ik heen, ik kan niet naar Duitsland
Kan niet naar Duitsland, daar zijn ze zo streng
Waar kan ik heen, ik kan niet naar Chili
Kan niet naar Chili, daar doen ze zo eng

'k Wil niet wonen in Koeweit
Want Koeweit dat is me te heet
En wat Amerika betreft
Dat land bestaat niet echt

Waar kan ik heen, 'k wil niet naar Noord-Ierland
Niet naar Noord-Ierland, daar gaat alles stuk
Waar kan ik heen, ik kan niet naar China
'k Wil niet naar China, dat is me te druk

'k Wil niet wonen in Schotland
Want Schotland dat is me te nat
En de USSSR
Dat gaat me net te ver

Refrein:
Is er leven op Pluto
Kun je dansen op de maan
Is er een plaats tussen de sterren
Waar ik heen kan gaan
Is er leven op Pluto
Kun je dansen op de maan
Is er een plaats tussen de sterren
Waar ik heen kan gaan

Waar kan ik heen, ik kan niet naar Cuba
'k Wil niet naar Cuba, dat is me te zoet
Waar kan ik heen, ik kan niet naar Polen
'k Wil niet naar Polen, daar gaat het te goed

'k Wil niet wonen in Lapland
Want Lapland dat is me te koud
En ik wil weg uit Nederland
Want hier krijg ik het benauwd

Refrein

'k Heb getwijfeld over België
Omdat iedereen daar lacht
'k Heb getwijfeld over België
Want dat taaltje is zo zacht

'k stond zelfs in dubio
Maar ik nam geen enkel risico
'k heb getwijfeld over België
'k stond zelfs in dubio
Maar ik nam geen enkel risico
'k heb getwijfeld over België

België
België
België
België

Refrein

maarja das ook niet meer zo leuk hoor ik...we zullen verder weg moeten, hoe is het leven in Luxemburg? daar hoor ik bijna nooit wat over, dus lijkt nog lekker relaxed ouderwets..? :roll:

Marc R

Bericht door Marc R » 01 dec 2007, 18:17

ik zeg: zeitgeist

Peric

Bericht door Peric » 01 dec 2007, 19:12

markk schreef:Fuck-it, hobbies kosten geld en je leeft maar 1x.
Dat is nou net het probleem, vind jij het een hobbie om naar je werk te rijden?
Ik niet...

En wie is er bij gebaat? De staat, want het zal niet de files oplossen.

markk

Bericht door markk » 01 dec 2007, 19:24

Peric schreef:
markk schreef:Fuck-it, hobbies kosten geld en je leeft maar 1x.
Dat is nou net het probleem, vind jij het een hobbie om naar je werk te rijden?
Ik niet...

En wie is er bij gebaat? De staat, want het zal niet de files oplossen.
Nee, het is geen hobbie om met de auto naar je werk te rijden. Het is werk, afgeleid van het werkwoord WERKEN.

Hobbies (inclusief DF) doe ik mn vrije tijd...

En uiteraard zoek je zoveel mogelijk naar leuk werk en leuke weggetjes naar je werk. Lukt dat prima. Lukt dat niet, jammer het is WERK. Stap ik 's avonds na het eten toch nog ff in de auto over dat dijkweggetje.

Oh kan dat niet omdat je pas 22 uur thuis bent in je veel te dure huis ver weg van je werk en omdat je 3 kleine kinderen hebt die naar bed moeten en je morgen weer om 5 uur op moet en je vrouw ook nog om aandacht (nee, geen sex) schreeuwt. Wake-up, daar heb je zelf voor gekozen !

Stop met huilen. Km-heffing SUCKS en autobezit/gebruik wordt belachelijk belast maar volgens mij ging het topic titel daar niet over. Het ging over of je nog DF kon hebben, en dat staat er, mijns inziens, los van.

Mark.

yorick

Bericht door yorick » 01 dec 2007, 19:34

Marc RS4 schreef:ik zeg: zeitgeist
volledig mee eens.. was ook het eerste waar ik aan dacht tijdens het lezen van dit topic.

even een linkje voor degenen die hem nog niet gezien hebben:

http://video.google.com/videoplay?docid ... 5331&hl=en

Peric

Bericht door Peric » 01 dec 2007, 19:38

Mark, jij schreef dat hobbies geld kosten. Dat ben ik met je eens. Ik bedoelde dat het geen hobbie is om naar je werk te gaan, maar dat dat ook duurder gaat worden. En het lijkt me niet dat de bazen dat gaan betalen.

Het is al zoveel keer eerder geopperd, als je het in de brandstof verwerkt betalen zelfs de buitenlanders er ook voor als ze NL bezoeken. (ik dus ook.. 8) ).

Hoef je geen dure systemen in gebruik te nemen die nog 's heel veel werk vergen om die data te verwerken lijkt me. Weer aparte betalingen..

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 01 dec 2007, 19:46

Ik heb op weg naar mijn stage elke dag zeker wel DF met de e30. Elke rotonde in Drachten wordt steevast haaks genomen. Dus werk verkeer kan ook zeker fun zijn, al is dit auto afhankelijk uiteraard. En stage is nog geen werk, ik snap het.

Maar als een auto met zo'n eventueel kastje stroom storing krijgt dan. Een oud beestje zal nooit 100% elektronisch top zijn. Als het echt zo dekkend en DF bedervend zal zijn zoals sommigen hier melen dan kan je net zogoed je wagen het torentje van Balkenende in parkeren.

Het zal zo'n vaart niet lopen mijns inziens.

markk

Bericht door markk » 01 dec 2007, 19:49

Ik bedoelde dat het geen hobbie is om naar je werk te gaan, maar dat dat ook duurder gaat worden.
Peric, dat ben ik helemaal met je eens. In NL wordt de automobilist uitgebuit en het gaat alleen maar erger worden. Maar nogmaals, volgens mij ging het draadje hier niet om en zijn daar al zoveel draadjes over.

Dit draadje ging erover of km-heffing de DF wegneemt. Of een GPS tracking device je DF wegneemt. En dat denk ik gewoon niet. Ik kan heel veel DF hebben op dijkweggetjes, binnendoor weggetjes, etc.

Zonder de maximale snelheid te overschrijven en zonder een M3, Porsche of wat dan ook exotisch te moeten hebben. Gewoon binnen de maximale snelheid met een sportief bakkie. Neem de 206gti van mn vrouw, neem een oude Fiesta XR2, een 106 rally/gti, etc. Desnoods met GPS tracker...

En ja een GPS tracker gaat m.i. tegen alle normen qua privacy bescherming in. Maar ook daar ging het draadje, volgens mij, niet over...

Mark.

Femme

Bericht door Femme » 01 dec 2007, 20:03

80km/h is gewoon te traag om rijplezier te kunnen bleven. Je zou nooit meer op het gas mogen. Veel buitenwegen zijn bovendien al gedegradeerd tot 60km zones waar sportief rijden zo goed als onmogelijk is binnen de snelheidslimiet. Met het rijplezier is het gedaan als door de overheid gecontroleerde gps-trackers (en dus ook automatisch registratie van snelheidsovertredingen) verplicht worden.

Het gaat er bij mij niet in dat Nederlanders deze mogelijke inbreuk op de privacy zullen accepteren. Dat private bedrijven zoals een telecomprovider of beveiligingsdienst op de hoogte is van je verblijfslocatie is een paar stappen minder ver dan een overheid die te aller tijden weet waar zijn burgers in hun voertuigen uithangen.

Het gps-systeem zal bovendien zeer onbetrouwbaar en daardoor fraudegevoelig blijken. Het wegennet zal volgehangen moeten worden met camera's om te controleren of passerende voertuigen hun positie doorsturen.

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 01 dec 2007, 20:05

En wat nou met buitenlandse auto's die hier op bezoek komen... Die kunnen gewoon voluit gaan?

Peric

Bericht door Peric » 01 dec 2007, 20:13

Ik hoop 't wel ja!!! :lol:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 01 dec 2007, 20:13

wbt die snelheidsovertredingen zitten daar nog wel haken en ogen aan.

Als dat GPS kastje zegt dat jij meer als 40 km/u te hard rijd dan is daarmee nog niet aangetoond dat je daadwerkelijk reed, wat ze dus wel moeten kunnen.

Paul

Bericht door Paul » 01 dec 2007, 20:20

Nog even en dan beginnen ze met bouwen van een grote muur.....

Flikker toch op met deze rotzooi.... als dit doorgaat, dan zet ik de helm op... en dan wordt het de dikste achtervolging in NL van de eeuw.. en ik eindig in de receptie of kantine van een of ander politieburo met auto....

Erik K.

Bericht door Erik K. » 01 dec 2007, 20:26

Paul schreef:Nog even en dan beginnen ze met bouwen van een grote muur.....

Flikker toch op met deze rotzooi.... als dit doorgaat, dan zet ik de helm op... en dan wordt het de dikste achtervolging in NL van de eeuw.. en ik eindig in de receptie of kantine van een of ander politieburo met auto....
I'il be back! :lol:

HSR

Bericht door HSR » 01 dec 2007, 20:26

Paul schreef:Nog even en dan beginnen ze met bouwen van een grote muur.....

:lol: :lol: :lol: :lol:

DownforceJan

Bericht door DownforceJan » 01 dec 2007, 20:29

Bert ///M3 schreef:wbt die snelheidsovertredingen zitten daar nog wel haken en ogen aan.

Als dat GPS kastje zegt dat jij meer als 40 km/u te hard rijd dan is daarmee nog niet aangetoond dat je daadwerkelijk reed, wat ze dus wel moeten kunnen.
0

Omgekeerde bewijslijst is er al. Nu moet je als eigenaar ook aantonen dat jij NIET in je zo fijn geflitste auto reed.
Spee heeft al een koninklijke onderscheiding. Nog even ........ moet Willem Alexander eruit.
:wink:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 01 dec 2007, 20:36

Wouter81 schreef:[img:240:397]http://www.tcc.edu/students/resources/1 ... 4cover.gif[/img]
Geheel mijn idee :lol: En Nandor, ik weet denk ik welke vergelijking jij bedoelt. Zielig dat je die waarheid gewoon niet midden in hun gezichten kunt smijten omdat ze zich dan als een klein f*****g klotekind aangevallen voelen in hun misselijke geldgraaiende praktijken.
Het wordt roerend tijd dat die kloten daar in Den Haag eens een lesje geleerd word in manieren.

frankv

Bericht door frankv » 01 dec 2007, 20:46

ik heb ook nog geen idee hoe ze zo'n sensor / transceiver tamper-proof aan je auto gaan koppelen

ik verwacht dat er cameraportalen zullen staan die als je langsrijdt detecteren of er een signaal is en je op de foto zetten als dat niet zo is, zodat je daarvoor een vette boete kunt krijgen

maar ze kunnen die portalen niet overal neerzetten, die zullen alleen staan bij opritten van drukke snelwegen zoals bijvoorbeeld de ring A10

daarbuiten moet je wel "vrij" kunnen rijden als je wilt, ik kan me niet voorstellen dat er bij mij het dorp uit, de provinciale weg op een portaal zou komen te staan

verder is dit denk ik typisch een zaak waar we blij zouden kunnen zijn met Europa

Europa is namelijk principieler in privacyregels en mensenrechten dan Nederland, daar zijn je rechten nog enigzins van kracht itt hier in Nederland waar de regering ze met voeten treedt

dat komt omdat de rechters op Europees niveau veel verder verwijderd zijn van dagelijkse politiek en abstracter over dergelijke zaken kunnen filosoferen en dan tot principiele standpunten komen, wat in veel gevallen veel beter is dan pragmatische standpunten hanteren, wat veel individuen doen als het hen uitkomt [zoals de directeur van het Gemeentemuseum die principieel vast voor de vrijheid van meningsuiting is, maar pragmatisch foto's van een tentoonstelling weert omdat ze aanstoot geven]

en het argument dat je als je niets te verbergen hebt, je ook geen bezwaar hoeft te hebben is kul, ik heb als mens [waarmee onze samenleving begint en eindigt] recht op een persoonlijke levenssfeer en heb het recht om als zwakke partij beschermd te worden tegen een sterke overheid die zonder "mij" niet eens zou bestaan en er alleen is omdat "wij" er voor gekozen hebben dat het slim is om samen dingen te organiseren [zoals samen camera's inkopen, wat in feite hetzelfde is als gemeentetuintjes onderhouden], dat is een recht dat in Europa veel beter onderkent wordt dan in Nederland

deze kilometerheffing transceiver zou net als de OV chipkaart principieel anoniem moeten zijn, gewoon als een prepaid opladen en klaar, geen gezeur, geen track & trace, maar pragmatische politici durven dat niet aan, daar moet je visie voor hebben

frank

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 02 dec 2007, 11:33

Ik geloof er niet in :wink:

eszes

Bericht door eszes » 02 dec 2007, 11:48

InjectTheVenom schreef:
Het wordt roerend tijd dat die kloten daar in Den Haag eens een lesje geleerd word in manieren.
Wow! Een les waar jezelf ook wel baat bij zou hebben... :?

Leg me nou eens uit waarom het in 'Den Haag' kloten zijn en waarom ook nog 'geldgraaiende' :?:

Hendrik Kinderman

Bericht door Hendrik Kinderman » 02 dec 2007, 11:50

En het kan door de regering gebruikt worden, maar heeft één of ander iemand de pik op je, kan hij of zij als die aan die gegevens komt, je ook elk moment traceren... met alle gevolgen van dien

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 02 dec 2007, 12:47

Bij '1984' toen 'we'(ik was 14 dus nog niet zo politiek geengageerd bladiebla) ook al zaten te ouwehoeren op de overheid etc hoort dit liedje van Annie en Dave(Annie vond ik toendertijd best een lekker ding eigenlijk)

http://www.youtube.com/watch?v=zT1H9gaf ... re=related

Waar blijft de tijd, is gvd 23jaar oud...

8)

Bij 3:03 zingt ze 'Gimme gimme gimme gimme gimme the Mazda' :lol:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 02 dec 2007, 12:52

Annie heeft daar best een mannelijke uitstraling. Ieder z'n ding natuurlijk.

Net als dat chicky dat nu meedoet met Hollands Next Topmodel. Cassandra ofzo. Mooi koppie, maar jammer van dat korte haar. Net een vent.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 02 dec 2007, 12:53

Dennis Cavallino schreef:Annie heeft daar best een mannelijke uitstraling. Ieder z'n ding natuurlijk.

Net als dat chicky dat nu meedoet met Hollands Next Topmodel. Cassandra ofzo. Mooi koppie, maar jammer van dat korte haar. Net een vent.
Ja dat zag ik ook, d''r haar is te kort idd...In die andere liedjes ziet ze d'r sexier uit. Dit is 't net niet.

Dit is al beter en een topnummer.Ze waren echt goed.

http://www.youtube.com/watch?v=Vl1UvbGkQAs

Gesloten