Officieel: Audi A3 Cabriolet
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Officieel: Audi A3 Cabriolet
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/1/c5f ... fe54e1.jpg[/img]
Terwijl Sinterklaas in volle vaart door ons land raast, presenteert Audi doodleuk de zomerse A3 cabriolet. Die staat in april van het volgende jaar bij de dealers – precies op tijd voor het warme weer.
Audi start in het Hongaarse Györ met de productie van de A3 cabriolet. Die moet de BMW 1-serie cabrio gaan beconcurreren. Beide Duitsers breken met de coupé-cabriolet-mode. Ze hebben gewoon een stoffen kap.
Audi heeft voor de A3 een cabrioletkap ontwikkeld die in negen seconden opent of sluit. De fabrikant meldt niet geheel zonder trots dat bij 140 km/u bij de cabriolet maar één decibel meer geluid wordt gemeten dan bij een hatchback. De cabriokap is in drie verschillende kleuren leverbaar. Voor de carrosserie is een palet met vijftien verschillende tinten.
De A3 cabriolet is een vierzitter en heeft een verwarmde achterruit. De bagageruimte is met de kap ingeklapt 260 liter en is maximaal 674 liter. De bediening van het dak gaat halfautomatisch en met bijbetaling gaat dat volautomatisch. Het dak kan met snelheden tot 30 km/u worden geopend of gesloten.
De A3 cabriolet wordt leverbaar met twee benzine- en twee dieselmotoren. De diesels zijn de 1,9-liter TDI met 105 pk die een verbruik heeft van 5,1 liter per 100 km. De sterkste diesel is de nieuwe 2,0-liter met 140 pk. Die heeft volgens Audi een verbruik van 5,3 liter op 100 km. De sprint van 0 naar 100 km/u gaat in 9,9 seconden en de topsnelheid is 204 km/u. De benzinemotoren zijn de 1,8-liter TSFI met 160 pk en de 2,0-liter TFSI met 200 pk.
Verder is de A3 cabrio meteen leverbaar met een 1,5 centimeter verlaagd sportonderstel en hebben ze allemaal dagrijverlichting. Verder is een S-line-pakket leverbaar. Eind april staat de nieuwe Audi bij de dealers.
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/0/840 ... 501940.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/6/6fb ... 508716.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/2/8a2 ... d2c212.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/f/beb ... 598adf.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/3/9e6 ... 634263.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/4/0db ... ab2d84.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/3/6dd ... 378833.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/8/a26 ... 904dc8.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/5/52d ... d51435.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/e/211 ... 6dfbce.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/6/6a2 ... 005096.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/b/5d8 ... 8e6e8b.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/a/776 ... 4ae84a.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/d/a58 ... 18fe7d.jpg[/img]
Terwijl Sinterklaas in volle vaart door ons land raast, presenteert Audi doodleuk de zomerse A3 cabriolet. Die staat in april van het volgende jaar bij de dealers – precies op tijd voor het warme weer.
Audi start in het Hongaarse Györ met de productie van de A3 cabriolet. Die moet de BMW 1-serie cabrio gaan beconcurreren. Beide Duitsers breken met de coupé-cabriolet-mode. Ze hebben gewoon een stoffen kap.
Audi heeft voor de A3 een cabrioletkap ontwikkeld die in negen seconden opent of sluit. De fabrikant meldt niet geheel zonder trots dat bij 140 km/u bij de cabriolet maar één decibel meer geluid wordt gemeten dan bij een hatchback. De cabriokap is in drie verschillende kleuren leverbaar. Voor de carrosserie is een palet met vijftien verschillende tinten.
De A3 cabriolet is een vierzitter en heeft een verwarmde achterruit. De bagageruimte is met de kap ingeklapt 260 liter en is maximaal 674 liter. De bediening van het dak gaat halfautomatisch en met bijbetaling gaat dat volautomatisch. Het dak kan met snelheden tot 30 km/u worden geopend of gesloten.
De A3 cabriolet wordt leverbaar met twee benzine- en twee dieselmotoren. De diesels zijn de 1,9-liter TDI met 105 pk die een verbruik heeft van 5,1 liter per 100 km. De sterkste diesel is de nieuwe 2,0-liter met 140 pk. Die heeft volgens Audi een verbruik van 5,3 liter op 100 km. De sprint van 0 naar 100 km/u gaat in 9,9 seconden en de topsnelheid is 204 km/u. De benzinemotoren zijn de 1,8-liter TSFI met 160 pk en de 2,0-liter TFSI met 200 pk.
Verder is de A3 cabrio meteen leverbaar met een 1,5 centimeter verlaagd sportonderstel en hebben ze allemaal dagrijverlichting. Verder is een S-line-pakket leverbaar. Eind april staat de nieuwe Audi bij de dealers.
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/0/840 ... 501940.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/6/6fb ... 508716.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/2/8a2 ... d2c212.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/f/beb ... 598adf.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/3/9e6 ... 634263.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/4/0db ... ab2d84.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/3/6dd ... 378833.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/8/a26 ... 904dc8.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/5/52d ... d51435.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/e/211 ... 6dfbce.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/6/6a2 ... 005096.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/b/5d8 ... 8e6e8b.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/a/776 ... 4ae84a.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/d/a58 ... 18fe7d.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door indobesar op 30 nov 2007, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Denk in het echt best gaaf. Moet hier aan de Punto cabrio denken, omdat dat de enige is waar het dak ook zo ver naar achter loopt:
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/6/6a2 ... 005096.jpg[/img]
[img:250:187]http://www.autotekoop.be/autotekoop/ima ... b/2529.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/6/6a2 ... 005096.jpg[/img]
[img:250:187]http://www.autotekoop.be/autotekoop/ima ... b/2529.jpg[/img]
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: Officieel: Audi A3 Cabriolet
Ik dacht in eerste instantie dat het weer zo'n slechte Photoshop was.indobesar schreef:[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/1/c5f ... fe54e1.jpg[/img]

-
- Berichten: 22260
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Officieel: Audi A3 Cabriolet
Haha ik ookMartijn Koevoets schreef:Ik dacht in eerste instantie dat het weer zo'n slechte Photoshop was.
Ik weet het prijsverschil niet maar als het audi cabrio moet zijn dan altijd een TT cabrio!!
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
En dat is juist de reden dat ik hem niet mooi vind. Op de 1 of andere manier klopt de hele lijn niet vind ik. Een cabrio moet met de kap open laag en lang lijken vind ik.Macboy schreef:Denk in het echt best gaaf. Moet hier aan de Punto cabrio denken, omdat dat de enige is waar het dak ook zo ver naar achter loopt:
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Thom
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
- Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI
Helemaal mee eens. Die rolbeugels zijn lelijk, storen mij ook verschrikkelijk bij een Mini.Jan Visser schreef:En dat is juist de reden dat ik hem niet mooi vind. Op de 1 of andere manier klopt de hele lijn niet vind ik. Een cabrio moet met de kap open laag en lang lijken vind ik.Macboy schreef:Denk in het echt best gaaf. Moet hier aan de Punto cabrio denken, omdat dat de enige is waar het dak ook zo ver naar achter loopt:
Deze auto deed mij ook meteen denken aan de Punto. Niet bepaald een positieve gedachte...
- Hendrik Kinderman
- Berichten: 1504
- Lid geworden op: 27 okt 2006, 20:30
- Locatie: Enschede
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Ik vind 't vooral grappig dat ze inzoomen op allerlei details.
Ja die zijn ook lelijk ja, bedankt dat we het even mochten zien.
Echt typisch dat Audi de weg in slaat van de lelijke auto's, terwijl je tot nu toe altijd kon zeggen wat je wilde, maar echt lelijk waren de modellen de afgelopen 10 jaar niet. Eerder te neutraal en clean. Waarom houden ze dat niet gewoon vast? Genoeg mensen die dat willen.
Ja die zijn ook lelijk ja, bedankt dat we het even mochten zien.

Echt typisch dat Audi de weg in slaat van de lelijke auto's, terwijl je tot nu toe altijd kon zeggen wat je wilde, maar echt lelijk waren de modellen de afgelopen 10 jaar niet. Eerder te neutraal en clean. Waarom houden ze dat niet gewoon vast? Genoeg mensen die dat willen.
- Bram
- Berichten: 16601
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
[img:20:20]http://www.energyflash.nl/forum/images/smilies/huh.gif[/img]
Zegt een Fiat Bravo rijder.
[img:20:20]http://www.energyflash.nl/forum/images/ ... /laugh.gif[/img]
[img:26:26]http://www.energyflash.nl/forum/images/ ... olipop.gif[/img]
Zegt een Fiat Bravo rijder.
[img:20:20]http://www.energyflash.nl/forum/images/ ... /laugh.gif[/img]
[img:26:26]http://www.energyflash.nl/forum/images/ ... olipop.gif[/img]
- Sjaak Langendoen
- Berichten: 357
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 11:59
- Locatie: Rotterdam-Argeles sur Mer
- skinnybmw
- Berichten: 449
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 18:16
- Locatie: Dokkum/Leeuwarden, Frl.
Niet mooi en niet lelijk...gewoon een beetje de veilige weg kiezen, zoals ik van Audi gewend ben. Jammer...maar ben er na een jaartje, denk ik, weer op op uitgekeken. Audi is de weg een beetje kwijt, heb ik 't idee, dus kiezen ze maar een veilige weg zodat iedereen 't mooi vindt...kortom een redelijk saaie auto! Niet echt een auto om over te discussiëren. En nogmaals, té veel VAG! Er is maar één uizondering, de R8. En die vind ik op veel punten heel mooi maar 't geheel vind ik niks.
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Wat ik een beetje jammer vind aan Audi is hun designfilosofie die voorschrijft dat alle Audi's op elkaar moeten lijken.
Met de single frame grille ben ik inmiddels redelijk klaar, vooral de nieuwe vorm met de vierkante neus (A4 en A5). Persoonlijk vind ik het mooier als de neus wat spitser toeloopt.
BMW is aan het begin van dit millennium afgestapt van het op verschillende maten snijden van dezelfde worst en is meer gaan differentiëren. Dit heeft een reeks van modellen opgeleverd die er allemaal anders uitzien maar toch duidelijk als BMW herkenbaar zijn. De herkenbare elementen bevinden zich bij BMW op een wat abstracter niveau en worden bij elk model opnieuw geïnterpreteerd. Het voordeel hiervan is dat als je één BMW lelijk vindt dit niet meteen voor alle BMW's hoeft te gelden. Audi kopieert het liefst complete lichtunits en grilles, zoals nu bijvoorbeeld de A4/A5-lichtunits en kofferklep die gekopieerd worden naar de A3 (alle A3-modellen zullen ze vermoedelijk krijgen bij de facelift volgend jaar).
Overigens vind ik het ontwerp van de lichtunits niet verkeerd. De opgelichte streep langs de rand van de units is tijdlozer qua vormgeving dan zichtbare leds.
Met de single frame grille ben ik inmiddels redelijk klaar, vooral de nieuwe vorm met de vierkante neus (A4 en A5). Persoonlijk vind ik het mooier als de neus wat spitser toeloopt.
BMW is aan het begin van dit millennium afgestapt van het op verschillende maten snijden van dezelfde worst en is meer gaan differentiëren. Dit heeft een reeks van modellen opgeleverd die er allemaal anders uitzien maar toch duidelijk als BMW herkenbaar zijn. De herkenbare elementen bevinden zich bij BMW op een wat abstracter niveau en worden bij elk model opnieuw geïnterpreteerd. Het voordeel hiervan is dat als je één BMW lelijk vindt dit niet meteen voor alle BMW's hoeft te gelden. Audi kopieert het liefst complete lichtunits en grilles, zoals nu bijvoorbeeld de A4/A5-lichtunits en kofferklep die gekopieerd worden naar de A3 (alle A3-modellen zullen ze vermoedelijk krijgen bij de facelift volgend jaar).
Overigens vind ik het ontwerp van de lichtunits niet verkeerd. De opgelichte streep langs de rand van de units is tijdlozer qua vormgeving dan zichtbare leds.
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] en 16 gasten