Even een berichtje van maatje Andy:
Guys - what is the profile of this series in Holland. Is it well known? Unheard of? Does it feature much on TV? Did the SLAM FM promotion help promote it?
Its very difficult to tell the profile of a series outside of the country, and I just wondered how many of you had heard of it?
Cheers, Andy
..................
Geen idee hoe populair deze serie is hier, weten jullie 't?
Gr, Albert
Dutch Supercar Challenge 2008
- Dinkel
- Berichten: 869
- Lid geworden op: 15 dec 2006, 23:18
- Locatie: Leusden
- TR6ME
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 21 nov 2007, 12:42
- Locatie: Gelderland
@Dinkel: idd DE serie hier in NL, rijden aardig wat Nederlandse privé teams mee o.a. van Lammertink Porsche racing & Engineering uit Enter.
http://www.supercarchallenge.nl/
http://www.supercarchallenge.nl/
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Nationale autosport is niet populair, klopt. Maar voor twee donuts en een burnout trekt het halve land weer wel naar Rotterdam. Of voor Doornbos naar Assen.Nandor schreef:Maar autosport is niet populair in NL.......
Dus is autosport nu wel of niet populair in Nederland? (We houden blijkbaar alleen van F1 en van 'namen'.)
En niets ten nadele van het DSC, maar juist vanwege bovenstaand fenomeen (Nederlanders die geen ruk geven om nationale autosport) is het natuurlijk alleen dé serie van Nederland bij gebrek aan beter.
Voor een land dat waarschijnlijk Zandvoort tien keer zou kunnen uitverkopen als er ooit weer een GP van Nederland zou zijn en dat sowieso bulkt van het geld, is het raar dat wij geen eigen toerwagenkampioenschap (meer) hebben, geen eigen F Renault-kampioenschap (meer) hebben en geen eigen GT3-kampioenschap. Vergelijk dat eens met België.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
DSC is ook goed vertegenwoordigd op TV, mede dankzij Jordy. Op SBS6 en MotorsTV zijn uitzendingen van hem te zien. Of hier, als hij zijn online uitzendingen post.
André en Richard rijden als forumleden niet onverdienstelijk mee in de serie. In het verleden deden Rutger en Albert dat ook.
DSC is in Nederland de hoogste 'amateur' klasse. Gentlemen drivers die deze hobby zeer serieus nemen. Als je het DSC van nu vergelijkt met 4 jaar terug, dan is er een hoop gebeurd. De teams zijn groter en professioneler, er rijden meer zeldzame auto's mee, de kalender is uitgebreid, met circuits over de hele wereld letterlijk. Sylverstone, Dubai, Nurbrurgring, Spa, Hockenheim.
Afgelopen keer op Assen was heel het publiek, dat was uitgelopen voor Doornbos/Champ Cars, ervan overtuigd na afloop dat het DSC voor het publiek de mooiste klasse was die dag (naast de historische V8-en die zo lekker driftend spiegel aan spiegel de bocht door kwamen).
Het niveau van de rijders is afgelopen jaar ook flink gestegen. Er hebben altijd wat talenten en ervaren rotten gereden, maar ik denk dat overall iedereen die meedoet, een stuk beter kan rijden dan een paar jaar terug en dat maakt het nog leuker als klasse.
Tuurlijk rijden mensen als André gehakt van de concurrentie. Hij is beter in het afstellen van de auto, is secuurder in zijn lijnen, heeft zijn conditie en reflexen op een rij en kan gewoon veel beter rijden. En dat verschil zie je duidelijk naast de 'gentlemen' die het puur als gave hobby zien (met een dikke bierbuik hier en daar).
Ik vind het DSC een supergave klasse, waar we als Nederlandse autofans best trots op mogen zijn. Hulde aan van Elk en zijn crew die dit al jaar in, jaar uit weet te organiseren. Het is echt naar een heel hoog plan getild in een paar jaar tijd. Mede dankzij de economie. Het DSC moet het toch hebben van de ondernemers die zichzelf sponsoren.

André en Richard rijden als forumleden niet onverdienstelijk mee in de serie. In het verleden deden Rutger en Albert dat ook.
DSC is in Nederland de hoogste 'amateur' klasse. Gentlemen drivers die deze hobby zeer serieus nemen. Als je het DSC van nu vergelijkt met 4 jaar terug, dan is er een hoop gebeurd. De teams zijn groter en professioneler, er rijden meer zeldzame auto's mee, de kalender is uitgebreid, met circuits over de hele wereld letterlijk. Sylverstone, Dubai, Nurbrurgring, Spa, Hockenheim.
Afgelopen keer op Assen was heel het publiek, dat was uitgelopen voor Doornbos/Champ Cars, ervan overtuigd na afloop dat het DSC voor het publiek de mooiste klasse was die dag (naast de historische V8-en die zo lekker driftend spiegel aan spiegel de bocht door kwamen).
Het niveau van de rijders is afgelopen jaar ook flink gestegen. Er hebben altijd wat talenten en ervaren rotten gereden, maar ik denk dat overall iedereen die meedoet, een stuk beter kan rijden dan een paar jaar terug en dat maakt het nog leuker als klasse.
Tuurlijk rijden mensen als André gehakt van de concurrentie. Hij is beter in het afstellen van de auto, is secuurder in zijn lijnen, heeft zijn conditie en reflexen op een rij en kan gewoon veel beter rijden. En dat verschil zie je duidelijk naast de 'gentlemen' die het puur als gave hobby zien (met een dikke bierbuik hier en daar).
Ik vind het DSC een supergave klasse, waar we als Nederlandse autofans best trots op mogen zijn. Hulde aan van Elk en zijn crew die dit al jaar in, jaar uit weet te organiseren. Het is echt naar een heel hoog plan getild in een paar jaar tijd. Mede dankzij de economie. Het DSC moet het toch hebben van de ondernemers die zichzelf sponsoren.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten