Blik op de weg / Wegmisbruikers video's

Dit is ons algemene autoforum.
Gesloten
Ahmed

Blik op de weg / Wegmisbruikers video's

Bericht door Ahmed » 29 nov 2007, 23:31

Wat vinden we:
http://nl.youtube.com/watch?v=cOvhWlAdje8

Die actie bij die Twingo is natuurlijk erg not-done :shock:

ff iets anders, wtf > loopt die 328i nou echt weg bij de Volvo T5??

SteV6

Bericht door SteV6 » 29 nov 2007, 23:37

Die T5's van BodW zijn gechipt, maar voorzien van 300kg aan ballast, de videoapparatuur. Dus zou goed kunnen hoor.

SteV6

Jan Visser

Re: Blik op de weg / Wegmisbruikers video's

Bericht door Jan Visser » 29 nov 2007, 23:58

Ahmed schreef:Wat vinden we:
http://nl.youtube.com/watch?v=cOvhWlAdje8

Die actie bij die Twingo is natuurlijk erg not-done :shock:

ff iets anders, wtf > loopt die 328i nou echt weg bij de Volvo T5??
Gaat een beetje hard, meer niet. Niet echt gevaarlijk vind ik, behalve dan dat stukje bij die Twingo. Daar had ie iets vaart moeten minderen vind ik, en die Twingo rijder moet eens in zijn of haar spiegels kijken voor die afslaat!!

Paul

Bericht door Paul » 30 nov 2007, 00:32

Had hezelfde gedaan en dan nog iets sneller... in ieder geval die T5 kon inpakken... als het om mijn dochtertje ging...

Lul van een agent trouwens...

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 30 nov 2007, 01:04

Ha, die Drivers;

Lichaamstaal lezen is ook een kunst; die man zijn dochtertje zal best wel flinke koorts hebben gehad, maar echt gevaar was er niet, daar is hij simpelweg te rustig voor. En dan die Clio; moet iemand op een 100KM weg ook al rekening gaan houden met mensen die ruim twee keer zo snel rijden? Ik ken de situatie ter plaatse, de Clio-bestuurder ging gewoon netjes op tijd naar links om af te slaan.
Hiermee wil ik niet zeggen dat de BMW'er echt erg gevaarlijk bezig was, maar hij heeft gewoon bewust een risico genomen en moet daarvoor de consequenties aanvaarden, makkelijk zat.

Metchu

Bericht door Metchu » 30 nov 2007, 02:09

deze weg komt me angstig bekend voor .... :roll:

edit: vermoedens werden bevestigd, ps politie handelt het wel even netjes af hoor ...

Tristan

Bericht door Tristan » 30 nov 2007, 04:03

Metchu schreef:deze weg komt me angstig bekend voor .... :roll:
Me 2. :cry:

Deze weg is RBW gevaarlijk.

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 30 nov 2007, 08:33

Ha, die Tristan;

De wèg rijbewijsgevaarlijk? Het is toch echt de bestuurder zelf die het gas intrapt. Wegen met 2 x 2 rijstroken (en zonder vluchtstrook) hebben wel vaker een limiet van 100km/h, of zelfs nog veel minder. Volgens die redenatie is zo ongeveer het hele snelwegennet rijbewijsgevaarlijk.

Tristan

Bericht door Tristan » 30 nov 2007, 08:36

Eens dat je zelf het gas intrapt. Maar deze weg is kaarsrecht, overzichtelijk en 's avonds heel rustig. Dus gemiddeld wordt er al harder gereden daar, bijna niemand houdt zich aan de snelheid daar. Dus deze weg nodigd je nogal sneller uit om het gas iets dieper in te trappen. Op deze weg zijn er gemiddeld meer rbw ingeleverd, dan de gehele regio, zei de politieagent.

Maar toen ik gepakt was, was het gewoon eigen schuld. Heb er ook vrede mee en de boete geaccepteerd. :wink:

Hansv (Hans van Velzen)

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 30 nov 2007, 08:43

Ha, die Tristan;

En zo hoort het ook; if you can't stand the heat....

Michel P

Bericht door Michel P » 30 nov 2007, 08:52

M@rcel

Bericht door M@rcel » 30 nov 2007, 08:55

Wat Hans al heeft gezegd....dat met zijn dochtertje zal wel meevallen, maargoed...een ieder reageert natuurlijk ook weer anders...

Je bent gewoon niet wijs dat je dit soort snelheden gaat rijden met een Volvo in je spiegels waar ook nog eens een paar man in zitten. Dat je dat misschien niet gelijk door hebt ok, maar zeker bij die eerste stop bij dat verkeerslicht kan je best goed met je remlichten waarnemen wat er achter je zit.

Dan z'n rijstijl, als je dan hard wil gaan, zorg dan dat je voor de rest een heer in het verkeer blijft (doe op z'n minst alsof... :wink: ) . In bijna alle gevallen geen gebruik van richtingaanwijzer....en als die hem een keertje gebruikt is het zo'n armzalig één klein knippertje zoals die monsterlook-bumper gastjes en Anti's het graag doen...

Twingo rijder had natuurlijk de situatie fout ingeschat, maar dat had onze e36 rijder nog veel meer.

It's all in the game

Cupra R

Bericht door Cupra R » 30 nov 2007, 11:38

Twingo deed niks fout want wie verwacht er nou iemand met 230km/u ineens achter je, hij ging gewoon voorsorteren. Hadden ze elkaar geraakt dan waren er veel doden gevallen.
We weten nu wel dat een 328i 230 echte km/u kan halen :D

Paul

Bericht door Paul » 30 nov 2007, 11:41

Hans zit je ook bij de politie ofzo 8) 8)

Paul

Bericht door Paul » 30 nov 2007, 11:43

die e36 had dat trouwens ook nooit meer kunnen beremmen... dus hij deed het netjes.. een 9 voor de uitvoering... had het ook niet kunnen doen en dan heb je idd een puinhoop...

Andre

Bericht door Andre » 30 nov 2007, 11:53

Laat ik het nou eens even anders schetsen.

Je krijgt inderdaad een telefoontje dat er werkelijk iets aan de hand is.
Je neemt het risico en doet hetzelfde je knalt rap naar huis.

Wat mijn nekharen staan nu dus recht overeind als ik er aan denk. Wat zeg je van deze situatie. Politie man doet gewoon zijn werk en krijgt het zelfde telefoontje dat er thuis wat aan de hands met zijn kind en moet snel naar huis. Die gaat dus gewoon 70 rijden en 100 rijden ja hij wel zeker. Nee die drukt gewoon zijn zwaailampen aan knalt naar huis. Geloof me. Wij zijn allemaal mensen met gevoelens en willen zo snel mogelijk naar huis. Want stel je bent niet op tijd en er gebeurt wel wat je evt had kunnen verkomen. Dan moet je je leven daar mee rondlopen. Dan kan je een abbonement nemen bij een psychiater. Waar je dan niet voor verzekerd bent en je complete inkomen bij die man kan brengen.

Als zo n filmpje zie dan baal ik weer van dit naar het riool gaande kutland.

Als ik politie agent was in deze situatie. Dan zei ik van luister ik rijd achter jou aan naar huis. En als er daadwerkelijk wat aan de hand is. Kom je er met een bekeuring van af. Mag je de auto en rijbewijs houden. Is het niet zo krijg je een bekeuring auto in beslag en rijbewijs in beslag. Dan ben je nog enigsins menselijk.

Menselijkjheid onder de nsb ers is er niet meer. Scoren gele briefjes schrijven voor hitler spee. Sorry dat ik zo tekeer ga. Ik kijk meestal al niet eens meer naar dit soort tv. Verhoogd namelijk mijn hartslag. Laat weer zien in wat voor afgegleden land wij wonen. Motto om NSB er te worden is gewoon. Ik kan niet wat een ander kan dus naaien we hem erbij. Een politie agent heeft bij mij het nivo bereikt van onder nul.

Ik zeg tegen mijn kind altijd.

Kijk zie je die politie man. Ja zegt die. Nou die man is op weg om te stelen van de hardwerkend burger.
Hij mag dat straks ook gewoon tegen de politie man zeggen als er weer eens zo n NSB er voorlichting op school geeft.

Het zijn het soort mensen die je in 40 45 je erbij naaide. Vroeger had je ontzag voor de politie agent. De politie agent was in dienst van de burger. De politie agent is nu in dienst van de overheid. Daar ligt het grote verschil. En zolang de politie agent niet voor de burger in dienst is is er geen haar op mijn complete lichaam die ook maar nadacht over een baan bij de politie. Je moet gewoon zo de pik op je medeburgers in hebben om daar te kunnen functioneren. En bang zijn ze ook nog. Automobilist pesten die zonder tegenwerking alles betaald en weggeeft. Laten ze gvd s nachts door rotterdam lopen. Nee bang voor hun eigen hachje.

Net als mensen die bij het leger gaan. Willen f16 piloot worden maar als ze naar afganistan moeten zeuren ze.

Politie agent net zo. Beetje rondrijden en wat burgers naaien. Maar als het spannend rijden we een liever blokje om.

bah.
Laatst gewijzigd door Andre op 30 nov 2007, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Metchu

Bericht door Metchu » 30 nov 2007, 12:00

Andre schreef:

Als ik politie agent was in deze situatie. Dan zei ik van luister ik rijd achter jou aan naar huis. En als er daadwerkelijk wat aan de hand is. Kom je er met een bekeuring van af. Mag je de auto en rijbewijs houden. Is het niet zo krijg je een bekeuring auto in beslag en rijbewijs in beslag. Dan ben je nog enigsins menselijk.

nee ben ik het niet mee eens. Ik vind dat de politie het nog netjes op lost door rustig te blijven en de man aan te bieden om hem naar plek van bestemming te brengen! De rechter beslist achteraf of hij daadwerkelijk zijn auto en rijbewijs moet inleveren. Agent moet daar rechtlijnig in zijn en niet zijn emotie in laten meespelen, dat zou niet eerlijk zijn. Zo kan dan elke sjonnie zeggen me moeder is ziek, me tante gaat dood en me opa heeft AIDS. Gewoon de sanctie uitvoeren en dan achteraf mag hij zijn verhaal bij de rechter doen en als het echt zo is en dergelijke dan krijgt hij echt wel een mildere straf...

zo zijn er genoeg voorbeelden hoor :)

Andre

Bericht door Andre » 30 nov 2007, 12:09

Zal allemaal wel.

Ik ben gepakt met bellen in de auto. Pa aan de lijn die vertelde dat ik snel thuis moet komen omdat moeder bijna overleed na een strijd van 6 maanden. Uitgelegd aan de desbetreffende agent. Nee hoor had alleen oog voor het gele boekje. Bezwaar geschreven Nee hoor gewoon betalen. Die 130 euro kan me geen reet schelen betalen en doorgaan. Maar de menselijkheid die is gewoon onder nul. Niks meer. Er is bijna niet meer te praten met een nsb er. Soms heb je geluk. En tref je nog mensen. De meeste echter zijn jaloerse honden.

Dat zo jammer het hele politie apparaat is compleet afgegleden.

Daniel

Bericht door Daniel » 30 nov 2007, 12:10

Andre schreef: bah.
Het begint een beetje op een plaat die blijft hangen te lijken bij jou, met dat afgeven op de politie en Nederland in het algemeen. Vertrek dan gewoon een keer echt als het allemaal zo erg is, in plaats van op internet het slachtoffer te spelen en totaal misplaatste vergelijkingen met WO2 te maken.

Metchu

Bericht door Metchu » 30 nov 2007, 12:11

zou het misschien niet komen, omdat heel veel mensen hetzelfde (als) smoesje hebben gebruikt en er eerst wel medelijden voor kregen ? Nogmaals in dit filmpje is de politie echt wel redelijk hoor. Ik kan jouw situatie niet inschatten en er zijn ook eikels bij, dat geef ik toe. Maar hier kan ik me niet voorstellen dat je op de politie gaat kankeren (als toeschouwer van het filmpje)...

Andre

Bericht door Andre » 30 nov 2007, 12:14

Ik zou het woord kankeren maar niet te pas en te ontpas gebruiken. Zonder dat je weet wat het echt inhoudt.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 30 nov 2007, 12:34

Begrijp je goed André en deel je mening ook. Zeker dat flitsvolk, daar mag Sander S. met zijn Tundra van mij zonder probs overheen raggen, uitschot van de maatschappij IMO.

Echter hebben ze ook wel hun goede kanten. Heb een tijdje terug een man geholpen die voor m'n neus een zwaar auto-ongeluk meemaakte, 3x over de kop enzo. De hulpdiensten waren er snel bij (ambu, brandweer, politie) en toen toch wel bewondering gekregen voor hun kunde, ging allemaal erg professioneel. Op zulke momenten goed dat ze er zijn.

Echter, als zo'n lutser (zoals in jouw voorbeeld) je voor iets onbenulligs naait met zijn bonnenboekje terwijl elke redelijkheid en menselijkheid ver te zoeken zijn, dan krijg ik ook spontane moordneigingen en komen NSB vergelijkingen ook bij mij omhoog. :evil:

Ander voorbeeld: is hier een tijd terug ingebroken bij ons bedrijf, alles weg en we waren niet de enigen. Werd zeer massaal ingebroken op het bedrijventerrein. Op een gegeven moment waren we het zo spuugzat dat de buurman en ik zelf maar eens een nacht op jacht zijn geweest, mag-lite mee enzo. We hebben 2 inbrekers gepakt en overhandigd aan de politie. De politie deed dat echter niet wat wij deden, in het donker patrouilleren. Dat was 'te gevaarlijk'. Tja, en de inbrekers hebben vrij spel.

Agenten moeten in de geest der wet handelen en niet altijd keihard naar de letter der wet naar mijn mening. Het is niet zo raar dat de politie in Nederland zo weinig respect krijgt.

Andre

Bericht door Andre » 30 nov 2007, 13:00

Wouter het komt omdat ik nou een paar keer de verkeerde ben tegen gekomen.

Ik had ook keer wat bij mij op de zaak. Zegt die agent wat is wijsheid tegen mij.

LOL dat ben ik nooit weer vergeten.

MR M POWER

Bericht door MR M POWER » 30 nov 2007, 13:05

http://nl.youtube.com/watch?v=5n9T3aNjdtA

Deze Scirocco is ook behoorlijk rap.

Metchu

Bericht door Metchu » 30 nov 2007, 14:14

Andre schreef:Ik zou het woord kankeren maar niet te pas en te ontpas gebruiken. Zonder dat je weet wat het echt inhoudt.
kan·ke·ren (onov.ww.)
1 [pej.] hevig klagen
2 zich woekerend verspreiden

volgens mij was het een aardige klaagzang Andre... Je kan beter inhoudelijk reageren dan mij op me woorden afrekenen ...

Gesloten