Hoi ik ben Yannes
en rij nu een half jaar in een M3 3.0L
nu ben ik naar de garage geweest en die zij tegen mij dat me Kardanhuis moest vervangen is goed
nu heb ik er 1 besteld via onderdelen.nl
en heb ik een kardanhuis liggen maar nu is het 4 gaats en moest -->6 gaats zijn en de flensen aan de zijkanten is de diameter 10 cm en moet 11 cm zijn weet iemand welke type dat moet zijn
weet iemand of dit de goeie type is of waar ik info kan vinden over mijn kardan dit is het type bmw M3 3.0 type 188 3.15 diff (met sper)
mvg yannes
M3 e36 coupe Diff. 3.15 iemand verstand van Kardanhuis.??
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 28 nov 2007, 15:45
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Waarschijnlijk hebben ze je een diff van een 325i aangesmeerd.
Die hebben 4 gaats flenzen aan de ingaande kant en een kleinere diameter uitgaande flenzen als een M3 diff (86mm tov 94mm)
Je kan de flenzen wel overzetten maar het diff is van binnen ook iets anders, kroonwiel zit met M12 bouten aan het sperhuis, en bij een M3 diff zijn dat M14 bouten. Iets minder sterk dus.
Die hebben 4 gaats flenzen aan de ingaande kant en een kleinere diameter uitgaande flenzen als een M3 diff (86mm tov 94mm)
Je kan de flenzen wel overzetten maar het diff is van binnen ook iets anders, kroonwiel zit met M12 bouten aan het sperhuis, en bij een M3 diff zijn dat M14 bouten. Iets minder sterk dus.
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 28 nov 2007, 15:45
hey bedankt voor de infoBert ///M3 schreef:Waarschijnlijk hebben ze je een diff van een 325i aangesmeerd.
Die hebben 4 gaats flenzen aan de ingaande kant en een kleinere diameter uitgaande flenzen als een M3 diff (86mm tov 94mm)
Je kan de flenzen wel overzetten maar het diff is van binnen ook iets anders, kroonwiel zit met M12 bouten aan het sperhuis, en bij een M3 diff zijn dat M14 bouten. Iets minder sterk dus.
weet je messchien ook welke type ik dan nodig heb..?
is dit het goeie type wat hier boven staat..? type 188 3.15 diff.voor mijn M3 3.0L
groetjes
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Ja, die van een M3
Dat is deze:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=05
(plaatje laat een 4 gaats flens zien maar irl is het 6 gaats)
325i diff:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=05
Zowel de 325i als de M3 hebben een type 188 diff. Die Type 188 staat voor de diameter van het kroonwiel. Beiden hebben ook 3,15 overbrenging.
Behuizing is ook hetzelfde. Maar de flenzen en de montagediameter van het kroonwiel zijn dus anders.
Wat je nog kan doen is de flenzen van je huidige diff over zetten. Die aan de zijkant duw je er zo in, alleen die van de ingaande kant moet je los schroeven en op de andere zetten.
Kijk ook even op het typeplaatje. Als er gewoon 3.15 op staat dan is het een open diff. Staat er S3.15 op dan is het een sper diff. Zo weet je ook of ze je geen open diff aangesmeerd hebben ipv een sperdiff. (of even aan de ingaande kant draaien, uitgaande assen moeten dan dezelfde kant op draaien)

Dat is deze:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=05
(plaatje laat een 4 gaats flens zien maar irl is het 6 gaats)
325i diff:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=05
Zowel de 325i als de M3 hebben een type 188 diff. Die Type 188 staat voor de diameter van het kroonwiel. Beiden hebben ook 3,15 overbrenging.
Behuizing is ook hetzelfde. Maar de flenzen en de montagediameter van het kroonwiel zijn dus anders.
Wat je nog kan doen is de flenzen van je huidige diff over zetten. Die aan de zijkant duw je er zo in, alleen die van de ingaande kant moet je los schroeven en op de andere zetten.
Kijk ook even op het typeplaatje. Als er gewoon 3.15 op staat dan is het een open diff. Staat er S3.15 op dan is het een sper diff. Zo weet je ook of ze je geen open diff aangesmeerd hebben ipv een sperdiff. (of even aan de ingaande kant draaien, uitgaande assen moeten dan dezelfde kant op draaien)
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 28 nov 2007, 15:45
hey top je heb me goed geholpen en bij geleert nogmaals bedankt heb nu de S3.15 type 188 besteld en hoop dat het goed zit nuBert ///M3 schreef:Ja, die van een M3![]()
Dat is deze:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=05
(plaatje laat een 4 gaats flens zien maar irl is het 6 gaats)
325i diff:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=33&fg=05
Zowel de 325i als de M3 hebben een type 188 diff. Die Type 188 staat voor de diameter van het kroonwiel. Beiden hebben ook 3,15 overbrenging.
Behuizing is ook hetzelfde. Maar de flenzen en de montagediameter van het kroonwiel zijn dus anders.
Wat je nog kan doen is de flenzen van je huidige diff over zetten. Die aan de zijkant duw je er zo in, alleen die van de ingaande kant moet je los schroeven en op de andere zetten.
Kijk ook even op het typeplaatje. Als er gewoon 3.15 op staat dan is het een open diff. Staat er S3.15 op dan is het een sper diff. Zo weet je ook of ze je geen open diff aangesmeerd hebben ipv een sperdiff. (of even aan de ingaande kant draaien, uitgaande assen moeten dan dezelfde kant op draaien)

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: SlowCo en 5 gasten