En scheelt je ook nog eens afschrijving. Niet dat jou dat wat uitmaakt waarschijnlijk, want je rijdt dat ding toch totdat je verrimpeld.Flatline schreef:Ik rij momenteel voor werk in een 207 en qua bijtelling is dat nog goed te doen en helemaal natuurlijk met een tankpas erbij die ik ook prive kan gebruiken voor de 207.
Bespaar op deze manier behoorlijk wat centen, omdat ik prive steeds minder de bmw pak.
lease stapt over op goedkoper blik!!!!
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
- Francisco
- Berichten: 535
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:12
- Locatie: Spijkenisse
ik sta nu voor de keuze
leuk rap diesel bak om mee in de file te staan (a ~35K/25% bijtelling) of
lekker de regering naaien en een civic hybrid nemen (krijg zlefs geld toe leasebedrag) + 3200 euri per jaar in mijn zak steken (das dus ruim 9000 euri in de looptijd).
ik ben er nog niet helemaal uit. maar ik beleef meer plezier achter het stuur van mijn ring golf dan in willekeurige lease diesel.
kijk een 120d of megane sport is echt heel leuk. en heel onbruikbaar als ringauto/circuitauto. so what's the point in them?
leuk rap diesel bak om mee in de file te staan (a ~35K/25% bijtelling) of
lekker de regering naaien en een civic hybrid nemen (krijg zlefs geld toe leasebedrag) + 3200 euri per jaar in mijn zak steken (das dus ruim 9000 euri in de looptijd).
ik ben er nog niet helemaal uit. maar ik beleef meer plezier achter het stuur van mijn ring golf dan in willekeurige lease diesel.
kijk een 120d of megane sport is echt heel leuk. en heel onbruikbaar als ringauto/circuitauto. so what's the point in them?
-
OnlineBram
- Berichten: 16601
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- Arthur
- Berichten: 43049
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
- Arthur
- Berichten: 43049
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Nee, eigenlijk in een te dunne.JeroenT schreef:Ik snap het niet.. rijden al die mensen dan in een veel te dikke leasebak voor hun salaris?
Zal krap zijn dan elke maand...
Maar ze mogen niet meer.
Houden dus juist geld over die ze dan weer aan andere belastingen uit kunnen geven

Markk zegt het idd goed.
Echter heb ik weer eens niet naar hem geluisterd...

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Idd, betrouwbaar zijn ze in Den Haag niet echt gebleken, wegens succes beëindigd, ofwel nu er voldoende lutser in een hybrid rijden of een C1 of vergelijkbaar ei op wielen willen we weer lekker graaien bij de werkende burger.Rob Schouten schreef:De vraag is alleen hoelang die 14% regeling voor hybrids nog blijft bestaan...
Michel
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Daarom, ik zou me er echt niet voor schamen om in een hybrid rond te rijden, ik zou me wel zwaar genaaid voelen als ik over 2~3 jaar toch de volle mep moet gaan betalen.Floris schreef:Ik geef het max 3 jaar die lage bijtelling, en dan onder het mom van het doel is bereikt, meer hybrides op de weg, kunnen we weer naar boven. Neem in gedachte even het afbouwen v/d in eerste instantie giga bpm korting op hybrides.
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Deze is best te pruimen, tochallen schreef:Ik wel, maar dat heeft meer te maken met de vorm van zo'n Prius.

[img:576:434]http://foto.autozone.be/fotoseurotax/45 ... d-5304.jpg[/img]
- VLA
- Berichten: 2279
- Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32
Precies, dat is een super hybride, ook het interieur is super. Vermogen mist ie wel maar ja.. wie goedkoop wil rijden moet iets inleveren.Rob Schouten schreef:Deze is best te pruimen, tochallen schreef:Ik wel, maar dat heeft meer te maken met de vorm van zo'n Prius.
[img:576:434]http://foto.autozone.be/fotoseurotax/45 ... d-5304.jpg[/img]
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
en het kofferbakje is maar mini door de accu's, hebben ze bij Toyota toch wat beter geregeld.VLA schreef:Precies, dat is een super hybride, ook het interieur is super. Vermogen mist ie wel maar ja.. wie goedkoop wil rijden moet iets inleveren.Rob Schouten schreef:Deze is best te pruimen, tochallen schreef:Ik wel, maar dat heeft meer te maken met de vorm van zo'n Prius.
[img:576:434]http://foto.autozone.be/fotoseurotax/45 ... d-5304.jpg[/img]
[img:300:286]http://www.auto-redaktion.de/images/civic_hybrid_9.jpg[/img]
- Arthur
- Berichten: 43049
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Dat is een Honda Hybrid, jongens
Dit is de prius:
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/3/939 ... 4806d3.jpg[/img]

Dit is de prius:
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/3/939 ... 4806d3.jpg[/img]
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Weet ik, ik wilde alleen maar aangeven dat een hybride niet per defenitie een lelijk hok hoeft te zijn. Een combi van beide zou mooi zijn, de ruimte en techniek van de Prius en de looks van de Civic.Arthur schreef:Dat is een Honda Hybrid, jongens![]()
Dit is de prius:
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/3/939 ... 4806d3.jpg[/img]
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Omwille van de bijtelling zal ik ook afscheid moeten gaan nemen van de W12
We gaan binnenkort over in een BV en dan wordt de auto domweg te duur.
Ik vind het werkelijk belachelijk dat je bijtelling over de nieuwwaarde van een auto betaald. In mijn geval: de huidige waarde van de W12 is krap 70.000 euro, maar nieuw kostie 220.000 euro. Dit resulteert in een niet misselijke 54.000 euro per jaar aan bijtelling! Dat is verdomme bijna net zoveel als wat de auto in totaal nog waard is..
Nouja, met pijn in me hart ben ik op zoek naar een andere auto. Aldus nog een slachtoffer van de bijtelling

Ik vind het werkelijk belachelijk dat je bijtelling over de nieuwwaarde van een auto betaald. In mijn geval: de huidige waarde van de W12 is krap 70.000 euro, maar nieuw kostie 220.000 euro. Dit resulteert in een niet misselijke 54.000 euro per jaar aan bijtelling! Dat is verdomme bijna net zoveel als wat de auto in totaal nog waard is..
Nouja, met pijn in me hart ben ik op zoek naar een andere auto. Aldus nog een slachtoffer van de bijtelling

- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Maurice, dit heeft natuurlijk weinig met de verhoging van 22 naar 25% te maken, maar meer met de verandering van de rechtsvorm, waardoor de huidige fiscale regeling die je toepast onmogelijk is geworden.Maurice Graber schreef:Omwille van de bijtelling zal ik ook afscheid moeten gaan nemen van de W12We gaan binnenkort over in een BV en dan wordt de auto domweg te duur.
Ik vind het werkelijk belachelijk dat je bijtelling over de nieuwwaarde van een auto betaald. In mijn geval: de huidige waarde van de W12 is krap 70.000 euro, maar nieuw kostie 220.000 euro. Dit resulteert in een niet misselijke 54.000 euro per jaar aan bijtelling! Dat is verdomme bijna net zoveel als wat de auto in totaal nog waard is..
Nouja, met pijn in me hart ben ik op zoek naar een andere auto. Aldus nog een slachtoffer van de bijtelling
Michel
- Maus335i
- Berichten: 3824
- Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
- Locatie: Groningen
Klopt, maar zelfs die 3% is nog een beste slok op de borrel. Het feit dat de W12 weg moet heeft inderdaad voornamelijk met de bijtellingregeling in zn geheel te maken. Moest alleen even wat frustratie kwijtMichel Pol schreef:Maurice, dit heeft natuurlijk weinig met de verhoging van 22 naar 25% te maken, maar meer met de verandering van de rechtsvorm, waardoor de huidige fiscale regeling die je toepast onmogelijk is geworden.Maurice Graber schreef:Omwille van de bijtelling zal ik ook afscheid moeten gaan nemen van de W12We gaan binnenkort over in een BV en dan wordt de auto domweg te duur.
Ik vind het werkelijk belachelijk dat je bijtelling over de nieuwwaarde van een auto betaald. In mijn geval: de huidige waarde van de W12 is krap 70.000 euro, maar nieuw kostie 220.000 euro. Dit resulteert in een niet misselijke 54.000 euro per jaar aan bijtelling! Dat is verdomme bijna net zoveel als wat de auto in totaal nog waard is..
Nouja, met pijn in me hart ben ik op zoek naar een andere auto. Aldus nog een slachtoffer van de bijtelling
Michel

- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Dat er bijtelling over de catalogusprijs berekend wordt slaat inderdaad nergens op. De mensen die daar het zwaarst door getroffen worden zijn personen zoals jij die een auto rijden met een hoge catalogusprijs waar echter al een grote afschrijving op heeft plaatsgevonden. Niemand in Den Haag is echter geïnteresseerd in het lot van welgestelde autokopers die onrechtvaardig veel bijtelling op hun luxeautomobielen moeten betalen. Zelfde verhaal als de slurptax op een Hummer die 30.000 euro duurder wordt. Daar ontbreekt ook elke rechtvaardiging maar omdat slechts een handvol kopers zwaar getroffen wordt kraait niemand erom.
De rechtvaardige oplossing is om op de bijtelling hetzelfde afschrijvingspercentage toe te passen als op de bpm voor import van gebruikte auto's.
De rechtvaardige oplossing is om op de bijtelling hetzelfde afschrijvingspercentage toe te passen als op de bpm voor import van gebruikte auto's.