BMW M
- Dennis Cavallino
- RVV
- RVV
Ik kom nog even terug op het M gevoel, blijft een vreemde gewaarwording. Ik stap in de touring, interieur is praktisch hetzelfde als de M3, M stuur maar 0,0 M gevoel. Even later stap ik in de M3, en ineens is het er, het M gevoel. Dat M gevoel krijg ik alleen maar in een echte M, een soort van gelukzalig moment dat je echt in iets speciaals rijd, het starten van de auto is niet ordinair de sleutel omdraaien, nee het lijkt wel een ritueel, eerst de voet op de rem. Pook in de N van neutraal. sleutel omdraaien, juiste schakelprogramma instellen, en langzaam wegrijden, met koude motor is er spraken van licht "kangarooing" de eerste paar honderd meter bokt de motor wat en dan langzaam zie je de shiftlights doven in de toerenteller, de motortemperatuur meter zie je oplopen en langzamerhand lijkt de auto zich klaar te maken voor het echte werk. Dat is het M gevoel.
Ik ben echt blij dat ik voor een echte M ben gegaan en niet voor zoiets als een Z4 coupe of een 335i biturbo coupe. Het steriele wat de moderne hedendaagse BMW's hebben, daar heeft een E46 M3 gelukkig geen last van. Ik ga niet zeggen dat dit de beste auto is die er is, velen zullen beter zijn maar geen een kan dat speciale M gevoel geven. Tenzij het een M is natuurlijk.
M van Marketing beweren sommige mensen en eerlijk is eerlijk dat riep ik zelf ook wel eens, maar nu weet ik gewoon dat het niet klopt de M is niet van Marketing maar van Motorsport, dat is het gevoel dat het geeft. Sorry lijkt wat overdreven maar ik moest het even delen
Ik ben echt blij dat ik voor een echte M ben gegaan en niet voor zoiets als een Z4 coupe of een 335i biturbo coupe. Het steriele wat de moderne hedendaagse BMW's hebben, daar heeft een E46 M3 gelukkig geen last van. Ik ga niet zeggen dat dit de beste auto is die er is, velen zullen beter zijn maar geen een kan dat speciale M gevoel geven. Tenzij het een M is natuurlijk.
M van Marketing beweren sommige mensen en eerlijk is eerlijk dat riep ik zelf ook wel eens, maar nu weet ik gewoon dat het niet klopt de M is niet van Marketing maar van Motorsport, dat is het gevoel dat het geeft. Sorry lijkt wat overdreven maar ik moest het even delen

-
Heb in zowel de m3 bij andré in mogen zitten als in de 130i.. vond de verschillen vrij klein kwa snelheid en dergelijke.. en de snelheid door bochten is sowieso ontzettend klein.. danwel niet sneller met de 130i.. maar de hele uitstraling die zo'n m3 heeft.. is echt wel fantastisch... Een m3 staat er echt dik op.. een 130i is eigenlijk gewoon een boodschappenwagen met dikke wielen en een super motor.. enige verschil is dat je een 130i cup auto kunt kopen en een 130i voor straat gebruik voor dezelfde prijs als 1 straat m3.. en dan zeg ik weer van doe mij absoluut maar de combi van de 1 series.. maar ja dat ben ik.. M3 blijft een super auto zal zeker hem niet afkraken alleen de prijs he.. Erg aan de hoge kant als je ziet wat je verder voor mogelijkheden hebt voor 85k
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- RVV
Lol@Robin, Marruh Marco inderdaad, een 130i is gewoon een knap ding als je ziet hoe dicht die in de buurt komt van een M3, maar dat heb ik altijd al gevonden, sterker nog het was DE excuustruus om de hand op de knip te houden. Maar qua uitstraling en beleving is de auto tov een M3 net een maatje te klein. Gewoon niet speciaal genoeg. geen emotie.
- RVV
Tristan zou zomaar kunnen hoor dat ik niet goed genoeg ben, ik heb ook geen M gekocht omdat ik de 130i ontgroeid was, sterker nog die hele 130i zou helemaal niet weggaan voor een M3. Dat het toch zo is gelopen is meer een samenloop van omstandigheden. Daarom ga ik ook geen verhalen schrijven, van oh wat is die M3 fantastisch beter dan een 130i, ik merk goed waar de verschillen in zitten. Maar dat heeft allemaal minder met de beleving van het M gevoel te maken.
(ps ik zag de knipoog hoor
)
(ps ik zag de knipoog hoor

-
1600x1200 is het grootste wat er van te maken valt Tom.Tom schreef:damn heb je die ook in een hoge resolutie? (1920x1200)

[img:1600:1200]http://www.creativephotoart.nl/m-serie-1600.jpg[/img]
- Bert ///M3
-
Rico...jij bent rijp voor een psycoloog man!
Rico,
Jij bent rijp voor een paar consultjes 1e lijns psychologie!!! Ik heb jou al zo vaak op allerlei opportunistisch geneuzel kunne betrappen...jij spoort gewoon niet helemaal!!!
Je roept en je roept maar.....dan weer dit, dan weer dat...sorry hoor. Ik vind je een hele fijne gozer..., maar af en toe....
No offense!
Jij bent rijp voor een paar consultjes 1e lijns psychologie!!! Ik heb jou al zo vaak op allerlei opportunistisch geneuzel kunne betrappen...jij spoort gewoon niet helemaal!!!

Je roept en je roept maar.....dan weer dit, dan weer dat...sorry hoor. Ik vind je een hele fijne gozer..., maar af en toe....
No offense!
-
- Jan Visser
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- Bert ///M3
Bekend filmpje. Als je op het einde kijkt zijn er een aantal dingen geedit om het te laten lijken of hij gepakt is. Maar ze hebben hem niet gepakt, later bij zijn huis hebben ze hem gewoon opgehaald.
Kijk maar naar waar ze zeggen dat de E30 stuk gaat, en naar de eerste keer dat hij afremt en door de middenberm omdraait. Valt er iets op aan de achtergrond?
Kijk maar naar waar ze zeggen dat de E30 stuk gaat, en naar de eerste keer dat hij afremt en door de middenberm omdraait. Valt er iets op aan de achtergrond?

- Dennis Cavallino
- Dennis Cavallino
Inderdaad, viel mij ook direct op. Lekkere suffe PR van de coppers.Bert ///M3 schreef:Bekend filmpje. Als je op het einde kijkt zijn er een aantal dingen geedit om het te laten lijken of hij gepakt is. Maar ze hebben hem niet gepakt, later bij zijn huis hebben ze hem gewoon opgehaald.
Maar goed, die camaro kan het allemaal redelijk bijhouden, alleen lekker dom om je te laten afschrikken door een M3-tje die je van de weg wil beuken

- Peter Tunissen