Dagdromen: wat is je ultieme DF auto
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ik zou hier echt niet een antwoord op kunnen geven. Zeker niet als geld geen rol zou spelen. Dan kom je inderdaad bij auto's uit als;
- Lamborghini Miura
- McLaren F1
- Ferrari F40
- etc.
Maar ja. Iets haalbaarder zijn auto's als de Porsche 968 CS, BMW 135tii, Wiesmann GT, Lamborghini Diablo (SE30), natuurlijk de Porsche 993 Carrera RS. Maar ja....ik ga nog even door hoor anders....weet er nog wel een paar.
Maar op dit moment staan mijn ogen open voor een BMW 325 (circuit-tool). Met een jaartje wil ik eigenlijk wel een Porsche 968 rijden. Heb er gisteren mijn eerste meters in gemaakt, en dat smaakte naar meer. Nu nog bepalen welke variant, en dan rustig om me heen kijken.
- Lamborghini Miura
- McLaren F1
- Ferrari F40
- etc.
Maar ja. Iets haalbaarder zijn auto's als de Porsche 968 CS, BMW 135tii, Wiesmann GT, Lamborghini Diablo (SE30), natuurlijk de Porsche 993 Carrera RS. Maar ja....ik ga nog even door hoor anders....weet er nog wel een paar.
Maar op dit moment staan mijn ogen open voor een BMW 325 (circuit-tool). Met een jaartje wil ik eigenlijk wel een Porsche 968 rijden. Heb er gisteren mijn eerste meters in gemaakt, en dat smaakte naar meer. Nu nog bepalen welke variant, en dan rustig om me heen kijken.
- Niels
- Auto: Prius+
Kom op met die foto's en het verhaal Mark! Of moeten we eerst weer naar PF toeMark Nauta schreef:Maar op dit moment staan mijn ogen open voor een BMW 325 (circuit-tool). Met een jaartje wil ik eigenlijk wel een Porsche 968 rijden. Heb er gisteren mijn eerste meters in gemaakt, en dat smaakte naar meer. Nu nog bepalen welke variant, en dan rustig om me heen kijken.

- TR6ME
- Niels
Of de aandrijving op de verkeerde wielen of een (te) korte wielbasisTR6ME schreef: Tja als RWD's te 'staartlastig' zijn... hebben ze of te veel power, of de straat is TE nat, of je hebt je rechter voetje niet onder controle

Laatst gewijzigd door Niels op 26 nov 2007, 00:23, 1 keer totaal gewijzigd.
- Joop
De Z3 is nou niet de uitgelezen auto om als eerste RWD auto te nemen. Auto heeft nou eenmaal de reputatie staartlistig te zijn.
Ik kan er een flink aantal opnoemen die dat niet of in veel mindere mate zijn. Begin eens met een 3er of een C-klasse en je zult heel anders tegen RWD-auto's aankijken en ze zelfs gaan waarderen.
Neemt niet weg dat je met 318i ook spannende momenten kunt mee maken tijdens gladde omstandigheden (weet ik uit eigen ervaring)...
Ik kan er een flink aantal opnoemen die dat niet of in veel mindere mate zijn. Begin eens met een 3er of een C-klasse en je zult heel anders tegen RWD-auto's aankijken en ze zelfs gaan waarderen.
Neemt niet weg dat je met 318i ook spannende momenten kunt mee maken tijdens gladde omstandigheden (weet ik uit eigen ervaring)...
- Mark Nauta
Ik ben enkele weken terug wezen kijken bij één in Voorschoten. Dit was een gewone 968. Helaas had hij al 271.000 gelopen. Nu kunnen ze veel hebben, maar dit ging mij te ver. Via PorscheForum ben ik toen bij een andere beland, ik was daar niet 100% in geïnteresseerd omdat de kleur en versnellingsbak niet mijn voorkeur hadden. Toch bood hij me aan vrijblijvend langs te komen voor een bakje koffie en een ritje, omdat hij had begrepen dat ik nog nooit met een 968 had gereden. Het had natuurlijk tegen kunnen vallen.TR6ME schreef:@ Mark: 968 Super keus! Nog altijd ondergewaardeerd! Was het een proefrit? En welk type (coupé/cabrio?)
Maar nee, dat viel het natuurlijk niet. Het betrof dus een rode 968 met Tiptronic. iets waar ik van te voren geen heil in zag. Maar nu er mee te hebben gereden, zal ik daarom een volgende auto niet laten staan. Ik was zeer onder de indruk van de auto. Ook al heb ik rustig aan gedaan, ik kreeg wel een prima beeld van de auto. Voorzien van veel luxe, en die heerlijke 4-cilinder 3liter motor. Met mijn 1'92 (erg lange benen) kon ik prima in de auto plaats nemen. Wel had de ruimte om het stuur niet over i.v.m. de benen die iets naar binnenkomen i.v.m de middenconsole, maar een groot probleem was dit niet (zou ooit bij aankoop opgelost kunnen worden door een iets kleiner stuur).
Ik zal dus na deze eerste ervaring zeker mijn ogen open houden voor een 968. Hij staat nu zeker met stip boven aan mijn lijst. Heb echter wel tegen mezelf gezegd te wachten tot in ieder geval de zomer. ben nog student, en het is niet erg verstandig nu zo'n wagen aan te schaffen natuurlijk. Ook geeft me dat mooi de tijd om rond te kijken naar verschillende auto's. Zo heb ik tijd genoeg om naar een juiste auto op zoek te gaan, en te kunnen bepalen wat ik wil. Wel CS, geen CS, wel Tiptronic, of juist niet. Kleur heb ik wel aardig in de gaten, zwart of donkerblauw. maar ja....zoals ik zei. Denk dat ik wacht tot na mijn studieperiode. Maar ja, daar kan ik over een paar weken wel weer anders over denken

Oh, en Marc. Cabrio is in de 968 geen optie voor mij.
- Niels
@Joop: De Z3 is idd listig en dat wist ik ook wel. Ik veroordeel rwd ook niet maar voor mij persoonlijk is het zeker geen pre bij het aanschaffen van een auto.
@Mark: Goede keuze! Ik heb destijds een blauwe CS bekeken maar daar zaten wel een paar schoonheid foutjes aan zodat er nog wel een beetje overheen kwam. Kilometers zijn geen problemen bij die dingen mits de distributie maar vervangen wordt om de 100 - 150kkm.
@Mark: Goede keuze! Ik heb destijds een blauwe CS bekeken maar daar zaten wel een paar schoonheid foutjes aan zodat er nog wel een beetje overheen kwam. Kilometers zijn geen problemen bij die dingen mits de distributie maar vervangen wordt om de 100 - 150kkm.
- Mark Nauta
Dat is wel waar Joop, maar over deze auto ben ik toch wel erg serieus hoorJoop schreef:Mark ziet gewoon teveel mooie auto's...

Ja, Tiptronic is gewoon erg luxe, maar ja. is wel trager, en zwarder natuurlijk. maar ja, als je voor een gewone 968 gaat, met al die luxe, dan is dat ook wel fijn. Al heeft het inderdaad niet mijn voorkeur. Binnenkort nog eens rijden met een 968 met handbak, en ook een CS zal er een keer aan moeten geloven.TR6ME schreef:Gaaf Mark! Nachtblauw metallic is fantastisch. Tiptronic zou ik niet nemen, gewone handbak is echt fijner (behalve in de file). Kun je nu wel slapen dan?
Kreeg van de week van Hans GP een Autovisie uit 1993, met daarin een test tussen de toen nieuwe 968 CS en de nieuwe M3 (e36). Daar won de 968 CS het. Die test heeft de CS bij mij weer wat extra aangewakkerd

- Mark Nauta
Ik begreep zelfs dat het beter is om deze iedere 80kkm te laten vervangen. Misschien is het eens tijd om deze, zoals Marc al zei, onderschatte wagen eens een eigen draadje te geven.Niels schreef: @Mark: Goede keuze! Ik heb destijds een blauwe CS bekeken maar daar zaten wel een paar schoonheid foutjes aan zodat er nog wel een beetje overheen kwam. Kilometers zijn geen problemen bij die dingen mits de distributie maar vervangen wordt om de 100 - 150kkm.
- TR6ME
Ha, ha, ja! Da's een goeie om mijn betoog te pareren! Je stelling de korte wielbasis gaat 100% op voor mijn TR6, daarom is alles boven de 150 SAE pk voor dit type auto gewoon levensgevaarlijk. :twisted:Niels schreef:Of de aandrijving op de verkeerde wielen of een (te) korte wielbasis![]()
Oké niels jij je FWD, komen jij en je meisje tenminste heel thuis!

- Mark Nauta
Kan ik me goed indenken. Het heeft ook nooit mijn voorkeur gehad, en zal het ook niet krijgen hoor. Maar het viel me niet tegen gister, laat ik het zo zeggen. Nu heb ik natuurlijk niet lang gereden, ik denk iets van 20 minuten. Maar dat was best prima. Maar inderdaad, om het echte potentieel van een 968 naar boven te halen heb je gewoon die handbak met 6 verzetten nodig.TR6ME schreef:@ Mark: Tiptronic voelt gewoon niet fijn: kunstmatig. Het heeft me nooit kunnen bekoren, niet in de 911 en niet in de Boxster. De DF wordt er minder door.
- Ahmed
Ooww puur DF, nou doe dan maar zo iets;
[img:700:452]http://www.autogaleria.pl/fotografie/me ... 004_03.jpg[/img]
of
[img:500:375]http://z.about.com/d/cars/1/7/C/k/ny_08 ... gblack.jpg[/img]
[img:700:452]http://www.autogaleria.pl/fotografie/me ... 004_03.jpg[/img]
of
[img:500:375]http://z.about.com/d/cars/1/7/C/k/ny_08 ... gblack.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door Ahmed op 26 nov 2007, 23:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- Downforce Hans