Net nadat ik de F opgehaald had bij het naar huis rijden even tanken onder Eindhoven. Natuurlijk niet opgelet waar die tankdop zat en dus moest ik snel even achteruit terug naar de andere kant steken, helaas zat daar stoepje en stalen paaltje van cm of 40 hoog in mijn dode hoek.
Hoeveel schades heb jij door je eigen schuld gehad
- DennisF
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 25 nov 2007, 19:28
- Locatie: Amsterdam, NL
Aj de teller op 1 helaas door eigen schuld.
Net nadat ik de F opgehaald had bij het naar huis rijden even tanken onder Eindhoven. Natuurlijk niet opgelet waar die tankdop zat en dus moest ik snel even achteruit terug naar de andere kant steken, helaas zat daar stoepje en stalen paaltje van cm of 40 hoog in mijn dode hoek.

Net nadat ik de F opgehaald had bij het naar huis rijden even tanken onder Eindhoven. Natuurlijk niet opgelet waar die tankdop zat en dus moest ik snel even achteruit terug naar de andere kant steken, helaas zat daar stoepje en stalen paaltje van cm of 40 hoog in mijn dode hoek.
- rudie ter hogt
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 20 okt 2007, 21:51
- Locatie: haaksbergen
-
HaDries
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 11 nov 2007, 07:53
eens ff kijken
Begon met een deur van de vrachtwagen in de zijkant van mijn auto (op zich niet zo erg die zijkant was verrot en werd weer mooi strak overgespoten) hier geen schuld aan.
Deel I met het stuk rijden van een lichtmetalo op een vluchtheuvel.
Daarna achterop een auto welke vanachter een vrachtwagen naar de linkerbaan stoof vanaf de oprit van de snelweg. (na anderhalf jaar touw trekken met de tegenpartij bleek dat ik hieraan geen schuld had).
Deel II nog maar een keer een lichtmetalo een draagarm en een aandrijfas verrot gereden in een beijzelde bocht ca 20km/h.
En de klapper was wel de TL van mijn broers Ibi op de NBR vorig jaar.
Dit in zo'n 17 jaar
Begon met een deur van de vrachtwagen in de zijkant van mijn auto (op zich niet zo erg die zijkant was verrot en werd weer mooi strak overgespoten) hier geen schuld aan.
Deel I met het stuk rijden van een lichtmetalo op een vluchtheuvel.
Daarna achterop een auto welke vanachter een vrachtwagen naar de linkerbaan stoof vanaf de oprit van de snelweg. (na anderhalf jaar touw trekken met de tegenpartij bleek dat ik hieraan geen schuld had).
Deel II nog maar een keer een lichtmetalo een draagarm en een aandrijfas verrot gereden in een beijzelde bocht ca 20km/h.
En de klapper was wel de TL van mijn broers Ibi op de NBR vorig jaar.
Dit in zo'n 17 jaar
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Ik heb nul gekozen maar eigenlijk moet het 1 keer zijn. Ik wilde achteruit fileparkeren en Tommy dacht geloof ik dat ik linksaf de straat in moest 5 meter verder. Die stond dus al achter me terwijl mijn richtingaanwijzer toch echt voor het parkeervak bedoeld was haha. Ik laat de auto rustig naar achteren rollen en Tommy toeteren, maar ik had niets gezien of gehoord. Dat krijg je met de radio op 10. Hij had een krasje op de stootstrip geloof ik. 
- Desmond Prins
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 20:40
- Locatie: Vaassen
3x schade door eigen schuld.
1e. Werkte 's nachts als bezorger. Ochtendbladen in buitengebieden. ritje van 120 km per nacht. voornamelijk zandwegen en bospaden. Was er de dag daarvoor waarschijnlijk iets te zwaar materieel door een pad heen gekomen. Diepe sporen. En tijdens mijn rit noodweer. Rij weg bij een bezorgadres. en wil overschakelen. net ergens in een modderplas. Waarbij de achterwielen alle grip verloren toen ik de koppeling te wild liet opkomen. Hierdoor raakte ik in een slip en parkeerde de Nissan vannete in het prikkeldraad. (was een Achterwielaandrijver)
2e Reed met mijn Fordje Escort weg bij het pompstation. Trek de weg op. Het regende en was er erg druk. dus ik reed niet echt hard. Kijk voorruit na de eerstvolgende kruising. Alwaar een ambulance stond te helpen bij een aangereden fietser. Met dat ik terugkijk zie ik de leswagen voor me remmen. Ik blokkeerde de voorwielen. En Gleed met een gangetje van ca 30 km per uur tegen de leasauto aan. (Ja een leerling achter het stuur)
3e Afgelopen zomer op de Ring. Achterkant brak uit. en ik trapte van schrik de koppeling in van mijn Saabje. Waardoor de achterkant me nog sneller inhaalde. En ik eerst rechtsvoor en daarna rechtsachter in de Vangrail parkeerde.
1e. Werkte 's nachts als bezorger. Ochtendbladen in buitengebieden. ritje van 120 km per nacht. voornamelijk zandwegen en bospaden. Was er de dag daarvoor waarschijnlijk iets te zwaar materieel door een pad heen gekomen. Diepe sporen. En tijdens mijn rit noodweer. Rij weg bij een bezorgadres. en wil overschakelen. net ergens in een modderplas. Waarbij de achterwielen alle grip verloren toen ik de koppeling te wild liet opkomen. Hierdoor raakte ik in een slip en parkeerde de Nissan vannete in het prikkeldraad. (was een Achterwielaandrijver)
2e Reed met mijn Fordje Escort weg bij het pompstation. Trek de weg op. Het regende en was er erg druk. dus ik reed niet echt hard. Kijk voorruit na de eerstvolgende kruising. Alwaar een ambulance stond te helpen bij een aangereden fietser. Met dat ik terugkijk zie ik de leswagen voor me remmen. Ik blokkeerde de voorwielen. En Gleed met een gangetje van ca 30 km per uur tegen de leasauto aan. (Ja een leerling achter het stuur)
3e Afgelopen zomer op de Ring. Achterkant brak uit. en ik trapte van schrik de koppeling in van mijn Saabje. Waardoor de achterkant me nog sneller inhaalde. En ik eerst rechtsvoor en daarna rechtsachter in de Vangrail parkeerde.
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
In de ruim 10 jaar dat ik mijn rijbewijs heb, heb ik 2 keer schade gereden.
1e keer was op een vrijdagmiddag. Was vrij die middag en zou mijn auto eens poetsen. Eerst maar even door de wasstraat dacht ik. Alleen geen beurs bij mij, dus snel naar huis. Tijdens de rit de snelheid van een andere auto verkeerd ingeschat en die kwam dus vol naar binnen zetten. Resultaat--> hoefde mijn auto niet meer te poetsen
2e keer was op de Nurburgring. Overstuurd met 160 km/h bij Swedenkreutz linksaf de vangrail in. Auto totall loss, 500 euro boete, schade aan de vangrail betaald, maar gelukkig wel alle schade aan de auto van de verzekering vergoed gekregen.
Verder ben ik nog eens aangereden door iemand die dronken achter het stuur zat en mij geen voorrang verleende. Had verdomme de dag er voor net een nieuwe radiateur en een stinger in mijn auto gezet. Beide voor niks dus :twisted:
1e keer was op een vrijdagmiddag. Was vrij die middag en zou mijn auto eens poetsen. Eerst maar even door de wasstraat dacht ik. Alleen geen beurs bij mij, dus snel naar huis. Tijdens de rit de snelheid van een andere auto verkeerd ingeschat en die kwam dus vol naar binnen zetten. Resultaat--> hoefde mijn auto niet meer te poetsen
2e keer was op de Nurburgring. Overstuurd met 160 km/h bij Swedenkreutz linksaf de vangrail in. Auto totall loss, 500 euro boete, schade aan de vangrail betaald, maar gelukkig wel alle schade aan de auto van de verzekering vergoed gekregen.
Verder ben ik nog eens aangereden door iemand die dronken achter het stuur zat en mij geen voorrang verleende. Had verdomme de dag er voor net een nieuwe radiateur en een stinger in mijn auto gezet. Beide voor niks dus :twisted:
- Bert ///M3
- Berichten: 9431
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Downforce Hans
- Berichten: 12616
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- MartijnGizmo
- Berichten: 13076
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Anders had je mooi voor niets gepoetst.Jan Visser schreef:1e keer was op een vrijdagmiddag. Was vrij die middag en zou mijn auto eens poetsen. Eerst maar even door de wasstraat dacht ik. Alleen geen beurs bij mij, dus snel naar huis. Tijdens de rit de snelheid van een andere auto verkeerd ingeschat en die kwam dus vol naar binnen zetten. Resultaat--> hoefde mijn auto niet meer te poetsen![]()
- Kazimir
- Berichten: 325
- Lid geworden op: 11 sep 2007, 15:11
- Locatie: van Hertogen tot Bosch
Aantal Near Misses
Enige eigenschuld schade was een paaltje, parkeerplaats liep schuin af, en dat paaltje, die was al een keer eerder aangereden en stond schuin naar mij toe.. zo de bumper door.. was een brandweer rode Astra
Maandje later niet opzettelijk, de boom moet opzij gespeeld met diezelfde familie-boodschappen Astra in 2001. Ging best hard verbrijzelde teen en beschadigde neus, veel bloed neuzen gehad toen! Bleek uiteindelijk een foutje van een monteur, fout gemonteerde binnen deel van de achterschijven voor de kleinere handremtrommels die daarin zitten.. rechterachterwiel sloeg vast en er was geen redden meer aan.
Maakte een paar zwiepers en uiteindelijk kon ik um niet meer houden en ramde aan de linker kant van de weg een hek, waarna de auto een 360 maakte en een boom aan de rechter kant van de weg volfrontaal ramde, draaide daarna achteruit de sloot in.. toen was het klaar airbags eruit, gordelspanners alles had netjes zijn werk gedaan.
Mocht van geluk spreken dat er niemand naast me zat, die had dat niet overleefd en dat er uiteindelijk geen andere autos op die weg waren en al helemaal niet te spreken over fietsers!
Verder paar keer afgesneden met wat licht plaatwerk, keer iemand achteruit bij een stoplicht, kleine dingen.
Enige eigenschuld schade was een paaltje, parkeerplaats liep schuin af, en dat paaltje, die was al een keer eerder aangereden en stond schuin naar mij toe.. zo de bumper door.. was een brandweer rode Astra
Maandje later niet opzettelijk, de boom moet opzij gespeeld met diezelfde familie-boodschappen Astra in 2001. Ging best hard verbrijzelde teen en beschadigde neus, veel bloed neuzen gehad toen! Bleek uiteindelijk een foutje van een monteur, fout gemonteerde binnen deel van de achterschijven voor de kleinere handremtrommels die daarin zitten.. rechterachterwiel sloeg vast en er was geen redden meer aan.
Maakte een paar zwiepers en uiteindelijk kon ik um niet meer houden en ramde aan de linker kant van de weg een hek, waarna de auto een 360 maakte en een boom aan de rechter kant van de weg volfrontaal ramde, draaide daarna achteruit de sloot in.. toen was het klaar airbags eruit, gordelspanners alles had netjes zijn werk gedaan.
Mocht van geluk spreken dat er niemand naast me zat, die had dat niet overleefd en dat er uiteindelijk geen andere autos op die weg waren en al helemaal niet te spreken over fietsers!
Verder paar keer afgesneden met wat licht plaatwerk, keer iemand achteruit bij een stoplicht, kleine dingen.
- TR6ME
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 21 nov 2007, 12:42
- Locatie: Gelderland
Heftig draadje...
Ik heb mijn auto's 3x door eigen schuld verkreukeld. De TR 2x, de Rover P6 3500 V8 1x
Deze was het ergst, mei 2002, ik keek welke kant ik opmoest bij een omleiding. vrachtwagen had mij over het hoofd gezien maar kwam van rechts: 17.500 euri schade... Gelukkig heeft een TR een apart chassis, kwestie van nieuw (peperduur) plaatwerk!
[img:640:465]http://www.v3d.nl/div/tr6.jpg[/img]
Ik heb mijn auto's 3x door eigen schuld verkreukeld. De TR 2x, de Rover P6 3500 V8 1x
Deze was het ergst, mei 2002, ik keek welke kant ik opmoest bij een omleiding. vrachtwagen had mij over het hoofd gezien maar kwam van rechts: 17.500 euri schade... Gelukkig heeft een TR een apart chassis, kwestie van nieuw (peperduur) plaatwerk!
[img:640:465]http://www.v3d.nl/div/tr6.jpg[/img]
Laatst gewijzigd door TR6ME op 25 nov 2007, 23:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- TR6ME
- Berichten: 107
- Lid geworden op: 21 nov 2007, 12:42
- Locatie: Gelderland
Nou Opa dan kunnen we idd gaan tellen op meer dan twee handen!Opa schreef:Ik hoop trouwens niet dat je ook de schades met je brommer bedoelt, want dan ben ik nog wel ff zoet.
Hoe vaak ik mijn Kreidlers en mezelf aan diggelen heb gereden... 70 cc. 20 mm. Bing carb. t'is een wonder dat ik überhaubt nog leef
- Femme
- Berichten: 1595
- Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
- Locatie: Ruurlo
Eén keer een eenzijdig ongeval gehad waarbij mijn auto een boom toucheerde met de achterzijde. Het gevolg was een schade van 10.000 euro aan de achterwielophanging, velgen, remmen, banden en achterbumper.
Verder heb ik diverse lullige parkeerschades veroorzaakt. Onder andere twee keer de brievenbus van mijn beoogde schoonouders omvergereden en een keer was ik achteruit met de zijkant van een Scènic tegen een scheefstaand verkeersbord aangereden (de paal stond op de stoep zodanig scheef dat je er vanuit de parkeerplaats tegenaan kon rijden). De schade (spiegel stuk en deuk en krassen in de deur) werd door de Renault-dealer op 2500 euro getaxeerd maar een beun loste het op voor 500 euro of iets dergelijks.
Verder heb ik diverse lullige parkeerschades veroorzaakt. Onder andere twee keer de brievenbus van mijn beoogde schoonouders omvergereden en een keer was ik achteruit met de zijkant van een Scènic tegen een scheefstaand verkeersbord aangereden (de paal stond op de stoep zodanig scheef dat je er vanuit de parkeerplaats tegenaan kon rijden). De schade (spiegel stuk en deuk en krassen in de deur) werd door de Renault-dealer op 2500 euro getaxeerd maar een beun loste het op voor 500 euro of iets dergelijks.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13076
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Arthur
- Berichten: 44008
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.52
- Locatie: Boven Barcelona
2x door eigen schuld, niets door andermans schuld.
1x achterop iemand voor een stoplicht met 10km/u. Licht ging op groen, Ik legde nog ff iets weg en ze stonden alweer stil
Weinig loos verder (1991).
1x bij indraaien bij een benzine pomp, was wat krap en de Kia Sorento die er al stond bleek wat langer te zijn dan gedacht
Achterdeur en achterpaneel geschaafd (2006).
Ik rijd auto sinds 1989.
1x achterop iemand voor een stoplicht met 10km/u. Licht ging op groen, Ik legde nog ff iets weg en ze stonden alweer stil
Weinig loos verder (1991).
1x bij indraaien bij een benzine pomp, was wat krap en de Kia Sorento die er al stond bleek wat langer te zijn dan gedacht
Achterdeur en achterpaneel geschaafd (2006).
Ik rijd auto sinds 1989.
- taaffert
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 22:57
- Locatie: A16, A27, A59, A58
Ligt dus toch aan die Mazda he, lees hieronder maar.Berthil schreef:Één keer een classic Mini total loss gereden omdat een huisvrouwtje in haar oude Mazda 626 niet uitkeek bij opdraaien van de voorrangsweg.
Een keer aan mijn 900 Turbo schade gehad, grille eruit gereden door inparkeren, zonde, maarja, er zijn ergere dingen.
Uhm, veel plezier met lezen:
Eindelijk was het dan zover, na tijden heen en weer gemaild te hebben, kon ik dan toch naar een 99 in het wild gaan kijken.
Bedoeling, goeie 99 scoren voor een acceptabele prijs om gas in te zetten en er de daily driver van maken.
Vrijdag bij de alleraardigste Fredrik een afspraak voor bezichtiging van een 99 uit 1982. Eigenlijk precies wat ik zocht, goeie kmstand en goeie motor, carrosserie netjes en de juiste uitstraling.
Hier ontmoette ik Doefy voor het eerst in het echt.
Mooie wagen zeg!
Kofferbak ziet er ook redelijk uit (paar plekjes)
[img:1024:768]http://www.saabforum.nl/albums/Doefy/CIMG1979.jpg[/img]
Tsja, dat wordt nog even onderhandelen
Ja dan toch, koop gesloten en kofferbak volladen (8 velgen, waarvan 4 met winterbanden) verse veren vóór, motortjes en meer klein grut.
De wagen heeft een volledig vernieuwd koelsysteem en dat merkte ik duidelijk, de wijzer blijft snaarstrak recht staan, de fan slaat aan en uit op zeer korte interval (prettig) en werkt echt perfect. Vloeistof ziet er ook netjes uit.
En ja, dan ga je wat rondtoeren met het wagentje uiteraard.
[img:1024:768]http://www.saabforum.nl/albums/Doefy/CIMG1985.jpg[/img]
Daan moest natuurlijk in z'n natuurlijk habitat blijven
[img:1024:768]http://www.saabforum.nl/albums/Doefy/CIMG1989.jpg[/img]
Ik was de koning te rijk, samen met m'n Saabjes (en maatjes) in Zweden!
[img:768:1024]http://www.saabforum.nl/albums/Doefy/CIMG1991.jpg[/img]
Om Daan geen ontwenningsverschijnselen te laten ontwikkelen bij aankomst op de camping meteen maar even de motorkap open gedaan. Omdat ie toch open stond meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de dubbeltonige luchthoorn die ik 's morgen gekocht had bij de Biltema op de wagen te monteren.
[img:1024:768]http://www.saabforum.nl/albums/Doefy/CIMG1997.jpg[/img]
Eten moest er ook gehaald worden, maarja, toen ging het fout. Op de terugweg kreeg ik van een van rechts komende Mazda geen voorrang (ik zat op de voorrangsweg)
Kijk en huiver...
3 uurtjes van de prachtige bolide kunnen genieten.
Elton John, hier duidelijk herkenbaar, is de bestuurder van de Mazda.
[img:1024:768]http://www.saabforum.nl/albums/Doefy/CIMG2005.jpg[/img]
[img:1024:768]http://www.saabforum.nl/albums/Doefy/CIMG2006.jpg[/img]
[img:1024:768]http://www.saabforum.nl/albums/Doefy/CIMG2017.jpg[/img]
[img:1024:768]http://www.saabforum.nl/albums/Doefy/CIMG2018.jpg[/img]
De politie kwam nadat ik ze wel gebeld had (Elton lukte dat niet) en Sarah (aah, dat is Sarah!!), een vriendelijke agente, kwam te hulp. Ze bleek een klein beetje Nederlands te spreken en het ijs was gebroken. Op het gemakje alles ingevuld en doorgesproken, blaastest etc... Ik mag dan ook wel een groot compliment maken voor de Zweedse politie, erg behulpzaam en geduldig.
Marc en Xavier hebben alles zien gebeuren, zij reden achter mij in de 9-3 cabrio, dus zij moesten ook nog getuigen. Kaz (powertje) zat naast me, die zag de auto eerder dan ik. Zijn beschermengel heeft haar werk goed gedaan, de deur is nog intact.
Het is allemaal niet tof
[img:1024:768]http://www.saabforum.nl/albums/Doefy/CIMG2019.jpg[/img]
En ja, dan moet de wagen nog weggesleept worden.
Nou dat denk ik toch niet. Na het monteren van een thuiskomertje konden we de auto weer verrijden, dus hup, mee naar camping!
[img:1024:768]http://www.saabforum.nl/albums/Doefy/CIMG2022.jpg[/img]
[img:1024:768]http://www.saabforum.nl/albums/Doefy/CIMG2023.jpg[/img]
Eigenlijk werd het stiekem nog wel een beetje gezellig met de agenten.
[img:1024:768]http://www.saabforum.nl/albums/Doefy/CIMG2024.jpg[/img]
[img:1024:768]http://www.saabforum.nl/albums/Doefy/CIMG2028.jpg[/img]
Dan moet de auto nog rijdbaar gemaakt worden
En ja, zo staat ze er nu bij... Te wachten tot ik weet wat ik er mee ga doen, het herstellen gaat gewoon zóveel tijd kosten...
[img:1024:768]http://www.saabforum.nl/albums/Doefy/CIMG2143.jpg[/img]
Ik ben met deze 99 nog gewoon naar Nederland gereden, vanuit Zweden. Powertje in mijn 900 (toch nog even zeggen dat dat oude beestje 230 pk uit een 2.0 liter haalt 8)) heeft me daarbij vergezeld. De auto staat nu in de stalling hier verderop, gaat opgeknapt worden door een vriend van me die `m dan ook overgenomen heeft van me.
Met de verzekering is het ook nog goed gekomen, op Zweedse platen, in Zweden voor een buitenlander. Ik ben in elk geval schadeloos gesteld.
Allez, tot zover.
-
BBVW
- Berichten: 527
- Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
- Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
- Locatie: Mijnsheerenland
- Daniel
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: 28 aug 2006, 07:23
- Locatie: Hilversum
Aardig wat ook, maar allemaal kleine, eenzijdige schades. Ik heb nog nooit een aanrijding gehad 
De lijst:
- voorbumper van een Golf IV op een stoeprand losgereden
- zijscherm van een Megane via een muurtje van striping voorzien
- drie inbraken met ruit- en dashboardschade bij genoemde Megane
- twee velgen plus een dorpel van mijn 645 aan gort gereden, wederom op een stoeprand
Het totaal valt mee, maar toch
De lijst:
- voorbumper van een Golf IV op een stoeprand losgereden
- zijscherm van een Megane via een muurtje van striping voorzien
- drie inbraken met ruit- en dashboardschade bij genoemde Megane
- twee velgen plus een dorpel van mijn 645 aan gort gereden, wederom op een stoeprand
Het totaal valt mee, maar toch
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Baidu [Spider], Semrush [Bot], sitechris en 2 gasten
